Skocz do zawartości

Minibitwa2: MaszynaBojowa [kurt_hectic]


kurt_hectic

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 63
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

elo, im back. texturka 90% skonczona i prosze o sugestje > jak dobrze ja wykonczyc?

(wiem, ze ma byc 512-512)

1.jpg

(((( w zwiazku z wieloma sugestiami > NIE POKAZE MODELU :P )))

((( zapomnialem tez dodac, ze 95% fotek uzytych powyzej sam zrobilem > 1rwszy zarobiony $ wydalem na nikona)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rotfl, no ja też chętnie bym tą teksturę na modelu zobaczył :) No ale twoja sprawa.

 

Imo za mało cienia i za mało wykończone deski na bokach :) Jakieś delikatne brązy za cienie i jednopikcelowe obdrapane drzazgi na deskach powinny dodać soporo tej tex. Ja też sie zgadzam że sharp za mocny, ale to pewnie kwestia gustu :)

(sam do tej pory nie używałem w ogóle sharpa więc może się nie powiniem wypowiadać ;))

ogólnie to jedziesz dalej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem wiem, ale zauwaz, ze calosc jest z drewna, na poczatku odruchowo zrobilem drewniany tez ten 'luk', jednak wszystko bylo takie samo, takie drewniane :\ nie zapominaj, ze w 3d prawa fiz nie dziala, > model ma byc tylko realny i fajny, a nie dokonca ograniczony ze wszytkich stron - tak mi sie wydaje...jak zrobie fajny metal to bedzie git.

ps. PROSZE O OCENE CZYSTO GRAFICZNA > po waszych wypowiedziach nadal nie wiem czy to sie do czego kolwiek nadaje, lub chociaz czy jest lepsze od innych prac - sam swojej pracy nie ocenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co tu oceniac??? Teksturke na modelu pokaż, bo tak to Hary Poter potrzebny zeby przewidział co tam wykminiłeś...... Robisz z tego jakis tajny wojskowy projekt,, a nie o to chodzi no chyba ze wyglada to tak ze po chwili sie nudzi....

 

CZYTAJ TO---------> pokaż model :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh - nie widziałem obrazków bo nie zdążyłem :P

ale z wypowiedzi domyśliłem się o co biega mniej więcej.

 

Spoko - można powiedzieć że kamień jest tylko żeby ładniej wyglądało, ale każdy kto będzie oglądał ten model będzie się zastanwaiał dlaczego łuk jest kamienny :D Imho powinno być trochę logiki, nawet jak w 3d zrobienie działającego kamiennego łuku nie sprawia problemu :D

 

Moja rada - Kurt, zrób ten łuk metalowy i po krzyku :) Wiele razy widziałem kusze metalowe, takie były już w średniowieczu - całość będzie bardziej logiczna, bo wiadomo że z wygięty metal daje większą siłę odrzutu niż drewno. Do tego nie będzie się zlewało w całość i będziesz miał okazję zrobić ładny materiał pordzewiałego metalu :)

 

edit -> hehe, widze że mnie wyprzedziłeś ;) Imo jest dobrze, dawaj dalej :) - zmienił bym teksturę tego kawałka drewna na górze - na modelu jest to porządny kawał drewna, a tekstura wzięta z jakiejś zwykłej deseczki.

 

pozdro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hyhy - thnx darkelf... :D

 

co do modelu - chaos widze - w sensie - na obrazku gdzie masz persp - suabo widac gdzie co jest - zlewa sie w jakas brazowa mase - a na kolach - nie czuc 3d - ten metal wyglada jak cienki nalesnik...

 

na tym widoku z goory - za malo na texturkach oddajesz ksztaut obiektow - np. na samym dole masz te metalowe klamry - i cien od nich rozlewa sie w jakies obue ksztalty zamiast scisle przylegac do geometri (to by bardziej podkreslilo ksztalt)

 

pozdro - fajnie ze model pokazales - jeszcze siatke chcialoby sie zobaczyc...

 

ps. ile to ma triangli??

 

pozdoror i powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie model straasznie jakis taki szary. Najbardziej mi sie rzuca w oczy "skocznosc" jakosci textur. Jedne sa mile dla oka, jakosciowo dobre, inne jakies takie jednolite i jeszcze z trzema beczkami szarpena. Szapren nie jest po to aby nim rzucac na lewo i prawo ale aby podciagnac troche jakos. U ciebie wyglada jakbys przerabial to na film z lat '20 (jezeli wtedy jakies byly). Chcialbym zobaczyc model z nalozonym chekerem. Mam dziwne wrazenie ze obiekty beda jakos dziwnie poskalowane.

 

Tak miedzy nami przylaczam sie do opinii darkelfa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie nie mi bardziej chodzi o to ze wszystko w podobnych kolorach/odcieniach co troche zamazuje orbaz i nie daje uwypuklenia jakis konkretnych szczegolow (chodz jest naprawde solidnie) jakis detal z calkiem innej strony kola kolorow by sie przydal moze zeby sciagnac na siebie uwage, cos na co patrzysz idrazu kiedy widzisz obrazek, chodz mzoe sie rozbujalem zabardzo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak w prawie kazdym rts'ie sa wyrozniane jednostki dla poszczegolnych walczacych stron - (np czerwony i niebieski) - jakies opaski, bannery, sztandary i w ogole masa innych duperelow wlasnie w takim 'zywym' koloze - to mocno pomaga...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.

chm, cos slabo umocowany jest ten luk (na concepcie byl o wiele solidniej :) ciekawe czy on by sie wogole wyginal, a jesli juz to czy nie w poziomie (grubszy niz wyzszy)? Ale prawa fizyki sa malo wazne w grach w sumie ;)

heh, kilka powtarzanych elementow roznych wielkosciach (to poprzeczne z kolcami na koncach) - ja bym mapowal ten najwiekszy, zeby tekstura nie byla rozciagnieta. luk tez moglby byc lepiej zamapowany.

co do tekstur. rzeczywiscie ciut monotonnie. Wszedzie takie samo drewno - taki sam kolor, jasnosc. Poza gwozdziami nie ma na nim wlasciwie zadnych urozmaicen.

brzydki brud - burn (?) imo nie za bardzo sie do tego nadaje. moze lepiej pokombinowac z layerami i maskami (albo eraserem) i uwazac na zmiany koloru na drewnie!

btw. czy na tych obiektach nie zostawiles tex = 1024x1024?

 

ogolnie jest naprawde fajnie. ale do 'wyjebanego w kosmos' trzeba jeszcze troche pracy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo tamta balista na koncepcie to inna epoka. a ty zrobiles taka eklektyczna relatywnie skomplikowana technologiczne baliste w skrzyzowaniu z neolityczna inzynieria, jesli mozna mowic o takowej. jesli rozumiesz co mam na mysli, po prostu to sie kupy nie trzyma. a tekstura to inna sprawa, ladniej wyglada na bitmapie niz na obiekcie. imho to daltego, ze za duzo zdjec a za malo obrobki. o, te obiekty praktycznie wogle ze soba nie wchodza w relacje [np te pokrzywione kijki wchodza do litej deski]. A diabol tkwi w szczegolach. pozdro, nie ma zalamka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

updejt,

biorac pod uwage to co napisal ftorek, zrobilem kilka bajerow. te zmieniajace sie kolorki mialy dotyczyc : lin, tagow na drewnie oraz znaczka na kole. lecz.... po prostu nie zaleznie od kolorkq to gorzej wygladalo ;(. tagi zostawilem, ale czarne... PLEASE! niech kazdy kto zna sie na texturach odradzi mi- mam dodaj jakies gradiety, czy cos?? jak to wykonczyc? bo po prostu nie wiem. zgadzam sie, ze wszytko jest w 1 tonie, kolorze, ale nie wiem co zrobic na samym koncu> zeby bylo beter... texturka jest 97% done. wiec czekam z niecierpiwoscia ;) ball.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz strasznie duze skoki jakosci niektorych fragemnow textury.Teoretycznie powinien pomoc kontrast, ale przy tak wykontrastowanych niektorych elementach bedzie jedynie gorzej. I wogole to z modelem pokazuj a nie sama texture, bo to co na txt wyglada dobrze na modelu moze wygladac beznadziejnie i na odwrot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurt pokaz texture na modelu bo tak jak powiedzial Por@szek moze to wygladac zupelnie inaczej na modelu i jak tu ci podac jakies konkretne pomysly:?.

Ja sie tam nie znam na texturach ale imo :

 

1. Mozesz troche poprawi deski, na tej teksturze jest duzo za duzo czerni, a deski wygladaja jak by byly spalone a chyba nie taki byl cel:?

2. Zeby troche urozmaicic texture moglbys troche detalu na kolach dodac. W tym momencie masz identyczny kolor co na reszcie modelu a wystarczy np. namalowac troche blota,ziemi czy czegokolwiek po czym poruszala sie wczesniej ta maszyna i juz nie bedzie to sie tak bardzo zlewalo z reszta modelu.

3. Co do detali moglbys tez troche nad tymi linami posiedziec w tym momenie masz 7 zeskalowanych identycznych linek a wystarczy dodac w niektorych jedna skrzyzowana zeby cos sie dzialo (ale tak jak mowie to juz detale).

4. Te deski na srodku texturki (i druga deska od lewej na texturce) wygladaja jak bys je bluerem potrakowal, nie znalazlem ich na wczesniejszym modelu ktory pokazywales wiec w sumie nie wiem jak sie na modelu prezentuja ale zajmuja ci tyle miejsca a na wejsciu sa kiepskiej jakosci.

5. No i to co zauwazyl Por@szek masz bardzo dziwnie to wszystko zmapowane np. jakis mały zawias metalowy zajmuje ci taka sama szerokosc na teksturce co cale kolo.

6. Jeszcze co do tego kola to juz ktos wczesniej zauwazyl chyba, za maly jest ten metal na obramowaniu kola i dziwnie to wyglada, imo powinien byc troche "masywniejszy".

7. Ostatnia sprawa ta czesc na srodku teksturki z 4 obwiazanymi linami faktura przypomina mi kamien a chyba to tez mialo byc drewno:? (jesli kamien to nie rob go w takich samych kolorach co deski).

8. Co do tego pomyslu z rtsowymi wariacjami kolorow to nadawaly by sie do tego te 2 wystajace metalowe "kolce". No i jesli zostalo ci troche poligonow mozna by na alphie zrobic "mini flagi" dolaczone do tych poprzecznych desek z metalowymi zakonczeniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marioza

textura nie ostra, przy takiej wielkosci elemntów powinna byc brzytwa, poza tym za mocno przyjarana jest w paru miejscach, to niewyglada jak przyciemnienie ale wlasnie przejaranie, kolorystycznie pownienes ją przerysowac czyli dodac wiecej intesywniejszej barwy mimo ze to nie ma nic wspolnego z rzeczywistoscią to efekt będzie lepszy bo tak troche mdlo wyglada a pozatym docelowo ma być zdaje sie 512x512 tak wiec trzeba dodac mocniejszeg o koloru,sprawa z kolorem niejest prosta, bo jest to jedna z trudniejszych dziedzin plastyki, ale ja tam się nie znam ; )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oh dziz...trzeba sciagac 4mB (na tex nie starczylby jpg=90%?) i miec maxa8 :o oprocz RARa jednak zrobilbym jakies szoty. Nie boisz sie kradzieji tekstur i obiektow, nawet sie nigdzie w archiwum/scenie nie podpisales? hehe

 

ok, co do obiektu. pierwsze wrazenie naprawde dobre! ale niestety po chwili znajduje sie kilka slabosci obiektu.

 

-rogi, klody, tyl kuszy, dol tego wspornika kolo luku, lotki, nie sa omapowane do konca.

-przy dobrym oswietleniu obiekt wyglada dobrze. ale przy slabym juz ogladajac ze sredniej odleglosci calosc nieco sie zlewa ze soba (nie wiem czy to takie wazne w nowoczesnych enginach)

-teksdtura na 1024x1024 jest ok (bardzo fajne detale faktury drewna), ale na 512x512 traci wiele.

 

ale ogolnie naprawde pozytywnie. dobra robota :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chmm, mile zaskoczony jestem sposobem przedstawienia modelu, ta faktycznie można zobaczyć więcej :) model i mapka fajne, zwłaszcza do modelu nie mam się za bardzo gdzie pzyczepić, co do mapki, runy widać, że są perfidnie nałożone w pfotoshopie, mogłeś ciekawie podmalować (chyba mają być wypalone), i elementy metalowe, niestety są w połowie drogi do finiszu

mimo to model naprawdę ciekawy i ładny- mile zaskoczony

(wiem, wiem, że się nie lubimy ale to wszystko to prawda ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi też bardzo się podoba :)

dobra robota jednym słowem, gratulacje Kurt.

 

Jednak uważam że powineneś też wrzucić screeny i rendery, bo tak nie każdy może obejrzeć model (nie każdy ma maxa i do tego nie każdy ma 8)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności