Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam..

ten wip to bedą moje proby V-raya, a poniewaz dopiero zacząlem sie go uczyc wiec renderki raczej beda kiepskie.. mam wiec nadzieje ze udzielicie mi kilku rad w trakcie

____________________________________

EDIT

co moge zrobic by skrócic czas renderingu?

bo to chyba za duzo jak na P4 3GHz, 1024MB RAMu, i geforca 6600

 

scena1.jpg

  • Odpowiedzi 49
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

materiał ramy okna słaby, moze bardziej pasowało by drewno, zobacz na evermotion w dziale tutorials bo sa tam fajne tutki dla początkujących.

acha daj w renderze w zakładce g-buffer/color mapping: exponentinal i odznacz affect background.

Napisano

zastosowalem sie do rad...

czyli zmienilem okno na vraylight a g-buffer dalem na exponentinal i odznaczylem affect background, ale efekty sa raczej gorsze...

 

 

scena2.jpg

Napisano

jakie to są cienie? od vraylighta? czemu takie ostre? spróbój przysunąć vraylight bliżej (jeśli już nie jest tuż przed oknem) albo go powiększyć.

 

materiały są zbyt matowe, i deska z prawej strony odbija jakieś liście.

 

żeby skrócić czas renderingu, w ustawieniach vraya pod QMC Sampler powiększ drugi Amount, powiększ Noise treshold i ewentualnie pomniejsz Min samples.

 

w pierwszym obrazku zapewne nie dałeś pod Environment "override Max", przez co background mocno ci się wyświetlił na objektach. najlepiej dać "override max" i włożyć tam jakieś hdri (VrayHDR)

Napisano

Musisz powalczyć z shaderem butelki i cieniami. Tło za oknem nie pasuje do sceny. Powinno być bardziej przepalone.

Mi się wydje, czy masz inne światło świecące jaky z wnętrza pokoju?

Napisano

swiatla w wewnatrz nie mam.. tlo wwalilem pierwsze jakie mialem pod reka wiec...

ale pobawie sie jeszce z ta scenka (leprze to niz nauka na kolokwium z matmy)

Napisano

Bardzo bardzo slabo... co wlasciwie chcesz osiagnac? Krotki czas, czy co? Gdzie sie podzial cien od zielonej butelki i tego czegos po lewej od niej? Jest zle IMO

Napisano

pytanie... czemu jak chce zrobic szybe i dac przezrpczysty material to on nie jest przezroczysty? stosuje ten sam co np przy butelce tylko ze z wieksza przezroczystoscia i innym kolorem... (szyba to box)

 

 

 

WtoreK ---> ja po prostu dopiero od dzisiaj sie ucze vraya i dopiero go testuje... a jesli chodzi o cienie to nie wiem co sie stalo... moze jakis bug

Napisano

A taka mała sprawka, czy to są materiały Vrayowe, bo coś mi się widzi, że nie i właśnie dlatego szkło jest nieprzeźroczyste, chyba. A druga sprawka to czy doświetlasz jakoś scenkę mapkami HDRI ???

Napisano
pytanie... czemu jak chce zrobic szybe i dac przezrpczysty material to on nie jest przezroczysty?

 

Jak nie jest? :] Mowisz o tym ostatnim renderze co tlo jest przyciemnione? Moze szyba jest calkiem przezroczysta ale odbija environment np i to ja przyciemnia. Pokaz te swoje ustawienia to cos sie wiecej da powiedziec :)

 

I link do mojej ulubionej stronki z tutkami vrayowymi :] http://www.aversis.be/extra_tutorials/vray_glass_liquid.htm

Napisano

WtoreK dzieki za linka na pewno mi sie przyda..

w tych renderach szyby nie wstawialem.. ale jak daje boxa jako szybe i nadaje VRayMtl i ustawiam refraction (czy jakos tam) na bialy odcien to nie jest przezroczysty.. znaczy sie jest ale tylko w viewporcie.. na renderze jest nieprzezroczysty

Napisano

Heh, to nie wiem, moze zaznaczyles gdziestam translucent czy jak to sie zwie ( ;) ) i w srodku szyby ci tworzy "mgle" Daj screena ustawien tego materialu :] Albo zrob go od poczatku, vraymtl i tylko zjedz refraction i zobacz czy dalej jest nieprzezroczyste

Napisano

no wlasnie nie zaznaczylem tego... material tez tworzylem na nowo, tak na wszelki wypadek... i nic nie widac... ale wzialem inny material narazie.. wiec szybe sobiedaruje na dzis.

Napisano

Teraz znacznie lepiej. Możnaby jeszcze troszkę bardziej przepalić widok za oknem.

Popracuj jeszcze nad cieniami - zrób area shadow.

Rama okna zbyt cienka.

Napisano

A wedlug mnie wciaz bez wyrazu, ta miska z lewej wyglada jakbys ja dokleil w ps'ie i to tak na "pale" ;)

Area shadows moze i pomoga ale czas renderowania poszybuje wysoko :) W kazdym razie sprobuj, zobaczysz jak to dziala :]

Napisano
oki doki

oto moja scenka..

 

1. Nie zalaczyles twojego tla i tekstur.

2. Masz spot jako glowne swiatlo - zamiast directa - czyli jakby ogromna zarowke za tym oknem.

3. To moze jakas wczesna wersja tej twojej sceny bo nie wszystkie materialy sa vraymtl :/

4. Cienie w tym swiatle spot to nie cienie vrayshadows

5. Wylacz default lights w zakladce global switches

 

To jest najnowszy plik czy dales ten taki z poczatku i teraz juz te bledy sa poprawione?

 

I jeszcze jedno. Nie wiem z czego to wynka, ale moj vray wariuje przy tej twojej scenie - ustawiam IRmap na low i mam 5 prepass'ow (zamiast normalnych 3), co lepsze - jak zmienie na medium to ilosc prepass sie zmniejsza 0_o ;] Raz ze powinno byc odwrotnie a dwa ze inaczej liczbowo ;]

Jaka masz wersje vraya?

Napisano

No i jest fajniej :] Tylko co to za granica cienia po prawej od fioletowego wazonu? Chyba dla directa za maly hotspot ustawiles? I czas mega - bo niemal na wszystkich wazonach sa materialy z glossiness :/

Napisano

heh.. to fakt.. zaraz to naprawie.. a co do czesu to dlatego ze czesto pauzowalem.. poniewaz musialem kilka innych rzeczy porobic na kompie.. a maxik zrzera troche procka

Napisano

To jeszcze porada odnosnie szyby w oknie (jezeli jeszcze tego nie rozwiazales), w opcjach jej materialu musisz sobie zaznaczyc jeszcze 'affect shadows' zeby dobrze dzialalo.

 

No i pamietaj o zaletach korzystania z wyliczonej juz mapy irradiance (mozna ja zapisac i uzyc ponownie jezeli nic nie zmieniales w oswietleniu) Wydatnie pomoze przy czasie renderingu :]

Napisano

To jest to co pisze :D Ze mape hdri ma juz zaladowana do pamieci i nie musi jej robic reload. Nic strasznego :)

 

Lis napisal ze "chyba za jasno od strony widza" i ma racje, bo w tej scence nie ma nic za kamera - sciany sie urywaja, pownienes raczej stosowac pelne pomieszczenie (z tylna sciana i podloga) - bo w tej chwili np. mapa hdri oswietla tez z tej strony z ktorej nie powinna, a w wypadku jak renderujesz bez niej to wazony odbijaja environment takze strona "od pomieszczenia" - zamiast odbijania wnetrza tego "pokoju" czy co to tam ma byc :)

Napisano

Nie czytałem wsyztskiego, ale moge pwoeidzieć że czas renderingu jest porażający... na takim kompie taki czas ?? no i wogole co tam sie liczy ??!! mi by się to renderowało 2 min ;P musiałeś coś źle ustawić bądź zaznaczyć, polecam ci Caustics Contest, tam znajdxziesz porady jak do tych przepięknych szklanych obiektów dodac Kaustykę, czyli piękne reflekcje światła...

 

http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=21025

Napisano

2h takie cos ci sie renderenował?! wow, no to prawde mówiąc kiepsko, wywal narazie matriały ( daj wszystko na biało lub szaro ) i wtedy wez sie za oswietlenie i render. A jak bedzie juz ładnie wyglądało wszystko to wtedy dasz z texturami.

Napisano
jak chcesz sie uczyc vraya to zamien te materialy ( textury/shadery) na zwykle vraymaterial bo czekac po 2h na to co zmieniles w ustawieniach to mija sie z celem ...

 

te matereialy sa vrayMtl czyli vraya wiec nie wiem o co ci chodzi

Napisano
te matereialy sa vrayMtl czyli vraya wiec nie wiem o co ci chodzi

 

Marcinowi_ps chodzilo chyba wlasnie o to zebys nalozyl na wszystko szary standardowy vraymtl i wtedy sobie ustawial, testowal oswietlenie, cienie, dopiero potem materialy, kaustyki i inne bajery

Napisano

o to mi wlasnie chodzilo co WTorek przetlumaczyl :)... jak ty sie chcesz czegos nauczyc jak na efekt zmiany jednego parametru czekasz prawie 2h.. zaznacz wszystkie obiekty i daj szary albo innykolor standardowego VrayMat ( tlo tez usun ) i sie ucz co CO robi... co do sceny to jesli to jest tylko samo okno i parapet ( nie czytalem wszystkich postow ) to za malo zrob pokoj 4 sciany, sufit.. camere w srodku ustaw dodaj vraylight ( lub inne) i dopiero mozesz sie zaczac bawic...

Napisano

aha.. dzieki chlopaki.. tak tez zrobie...

 

ale w ten sposob tylko cienie przetestuje czy moze cos jeszcze dam rade?

 

______________

Edit..

to moze zrobimy tak...

udostepniony jest obiekt jako 3ds wiec jesli ktos ma ochote to niech sie pobawi ta scenka a potem wrzuci swoje renderki i ew. ustawienia w tego topica

Napisano

Nie tylko cienie ale tez sama intensywnosc, kontrasty swiatel. Na razie i tak glownie na tym sie opieraly nasze odpowiedzi, ze cos za ciemno, albo za jasno, albo cienie jakies ciulowe, albo ze ich nie bylo ;)

 

Takze wymajstruj oswietlenie na bazowych materialach a potem mozesz zrobic zwykle szklo (bez glossy), nadac jednemu obiektowi i testowac kaustyke.

Jak juz bedzie wygladac dobrze, to roznicujesz materialy, podkrecasz ustawienia co by byla dobra jakosc i ciach - render jest :)

 

Czesto ludzie korzystaja z takiego wlasnie workflow'a, nawet jezeli w vrayu sa obcykani (swego czasu natknalem sie na jakies posty ze Marcin wykorzystuje ten tok tworzenia prac).

Napisano

No to dwa szybkie rendery, drugi nawet na lightcache'u bo czasu brak.

 

[ATTACH]29276[/ATTACH]

 

Vray light w oknie, direct zza, hdri zeby cos sie odbijalo.

Tlo na pale, materialy tez. Ot, eksperymenty. Duzo do zrobienia - ktos lepszy sie pokusi?

 

[ATTACH]29277[/ATTACH]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności