RK Napisano 25 Grudzień 2005 Napisano 25 Grudzień 2005 Ponieważ tym razem w grę wchodzi użycie wszystkich brudnych chwytów więc nie mam zamiaru się ograniczać i chcę spróbować wykorzystać wszystkie atuty jakie w starciu z 2d może zaoferować 3d. Pierwszy koncept. Siedzę ciągle we wschodnich konwencjach więc będzie różowo i zielono. Kompozycję trzeba trochę zmienić żeby nie było tego chamskiego pionu ale oprócz tego raczej niewiele się zmieni. Piękna- lilia, bestia- żmija. Prosto, czysto i przyjemnie, tym razem żadnych cycków.
nielot007 Napisano 25 Grudzień 2005 Napisano 25 Grudzień 2005 RK co bedziesz robil 2d a co 3d mi sie wydaje ze lilie beda 2d?? wkoncu jakis innowacyjny koncept a nie tylko "cycki" i bestie :D zycze powodzenia....
Leru Napisano 25 Grudzień 2005 Napisano 25 Grudzień 2005 Witam stałego Bitewnika, mr. RK :) Prosty, fajny pomysł, powodzenia :)
RK Napisano 25 Grudzień 2005 Autor Napisano 25 Grudzień 2005 Dzięki Leru- to jak nałóg- can't help it ;) nielot007- 3d i tylko 3d- jeśli uzyję 2d to tylko do kosmetyki. Dlatego wybieram scenę w której mogę zawalczyć tym co mocne w 3d- inaczej dwuwymiarowi zjedzą mnie na śniadanie. W sumie proste modele za to polegające na powtórzeniach, wodę- odbicia, załamania światła- wszystkie te efekciki które w 2d są nie tyle trudne (dobry grafik zrobi wszystko) co rzadziej używane. Zobaczymy co wyjdzie Myślałem o czymś prostym- małpowaniu kompozycji Mapplethorpe'a ale byłoby to bardziej ryzykowne- łatwiejsze światło ale za to trudniej z kolorem więc chyba najpierw spróbuję z liliami.
polka dot Napisano 29 Grudzień 2005 Napisano 29 Grudzień 2005 no, wygląda jak sztuczna lilia :) nie pisałeś czy to ma być realistyczne, bo jeżeli tak to jakieś sss by się przydało.
RK Napisano 29 Grudzień 2005 Autor Napisano 29 Grudzień 2005 Wiesz- dlatego pisałem że to dopiero początek kwiatka a nie wykończony model. Ten nie ma: poprawnych płatków (wszystkie takie same i geometrycznie ustawione), typu materiału, koloru, przezroczystości, rozproszenia światła pod powierzchnią... i kwadryliona innych pierdolotów. Pomału- przez dwa miesiące można ... uuu... albo i jeszcze więcej (zwłaszcza jak się nie chodzi do szkół i tak czy tak spędza czas przy programach 3d). No rush, bro ;). Oczywiście wielkie dzięki za komentarz- w załączniku podmieniona wersja z roboczym shaderem.
OmeN2501 Napisano 29 Grudzień 2005 Napisano 29 Grudzień 2005 Ja nie mam cyckow :( Co do twojej scenki to moze pododawac kilka porozrzucanych luzem platkow?
RK Napisano 29 Grudzień 2005 Autor Napisano 29 Grudzień 2005 Ja nie mam cyckow :( Uuuu... to się nie pobawimy... ;) Co do płatków- wiesz, tak naprawdę trudno mi przewidzieć jak tego rodzaju detale zagrają z wodą i liśćmi nenufarów- dochodzą odbicia i inne takie- w każdym razie dzięki za pomysł
JmTm00 Napisano 31 Grudzień 2005 Napisano 31 Grudzień 2005 a czy kadr zostaje z lotu ptaka? bo taka lilia imo to sie prosi coby ja pokazac choc z dekcza z 3/4 kwiotek ladny, a czy on bedzie mial takie troszke polprzezroczyste platki?....tyy no ja lilii nie kojarze (lol) nic to ja tam czekam na ta wode co ja obiecales ;) Pozdrawiam
hkropinski Napisano 31 Grudzień 2005 Napisano 31 Grudzień 2005 no kwiatek coraz ciekawiej wygląda, ale jeszcze trochę sztuczy się wydaje, pozdr
mkk3a Napisano 31 Grudzień 2005 Napisano 31 Grudzień 2005 pokaz jakieś inne ujecie, bo tak to ciezko cos powiedziec http://www.dayspringretreats.com/photogallery/photo041/Water%20Lilly.jpg http://www.thebrush.org/SteveWebOut/images/Water%20Lilly.jpg
RK Napisano 31 Grudzień 2005 Autor Napisano 31 Grudzień 2005 Wielkie dzięki za komentarze. jmtm00- prawdę mówiąc to raczej należałoby dać raczej subsurface niż przezroczystość (zerknij na załącznik- co prawda to akurat lotos a nie lilia ale nie mam zamiaru jakoś mocno trzymać się "biologicznej" poprawności). Ciągle dłubię w shaderach także jeszcze sporo do końca brakuje. Mam mało elementów więc tak naprawdę wszystko będzie zależeć od światła i shaderów. Będzie od góry bo inaczej nie wyszłyby mi nachodzące na siebie koła liści i kwiatów. hkropiński- true, mam takie samo wrażenie mkk3a- jasne, mogę tylko po co skoro w finalnym renderze będzie w takim ujęciu ? Wszystko poza nim jest bez znaczenia, albo w docelowym będzie wyglądać dobrze albo nie (i wtedy to że z innego ujęcia wygląda lepiej nijak mi nie pomoże).
KoMic Napisano 31 Grudzień 2005 Napisano 31 Grudzień 2005 hehe witam Cie RK, pomysl faktycznie nienalezy do najbardziej zlozonych, ale jak ostatnio pokazales, komplikacja sceny nie ma nic do gadania: ], mam nadzieje ze, wyjdzie Ci to coi sobie zaplanowales, nieczytalem zbyt wnikliwie wczesniejszych postow, scena fedzie fotoreal?, hmmm, chociaz, chociaz,... sam nie wiem, pozdrawiam i czekam na wiecej: ]
RK Napisano 1 Styczeń 2006 Autor Napisano 1 Styczeń 2006 No cześć ;) Tak, ma być możliwie realistyczna przynajmniej jeśli chodzi o wrażenie- chcę złapać chwilę oddechu od low poly i pobawić się bez ograniczeń. Kwiatek po kolejnych testach shaderów
KLICEK Napisano 1 Styczeń 2006 Napisano 1 Styczeń 2006 lilia jest ql ale dodaj cos co swieci na niej ;)
RK Napisano 4 Styczeń 2006 Autor Napisano 4 Styczeń 2006 Ciągle testy shaderów- akurat w tym inne lilie (na dodatekw low poly)
giorgione Napisano 4 Styczeń 2006 Napisano 4 Styczeń 2006 nowłasnie człowiek od razu zwraca na to uwagę - miałme juz ci coś napisacodnosnie tych lilii no ale sam juznapisałeś:D
RK Napisano 6 Styczeń 2006 Autor Napisano 6 Styczeń 2006 Fragment tła. Muszę zdjąć brąz z tekstur i pójść bardziej w szaroniebieski, podbić bump na łuskach (w tej chwili jest niewidoczny IMO) no i dać cztery razy więcej węży. Potem przyjdzie pora na "orientalne" obramienie sadzawki.
KoMic Napisano 6 Styczeń 2006 Napisano 6 Styczeń 2006 heheheeheh swietnie Ci to wszytko idzie, pelem fotoreal, weze sa bd, mam pytanie w wodzie jet caustyka?, znam sposob jak zrobic efekt taki bez uzywania, Trzeba zrobic swiatlo z secjalna maska imitujaca kaustyke, jest nawet w necie generator takich map, znacznie zmniejsza to czas renderu, pozdro
jaras Napisano 6 Styczeń 2006 Napisano 6 Styczeń 2006 właśnie Komic podziel się ;) RK- ja bym doświetlił bardziej te żmijki bo ciemnawo się zrobiło a szkoda bo jakby złapały światło i cienie to bardziej by sie uprzestrzenniły i efekt byłby jeszcze bardziej odpychający ;) obrzydliwość ;)
RK Napisano 6 Styczeń 2006 Autor Napisano 6 Styczeń 2006 Już wyjaśniam- potrzebne mi czarne kłębowisko w popękanym kamiennym basenie- tak naprawdę bez detali, a w samym środku tych glutów- pojedyncza, biała lilia. Póki co ciągle testuję- możliwe że zmienię to zupełnie i dam jakiś hinduski posąg z głupim uśmieszkiem opleciony wężami ale najpierw chcę spróbować tej wersji. A co do kaustyki- z nią liczy się o 4 min. dłużej- IMO akurat w tej scenie rzecz niewarta zachodu (ale dzięki za radę, pewnie przy innych się przyda).
RK Napisano 7 Styczeń 2006 Autor Napisano 7 Styczeń 2006 Jest żle- odpowiadam na własne posty :D Pierwsze zestawienie kłębowiska z basenem. Światło do poprawki, koniecznie jakiś ornament na krawędzie, może jakąś płaskorzeźbę... no i wkomponować tą cholerną lilię... Pochwalę się- wszystkie pęknięcia wymodelowałem. Bolało. Bardzo bolało. Nie sądzę żebym jeszcze kiedyś zdobył się na taki heroizm :)
Leru Napisano 7 Styczeń 2006 Napisano 7 Styczeń 2006 RK -> możesz pokazać troszkę więcej ? Albo dorysować lilie ? Pomysł z taką ilością węży odchodzi znasznie od konceptu co nie znaczy, że jest nieciekawy. Wychodzi świetnie :)
Chalek Napisano 7 Styczeń 2006 Napisano 7 Styczeń 2006 troche niewiele widac na tym renderze, ale ogolnie wyglada fajnie. Nie wiem czy byl sens meczyc sie z modelowaniem pekniec, jestes pewien, ze elekt bedzie lepszy niz przy jakis bumpie, displacemencie lub normal mapie? Ile masz rodzajow wezy? tzn, czy wszystkie weze sa takie same, czy kazdy inny, czy masz kilka rodzajow?
wooka Napisano 7 Styczeń 2006 Napisano 7 Styczeń 2006 Ja bym prosil o wieksze rendery, bo te weze same jak celtycki ornament wygladaja:P:P Weze wygladaja super. Zastanawiam sie tylko czy nie szkoda tyle miejsca w kadrze marnowac basenem.. Jak narazie bardzo mi sie podoba:] pozdro
RK Napisano 7 Styczeń 2006 Autor Napisano 7 Styczeń 2006 Dzięki za dobre słowa. Jasne, pokażę więcej- inna rzecz że to tylko WIP, co za sens pokazywać całą kuchnię ( i zapuszczać GI + caustic na większej rozdzielczości) ? Modelowanie pęknięć- akurat w tym przypadku IMO miało to sens (choćby taki żeby wbić mi do łba przekonanie że nigdy więcej tego nie zrobię). Póki co jest jeden rodzaj węża i szczerze mówiąc nie wiem czy jest sens dodawać więcej- tak czy tak mają działać "masą" jako takie czarne, skłębowane, oślizgłe tło a nie detalami. Zobaczymy- jak będzie źle to zmienię, póki co niech sobie są takie.
Shogun 3D Napisano 8 Styczeń 2006 Napisano 8 Styczeń 2006 RK, gratuluję nietypowego pomysłu. Widzę, że nie tylko ja zrezygnowałem z trywialnych cycków. Ty robisz kwiat i żmiję, ja lwa i gazelę. Zobaczymy, co na to publika i jury. Powodzenia. :)
RK Napisano 23 Styczeń 2006 Autor Napisano 23 Styczeń 2006 Ciągle męczę shadery. Woda bez geometrii i bump map. Z liśćmi powoli dochodzę do ładu.
Chalek Napisano 23 Styczeń 2006 Napisano 23 Styczeń 2006 shader lisci fajny, ale dalbym wieksze odbicia/specular
RK Napisano 5 Luty 2006 Autor Napisano 5 Luty 2006 Zmieniłem koncept- może po prostu za długo oglądałem tamten ale wydał mi się nudny- za mało w nim kontrastu. Popróbuję pójść w stronę natura/człowiek. Pierwszy koncept był taki- jasno oświetlony żuraw stojący w wodzie na tle wielkiej elektrowni ale raz że to statyczne dwa- strasznie nudna kompozycja...
RK Napisano 5 Luty 2006 Autor Napisano 5 Luty 2006 ... więc żeby to zmienić chcę puścić całość w ruch, z elektrowni zostawiając dwa kominy które ustawią mi pion w scenie
RK Napisano 9 Luty 2006 Autor Napisano 9 Luty 2006 Particle to koszmar... kadr będzie plus minus tak, dorzucę jeszcze jakieś słońce zza chmur i trochę dupereli ale na dziś mam dość emiterów, radiusów i bóg wie czego jeszcze
jaras Napisano 9 Luty 2006 Napisano 9 Luty 2006 jak mogłeś mi to zrobić i odejść od tamtego konceptu ? ;) fajny żuraw ale dym lepiej zrób afterem będzie bardziej demoniczny ;)
RK Napisano 10 Luty 2006 Autor Napisano 10 Luty 2006 Zrobię co się da. After... tego nie mam także pewnie będę malował ręcznie i kombinował z particlami. Zobaczymy co wyjdzie, póki co mam tak i coś mi się widzi że potrzebuję jakichś stalowych konstrukcji w tle
JmTm00 Napisano 10 Luty 2006 Napisano 10 Luty 2006 Zurawiki dają bardzo rade imo....zkad masz niebo? a tak swoja droga prezsunałbym troszkie (minimalnie) ptaszki w lewo bo tak jakby odciac pół kadru to do niczego nie potrzebne...nie no ale mi sie tam podoba...Kip it!!
RK Napisano 11 Luty 2006 Autor Napisano 11 Luty 2006 Dzięki wielkie. Nie mam wielkich nadziei na nominację ale przynajmniej dotrwałem do końca ( i skończyłem) mimo tego że i zasady i temat ni cholery i absolutnie mi nie leżą. Niebo zrobiłem sobie :). Najpierw gradient, potem naklejona na dole chmura z fotki odwróconej na negatyw (żeby dało to ciemne pasmo), pędzel zrobiony z tekstury mgły czy dymu-czort wie jak to nazwać, taki fraktal nieregularny- no i jazda, malowanie. Pora się tłumaczyć... Tak naprawdę to obmyśliłem sobie że całość ma być przeciwstawieniem "pięknej" natury "brzydkiej" technice, a że Chińczycy mają przysłowie "spal cytrę ugotuj żurawia" mające wyrażać ich pogardę dla ludzi którzy rezygnują z "wyższych wartości" w imię zysku, to wrzuciłem i żurawie, i kadzie do gotowania i samo przysłowie też, całość w formacie plakatu do łzawych filmów. Co do strony technicznej- kompozycja w załączniku- jeden pion ustawia główny komin, drugi przysłowie (min. po to się pojawiło), poziomy- główny to oś żurawi, dolny ułożyła mi chmurka, górny pieczątka, górna krawędź komina i jasna chmura. Jedyny dynamiczny element w scenie to żurawie i dlatego tylko one zawierają skos (ściślej: dwa skosy ale drugi nie ma znaczenia). Po ostatniej bitwie gdzie tonację pracy miałem trochę odjechaną tym razem poszedłem na skróty, wyciszając i przepalając kolory. Przy tej całej wygaszonej gamie i graniu wyłącznie walorem (żurawi jako najważniejsze podkreślone najsilniejszym kontrastem- najmocniejsza czerń i biel w całej scenie obok siebie) problemem było podbicie jedynego akcentu kolorystycznego jakim są plamki na policzkach ptaków ale skoro już wszedłem w te Chiny to wynalazłem sobie pieczęć imperialną która raz że równważy mi kompozycję dwa- pomaga z kolorem. Tyle. Wady ? Proste toto jak cepy także modelowaniem nie zachwycę- nie ma bata, dwa- nie wiem czy dół nie za bardzo odpuszczony. Jak złapię dystans (czytaj: jak się odleży i zapomnę) pewnie będę widział co poszło nie tak- oczywiście wtedy będzie już za późno na cokolwiek. Dzięki za wszystkie komentarze i do zobaczenia w kolejnej bitwie.
Owen Napisano 11 Luty 2006 Napisano 11 Luty 2006 witam jak to nie masz szans na nominacj, praca bardzo fajna, dobry temat dobrze wykonany, zreszt ostatnia bitwa pokazala ze to ilosc modeli i ich szczegolowosc jest najwazniejsza, a kolorystyka i klimat - a to twoja praca napewno ma, pozdro.
yuki Napisano 20 Luty 2006 Napisano 20 Luty 2006 subtelność Japonii,klasyka Witruwiańska, harmonia, brawo :)
Rekomendowane odpowiedzi