Napisano 12 Styczeń 200619 l witam.. ten wip to bedą moje proby V-raya, a poniewaz dopiero zacząlem sie go uczyc wiec renderki raczej beda kiepskie.. mam wiec nadzieje ze udzielicie mi kilku rad w trakcie ____________________________________ EDIT co moge zrobic by skrócic czas renderingu? bo to chyba za duzo jak na P4 3GHz, 1024MB RAMu, i geforca 6600
Napisano 12 Styczeń 200619 l materiał ramy okna słaby, moze bardziej pasowało by drewno, zobacz na evermotion w dziale tutorials bo sa tam fajne tutki dla początkujących. acha daj w renderze w zakładce g-buffer/color mapping: exponentinal i odznacz affect background.
Napisano 12 Styczeń 200619 l Autor zastosowalem sie do rad... czyli zmienilem okno na vraylight a g-buffer dalem na exponentinal i odznaczylem affect background, ale efekty sa raczej gorsze...
Napisano 12 Styczeń 200619 l jakie to są cienie? od vraylighta? czemu takie ostre? spróbój przysunąć vraylight bliżej (jeśli już nie jest tuż przed oknem) albo go powiększyć. materiały są zbyt matowe, i deska z prawej strony odbija jakieś liście. żeby skrócić czas renderingu, w ustawieniach vraya pod QMC Sampler powiększ drugi Amount, powiększ Noise treshold i ewentualnie pomniejsz Min samples. w pierwszym obrazku zapewne nie dałeś pod Environment "override Max", przez co background mocno ci się wyświetlił na objektach. najlepiej dać "override max" i włożyć tam jakieś hdri (VrayHDR)
Napisano 12 Styczeń 200619 l Musisz powalczyć z shaderem butelki i cieniami. Tło za oknem nie pasuje do sceny. Powinno być bardziej przepalone. Mi się wydje, czy masz inne światło świecące jaky z wnętrza pokoju?
Napisano 12 Styczeń 200619 l Autor swiatla w wewnatrz nie mam.. tlo wwalilem pierwsze jakie mialem pod reka wiec... ale pobawie sie jeszce z ta scenka (leprze to niz nauka na kolokwium z matmy)
Napisano 12 Styczeń 200619 l Autor gorzej? to znaczy co jest gorzej? ___________________ kolejna proba i jeszcze jedna
Napisano 12 Styczeń 200619 l Bardzo bardzo slabo... co wlasciwie chcesz osiagnac? Krotki czas, czy co? Gdzie sie podzial cien od zielonej butelki i tego czegos po lewej od niej? Jest zle IMO
Napisano 12 Styczeń 200619 l Autor pytanie... czemu jak chce zrobic szybe i dac przezrpczysty material to on nie jest przezroczysty? stosuje ten sam co np przy butelce tylko ze z wieksza przezroczystoscia i innym kolorem... (szyba to box) WtoreK ---> ja po prostu dopiero od dzisiaj sie ucze vraya i dopiero go testuje... a jesli chodzi o cienie to nie wiem co sie stalo... moze jakis bug
Napisano 12 Styczeń 200619 l A taka mała sprawka, czy to są materiały Vrayowe, bo coś mi się widzi, że nie i właśnie dlatego szkło jest nieprzeźroczyste, chyba. A druga sprawka to czy doświetlasz jakoś scenkę mapkami HDRI ???
Napisano 12 Styczeń 200619 l pytanie... czemu jak chce zrobic szybe i dac przezrpczysty material to on nie jest przezroczysty? Jak nie jest? :] Mowisz o tym ostatnim renderze co tlo jest przyciemnione? Moze szyba jest calkiem przezroczysta ale odbija environment np i to ja przyciemnia. Pokaz te swoje ustawienia to cos sie wiecej da powiedziec :) I link do mojej ulubionej stronki z tutkami vrayowymi :] http://www.aversis.be/extra_tutorials/vray_glass_liquid.htm
Napisano 12 Styczeń 200619 l Autor WtoreK dzieki za linka na pewno mi sie przyda.. w tych renderach szyby nie wstawialem.. ale jak daje boxa jako szybe i nadaje VRayMtl i ustawiam refraction (czy jakos tam) na bialy odcien to nie jest przezroczysty.. znaczy sie jest ale tylko w viewporcie.. na renderze jest nieprzezroczysty
Napisano 12 Styczeń 200619 l Heh, to nie wiem, moze zaznaczyles gdziestam translucent czy jak to sie zwie ( ;) ) i w srodku szyby ci tworzy "mgle" Daj screena ustawien tego materialu :] Albo zrob go od poczatku, vraymtl i tylko zjedz refraction i zobacz czy dalej jest nieprzezroczyste
Napisano 12 Styczeń 200619 l Autor no wlasnie nie zaznaczylem tego... material tez tworzylem na nowo, tak na wszelki wypadek... i nic nie widac... ale wzialem inny material narazie.. wiec szybe sobiedaruje na dzis.
Napisano 12 Styczeń 200619 l Autor ostateczna wersja na dzisiejszy dzien.. jeszcze sie pobawie z ta scenką ale niestety dopiero za kilka dni
Napisano 12 Styczeń 200619 l Teraz znacznie lepiej. Możnaby jeszcze troszkę bardziej przepalić widok za oknem. Popracuj jeszcze nad cieniami - zrób area shadow. Rama okna zbyt cienka.
Napisano 12 Styczeń 200619 l A wedlug mnie wciaz bez wyrazu, ta miska z lewej wyglada jakbys ja dokleil w ps'ie i to tak na "pale" ;) Area shadows moze i pomoga ale czas renderowania poszybuje wysoko :) W kazdym razie sprobuj, zobaczysz jak to dziala :]
Napisano 13 Styczeń 200619 l Ech, nie tak, nie tak... Moze zapodasz ta scenka to jakis vrayowiec sie pokusi o szybki setup w stylu "co sie z tym da zrobic" ?
Napisano 13 Styczeń 200619 l Autor oki doki oto moja scenka.. ___ stara wersja.. nowa jest nizej o kilka postow
Napisano 13 Styczeń 200619 l oki doki oto moja scenka.. 1. Nie zalaczyles twojego tla i tekstur. 2. Masz spot jako glowne swiatlo - zamiast directa - czyli jakby ogromna zarowke za tym oknem. 3. To moze jakas wczesna wersja tej twojej sceny bo nie wszystkie materialy sa vraymtl :/ 4. Cienie w tym swiatle spot to nie cienie vrayshadows 5. Wylacz default lights w zakladce global switches To jest najnowszy plik czy dales ten taki z poczatku i teraz juz te bledy sa poprawione? I jeszcze jedno. Nie wiem z czego to wynka, ale moj vray wariuje przy tej twojej scenie - ustawiam IRmap na low i mam 5 prepass'ow (zamiast normalnych 3), co lepsze - jak zmienie na medium to ilosc prepass sie zmniejsza 0_o ;] Raz ze powinno byc odwrotnie a dwa ze inaczej liczbowo ;] Jaka masz wersje vraya?
Napisano 13 Styczeń 200619 l Autor link do pliku ze scena i teksturą jest tutaj i hdri ktorew wlasnie dodalem oraz w formacie *.3ds
Napisano 13 Styczeń 200619 l Autor dodaje 10 z poprawkami malymi (hdri + zmiana swiatla i material butelki)
Napisano 13 Styczeń 200619 l No i jest fajniej :] Tylko co to za granica cienia po prawej od fioletowego wazonu? Chyba dla directa za maly hotspot ustawiles? I czas mega - bo niemal na wszystkich wazonach sa materialy z glossiness :/
Napisano 13 Styczeń 200619 l Autor heh.. to fakt.. zaraz to naprawie.. a co do czesu to dlatego ze czesto pauzowalem.. poniewaz musialem kilka innych rzeczy porobic na kompie.. a maxik zrzera troche procka
Napisano 13 Styczeń 200619 l To jeszcze porada odnosnie szyby w oknie (jezeli jeszcze tego nie rozwiazales), w opcjach jej materialu musisz sobie zaznaczyc jeszcze 'affect shadows' zeby dobrze dzialalo. No i pamietaj o zaletach korzystania z wyliczonej juz mapy irradiance (mozna ja zapisac i uzyc ponownie jezeli nic nie zmieniales w oswietleniu) Wydatnie pomoze przy czasie renderingu :]
Napisano 13 Styczeń 200619 l Butelki Jakby Lewitowały w powietrzu. I chyba troszkę za jasno od strony widza.
Napisano 13 Styczeń 200619 l Autor a i jeszcze jedno... jak renderuje to wyskakuje mi cos takiego jak zalączniku.. pytanie brzmi: CO TO JEST I DLACZEGO COS TAKIEGO MI SIE POJAWIA?
Napisano 13 Styczeń 200619 l To jest to co pisze :D Ze mape hdri ma juz zaladowana do pamieci i nie musi jej robic reload. Nic strasznego :) Lis napisal ze "chyba za jasno od strony widza" i ma racje, bo w tej scence nie ma nic za kamera - sciany sie urywaja, pownienes raczej stosowac pelne pomieszczenie (z tylna sciana i podloga) - bo w tej chwili np. mapa hdri oswietla tez z tej strony z ktorej nie powinna, a w wypadku jak renderujesz bez niej to wazony odbijaja environment takze strona "od pomieszczenia" - zamiast odbijania wnetrza tego "pokoju" czy co to tam ma byc :)
Napisano 13 Styczeń 200619 l Nie czytałem wsyztskiego, ale moge pwoeidzieć że czas renderingu jest porażający... na takim kompie taki czas ?? no i wogole co tam sie liczy ??!! mi by się to renderowało 2 min ;P musiałeś coś źle ustawić bądź zaznaczyć, polecam ci Caustics Contest, tam znajdxziesz porady jak do tych przepięknych szklanych obiektów dodac Kaustykę, czyli piękne reflekcje światła... http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=21025
Napisano 15 Styczeń 200619 l jak chcesz sie uczyc vraya to zamien te materialy ( textury/shadery) na zwykle vraymaterial bo czekac po 2h na to co zmieniles w ustawieniach to mija sie z celem ...
Napisano 15 Styczeń 200619 l 2h takie cos ci sie renderenował?! wow, no to prawde mówiąc kiepsko, wywal narazie matriały ( daj wszystko na biało lub szaro ) i wtedy wez sie za oswietlenie i render. A jak bedzie juz ładnie wyglądało wszystko to wtedy dasz z texturami.
Napisano 15 Styczeń 200619 l no niewiem dlaczego tak słabo... na pewno materialy powinny isc do wymiany, pozdrawiam
Napisano 15 Styczeń 200619 l Autor jak chcesz sie uczyc vraya to zamien te materialy ( textury/shadery) na zwykle vraymaterial bo czekac po 2h na to co zmieniles w ustawieniach to mija sie z celem ... te matereialy sa vrayMtl czyli vraya wiec nie wiem o co ci chodzi
Napisano 15 Styczeń 200619 l tweety - przeciez thorgal dal 3ds'a wczesniej, o co ci chodzi? :] ups. mea culpa! przeoczyłem to :]
Napisano 15 Styczeń 200619 l te matereialy sa vrayMtl czyli vraya wiec nie wiem o co ci chodzi Marcinowi_ps chodzilo chyba wlasnie o to zebys nalozyl na wszystko szary standardowy vraymtl i wtedy sobie ustawial, testowal oswietlenie, cienie, dopiero potem materialy, kaustyki i inne bajery
Napisano 16 Styczeń 200619 l o to mi wlasnie chodzilo co WTorek przetlumaczyl :)... jak ty sie chcesz czegos nauczyc jak na efekt zmiany jednego parametru czekasz prawie 2h.. zaznacz wszystkie obiekty i daj szary albo innykolor standardowego VrayMat ( tlo tez usun ) i sie ucz co CO robi... co do sceny to jesli to jest tylko samo okno i parapet ( nie czytalem wszystkich postow ) to za malo zrob pokoj 4 sciany, sufit.. camere w srodku ustaw dodaj vraylight ( lub inne) i dopiero mozesz sie zaczac bawic...
Napisano 16 Styczeń 200619 l Autor aha.. dzieki chlopaki.. tak tez zrobie... ale w ten sposob tylko cienie przetestuje czy moze cos jeszcze dam rade? ______________ Edit.. to moze zrobimy tak... udostepniony jest obiekt jako 3ds wiec jesli ktos ma ochote to niech sie pobawi ta scenka a potem wrzuci swoje renderki i ew. ustawienia w tego topica
Napisano 16 Styczeń 200619 l Nie tylko cienie ale tez sama intensywnosc, kontrasty swiatel. Na razie i tak glownie na tym sie opieraly nasze odpowiedzi, ze cos za ciemno, albo za jasno, albo cienie jakies ciulowe, albo ze ich nie bylo ;) Takze wymajstruj oswietlenie na bazowych materialach a potem mozesz zrobic zwykle szklo (bez glossy), nadac jednemu obiektowi i testowac kaustyke. Jak juz bedzie wygladac dobrze, to roznicujesz materialy, podkrecasz ustawienia co by byla dobra jakosc i ciach - render jest :) Czesto ludzie korzystaja z takiego wlasnie workflow'a, nawet jezeli w vrayu sa obcykani (swego czasu natknalem sie na jakies posty ze Marcin wykorzystuje ten tok tworzenia prac).
Napisano 17 Styczeń 200619 l No to dwa szybkie rendery, drugi nawet na lightcache'u bo czasu brak. [ATTACH]29276[/ATTACH] Vray light w oknie, direct zza, hdri zeby cos sie odbijalo. Tlo na pale, materialy tez. Ot, eksperymenty. Duzo do zrobienia - ktos lepszy sie pokusi? [ATTACH]29277[/ATTACH]
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto