Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich Battle Warriors.

 

Przez krótki okres bez netu nie marnowalem czasu tylko intensywnie myślałem nad tematem.

Piękne panie ciągle mi chodziły po głowie, (zresztą chodzą mi po niej zawsze niezaleznie od bitwy), bo aż się proszą o ukazanie ich w tej bitwie, ale... zbyt nachalnie się proszą, a ja nie lubię nachalności.

Piękne Panie: sio!

Ostatecznie doszedłem do wniosku, że piękna bedzie... gazelą a potwór... lwem!

Scena będzie bowiem przedstawiać lwa skaczącego na umykającą smukłą gazelę. Akcja dziać się będzie w środku skwarnego dnia gdzieś na równinie Serengeti w Afryce (tak jakby była jeszcze gdzieś jakaś inna równina Serengeti, np. w Japonii... heh!).

 

Tym, co mam zamiar w ramach tej bitwy sobie poćwiczyć jest futro. W tym przypadku będzie go dużo, więc mam nadzieję że kompik nie zawiedzie. Na wszelki wypadek zrobiłem zapas węgla i kupiłem wieksza szuflę, bo naprawdę chcę tym razem dać do pieca i zrobić dobrą pracę, może nawet godną zatytułowania jej "dziełem" (patrz: Słownik Digartowski wg. Onamora na digart.pl, hasło: "pracka").

Tło zapewne zrobię w Vue5 Infinite. Trzeba jednak się za ten program zabrać by mieć o nim choć blade pojęcie...

 

Jakby się ktoś czepiał, to zbieżność osób i miejsc z tematem "Moment krytyczny" jest przypadkowa.

 

Wkrótce wrzucę szkic, na razie jestem na etapie zbierania referków. I proszę mi tu bez insynuacji, że czekam na 6 stycznia z niecierpliwością...

 

Pozdrawiam konkurencję i życzę, byście mi dorównali.

 

EDIT: Prawie dorównali...

 

Najnowszy update:

http://www.icast.pl/icast/users/Shogun3D/5/5.jpg

  • Odpowiedzi 25
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
Piękne Panie: sio!

a wiec chcemy pozbyc sie konkurencji w postaci Ani i innych pieknych Pan wojujacych?;) temat fajny, tylko wspolczuje z futerkiem;)

Napisano

Ła kare masa Szogun San ! fajna intepretacja tematu ! (nie to co my z Klickiem ;) ale futro to rzeczywiście wyzwanie. Powodzenia !

p.s. o ile dobrze zapamiętałem z filmu o Szogunie to tak (fonetycznie) po japońsku brzmi przywitanie ;)

Napisano

He he... szczerze mówiąc będę musiał z bratem pogadać o tym, jak brzmi, bo sam jakoś nie pamiętam, ale dziękuję. Zresztą Ty z Klickiem w tej edycji najwyraźniej chcecie mieć pewność, że nie usłyszycie iz "praca nie na temat". Ja z kolei owszem - na to właśnie się narażam, ale... ryzyko to czar hazardu, czyż nie?

Napisano

Pierwsza próba z Vue: render w jakości preview (8 min), nie chciałem czekać 8h na render w jakości final. Na razie się przecież dopiero uczę tego programu od 4h.

Scena finalna będzie wyglądac inaczej, ale jeszcze nie wiem, jak to zorganizuję.

Mogę co prawda zrobic eksport tej sceny do maxa, ale tez mogę importować do Vue obiekty z maxa. Porobię rózne próby z futrem w maxie i po konwersji do spline albo poly - z jego eksportem do Vue i zobaczę jak Vue to łyknie. Na razie jednak mam wrażenie, że Vue znacznie lepiej sobie radzi z dużą ilością poly w scenie, bo te trawki i drzewka to zaledwie 2 885 000 poly... mój maxik już dawno by się tym udławił.

prba1wf.jpg

Napisano

Standardowy renderer Vue. Jakośc renderu poglądowa, jak juz wspomniałem. scenę docelową w Vue będę budował jak sie jeszcze tego Vue poduczę. To jest tylko próbka, żeby dac znac ze coś sie rusza do przodu.

Poza tym nadal nie wiem, w czym ostatecznie będę to renderował, montował itp.

Być może w ogóle lwa i gazelę wyrenderuję z alphą i cieniami w maxie i wmontuję je w scenę wyrenderowaną uprzednio w Vue. Do maxa zaimportuję tylko te elementy, które znajduja sie w najblizszym otoczeniu zwierzaków i zwierzaki rzucają na nie cienie.

Napisano

no, render do bani ale rzecz jasna to faza wstepna wiec spox. poki co wyglada idealnie> serio, ma pelne prawo stac sie super renderkiem, jesli mozna cos zasugerowac > ja bym dodal sporo kurzu- zasloni brak detali, nad ktorymi sie nie bedzie chcialo siedziec i doda realizmu. dokladniej to: oddal gorki> niech stana sie horyzontem, bo teraz bedziesz musial je malowac, dodawac trawki i drzewa, a tak juz w takim stanie beda fajnym horyzontem, natomiast ja przez caly widoczny teren bym wlasnie kurz, jakies male zwierzaczki, drzewka poustawial itd ect. > normal safari.

pozdr. i powidzenia

Napisano

Na razie tak.

Ludziska, ja mam Vue od rańca, a tymczasem 2/3 dzisiejszego dnia siedzę w Corelu i PS nad zleceniem. Dzisiaj w nocy znowu siądę do Vue i jeszcze będę coś motał, ale póki Vue jako tako nie opanuję, nie zabiorę się za scenę docelową. Muszę przecież wiedzieć jakie mam tam narzędzia i możliwości, a wiadomo, że Vue to nie w kij dmuchał.

Ale dzięki za komenty. :D

BTW: TO MÓJ 1000 POST!

Napisano

No gratulacje, gratulacje;)

 

Wiem ze to wstepne rendery, ale gdzie sie bedzie dziac akcja? Za tym drzewem? :P

 

Ktoregos ranka olsnilo mnie takim pomyslem jak gazela i cos drugie co ja patroszy. Ale odpuscilem sobie ze wzgledu na trudnosc.:)

Patrze, a tu prosze, masz ci oo!!

 

powodzenia!! :)

Napisano

Ukash, nie, scena będzie zupełnie inaczej skomponowana. Jeszcze nie mam ostatecznej pewności co do kompozycji.

Zapewne lew będzie po lewej, gazela po prawej stronie kadru, gazela będzie uciekać w kierunku "godziny czwartej'. Lew z szeroko otwartą paszczą będzie wysoko unosił pazury nad jej grzbietem, by ją ostatecznie dopaść. Gazela będzie wygięta w pół, starając się wykonać jeszcze jeden skok, ale zarazem robiąc unik, co bardzo wykonanie skoku utrudni.

Zależy mi na tym, by widz zastanawiał się: dopadnie? nie dopadnie?

Wszystko o mały wlos.

Oświetlenie chcę dać popołudniowe. Jeszcze nie zachód słońca, ale gdzieś tak godzinę 16. W tle ma jeszcze drgać powietrze.

Chcę, by widz patrzac na ten oobraz mógł wręcz poczuc wiatr z sawanny na twarzy, by czuł, iż ta scena jest na wyciągnięcie ręki.

Napisano

W nocy puściłem renderek w wersji final, zeby zobaczyc jak Vue sobie z tym poradzi. rano znalazłem edytor zielska, co bardzo mnie ucieszyło i w związku z tym naniosłem kilka drobnych zmian, m.in równiez w atmosferze oraz oświetleniu.

renderek Serengeti z rańca jest w wersji jakościowej preview, ale mówi sie trudno. Nie będę w trybie nauki siedział 2,5h czekając na render.

 

Serengeti po południu: render w jakości final:

http://www.icast.pl/icast/users/Shogun3D/5/5.jpg

 

oraz Serengeti z rańca: render preview:

http://www.icast.pl/icast/users/Shogun3D/6/6.bmp

Napisano

za ostre cienie tych drzew, nie da się trochę rozmazać? (czy to ta wersja preview?)

pień pierwszego drzewa ma jakieś poziome załamanie na dole.

dałabym większą rozdziałkę na background, teraz bardzo rozmazane wygląda.

gdzie lew? nie widze lwa, do roboty

Napisano

Jeszcze nie walczyłem dzisiaj z tymi liśćmi. te ustawienia sa defaultowe, ale edytowalne.

Zreszta wszystkie parametry są w Vue edytowalne i całe szczęście, bo te defaultowe ustawienia bywają koszmarne.

Co do cieni, to w Vue cienie dla prędkosci renderu zostawiłem bez shadow map i zapomniałem przełączyc na shadow map, gdy puszczałem render na noc. O dziwo właśnie z shadow map scena renderuje się dłużej. Nie wiem, czemu.

Co do kreski, to jest to taki niefortunny kształt mapy kory. Jeszcze nad tym zielskiem będę pracował jak zabiorę się za mocelowanie sceny docelowej.

Ania, nie wszystko naraz. Do lwa i gazeli zbieram referki, a jeszcze mi ich trochę brakuje. Muszę wybrać gatunek gazeli. Jak chcecie, to możecie zaproponować jakiś szczególnie zgrabny i piękny jej gatunek.

Mam teraz kilka innych prac na głowie i niestety się nie rozmnożę (sam ze sobą? - brrrr...).

Jak mówiłem - dzisiaj jeszcze będę chciał tą termitierę wymodelować i wrzucić. Może nawet uda mi się ich kilka dzisiaj zrobić, nim padnę na pysio.

Napisano

Hehe

Wybacz stary ale bardzo to się do tej pory nie napracowałeś :P

Wyrenderowałeś jak na razie teren z generatora zieleni - tak szczerze to nie widać żebyś się nad tym specjalnie napocił.

Ja rozumiem że masz jakieś tam inne zajęcia, no ale każdy ma - np. jest pierwsza a ja jutro o 7.00 do budy wstaje :D

 

Nie mówię tego żebyś się zniechęcił, ale trzeba brać się do roboty i walić modele, walczyć z kompozycją i uczyć się tego co trzeba aby pracę ukończyć.

 

powodzenia i do roboty :)

Napisano

Ziomuś, nie załamuj mnie. Wystarczy, że mnie to Vue załamuje.

Obiecane termitiery (model - max, materiał i bump oraz render - Vue):

http://www.icast.pl/icast/users/Shogun3D/7/7.jpg

tak przy okazji: Aniu, zrobiłem sobie renderek z rozmytym cieniem. Paranoja. Jeszcze gorzej niż z tym raytracingiem.

Teraz spróbuje zrobić zamach na maxa i zrobić import tej sceny do 3ds.

Zobaczymy, co powie na to wszystko Scanline...




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności