AnyMan Napisano 20 Grudzień 2005 Napisano 20 Grudzień 2005 Jestem początkującym "grafikiem", ale postanowiłem nieco odepchnąć się od brzegu tego bajorka, dlatego staję tutaj przed Wami z prośbą o wspomorzenie mnie w pracy... Do rzeczy: Jest to mój trzeci "poważny" model (dwa pierwsze... skopałem). Będę się starał robić jak najczęstrze update'y. Proszę tylko (na wszelki wypadek) o łagodne potraktowanie, choć słowa konstruktywnej krytyki oczywiście także będą mile widziane. Na początek, tak dla formalności zamieszczam ustawienie blueprintów, dziś nic już więcej zdążyć nie zrobię:
Fargate Napisano 20 Grudzień 2005 Napisano 20 Grudzień 2005 nie widze wiekszego sensu wrzucania samych printow... tak pozatym powodzenia zycze! PS: primitives: 36?!
WToreK Napisano 20 Grudzień 2005 Napisano 20 Grudzień 2005 hyhy, render samych blueprintow tego jeszcze nie bylo ;]]]] To nie zadna formalnosc, gdzies ty o tym przeczytal?
Gość User190 Napisano 20 Grudzień 2005 Napisano 20 Grudzień 2005 Mamy dostrzec to, czego oczy nie widzą?? :P Ja rozumiem, ze to WIP, ale postowanie blueprintów to już jest lekka przesada - zwyczajne nabijanie postów :/
mus_Spajder Napisano 20 Grudzień 2005 Napisano 20 Grudzień 2005 O przepraszam w załączniku jest jeszcze zdjęcie!!! Mnie najbardziej zdziwiło stwierdzenie dziś nic już więcej zdążyć nie zrobię (czas randera chyba troche za długi)
chudy Napisano 20 Grudzień 2005 Napisano 20 Grudzień 2005 dziś nic już więcej zdążyć nie zrobię: to kompletnie nie ma sensu...... buahaha, ale ja tam na polibudzie studiuje więc sie moge nie znac :P a tak na poważnie to pokaż jak już coś zdążysz zrobić :P a nie same bluprinty. nie skop tego modelu bo to jeden z moich ulubionych samolotów, mimo że już dziadek prawie ;] powodzenia życze
JmTm00 Napisano 20 Grudzień 2005 Napisano 20 Grudzień 2005 bluprinty bluprintami ale uzywanie do tego vraya to juz jest przesada :DD ale powodzenia zycze...
kliment woroszyłow Napisano 20 Grudzień 2005 Napisano 20 Grudzień 2005 a juz myslałem ze nic mnie juz nie zdziwi na tym forum...:D dobre dobre, ubawiłem sie. F-16 XL....to kolejna modyfikacja dziadka jak tu juz ktos raczył wspomnieć?
piotrek Napisano 21 Grudzień 2005 Napisano 21 Grudzień 2005 hehe - jest śmiesznie.. I te polygony... po 12 na jednego blueprinta :D
THE MANYSH TRAFO Napisano 21 Grudzień 2005 Napisano 21 Grudzień 2005 no jestes orginalny i masz juz plusa 8-))) dobrze ci idzie narazie jest profes 8-) i pytane po co te blueprinty renderujesz w v-ray-u no i czas renderu jest zadziwiający !!! nawet bym powiedział szokujący 8-)
WToreK Napisano 21 Grudzień 2005 Napisano 21 Grudzień 2005 Czas taki bo moze wyrenderowal w 4000 x 2500 a potem zmniejszyl, bo na forum sie takie nie mieszcza :D Edit do autora watku: Mam nadzieje ze nie przyjmiesz nasze komentarze z usmiechem, tak jak bylo zamierzone (chyba). Pracuj pracuj. Czekam na modelik bo f16 calkiem mila maszyna :] Edit do postow ponizej: Vorek - zauwaz jednak ze ten watek nie jest w stylu "bitwy", zalozyl temat - ok, napisal jakies niegramatyczne zdanie - spoko, wyrenderowal same blueprinty - no dobra, mozna sie posmiac. Wszystkie te rzeczy osobno nie robia takiej furory (nie-pozytywnej) jak zrobienie tego wszystkiego w jednym watku, w pierwszym poscie. A swiateczna cierpliwosc sie tez wyczerpuje jak ludzie wala pytaniami na poziomie helpa na lewo i prawo. Mody i tak pewnie usuna czesc tego off-topicu a krytykowanie tych ktorzy juz sie posmiali jest jego dalszym rozwijaniem. Z mojej strony EOD. Peace
Vorek Napisano 21 Grudzień 2005 Napisano 21 Grudzień 2005 Połowa tego wątku nadaje się do kasacji, ludzie spokojnie, dajcie sobie spokój i napiszcie w wątku jak już pojawi się coś konkretnego, autor sam zapewne dobrze wie że dał same blueprinty i pewnie teraz szykuje modelik. Nie naruszył przecież w żaden sposób regulaminu, nie rozumiem o co Wam chodzi i gdzie się podziała ta "świąteczna cierpliwość" o której parę osób w innym wątku pisało. Dajcie spokój bo takie docinki są na poziomie przedszkola.
ultek Napisano 21 Grudzień 2005 Napisano 21 Grudzień 2005 hm... Vorek Twoj avatar jest z Epoki Lodowcowej? :) A tak na serio to troche glupie wrzucac same blueprinty i pisac ze juz "dzisiaj sie nic wiecej nie zdazy zrobic" :]
tweety Napisano 21 Grudzień 2005 Napisano 21 Grudzień 2005 W sumie to zobaczymy co z tego wyjdzie. Same blueprinty to nic takiego strasznego. A czas renderu? Hmm... może ma maszynkę z 500Mhz na pokładzie? Pozdrawiam [+] ultek: Wstawienie czegokolwiek do wipa poważnie motywuje do pracy (bo przecież już czekają na update). A może nie miał faktycznie czasu? Poczekajmy z krytyka na pierwsze modele. [++] do postu niżej: no właśnie! :]
Vorek Napisano 21 Grudzień 2005 Napisano 21 Grudzień 2005 Ultek auważ że była godzina 22, dość późno. Autor chciał sobie założyć temat żeby mieć mobilizację do dalszej pracy. Np. w bitwach to normalka (czasami są tylko opisy) i nikt nie narzeka.
ultek Napisano 21 Grudzień 2005 Napisano 21 Grudzień 2005 W sumie racja... Ok to czekamy na dalsza czesc :) *zaciera lapki*
mus_Spajder Napisano 21 Grudzień 2005 Napisano 21 Grudzień 2005 Po dokładnym przyjeżniu sie bp to stwierdzam że to będzie baaardzo trudny model szczególnie jeżeli bedzie robiony poly. Czemu tak sądze? Luknijcie na rzut od przodu i przyjżyjcie się krawędzi natarcia skrzydeł- to jest powyginane w bardzo niekonwencjonalny sposób- bp nie oddają do końca profilu skrzydła i bez szczegółowych referek to tylko na chybił trafił będzie można to zrobić (tak na wszelki wypadek http://www.dfrc.nasa.gov/Gallery/Photo/F-16XL1/)
nielot007 Napisano 21 Grudzień 2005 Napisano 21 Grudzień 2005 Witam!! lol ehehe przynajmniej sie czegos w tym watku nauczylismy jak chcemy miec duzo postow w swoim watku nalezy zamiescic same blueprinty lol (to do wszystkich ktorzy pisali w tym watku(wiekszosci)) pozdro
AnyMan Napisano 22 Grudzień 2005 Autor Napisano 22 Grudzień 2005 Dobra panowie... Zacząłem od trzęsienia ziemi, a teraz napięcie będzie rosło;). Miałem troszeczkę problemów, bo owe legendarne już blueprint'y nadawały się jedynie do wyrzucenia, a i te aktualne do pierwszej ligi nie należą... Cóż - mądry Polak po szkodzie. Mimo to wszystko prace posuwają się do przodu. Oto pierwszy renderek. Teraz trochę tłumaczenia się: Co do czasu renderu ww. blueprintów --> Też mnie to dziwiło, mam C2,6GhZ z 256MB RAM i zwykle się to działo szybciej, ale może rozdzielczość map miała coś do czynienia? Co do ilości poly --> Szczerze pisząc... nie wiem. Box'y miały po 1 width, height i lenght segments, a Poly'Counter i tak widział 36. Co do gramatyki --> Uznajcie, że był to język stylizowany na zdesperowanego-grafika-amatora;). A co do wrzucenia samych blueprintów --> Było dokładnie tak jak zauważył Vorek. Chciałem się zmotywować do dalszej pracy. PS: mus_Spajder ->> Thx za referki, bardzo się przydadzą, na szczęście mam jeszcze trochę papierowych:D.
Vorek Napisano 22 Grudzień 2005 Napisano 22 Grudzień 2005 Radziłbym modelować kabinę osobno, chyba że zamierzasz detach'ować. To Ci ułatwi modelowanie detali (gł. styku kabina-kadłub), wnętrza jak i samej kabiny. Pozdrawiam
mus_Spajder Napisano 22 Grudzień 2005 Napisano 22 Grudzień 2005 Pokaż siatke i linka do bp jak możesz
AnyMan Napisano 22 Grudzień 2005 Autor Napisano 22 Grudzień 2005 mus_Spider --> mówisz, masz;d Adres Rzutów: http://ofp.gamezone.cz/_hosted/swissmod/modmaker/Blueprints/Air/f16-XL.gif Wiem, że liche, ale lepszych nie znalazłem;/. Render siatki: Vorek --> Już to wiem (niestety z autopsji...), ale muszę najpierw jakiś ogólny zarys zrobić (wiesz - "Od ogółu do szczegółu";d), potem detach. Inaczej by mi się siatka owiewki gryzła z kadłubową.
THE MANYSH TRAFO Napisano 22 Grudzień 2005 Napisano 22 Grudzień 2005 start miałes swietny i mam nadzieje ze koniec tez! 8-) narazie dobra robota .......... ale cos masz tam na motene z siatką na przedzie tuz przy kabinie ............. Vorek dobrze radzi .....
Gedeon Napisano 22 Grudzień 2005 Napisano 22 Grudzień 2005 Bardzo nieźle jak na początkującego grafika. Zobaczymy co będzie dalej.
kliment woroszyłow Napisano 22 Grudzień 2005 Napisano 22 Grudzień 2005 no widze ze żarty sie skończyły...:) metoda Hickoka...najpierw trzęsienie ziemi a potem tylko mocniej.....hehehe. Coś z czubkiem chyba tez sie dzieje nie tak...
mus_Spajder Napisano 22 Grudzień 2005 Napisano 22 Grudzień 2005 Owiewka kabiny jest zabardzo "wytaliowana" w orginale jest nieco mniej. Co do czubka to i tak przyjdzie tam rurka pitota więc i tak nie będzie widać samego czubka. Dokładnie tego nie widać ale w tylnej części na dole jest coś nie tak bo wygląda to tak jak byś chciał zrobić przejście z kadłuba "właściwego" do chwytu powietrza a chwyt powietrza jest niejako doklejony do kadłuba. Dzięki za bp i życze powodzenia w dalszej pracy.
FF Napisano 22 Grudzień 2005 Napisano 22 Grudzień 2005 Mam pytanko: robisz ten samolot z trzech blueprintów? Tak to wyglada na screenie. Chyba ze masz przekroje poprzeczne kadłuba (wregi) to nie ma problemu.
AnyMan Napisano 22 Grudzień 2005 Autor Napisano 22 Grudzień 2005 mus_Spajder ->> Co dokładnie masz na myśli pisząc, że owieka jest "wytaliowana"? Tam, "z tyłu" mam wszystko pod kontrolą. Ten kadłub po prostu tak zakręca w górę przed chwytem powietrza. Freedom Fighter ->> Trochę nie rozumiem... Przecież chyba wszystkie blueprint'y samolotów w sieci mają tylko trzy rzuty (na inne się jeszcze w mojej prawda... karierze nie natknąłem;d). I właściwie najbardziej mi się tęskni za rzutem z dołu, bo tutaj trzeba działać praktycznie po omacku, no nie licząc zdjęć. Modelując samochód, czy czołg nie bardzo człowieka podwozie interesuje, a co do kosiarek fruwających jest niestety zgoła inaczej... Ten przekrój... no mam gdzieś, z tym że chyba F-16C, ale sam kadłub się tak bardzo nie zmienił, więc nie powinno być problemów. Zresztą czym ja się przejmuję, jak teraz mam wlot na tapecie... Pozdro 2 all of Ya
mus_Spajder Napisano 22 Grudzień 2005 Napisano 22 Grudzień 2005 To co zaznaczyłem na biało jest zbyt wypukłe a to co na czarno zbyt wklęsłe.
piotrek Napisano 22 Grudzień 2005 Napisano 22 Grudzień 2005 Na razie nie rób w hipoly. Rób i pokazuj nam wszystko w lowpoly. Na tym etapie to mogę tylko życzyć powodzenia. :]
AnyMan Napisano 22 Grudzień 2005 Autor Napisano 22 Grudzień 2005 mus_Spajder ->> Tutaj się muszę z Tobą nie zgodzić. Modelując owiewkę nie opierałem się na blueprintach, bo one są jakieś takie za bardzo kreskówkowe. W rzeczywistości owiewka staruszka wygląda tak: http://www.geocities.com/d_invazian/airshow/f-16_front.jpg mintrill ->> Wiem, że powinienem, ale chcę od razu te wszystkie zaokrąglenia zaznaczyć, cały samolot taki powyginany... PS: Thx;]
FF Napisano 23 Grudzień 2005 Napisano 23 Grudzień 2005 I to jest właśnie ten ból internetowych blueprintów. Ja swojego Bf-109 robie na podstawie tzw. monografii. Tam mam 18 przekrojów samego kadłuba. Kieruje się tez taka specjalistyczną książeczką dla modelarzy w której każdy cm kwadratowy jest sfotografowany (Kagero - TOPSHOT)
mus_Spajder Napisano 23 Grudzień 2005 Napisano 23 Grudzień 2005 Z tym że ja nie mówiłem że jest płaska lecz zabardzo "wytaliowana". Najlepiej daj randerka od frontu i będzie wszystko jasne.
AnyMan Napisano 27 Grudzień 2005 Autor Napisano 27 Grudzień 2005 Po świątecznej, prawda, przerwie;) wracam z nowymi update'ami. Doszedłem już do skrzydeł i od razu jest problem... Może ktoś orientuje się, jak sobie poradzić z poniższym bugiem? Siatka: I renderki całości (jak dotąd): Na powyższym widać, że muszę jeszcze poprawić kształt kadłuba. W oryginale z dość "wałkowatej" kabiny przechodzi w bardziej spłaszczoną resztę, a mnie się tuż za owiewką zrobiło niepotrzebne zgrubienie. Tutaj widać "podwieszenie" chwytu powietrza, ale nie chciało mi się jeszcze modelować wnętrza, także dość to biednie wygląda. Jak ktoś ma dobrą wyobraźnię... to sobie wyobrazi;]. mus_Spajder->> Renderek od frontu specjalnie dla Ciebie: PS: Wie ktoś może, co zrobić z Vrayem, kiedy odprawia takie fochy? Nie dość, że renderowanie trwa niesamowicie długo, to jeszcze tekstury kaszani... Nie mam już siły żeby z tym walczyć. Pomocy, plz: Narazie tyle, mam nadzieję, że nikt się nie obrazi, że za dużo obrazków... Pozdro;)
kliment woroszyłow Napisano 27 Grudzień 2005 Napisano 27 Grudzień 2005 tak sie dzieje w vrayu kiedy masz dziwne ustawienia kamery( np. bardzo wielka wartość ogniskowej), lub w widokach perspektiw...
chudy Napisano 28 Grudzień 2005 Napisano 28 Grudzień 2005 przede wszystkim to wydaje mi sie że masz baaaaaaaaaardzo gęstą siatke i to już na samym początku utrudnia Ci prace, no chyba że to ma być z założenia lp, od razu mówie że nie czytałem całego wątku. a co do tego babola to z tego co widze robi sie przy połączeniu kadłuba i skrzydła, więc sprawź co się bedzie działo jeśli zchamferujesz krawędź skrzydła, żeby zachowywało swój kształt
nocny drwal Napisano 28 Grudzień 2005 Napisano 28 Grudzień 2005 sprawdz w tym miejscu vertexy. jezeli zaznaczysz jednego, a pokazuje Ci, ze masz np 3 w tym miejscu (a wiesz, ze powinien byc jeden) to po prostu weldem go. no siata strasznie gesta... czekamy na update;]
AnyMan Napisano 29 Grudzień 2005 Autor Napisano 29 Grudzień 2005 No i jest update. Mały, bo mały, ale jest (problemiki z netem były). Bąbla mi się jako-tako udało poprawić, geometrię kadłuba też. Dalej nierozwiązany pozostaje tylko problem z Vrayem, ale jakoś sobie bez niego radzę. Poprawiony bug: Mesh: Całość: Dlaczego wszyscy tak zwracacie uwagę na gęstość siatki? Przecież chcąc uwiarygodnić krągłości musi ona taka być. No, ale ja się jeszcze nie znam;d Greetings.
nocny drwal Napisano 29 Grudzień 2005 Napisano 29 Grudzień 2005 odpowiedz jest prosta: majac nie tak gesta siatke latwiej Ci sie pracuje, gdy cos trzeba przesunac, przesuwasz 3 verty a nie 30. a po meshsmoocie i tak wyjdzie na to samo, wiec po co przeplacac?;] serio, jak nie wierzysz, to sprawdz. albo sam sie przekonasz, jak dojdziesz do skrzydel, komputer Ci oznajmi, ze juz nie ma sil;]
AnyMan Napisano 29 Grudzień 2005 Autor Napisano 29 Grudzień 2005 Meshsmooth? Nie zamierzałem go w ogóle używać... Przecież to mi zaokrągli wszystkie ostre krawędzie, nie? Bo teraz to już nie wiem. Myślałem, że to zrobię tak jak do tej pory, czyli ze "zwykłym" smoothem... Wytłumaczże mi to, plz.
nocny drwal Napisano 29 Grudzień 2005 Napisano 29 Grudzień 2005 po to wlasnie sie "chamferuje" krawedzie. tam, gdzie masz gestsza siate, ms odczyta to jako krawedz. ciezko to tlumaczyc, najlepiej jak z tym poexperymentujesz. no generalnie to uwazam, ze lepiej zrobic kanciastego z ciniutka siatka, pobawic sie detalami, pochamferowac gdzie trzeba i zapodac ms. szybciej, latwiej i przyjemniej;]
AnyMan Napisano 29 Grudzień 2005 Autor Napisano 29 Grudzień 2005 Chyba będę to musiał wprowadzić w życie dopiero z kolejnym modelem. Ten spróbuję dotargać do końca w ten sposób... Dzięki za rozwianie wątpliwości;]
mus_Spajder Napisano 29 Grudzień 2005 Napisano 29 Grudzień 2005 Uj AnyMan lepiej zacząć od początku i ze spokojem (wiem że to bardzo bardzo cie zniechęciło ale też tak mam) co do siatki to nie dosyć że jest zbyt gęsta to na dodatek nierówna (z góry przepraszam że napisałem co nie tak ale jestem pod mocnym wpływem wyskokowych alkoholi :) )
AnyMan Napisano 29 Grudzień 2005 Autor Napisano 29 Grudzień 2005 Mimo wszystko będę kontynuował. Jak uczyć się na błędach, to na swoich (może ich jeszcze kilka popełnię...). Przynajmniej będę miał satysfakcję, że każdy kolejny model jest lepszy, choćby odrobinę;).
nocny drwal Napisano 30 Grudzień 2005 Napisano 30 Grudzień 2005 heh, grunt to sie nie poddawac. ino mowie, po prostu Ci sprzet nie wytrzyma, zobaczysz;]. a co do ms, to z grubsza to jest tak: experymentujesz z chemferem, sprawdzasz jak gestosc siatki wplywa na ksztalt, co daje obciecie poligona itd itp... eh duzo odkrywania przed toba:] ale najpiekniejsze w tym jest to, ze dochodzisz do momentu, w ktorym to Ty mowisz maxowi, co ma robic, a nie max Tobie, hehe, zobaczysz o czym mowie. no to powodzenia Tobie i kompowi;]
AnyMan Napisano 30 Grudzień 2005 Autor Napisano 30 Grudzień 2005 Mały update. Zacząłem jechać hurtem;d. Teraz model ma coś koło 4000 poly, także nie jest źle. Pozdrawiam.
nocny drwal Napisano 30 Grudzień 2005 Napisano 30 Grudzień 2005 i chcesz powiedziec, ze tu nie ma ms? uhhh chlopie, zajedziesz jak nie kompa to siebie;] podziwiam samozaparcie
hkropinski Napisano 30 Grudzień 2005 Napisano 30 Grudzień 2005 chcesz powiedziec, ze tu nie ma ms?hmm... może nie mieć ale na pewno jest przepakowany chamferem, pozdr
AnyMan Napisano 30 Grudzień 2005 Autor Napisano 30 Grudzień 2005 Panowie! Nie ma żadnego MS'a ani Chamfera! (tzn Chamfer jest ale tylko na początku skrzydła, malutki). Może Wam się to wydać dziwne, ale ja to robię swoją "roboczą" techniką. Polymodeling + Smooth. Myślałem, że tak powinno być i chcę już dokończyć model w ten sposób. Następny będzie już według Waszych "trendów". Ciekawe jak mi to pójdzie;). Pozdrawiam.
hkropinski Napisano 30 Grudzień 2005 Napisano 30 Grudzień 2005 więc ja poproszę o siatkę tego pojazdu bez ms'a i chamfera...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się