Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ponieważ tym razem w grę wchodzi użycie wszystkich brudnych chwytów więc nie mam zamiaru się ograniczać i chcę spróbować wykorzystać wszystkie atuty jakie w starciu z 2d może zaoferować 3d.

 

Pierwszy koncept. Siedzę ciągle we wschodnich konwencjach więc będzie różowo i zielono. Kompozycję trzeba trochę zmienić żeby nie było tego chamskiego pionu ale oprócz tego raczej niewiele się zmieni. Piękna- lilia, bestia- żmija. Prosto, czysto i przyjemnie, tym razem żadnych cycków.

  • Odpowiedzi 44
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Dzięki Leru- to jak nałóg- can't help it ;)

 

nielot007- 3d i tylko 3d- jeśli uzyję 2d to tylko do kosmetyki. Dlatego wybieram scenę w której mogę zawalczyć tym co mocne w 3d- inaczej dwuwymiarowi zjedzą mnie na śniadanie. W sumie proste modele za to polegające na powtórzeniach, wodę- odbicia, załamania światła- wszystkie te efekciki które w 2d są nie tyle trudne (dobry grafik zrobi wszystko) co rzadziej używane. Zobaczymy co wyjdzie

 

Myślałem o czymś prostym- małpowaniu kompozycji Mapplethorpe'a ale byłoby to bardziej ryzykowne- łatwiejsze światło ale za to trudniej z kolorem więc chyba najpierw spróbuję z liliami.

Napisano

Wiesz- dlatego pisałem że to dopiero początek kwiatka a nie wykończony model. Ten nie ma: poprawnych płatków (wszystkie takie same i geometrycznie ustawione), typu materiału, koloru, przezroczystości, rozproszenia światła pod powierzchnią... i kwadryliona innych pierdolotów. Pomału- przez dwa miesiące można ... uuu... albo i jeszcze więcej (zwłaszcza jak się nie chodzi do szkół i tak czy tak spędza czas przy programach 3d). No rush, bro ;).

 

Oczywiście wielkie dzięki za komentarz- w załączniku podmieniona wersja z roboczym shaderem.

Napisano
Ja nie mam cyckow :(

 

Uuuu... to się nie pobawimy... ;)

 

Co do płatków- wiesz, tak naprawdę trudno mi przewidzieć jak tego rodzaju detale zagrają z wodą i liśćmi nenufarów- dochodzą odbicia i inne takie- w każdym razie dzięki za pomysł

Napisano

a czy kadr zostaje z lotu ptaka? bo taka lilia imo to sie prosi coby ja pokazac choc z dekcza z 3/4 kwiotek ladny, a czy on bedzie mial takie troszke polprzezroczyste platki?....tyy no ja lilii nie kojarze (lol) nic to ja tam czekam na ta wode co ja obiecales ;) Pozdrawiam

Napisano

Wielkie dzięki za komentarze.

 

jmtm00- prawdę mówiąc to raczej należałoby dać raczej subsurface niż przezroczystość (zerknij na załącznik- co prawda to akurat lotos a nie lilia ale nie mam zamiaru jakoś mocno trzymać się "biologicznej" poprawności). Ciągle dłubię w shaderach także jeszcze sporo do końca brakuje. Mam mało elementów więc tak naprawdę wszystko będzie zależeć od światła i shaderów. Będzie od góry bo inaczej nie wyszłyby mi nachodzące na siebie koła liści i kwiatów.

 

hkropiński- true, mam takie samo wrażenie

 

mkk3a- jasne, mogę tylko po co skoro w finalnym renderze będzie w takim ujęciu ? Wszystko poza nim jest bez znaczenia, albo w docelowym będzie wyglądać dobrze albo nie (i wtedy to że z innego ujęcia wygląda lepiej nijak mi nie pomoże).

Napisano

hehe witam Cie RK, pomysl faktycznie nienalezy do najbardziej zlozonych, ale jak ostatnio pokazales, komplikacja sceny nie ma nic do gadania: ], mam nadzieje ze, wyjdzie Ci to coi sobie zaplanowales,

nieczytalem zbyt wnikliwie wczesniejszych postow, scena fedzie fotoreal?, hmmm, chociaz, chociaz,... sam nie wiem, pozdrawiam i czekam na wiecej: ]

Napisano

No cześć ;) Tak, ma być możliwie realistyczna przynajmniej jeśli chodzi o wrażenie- chcę złapać chwilę oddechu od low poly i pobawić się bez ograniczeń.

 

Kwiatek po kolejnych testach shaderów

Napisano

Fragment tła. Muszę zdjąć brąz z tekstur i pójść bardziej w szaroniebieski, podbić bump na łuskach (w tej chwili jest niewidoczny IMO) no i dać cztery razy więcej węży. Potem przyjdzie pora na "orientalne" obramienie sadzawki.

Napisano

heheheeheh swietnie Ci to wszytko idzie, pelem fotoreal, weze sa bd, mam pytanie w wodzie jet caustyka?, znam sposob jak zrobic efekt taki bez uzywania, Trzeba zrobic swiatlo z secjalna maska imitujaca kaustyke, jest nawet w necie generator takich map, znacznie zmniejsza to czas renderu, pozdro

Napisano

właśnie Komic podziel się ;)

RK- ja bym doświetlił bardziej te żmijki bo ciemnawo się zrobiło a szkoda bo jakby złapały światło i cienie to bardziej by sie uprzestrzenniły i efekt byłby jeszcze bardziej odpychający ;) obrzydliwość ;)

Napisano

Już wyjaśniam- potrzebne mi czarne kłębowisko w popękanym kamiennym basenie- tak naprawdę bez detali, a w samym środku tych glutów- pojedyncza, biała lilia. Póki co ciągle testuję- możliwe że zmienię to zupełnie i dam jakiś hinduski posąg z głupim uśmieszkiem opleciony wężami ale najpierw chcę spróbować tej wersji.

 

A co do kaustyki- z nią liczy się o 4 min. dłużej- IMO akurat w tej scenie rzecz niewarta zachodu (ale dzięki za radę, pewnie przy innych się przyda).

Napisano

Jest żle- odpowiadam na własne posty :D Pierwsze zestawienie kłębowiska z basenem. Światło do poprawki, koniecznie jakiś ornament na krawędzie, może jakąś płaskorzeźbę... no i wkomponować tą cholerną lilię...

 

Pochwalę się- wszystkie pęknięcia wymodelowałem. Bolało. Bardzo bolało. Nie sądzę żebym jeszcze kiedyś zdobył się na taki heroizm :)

Napisano

RK -> możesz pokazać troszkę więcej ? Albo dorysować lilie ? Pomysł z taką ilością węży odchodzi znasznie od konceptu co nie znaczy, że jest nieciekawy. Wychodzi świetnie :)

Napisano

troche niewiele widac na tym renderze, ale ogolnie wyglada fajnie. Nie wiem czy byl sens meczyc sie z modelowaniem pekniec, jestes pewien, ze elekt bedzie lepszy niz przy jakis bumpie, displacemencie lub normal mapie? Ile masz rodzajow wezy? tzn, czy wszystkie weze sa takie same, czy kazdy inny, czy masz kilka rodzajow?

Napisano

Ja bym prosil o wieksze rendery, bo te weze same jak celtycki ornament wygladaja:P:P Weze wygladaja super. Zastanawiam sie tylko czy nie szkoda tyle miejsca w kadrze marnowac basenem.. Jak narazie bardzo mi sie podoba:]

 

pozdro

Napisano

Dzięki za dobre słowa. Jasne, pokażę więcej- inna rzecz że to tylko WIP, co za sens pokazywać całą kuchnię ( i zapuszczać GI + caustic na większej rozdzielczości) ? Modelowanie pęknięć- akurat w tym przypadku IMO miało to sens (choćby taki żeby wbić mi do łba przekonanie że nigdy więcej tego nie zrobię). Póki co jest jeden rodzaj węża i szczerze mówiąc nie wiem czy jest sens dodawać więcej- tak czy tak mają działać "masą" jako takie czarne, skłębowane, oślizgłe tło a nie detalami. Zobaczymy- jak będzie źle to zmienię, póki co niech sobie są takie.

Napisano

RK, gratuluję nietypowego pomysłu. Widzę, że nie tylko ja zrezygnowałem z trywialnych cycków. Ty robisz kwiat i żmiję, ja lwa i gazelę. Zobaczymy, co na to publika i jury. Powodzenia. :)

Napisano

Zmieniłem koncept- może po prostu za długo oglądałem tamten ale wydał mi się nudny- za mało w nim kontrastu. Popróbuję pójść w stronę natura/człowiek.

 

Pierwszy koncept był taki- jasno oświetlony żuraw stojący w wodzie na tle wielkiej elektrowni ale raz że to statyczne dwa- strasznie nudna kompozycja...

Napisano

... więc żeby to zmienić chcę puścić całość w ruch, z elektrowni zostawiając dwa kominy które ustawią mi pion w scenie

Napisano

Particle to koszmar... kadr będzie plus minus tak, dorzucę jeszcze jakieś słońce zza chmur i trochę dupereli ale na dziś mam dość emiterów, radiusów i bóg wie czego jeszcze

Napisano

jak mogłeś mi to zrobić i odejść od tamtego konceptu ? ;) fajny żuraw ale dym lepiej zrób afterem będzie bardziej demoniczny ;)

Napisano

Zrobię co się da. After... tego nie mam także pewnie będę malował ręcznie i kombinował z particlami. Zobaczymy co wyjdzie, póki co mam tak i coś mi się widzi że potrzebuję jakichś stalowych konstrukcji w tle

Napisano

Zurawiki dają bardzo rade imo....zkad masz niebo? a tak swoja droga prezsunałbym troszkie (minimalnie) ptaszki w lewo bo tak jakby odciac pół kadru to do niczego nie potrzebne...nie no ale mi sie tam podoba...Kip it!!

Napisano

Dzięki wielkie. Nie mam wielkich nadziei na nominację ale przynajmniej dotrwałem do końca ( i skończyłem) mimo tego że i zasady i temat ni cholery i absolutnie mi nie leżą.

 

Niebo zrobiłem sobie :). Najpierw gradient, potem naklejona na dole chmura z fotki odwróconej na negatyw (żeby dało to ciemne pasmo), pędzel zrobiony z tekstury mgły czy dymu-czort wie jak to nazwać, taki fraktal nieregularny- no i jazda, malowanie.

 

Pora się tłumaczyć... Tak naprawdę to obmyśliłem sobie że całość ma być przeciwstawieniem "pięknej" natury "brzydkiej" technice, a że Chińczycy mają przysłowie "spal cytrę ugotuj żurawia" mające wyrażać ich pogardę dla ludzi którzy rezygnują z "wyższych wartości" w imię zysku, to wrzuciłem i żurawie, i kadzie do gotowania i samo przysłowie też, całość w formacie plakatu do łzawych filmów.

 

Co do strony technicznej- kompozycja w załączniku- jeden pion ustawia główny komin, drugi przysłowie (min. po to się pojawiło), poziomy- główny to oś żurawi, dolny ułożyła mi chmurka, górny pieczątka, górna krawędź komina i jasna chmura. Jedyny dynamiczny element w scenie to żurawie i dlatego tylko one zawierają skos (ściślej: dwa skosy ale drugi nie ma znaczenia).

 

Po ostatniej bitwie gdzie tonację pracy miałem trochę odjechaną tym razem poszedłem na skróty, wyciszając i przepalając kolory. Przy tej całej wygaszonej gamie i graniu wyłącznie walorem (żurawi jako najważniejsze podkreślone najsilniejszym kontrastem- najmocniejsza czerń i biel w całej scenie obok siebie) problemem było podbicie jedynego akcentu kolorystycznego jakim są plamki na policzkach ptaków ale skoro już wszedłem w te Chiny to wynalazłem sobie pieczęć imperialną która raz że równważy mi kompozycję dwa- pomaga z kolorem. Tyle.

 

Wady ? Proste toto jak cepy także modelowaniem nie zachwycę- nie ma bata, dwa- nie wiem czy dół nie za bardzo odpuszczony. Jak złapię dystans (czytaj: jak się odleży i zapomnę) pewnie będę widział co poszło nie tak- oczywiście wtedy będzie już za późno na cokolwiek.

 

Dzięki za wszystkie komentarze i do zobaczenia w kolejnej bitwie.

Napisano

witam

jak to nie masz szans na nominacj, praca bardzo fajna, dobry temat dobrze wykonany, zreszt ostatnia bitwa pokazala ze to ilosc modeli i ich szczegolowosc jest najwazniejsza, a kolorystyka i klimat - a to twoja praca napewno ma, pozdro.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności