Skocz do zawartości

Obiekt 3D: General Dynamics F-16XL


AnyMan

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem początkującym "grafikiem", ale postanowiłem nieco odepchnąć się od brzegu tego bajorka, dlatego staję tutaj przed Wami z prośbą o wspomorzenie mnie w pracy...

Do rzeczy: Jest to mój trzeci "poważny" model (dwa pierwsze... skopałem). Będę się starał robić jak najczęstrze update'y. Proszę tylko (na wszelki wypadek) o łagodne potraktowanie, choć słowa konstruktywnej krytyki oczywiście także będą mile widziane. Na początek, tak dla formalności zamieszczam ustawienie blueprintów, dziś nic już więcej zdążyć nie zrobię:

 

1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 57
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Mamy dostrzec to, czego oczy nie widzą?? :P

Ja rozumiem, ze to WIP, ale postowanie blueprintów to już jest lekka przesada - zwyczajne nabijanie postów :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś nic już więcej zdążyć nie zrobię: to kompletnie nie ma sensu...... buahaha, ale ja tam na polibudzie studiuje więc sie moge nie znac :P

 

a tak na poważnie to pokaż jak już coś zdążysz zrobić :P a nie same bluprinty.

 

nie skop tego modelu bo to jeden z moich ulubionych samolotów, mimo że już dziadek prawie ;]

 

powodzenia życze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas taki bo moze wyrenderowal w 4000 x 2500 a potem zmniejszyl, bo na forum sie takie nie mieszcza :D

 

Edit do autora watku:

 

Mam nadzieje ze nie przyjmiesz nasze komentarze z usmiechem, tak jak bylo zamierzone (chyba). Pracuj pracuj. Czekam na modelik bo f16 calkiem mila maszyna :]

 

Edit do postow ponizej:

 

Vorek - zauwaz jednak ze ten watek nie jest w stylu "bitwy", zalozyl temat - ok, napisal jakies niegramatyczne zdanie - spoko, wyrenderowal same blueprinty - no dobra, mozna sie posmiac. Wszystkie te rzeczy osobno nie robia takiej furory (nie-pozytywnej) jak zrobienie tego wszystkiego w jednym watku, w pierwszym poscie.

A swiateczna cierpliwosc sie tez wyczerpuje jak ludzie wala pytaniami na poziomie helpa na lewo i prawo.

Mody i tak pewnie usuna czesc tego off-topicu a krytykowanie tych ktorzy juz sie posmiali jest jego dalszym rozwijaniem. Z mojej strony EOD. Peace

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Połowa tego wątku nadaje się do kasacji, ludzie spokojnie, dajcie sobie spokój i napiszcie w wątku jak już pojawi się coś konkretnego, autor sam zapewne dobrze wie że dał same blueprinty i pewnie teraz szykuje modelik. Nie naruszył przecież w żaden sposób regulaminu, nie rozumiem o co Wam chodzi i gdzie się podziała ta "świąteczna cierpliwość" o której parę osób w innym wątku pisało. Dajcie spokój bo takie docinki są na poziomie przedszkola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to zobaczymy co z tego wyjdzie. Same blueprinty to nic takiego strasznego.

 

A czas renderu? Hmm... może ma maszynkę z 500Mhz na pokładzie?

 

Pozdrawiam

 

[+]

 

ultek: Wstawienie czegokolwiek do wipa poważnie motywuje do pracy (bo przecież już czekają na update). A może nie miał faktycznie czasu? Poczekajmy z krytyka na pierwsze modele.

 

[++] do postu niżej:

 

no właśnie! :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dokładnym przyjeżniu sie bp to stwierdzam że to będzie baaardzo trudny model szczególnie jeżeli bedzie robiony poly. Czemu tak sądze? Luknijcie na rzut od przodu i przyjżyjcie się krawędzi natarcia skrzydeł- to jest powyginane w bardzo niekonwencjonalny sposób- bp nie oddają do końca profilu skrzydła i bez szczegółowych referek to tylko na chybił trafił będzie można to zrobić (tak na wszelki wypadek http://www.dfrc.nasa.gov/Gallery/Photo/F-16XL1/)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra panowie... Zacząłem od trzęsienia ziemi, a teraz napięcie będzie rosło;).

Miałem troszeczkę problemów, bo owe legendarne już blueprint'y nadawały się jedynie do wyrzucenia, a i te aktualne do pierwszej ligi nie należą... Cóż - mądry Polak po szkodzie. Mimo to wszystko prace posuwają się do przodu. Oto pierwszy renderek.

2.jpg

Teraz trochę tłumaczenia się:

Co do czasu renderu ww. blueprintów --> Też mnie to dziwiło, mam C2,6GhZ z 256MB RAM i zwykle się to działo szybciej, ale może rozdzielczość map miała coś do czynienia?

Co do ilości poly --> Szczerze pisząc... nie wiem. Box'y miały po 1 width, height i lenght segments, a Poly'Counter i tak widział 36.

Co do gramatyki --> Uznajcie, że był to język stylizowany na zdesperowanego-grafika-amatora;).

A co do wrzucenia samych blueprintów --> Było dokładnie tak jak zauważył Vorek. Chciałem się zmotywować do dalszej pracy.

PS: mus_Spajder ->> Thx za referki, bardzo się przydadzą, na szczęście mam jeszcze trochę papierowych:D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mus_Spider --> mówisz, masz;d

Adres Rzutów: http://ofp.gamezone.cz/_hosted/swissmod/modmaker/Blueprints/Air/f16-XL.gif

Wiem, że liche, ale lepszych nie znalazłem;/.

Render siatki:

2W.jpg

Vorek --> Już to wiem (niestety z autopsji...), ale muszę najpierw jakiś ogólny zarys zrobić (wiesz - "Od ogółu do szczegółu";d), potem detach. Inaczej by mi się siatka owiewki gryzła z kadłubową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owiewka kabiny jest zabardzo "wytaliowana" w orginale jest nieco mniej. Co do czubka to i tak przyjdzie tam rurka pitota więc i tak nie będzie widać samego czubka. Dokładnie tego nie widać ale w tylnej części na dole jest coś nie tak bo wygląda to tak jak byś chciał zrobić przejście z kadłuba "właściwego" do chwytu powietrza a chwyt powietrza jest niejako doklejony do kadłuba. Dzięki za bp i życze powodzenia w dalszej pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mus_Spajder ->> Co dokładnie masz na myśli pisząc, że owieka jest "wytaliowana"? Tam, "z tyłu" mam wszystko pod kontrolą. Ten kadłub po prostu tak zakręca w górę przed chwytem powietrza.

Freedom Fighter ->> Trochę nie rozumiem... Przecież chyba wszystkie blueprint'y samolotów w sieci mają tylko trzy rzuty (na inne się jeszcze w mojej prawda... karierze nie natknąłem;d). I właściwie najbardziej mi się tęskni za rzutem z dołu, bo tutaj trzeba działać praktycznie po omacku, no nie licząc zdjęć. Modelując samochód, czy czołg nie bardzo człowieka podwozie interesuje, a co do kosiarek fruwających jest niestety zgoła inaczej...

Ten przekrój... no mam gdzieś, z tym że chyba F-16C, ale sam kadłub się tak bardzo nie zmienił, więc nie powinno być problemów. Zresztą czym ja się przejmuję, jak teraz mam wlot na tapecie...

Pozdro 2 all of Ya

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mus_Spajder ->> Tutaj się muszę z Tobą nie zgodzić. Modelując owiewkę nie opierałem się na blueprintach, bo one są jakieś takie za bardzo kreskówkowe. W rzeczywistości owiewka staruszka wygląda tak: http://www.geocities.com/d_invazian/airshow/f-16_front.jpg

 

mintrill ->> Wiem, że powinienem, ale chcę od razu te wszystkie zaokrąglenia zaznaczyć, cały samolot taki powyginany...

PS: Thx;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to jest właśnie ten ból internetowych blueprintów. Ja swojego Bf-109 robie na podstawie tzw. monografii. Tam mam 18 przekrojów samego kadłuba. Kieruje się tez taka specjalistyczną książeczką dla modelarzy w której każdy cm kwadratowy jest sfotografowany (Kagero - TOPSHOT)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po świątecznej, prawda, przerwie;) wracam z nowymi update'ami. Doszedłem już do skrzydeł i od razu jest problem... Może ktoś orientuje się, jak sobie poradzić z poniższym bugiem?

5.jpg

Siatka:

6.jpg

I renderki całości (jak dotąd):

3.jpg

Na powyższym widać, że muszę jeszcze poprawić kształt kadłuba. W oryginale z dość "wałkowatej" kabiny przechodzi w bardziej spłaszczoną resztę, a mnie się tuż za owiewką zrobiło niepotrzebne zgrubienie.

4.jpg

Tutaj widać "podwieszenie" chwytu powietrza, ale nie chciało mi się jeszcze modelować wnętrza, także dość to biednie wygląda. Jak ktoś ma dobrą wyobraźnię... to sobie wyobrazi;].

 

mus_Spajder->> Renderek od frontu specjalnie dla Ciebie:

7.jpg

PS: Wie ktoś może, co zrobić z Vrayem, kiedy odprawia takie fochy? Nie dość, że renderowanie trwa niesamowicie długo, to jeszcze tekstury kaszani... Nie mam już siły żeby z tym walczyć. Pomocy, plz:

bug.jpg

Narazie tyle, mam nadzieję, że nikt się nie obrazi, że za dużo obrazków...

Pozdro;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przede wszystkim to wydaje mi sie że masz baaaaaaaaaardzo gęstą siatke i to już na samym początku utrudnia Ci prace, no chyba że to ma być z założenia lp, od razu mówie że nie czytałem całego wątku.

 

a co do tego babola to z tego co widze robi sie przy połączeniu kadłuba i skrzydła, więc sprawź co się bedzie działo jeśli zchamferujesz krawędź skrzydła, żeby zachowywało swój kształt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jest update. Mały, bo mały, ale jest (problemiki z netem były). Bąbla mi się jako-tako udało poprawić, geometrię kadłuba też. Dalej nierozwiązany pozostaje tylko problem z Vrayem, ale jakoś sobie bez niego radzę.

Poprawiony bug:

8.jpg

Mesh:

9.jpg

Całość:

10.jpg

Dlaczego wszyscy tak zwracacie uwagę na gęstość siatki? Przecież chcąc uwiarygodnić krągłości musi ona taka być. No, ale ja się jeszcze nie znam;d

 

Greetings.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowiedz jest prosta: majac nie tak gesta siatke latwiej Ci sie pracuje, gdy cos trzeba przesunac, przesuwasz 3 verty a nie 30. a po meshsmoocie i tak wyjdzie na to samo, wiec po co przeplacac?;] serio, jak nie wierzysz, to sprawdz. albo sam sie przekonasz, jak dojdziesz do skrzydel, komputer Ci oznajmi, ze juz nie ma sil;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Meshsmooth? Nie zamierzałem go w ogóle używać... Przecież to mi zaokrągli wszystkie ostre krawędzie, nie? Bo teraz to już nie wiem. Myślałem, że to zrobię tak jak do tej pory, czyli ze "zwykłym" smoothem... Wytłumaczże mi to, plz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po to wlasnie sie "chamferuje" krawedzie. tam, gdzie masz gestsza siate, ms odczyta to jako krawedz. ciezko to tlumaczyc, najlepiej jak z tym poexperymentujesz. no generalnie to uwazam, ze lepiej zrobic kanciastego z ciniutka siatka, pobawic sie detalami, pochamferowac gdzie trzeba i zapodac ms. szybciej, latwiej i przyjemniej;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uj AnyMan lepiej zacząć od początku i ze spokojem (wiem że to bardzo bardzo cie zniechęciło ale też tak mam) co do siatki to nie dosyć że jest zbyt gęsta to na dodatek nierówna (z góry przepraszam że napisałem co nie tak ale jestem pod mocnym wpływem wyskokowych alkoholi :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh, grunt to sie nie poddawac. ino mowie, po prostu Ci sprzet nie wytrzyma, zobaczysz;]. a co do ms, to z grubsza to jest tak: experymentujesz z chemferem, sprawdzasz jak gestosc siatki wplywa na ksztalt, co daje obciecie poligona itd itp... eh duzo odkrywania przed toba:] ale najpiekniejsze w tym jest to, ze dochodzisz do momentu, w ktorym to Ty mowisz maxowi, co ma robic, a nie max Tobie, hehe, zobaczysz o czym mowie. no to powodzenia Tobie i kompowi;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie! Nie ma żadnego MS'a ani Chamfera! (tzn Chamfer jest ale tylko na początku skrzydła, malutki). Może Wam się to wydać dziwne, ale ja to robię swoją "roboczą" techniką. Polymodeling + Smooth. Myślałem, że tak powinno być i chcę już dokończyć model w ten sposób. Następny będzie już według Waszych "trendów". Ciekawe jak mi to pójdzie;).

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności