Skocz do zawarto艣ci

Featured Replies

Napisano

Witam wszystkich Battle Warriors.

Przez kr贸tki okres bez netu nie marnowalem czasu tylko intensywnie my艣la艂em nad tematem.

Pi臋kne panie ci膮gle mi chodzi艂y po g艂owie, (zreszt膮 chodz膮 mi po niej zawsze niezaleznie od bitwy), bo a偶 si臋 prosz膮 o ukazanie ich w tej bitwie, ale... zbyt nachalnie si臋 prosz膮, a ja nie lubi臋 nachalno艣ci.

Pi臋kne Panie: sio!

Ostatecznie doszed艂em do wniosku, 偶e pi臋kna bedzie... gazel膮 a potw贸r... lwem!

Scena b臋dzie bowiem przedstawia膰 lwa skacz膮cego na umykaj膮c膮 smuk艂膮 gazel臋. Akcja dzia膰 si臋 b臋dzie w 艣rodku skwarnego dnia gdzie艣 na r贸wninie Serengeti w Afryce (tak jakby by艂a jeszcze gdzie艣 jaka艣 inna r贸wnina Serengeti, np. w Japonii... heh!).

Tym, co mam zamiar w ramach tej bitwy sobie po膰wiczy膰 jest futro. W tym przypadku b臋dzie go du偶o, wi臋c mam nadziej臋 偶e kompik nie zawiedzie. Na wszelki wypadek zrobi艂em zapas w臋gla i kupi艂em wieksza szufl臋, bo naprawd臋 chc臋 tym razem da膰 do pieca i zrobi膰 dobr膮 prac臋, mo偶e nawet godn膮 zatytu艂owania jej "dzie艂em" (patrz: S艂ownik Digartowski wg. Onamora na digart.pl, has艂o: "pracka").

T艂o zapewne zrobi臋 w Vue5 Infinite. Trzeba jednak si臋 za ten program zabra膰 by mie膰 o nim cho膰 blade poj臋cie...

Jakby si臋 kto艣 czepia艂, to zbie偶no艣膰 os贸b i miejsc z tematem "Moment krytyczny" jest przypadkowa.

Wkr贸tce wrzuc臋 szkic, na razie jestem na etapie zbierania referk贸w. I prosz臋 mi tu bez insynuacji, 偶e czekam na 6 stycznia z niecierpliwo艣ci膮...

Pozdrawiam konkurencj臋 i 偶ycz臋, by艣cie mi dor贸wnali.

EDIT: Prawie dor贸wnali...

Najnowszy update:

http://www.icast.pl/icast/users/Shogun3D/5/5.jpg

  • Odpowiedzi 25
  • Wy艣wietle艅 3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
Pi臋kne Panie: sio!

a wiec chcemy pozbyc sie konkurencji w postaci Ani i innych pieknych Pan wojujacych?;) temat fajny, tylko wspolczuje z futerkiem;)

Napisano

Shogun 3D -> ooooo co艣 nietypowego :) i dobrze i dobrze

witam i powodzenia 偶ycz臋 :)

Napisano
  • Autor

No, mysl臋, 偶e wsp贸艂czujesz... Futro w taki skwar: tragedia!

Ani si臋 nie czepiaj, Ania to Warrior.

Napisano

nic tylko sie uzmazyc albo ogolic;) zycze powodzenia:) a Ani sie nie czepiam, a wrecz przeciwnie:)

Napisano

艁a kare masa Szogun San ! fajna intepretacja tematu ! (nie to co my z Klickiem ;) ale futro to rzeczywi艣cie wyzwanie. Powodzenia !

p.s. o ile dobrze zapami臋ta艂em z filmu o Szogunie to tak (fonetycznie) po japo艅sku brzmi przywitanie ;)

Napisano
  • Autor

He he... szczerze m贸wi膮c b臋d臋 musia艂 z bratem pogada膰 o tym, jak brzmi, bo sam jako艣 nie pami臋tam, ale dzi臋kuj臋. Zreszt膮 Ty z Klickiem w tej edycji najwyra藕niej chcecie mie膰 pewno艣膰, 偶e nie us艂yszycie iz "praca nie na temat". Ja z kolei owszem - na to w艂a艣nie si臋 nara偶am, ale... ryzyko to czar hazardu, czy偶 nie?

Napisano
  • Autor

Pierwsza pr贸ba z Vue: render w jako艣ci preview (8 min), nie chcia艂em czeka膰 8h na render w jako艣ci final. Na razie si臋 przecie偶 dopiero ucz臋 tego programu od 4h.

Scena finalna b臋dzie wygl膮dac inaczej, ale jeszcze nie wiem, jak to zorganizuj臋.

Mog臋 co prawda zrobic eksport tej sceny do maxa, ale tez mog臋 importowa膰 do Vue obiekty z maxa. Porobi臋 r贸zne pr贸by z futrem w maxie i po konwersji do spline albo poly - z jego eksportem do Vue i zobacz臋 jak Vue to 艂yknie. Na razie jednak mam wra偶enie, 偶e Vue znacznie lepiej sobie radzi z du偶膮 ilo艣ci膮 poly w scenie, bo te trawki i drzewka to zaledwie 2 885 000 poly... m贸j maxik ju偶 dawno by si臋 tym ud艂awi艂.

prba1wf.jpg

Napisano

d贸艂 ujdzie jeszcze, g贸ra wygl膮da jak rozci膮gni臋ty s艂aby background na jak膮艣 star膮 platform贸wk臋 ;D

Napisano
  • Autor

Standardowy renderer Vue. Jako艣c renderu pogl膮dowa, jak juz wspomnia艂em. scen臋 docelow膮 w Vue b臋d臋 budowa艂 jak sie jeszcze tego Vue poducz臋. To jest tylko pr贸bka, 偶eby dac znac ze co艣 sie rusza do przodu.

Poza tym nadal nie wiem, w czym ostatecznie b臋d臋 to renderowa艂, montowa艂 itp.

By膰 mo偶e w og贸le lwa i gazel臋 wyrenderuj臋 z alph膮 i cieniami w maxie i wmontuj臋 je w scen臋 wyrenderowan膮 uprzednio w Vue. Do maxa zaimportuj臋 tylko te elementy, kt贸re znajduja sie w najblizszym otoczeniu zwierzak贸w i zwierzaki rzucaj膮 na nie cienie.

Napisano

no, render do bani ale rzecz jasna to faza wstepna wiec spox. poki co wyglada idealnie> serio, ma pelne prawo stac sie super renderkiem, jesli mozna cos zasugerowac > ja bym dodal sporo kurzu- zasloni brak detali, nad ktorymi sie nie bedzie chcialo siedziec i doda realizmu. dokladniej to: oddal gorki> niech stana sie horyzontem, bo teraz bedziesz musial je malowac, dodawac trawki i drzewa, a tak juz w takim stanie beda fajnym horyzontem, natomiast ja przez caly widoczny teren bym wlasnie kurz, jakies male zwierzaczki, drzewka poustawial itd ect. > normal safari.

pozdr. i powidzenia

Napisano
  • Autor

Spox: b臋dzie kurz, wiatr, py艂, drgaj膮ce powietrze, trawy, ska艂y, troche drzew, termitiery, ptactwo i robactwo.

Napisano

Scenka ma艂o ciekawa, ale rozumiem, 偶e testy, wi臋c si臋 nie czepiam :p

Mi si臋 wydaje czy wszystkie drzewa takie same? ;]

powodzenia

Napisano
  • Autor

Na razie tak.

Ludziska, ja mam Vue od ra艅ca, a tymczasem 2/3 dzisiejszego dnia siedz臋 w Corelu i PS nad zleceniem. Dzisiaj w nocy znowu si膮d臋 do Vue i jeszcze b臋d臋 co艣 mota艂, ale p贸ki Vue jako tako nie opanuj臋, nie zabior臋 si臋 za scen臋 docelow膮. Musz臋 przecie偶 wiedzie膰 jakie mam tam narz臋dzia i mo偶liwo艣ci, a wiadomo, 偶e Vue to nie w kij dmucha艂.

Ale dzi臋ki za komenty. :D

BTW: TO M脫J 1000 POST!

Napisano

No gratulacje, gratulacje;)

Wiem ze to wstepne rendery, ale gdzie sie bedzie dziac akcja? Za tym drzewem? :P

Ktoregos ranka olsnilo mnie takim pomyslem jak gazela i cos drugie co ja patroszy. Ale odpuscilem sobie ze wzgledu na trudnosc.:)

Patrze, a tu prosze, masz ci oo!!

powodzenia!! :)

Napisano
  • Autor

Ukash, nie, scena b臋dzie zupe艂nie inaczej skomponowana. Jeszcze nie mam ostatecznej pewno艣ci co do kompozycji.

Zapewne lew b臋dzie po lewej, gazela po prawej stronie kadru, gazela b臋dzie ucieka膰 w kierunku "godziny czwartej'. Lew z szeroko otwart膮 paszcz膮 b臋dzie wysoko unosi艂 pazury nad jej grzbietem, by j膮 ostatecznie dopa艣膰. Gazela b臋dzie wygi臋ta w p贸艂, staraj膮c si臋 wykona膰 jeszcze jeden skok, ale zarazem robi膮c unik, co bardzo wykonanie skoku utrudni.

Zale偶y mi na tym, by widz zastanawia艂 si臋: dopadnie? nie dopadnie?

Wszystko o ma艂y wlos.

O艣wietlenie chc臋 da膰 popo艂udniowe. Jeszcze nie zach贸d s艂o艅ca, ale gdzie艣 tak godzin臋 16. W tle ma jeszcze drga膰 powietrze.

Chc臋, by widz patrzac na ten oobraz m贸g艂 wr臋cz poczuc wiatr z sawanny na twarzy, by czu艂, i偶 ta scena jest na wyci膮gni臋cie r臋ki.

Napisano
  • Autor

W nocy pu艣ci艂em renderek w wersji final, zeby zobaczyc jak Vue sobie z tym poradzi. rano znalaz艂em edytor zielska, co bardzo mnie ucieszy艂o i w zwi膮zku z tym nanios艂em kilka drobnych zmian, m.in r贸wniez w atmosferze oraz o艣wietleniu.

renderek Serengeti z ra艅ca jest w wersji jako艣ciowej preview, ale m贸wi sie trudno. Nie b臋d臋 w trybie nauki siedzia艂 2,5h czekaj膮c na render.

Serengeti po po艂udniu: render w jako艣ci final:

http://www.icast.pl/icast/users/Shogun3D/5/5.jpg

oraz Serengeti z ra艅ca: render preview:

http://www.icast.pl/icast/users/Shogun3D/6/6.bmp

Napisano

za ostre cienie tych drzew, nie da si臋 troch臋 rozmaza膰? (czy to ta wersja preview?)

pie艅 pierwszego drzewa ma jakie艣 poziome za艂amanie na dole.

da艂abym wi臋ksz膮 rozdzia艂k臋 na background, teraz bardzo rozmazane wygl膮da.

gdzie lew? nie widze lwa, do roboty

Napisano

Brzydkie te li艣cie - takie po prostu s膮 w tym VUE, czy niskie ustawienia powoduj膮, 偶e wygl膮daj膮 jak kreski?

Z tym BMP to lekka przesada :p

Napisano
  • Autor

Jeszcze nie walczy艂em dzisiaj z tymi li艣膰mi. te ustawienia sa defaultowe, ale edytowalne.

Zreszta wszystkie parametry s膮 w Vue edytowalne i ca艂e szcz臋艣cie, bo te defaultowe ustawienia bywaj膮 koszmarne.

Co do cieni, to w Vue cienie dla pr臋dkosci renderu zostawi艂em bez shadow map i zapomnia艂em prze艂膮czyc na shadow map, gdy puszcza艂em render na noc. O dziwo w艂a艣nie z shadow map scena renderuje si臋 d艂u偶ej. Nie wiem, czemu.

Co do kreski, to jest to taki niefortunny kszta艂t mapy kory. Jeszcze nad tym zielskiem b臋d臋 pracowa艂 jak zabior臋 si臋 za mocelowanie sceny docelowej.

Ania, nie wszystko naraz. Do lwa i gazeli zbieram referki, a jeszcze mi ich troch臋 brakuje. Musz臋 wybra膰 gatunek gazeli. Jak chcecie, to mo偶ecie zaproponowa膰 jaki艣 szczeg贸lnie zgrabny i pi臋kny jej gatunek.

Mam teraz kilka innych prac na g艂owie i niestety si臋 nie rozmno偶臋 (sam ze sob膮? - brrrr...).

Jak m贸wi艂em - dzisiaj jeszcze b臋d臋 chcia艂 t膮 termitier臋 wymodelowa膰 i wrzuci膰. Mo偶e nawet uda mi si臋 ich kilka dzisiaj zrobi膰, nim padn臋 na pysio.

Napisano

Hehe

Wybacz stary ale bardzo to si臋 do tej pory nie napracowa艂e艣 :P

Wyrenderowa艂e艣 jak na razie teren z generatora zieleni - tak szczerze to nie wida膰 偶eby艣 si臋 nad tym specjalnie napoci艂.

Ja rozumiem 偶e masz jakie艣 tam inne zaj臋cia, no ale ka偶dy ma - np. jest pierwsza a ja jutro o 7.00 do budy wstaje :D

Nie m贸wi臋 tego 偶eby艣 si臋 zniech臋ci艂, ale trzeba bra膰 si臋 do roboty i wali膰 modele, walczy膰 z kompozycj膮 i uczy膰 si臋 tego co trzeba aby prac臋 uko艅czy膰.

powodzenia i do roboty :)

Napisano
  • Autor

Ziomu艣, nie za艂amuj mnie. Wystarczy, 偶e mnie to Vue za艂amuje.

Obiecane termitiery (model - max, materia艂 i bump oraz render - Vue):

http://www.icast.pl/icast/users/Shogun3D/7/7.jpg

tak przy okazji: Aniu, zrobi艂em sobie renderek z rozmytym cieniem. Paranoja. Jeszcze gorzej ni偶 z tym raytracingiem.

Teraz spr贸buje zrobi膰 zamach na maxa i zrobi膰 import tej sceny do 3ds.

Zobaczymy, co powie na to wszystko Scanline...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj wi臋cej Polityka prywatno艣ci