tamb Napisano 17 Marzec 2006 Napisano 17 Marzec 2006 Witam jestem nowy na forum , jak rowniez w swiecie maxa. Program mam dopiero od okolo miesiaca i chcialem przedstawic swoj pierwszy model. Daje do wipa bo moze jeszcze cos dorobobie. Jak narazie sama dlon, rewelacja to nie jest ale i tak jestem zadowolony z siebie:> i jeszcze siatka, nie wiem czy w dobry sposob ja pokazuje:
mkk3a Napisano 17 Marzec 2006 Napisano 17 Marzec 2006 idealne nie jest, ale calkiem niezle. i tak lepsze, niz jakakolwiek dłon, którą ja dotychczas modelowałem. co do siatki, to sposób nawet OK, tylko daj cieniowanie Gourauda (nie płaskie)
tamb Napisano 17 Marzec 2006 Autor Napisano 17 Marzec 2006 dzieki:> Moglbys bardziej rozwinac o co chodzi z cieniowaniem Gourauda? Bo nie kapuje zabardzo:> btw. jak wstawic obrazek do miniaturki przy temacie?
mkk3a Napisano 17 Marzec 2006 Napisano 17 Marzec 2006 prosze bardzo :) http://pl.wikipedia.org/wiki/Cieniowanie_Gourauda jak klikniesz ppm na nazwe viewportu to masz masz wirefragme, flate, smooethe, with highlight itp. no to Gouraud to jest własnie to smooth ew. jak masz v-raya, to mozesz w self-ilumination dajesz v-ray-edges i po prostu renderujesz co do miniaturki - załącz obrazek w 1. poscie
piotrek Napisano 17 Marzec 2006 Napisano 17 Marzec 2006 Jak na pierwszy model całkiem nieźle. Dłoń wyszła taka "koścista". Siatka trochę mi się nie podoba - powinna odzwierciedlać linie rozkładu mięśni i kości. Popatrz na swoją dłoń, poruszaj nią na wszystkie sposoby - linie, które będą widoczne (czy to są kości - głównie wierzch dłoni, czy mięśnie - wnętrze) postaraj się przenieść do siatki modelu.
Gość User190 Napisano 18 Marzec 2006 Napisano 18 Marzec 2006 Jak na pierwszy model to wyszło bdb. Proporcje raczej dobre, razi brak szczegółów, ale to w końcu WIP, może się pojawią :) Gdyby ją ładnie oświetlić to możnaby poukrywać niedociągnięcia modelerskie ;)
tamb Napisano 18 Marzec 2006 Autor Napisano 18 Marzec 2006 dzieki za komentarze. Jeszcze kilka pytan:> Poprawilem troszeczke nierownosci w raczce, a oprucz tego znalazlem ciekawy video tutorial pokazujacy miedzy innymi modelowanie dloni. Autor co prawda nie urzywal maxa,ale robil ciekawa rzecz ktorej nie potrafie wlasnie w maxie powtorzyc: I jeszcze link do owego tutoriala: http://www.eovia3d.net/showthread.php?t=6281 M@Ti: O jakich szczegolach mowisz? Chcialem zrobic jeszcze zyly na gornej stronie dloni ale nie potrafilem , moze jeszcze sie za to zabiore:
torm Napisano 19 Marzec 2006 Napisano 19 Marzec 2006 no jak na pierwszy model to rewelka:) sam bym lepiej nie zrobil:) ale fakt faktem ze troche koscista i sztuczna... zwlaszcza widok z gory bo od dolu juz calkiem realistycznie wyglada:)
tamb Napisano 20 Marzec 2006 Autor Napisano 20 Marzec 2006 Witam. Postanowilem zmienic nazwe watku, wg. mnie bedzie tak lepiej dla wszystkich:> Lepiej jak bede umieszczal wszystkie moje wypociny w jednym miejscu a nie tworzyl milion tematow:> Kiedys mam nadzieje zabiore sie za cos wiekszego ale narazie moje prace pewnie bede malutkie:) Tak wiec zaczalem robic moja pierwsza glowke. Ciezko mi to idzie, teraz zostalo mi pewnie najtrudniejsze, nos i uszy, no i postaram sie pozniej o jakis detal:> Jeszcze dodatkowo tescik materialu skory oraz taki maly przerywnik- skrzynka ktora wczoraj zrobilem:>
tamb Napisano 6 Maj 2006 Autor Napisano 6 Maj 2006 Witam, od poprzedniego postu praktycznie nie mialem stycznosci z maxem, ostatnio postanowilem powrocic do nauki programu, i tak o to powstaje moja pierwsza scenka. Jeszcze nie mam jej calej przemyslanej. Jak narazie ma to bys stare, rozlatujace sie gospodarstwo. Nie ma to bys realistyczne, bardziej jak bajka. najwiekszy problem pewnie bede mial z teksturowaniem, bedzie to dla mnie z pewnoscia pouczajace wyzwanie:) Ok jak narazie niewiele, domek jest w 60% zrobiony, brakuje okien, drzwi, komina i reszty dachu. Przy okazji mam pytanie. Mialem problem z tymi plytkami na dachu, w jaki sposob mozna zmienic plaszczyzne ukladu (rotate, scale, move) byloby to dla mnie bardzo pomocne, a jestem przekonany ze jest to mozliwe:> Z gory thx! Pozdrawiam.
Obywatel Napisano 6 Maj 2006 Napisano 6 Maj 2006 Domek całkiem sympatyczny, dużo przestrzeni niewykorzystanej. Wypadałoby, żebyś ustawił już kamerę, wybrał kadr i starał się zapełnić przestrzeń, bo później może być to kłopotliwe. Żeby zmienić orientację płaszczyzny rotate włącz rotate i w main-menu w dropdownlist wybierz Local zamiast View.
Touch Napisano 6 Maj 2006 Napisano 6 Maj 2006 tamb... szalejesz;] Nieźle, naprawdę nieźle;] Coś dużego czai się za rogiem;]
Jim mee Napisano 6 Maj 2006 Napisano 6 Maj 2006 Fajny modeling. Ciekawi mnie ilość poly na skrzyni i w secence z domostwem.
piotrek Napisano 6 Maj 2006 Napisano 6 Maj 2006 Dziwnie te dachówki wyglądają na dachu, ale pracki całkiem, całkiem... :)
tamb Napisano 6 Maj 2006 Autor Napisano 6 Maj 2006 "Domek całkiem sympatyczny, dużo przestrzeni niewykorzystanej. Wypadałoby, żebyś ustawił już kamerę, wybrał kadr i starał się zapełnić przestrzeń, bo później może być to kłopotliwe. Żeby zmienić orientację płaszczyzny rotate włącz rotate i w main-menu w dropdownlist wybierz Local zamiast View." wielki dzieki obywatel o to wlasnie mi chodzilo, kto by pomyslal ze takie to banalne;d co to twoich rad odnosnie kadru to nastawialem sie raczej nad ta scena nie jako pojedynczy dopieszczony obrazek ale kompletna lokacje, np do animacji itp. Oczywiscie ze jest pusto, postaram sie to zapelnic roznymi przedmiotami, tylko obawiam sie czy wytrwam do konca. O ile z modelingiem pewnie jakos sobie dam rade to teksturowanie pewnie mnie przytloczy, tymbardziej ze moje doswiadczenie z teksturowaniem to nakladanie jakiegos banalnego materialu na model. Odnosnie poly to jezeli dobrze patrze to skrzynia ma 59088 scianek ale wtedy troche przesadzilem bo glupia srubka ma kilkadziesiat scian:x Co to do domostwa to mysle ze chyba nie jest zle, jak narazie 49278 scian choc juz to dosc muli moj biedny komp:) jeszcze odnosnie dachowek to faktycznie troche za bardzo chaotycznie sa rozlozone, jak tak na nie patrze to wlasciwie nie maja prawa jeszcze na tym dachu lezec:) Oczywiscie to poprawie:> Wogole to dzieki za pozytywne komenty, szczerze sie nie spodziewalem:) Pozdrawiam.
wizz Napisano 7 Maj 2006 Napisano 7 Maj 2006 domek mi sie podoba :) no i oczywiście ta skrzynia wypasiona :P
meiker Napisano 7 Maj 2006 Napisano 7 Maj 2006 Te dachowki wygladaja teraz o wiele gorzej, tamten model jest lepszy....teraz to wyglada jakbys ulozyl jakies gabki na dachu....proponuje zmienic na tamte:) pozdrawiam >>
tamb Napisano 7 Maj 2006 Autor Napisano 7 Maj 2006 wlasnie mam problem z tymi dachowkami, teraz w przynajmniej moich oczach sprawiaja ze domek jest maly( cos niczym makiety z "sasiadow":>) i tego wlasnie chce, ale jeszcze nad nimi posiedze, moze sa za grube, ew. powroce do starych, zwyklych prostakatow:> ps. mam jeszcze pytanie odnosnie selekcji. Mam czasami problem z zaznaczaniem, np scianek. probuje zaznaczyc interesujaca mnie scianke, a zaznacza sie inna, ta za nią, da sie cos z tym zrobic? jakies porady? z gory dzieki:)
legolas Napisano 7 Maj 2006 Napisano 7 Maj 2006 Ja może tak zejde na off: Jeśli to są Twoje początki, to ja się boje, jak będą wglądały Twoje prace kiedy będziesz starym wyjadaczem. (oczywiście w sensie pozytywnym)
Jim mee Napisano 7 Maj 2006 Napisano 7 Maj 2006 dachówki wyglądają na butelki po mleku , albo masę mew [ mine , mine] z Finding nemo :P . Dwie uwagi do tego przedsionka z fotelem. Filary które trzymają ten daszek zdecydowanie za grube. A bardziej mi "przeszkadza" brak swojego rodzaju podestu. Wiesz... takiego ala tarasiku. Tak to chyba to . Moze trochę proporcje elementów studni , ale ten porch to to czego brakuje.
tamb Napisano 7 Maj 2006 Autor Napisano 7 Maj 2006 "Ja może tak zejde na off: Jeśli to są Twoje początki, to ja się boje, jak będą wglądały Twoje prace kiedy będziesz starym wyjadaczem. (oczywiście w sensie pozytywnym)" hehe dzieki, choc mialem juz jako takie doswiadczenie, a konkretnie robilem mapy do q3 w radiancie;) Max to nie byl ale cos pozostalo i teraz latwiej mi tu wystartowac:> " A bardziej mi "przeszkadza" brak swojego rodzaju podestu. Wiesz... takiego ala tarasiku." Ach tak, podest oczywiscie jest, widac schowalem go pod 'ziemie':) Planuje zroznicowany teren , domek nie bedzie stal na rownym, cos podobnego do tego: http://www.rlrouse.com/pic-of-the-day/old-house-cows.jpg
Jim mee Napisano 7 Maj 2006 Napisano 7 Maj 2006 no to gites ;) Zauważ ile tu desek poziomych (ref.) przypada na domek . U Ciebie trochę bjakowo jest , ale ma to swój urok.
tamb Napisano 7 Maj 2006 Autor Napisano 7 Maj 2006 wlasnie do tego darze zeby bylo bajkowo:) Na realnosc jeszcze nie mam skila:>
tamb Napisano 20 Maj 2006 Autor Napisano 20 Maj 2006 Ostatnio nie mialem za bardzo czasu, zapal rowniez zniknal dlatego niewiele.
hkropinski Napisano 20 Maj 2006 Napisano 20 Maj 2006 mi sie zawsze podoboają takie wiejskie budowle:) jest fajnie, pozdr
maczuga Napisano 20 Maj 2006 Napisano 20 Maj 2006 Najbardziej mi się podoba skrzynia, ale łańcuch się źle układa. Ciężar kłódki powinien prostować wszystkie "odcinki" łańcucha do prawie idealnego trójkąta, chyba że kłódka jest lekka i mała. Ręka troszkę koścista, zbytnio uwydatnione stawy. Chatka mi się podoba, tylko dach wygląda jakby ktoś na nim poustawiał jajka :)
rudylew Napisano 21 Maj 2006 Napisano 21 Maj 2006 Siemasz.. Wiesz dlaczego Ci dachówki tak dziwnie wyszły?? bo one są odwrotnie.. łapią dzeszcz zamiast go omijać.. to znaczy odwrotnie są ułożone.. obróć to o 180 stopni i będzie git! pozdro.. nieźle Ci idzie..
tamb Napisano 21 Maj 2006 Autor Napisano 21 Maj 2006 Witam.Kolejny maly update. Wiatrak oczywiscie jeszcze nieskonczony. Co do dachowek, to jeszcze nie probowalem ich zmieniac, ale zaraz jak skoncze wiatrak to sie nimi zajme.Pozdro:).
mrkrzysiek Napisano 21 Maj 2006 Napisano 21 Maj 2006 Bardzo łądny wiatrak podoba mi się czekam na reszte modeli
tamb Napisano 25 Maj 2006 Autor Napisano 25 Maj 2006 Witam. mam pare pytan:) 1.Co mozna zrobic z tymi deskami aby nie wygladaly tak samo? czy musze robic kilka tekstur i dawac inna dla kazdej deski? 2.Jak powinna wygladac mapa spectatular (wrzuca sie ja do spec level, czy kolor? )? Zrobilem taka teksture deski : i nie wiem czy ta mapa jest dobra . Co mozna jeszcze dodac do materialu zeby wygladal lepiej? Acha, dalem jeszczre bump mape (ta sama co w difuse). Pozdrawiam.
hkropinski Napisano 25 Maj 2006 Napisano 25 Maj 2006 mozesz np. polaczyc wszystkie deski w jeden obiekt i przypisac uvw, pozdr
wizz Napisano 26 Maj 2006 Napisano 26 Maj 2006 deski tak nie mogą być , powtarzają sie i to wychodzi brzydko, poszukaj jakiejś wielkiej textury samego drewna , podmaluj i wciep :P ( model całkiem fajny )
meiker Napisano 26 Maj 2006 Napisano 26 Maj 2006 Bardzo ladny wiatrak, podoba mi sie, jest duzo elementow...i fajnie sie na to patrzy!!!!
vv3k70r Napisano 26 Maj 2006 Napisano 26 Maj 2006 mozesz dac jedna deske wzorcowa i na uvw poprzesuwac mape (dla kazdej inaczej losowo bez sensu); ale lepiej zrobic jakas duza pociapana teksture-czyli aparat w garsc i na wies szukac tekstury :)
tamb Napisano 26 Maj 2006 Autor Napisano 26 Maj 2006 Witam:) Z deskami sobie jakos poradzilem. Zrobilem 4 rozne tekstury i dawalem je do roznych desek, mysle ze juz tak nie widac ze sa powtarzalne:> narazie tyle. Pierwszy raz cos teksturuje wiec wolno mi to idzie. Mam problem z szyba bo nie wiem jaki material dac ( w scanline):
Valery Napisano 26 Maj 2006 Napisano 26 Maj 2006 textura 1024x512 na bak nie jest za mała do takiego obiektu. musisz jednak ją dobrze dopasowac, najlepiej UWVunwrap
tamb Napisano 26 Maj 2006 Autor Napisano 26 Maj 2006 Kolejny update. Wiatrak wlasciwie oteksturowany, chociaz miejscami niezabardzo mi sie podoba. Pozdro. Btw. Nie moge sobie poradzic z ta szybą. Macie jakies pomysly?
tpiatek Napisano 26 Maj 2006 Napisano 26 Maj 2006 Rozmazanie wygląda fajnie pierwszym rzutem oka .. potem ciężko się na to patrzy. No a ta szyba ?
tamb Napisano 26 Maj 2006 Autor Napisano 26 Maj 2006 Rozmazanie tylko dla testu:) Co do szyby, to nie wiem jak zrobic do niej material:( Jakies pomysly?
tamb Napisano 26 Maj 2006 Autor Napisano 26 Maj 2006 Scanlinem, zakladka Renderer opcja Filter z Area zmieniona na Blend :)
tamb Napisano 27 Maj 2006 Autor Napisano 27 Maj 2006 Witam:). Mam pytanko. Jak przeniesc wszystkie materialy z jednej sceny do drugiej? Potrzebne mi to bo domek mam w innej scenie niz wiatrak, i przenaszac wiatrak do sceny z domkiem chcialbym zeby tez wszystkie materialy do Material Editora sie przeniosly.
tamb Napisano 11 Lipiec 2006 Autor Napisano 11 Lipiec 2006 Wiatm. Odkopuje stary watek, moze to mnie zmobilizuje do dalszej pracy nad ta scenka:) na poczatek maly model - woz, pare minut roboty :) I jeszcze 2 pytanka: 1. Jak mozna tworzyc polygon oprucz opcji create i zaznaczaniu kolejno verteksow? dajmy na to ze mam otwarty 200-scienny cylinder i chcialbym stworzyc do niego zamkniecie poprzez utworzenie polygona, klikanie po kolei na te 200 verteksow jakos mi sie nie usmiecha :( 2. Macie pomysl na to jak stworzyc siano? A konkretnie snopy siana na tym wozie? :) Pozdrawiam:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się