Skocz do zawartości

Maxwell - testy - rendery testowe


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 979
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Maxwell.. niektóre z tych testów jakie tu widziałem naprawdę robią wrażenie! BMW Trójkąta mnie powaliło.. taki szybki teścik heh? :>

Postanowiłem trochę się wkręcić w ten render.. pierwszy nieśmiały obrazek.

Napisano

chyba go spłoszyłeś :( trzeba było rzucić jakiegoś zanęcacza .np niezły lighting ziom ale popraw trochę materiały, to by było co pooglądać

Napisano (edytowane)

no masz racje, troche zmieniłem... jest nieco prześwietlone, ale co tam... zabieram się za texturki :-)

ps. no i chyba tę wanne do tyłu dam bardziej ;P

 

4ad18e890a985e85m.jpg

Edytowane przez Chrupek
Napisano

musisz sobie najpierw skalibrować scenę do oświetlnia.

 

nadaj w scenie wyszystkim materiałom ten sam materiał LAMBERTIAN z 242,242,242 w REF 0 (ustawienia REF 90 i Nd nie są brane pod uwagę) i wyrenderuj

 

po zatrzymaniu renderu ustaw suwaczkami tak kamerę (shutter i F-stop) tak aby poziom oświetlenia znalazł się zaraz przed przepaleniami.

 

potem te wartości ustaw w kamerze i już jej nie dotykaj.

 

- robienie wizki tak ostro pod słońce może być trudnym wyzwaniem, może samo sztuczne światło ?

-wydaje mi się że na ścianach masz materiał LAMBERT, lepiej go nie używać bo daje nieralne efekty i wysysa kontrast ze scen.

-co to ma być za materiał na którym się trzyma umywalka ? jakieś piaskowane szkło?

-drobna sugestia co do design może te złote klamki (wylewki) zamienić na jakieś aluminum albo stal ? bo trochę gryzie w oczy

Napisano

dzięki Zdeno,

scena wydaje mi się być skalibrowaną, czyli siatka odpowiada rzeczywistym wymiarom :-)

Wyliczałem to w multi i bawiłem się suwaczkami, wartości zapisywałem na kartce... mam az 2 kartki A4 prób i błędów ;)

Ze słońca chciałem zrezygnować, ale to rozświetlenie mi się spodobało :-)

Materiały są na próbę, chciałem tylko wstępnie ustawić światło... przy tej umywalce pewnie będzie plastik, a te złote klamki zmienie na aluminiowe.

Napisano

A ja dalej sie przyczepie jeszcze do skali :) bo dalej nie wyglada wsyztsko wymiarowo jak w rzeczywistosci

kamil jak masz dobra maszyne czas nie stanowi bariery :)

 

pozdrawiam

Napisano (edytowane)

no to dam jeszcze takie, dla mnie światło chyba ok.

 

53ba49e903ffb430m.jpg

 

TrójkaT: Ty to byś się tylko czepiał ;P Ustawiłem człowieczka i pod niego robiłem skale, więc wszystko jest pod kontrolą :-)

Edytowane przez Chrupek
Napisano

trochę boję się tych słupeczków pod postumentami pod umywalki . na bank napierniczałbym w nie palcami w bolesny sposób jakbym w nocy poszedł do łazienki zaspany jak świnia ;) myślę że możesz z nich śmiało zrezygnować tym bardziej że postumenty same w sobie mają formę wspornika.

 

światło całkiem spoko choć nierealna sytuacja, bo jeszcze nie widziałem łazienki gdzie z dwóch przeciwległych stron masz takie duze otwarcia na świat. przez to za dużo trochę tego światła w scenie. Wszystko jest oświetlone światłem DIRECT i przez to maxwell nie ma szans aby pokazać swój pazur w malowaniu światła odbitego - daj mu szansę. oczywiście to tylko sugestia. walcz jak lew, trzymam kciuki.

Napisano

to taka łazienka eksperymentalna :-))))

dzięki, każda sugestia jest cenna, pewnie mam jakiś schiz po tych Wizualkach V-rayowych, gdzie każdy z nich stara się zrobić najbielszy biały, bielszy nawet od białego ;) i stąd to prześwietlenie, znaczy... nabielanie :D

Napisano

a to to tak tak ;)

 

najlepsze jest jak na wizualkach źródło światła lub okno ma 255,255,255 (no bo więcej mieć nie może) a ściana w całej swojej rozciągłości 253,253,254 bo akurat litościwy exponential trochę przyciął .

 

a wystarczyłoby trzasnąć sobie fotkę wnętrza w słoneczny dzień i sprawdzić że rzadko kiedy biel ściany przedziera się przez 220,220,220

Napisano

na razie wywalczyłem takie światło i zabieram się za textury... nie chce zaśmiecać wątku, jak skończę to coś wrzuce. Dzięki za rady.

 

37bad624d53f278em.jpg

Napisano

nie przesadzajmy z tą skromnością ;) nic nie zaśmiecasz, przecież ten wątek właśnie jest do wrzucania testowych renderów. Poza tym tak w tym maxwellowym forum pusto i cicho, że każdy wrzut jest na wagę złota. Tak też nie krępuj się, wrzucaj co tam masz.

 

- szczerze mówiąc to tamte poprzednie światło bardziej mi pasowało, to niebieskie jest ultra dramatyczne, zaraz wyskoczy jakiś psycho z nożem albo wąpierz z zębami !

W tamtym tylko było bo za dużo, bo z dwóch przeciwległych stron, przez to zalanie światłem powodowało brak kontrastu i plastyki bryłki.

Dzięki że wywalileś te podpórki pod blaty umywalek, przestały mnie boleć palce u nóg.

;)

 

powodzenia z materiałami, ja od pół roku testuję sobie wersja carpainta i nadal nie jestem zadowolony ;)

Napisano

świetnie jaracie z tym maxwellem. ja nie mam na niego kasy więc dłubię w Kerkythea, bo tam tez jest podobna metoda renderowania jak w Kerkythea ;) tzn. Metropolis Light Transport

Napisano

troszkę się Poszopowałem... które światełko lepsiejsze?

W pierwszym jest lampa symulująca słońce, wpadająca zza zasłony, w drugim przypadku świeci tylko lampa nad wanną.

Pewnie tym Szopem zabiłem esencje Maxwella ;)... jak na moje oko, pierwszy jest bardziej sexy :-)

 

lazienka_2.jpg

 

lazienka_1.jpg

Napisano

Hej> wklejam tez tutaj, bo w architekturze to sami vrayowcy siedzą..Prosze o wyrozumialość i kk w miarę możliwości. Pierwsze starcie z maxwellem. 3-8h. Temat - plebania.pozdr

31257373.jpg

27817738.jpg

70387811.jpg

82769065.jpg

Napisano

Fajnie, że ktoś kombinuje z maxwellem :)

1) Trawa to w całości Photoshop?

2) Ściany budynku mają jakąś teksturę czy to tylko "kolor z ustawionym roughness"?

Napisano

ta wieczorową porą zdecydowanie najlepsza, choć beemka stoi na kapciu i jakieś dziwne światła pojawiaja się na tej arkadzie (podcieniu) trochę jakby był przezroczysty materiał. No i jeszcze ten schodkowy łuk od dołu to trochę porażka (chyba że artysta tak zaprojektował )

 

przydałoby się coś jednak zrobić z tym materiałem ścian na dziennych wizkach bo zaraz się pojawi Patry albo Master Kiełbaster i Ci napisze, że to scanlinowo dla nich wygląda, mają jakąś takąś słabość do tego renderera.

Na pierwszy rzut oka ściana jest za bardzo lambert, nie widać kompletnie bumpa (chyba w archwall nawet takiego nie było) a te odbicie z drugiego BSDFa jest zbyt subtelne jak na mocne słoneczne światło.

 

jeszcze radziłbym nie pchać roślinek na pierwszy plan bo o ile z daleka całkiem spoko to z bliska już trochę plastikowo.

Napisano

Czy ktoś mnie wzywał? :D

Ale faktycznie, ściany i niebo zupełnie jakby z innej bajki niestety :)

Myślę, że tekstura pomoże, bo teraz to jest chyba sam kolor :P

Napisano

nie wiem Chrupek czy renderowałeś jakieś exteriory maxwellem , o wiele szybciej się odziarniają niż wnętrza gdzie jest mnóstwo bounców, tak też do wizki z zewnątrz trzeba blisko 4 razy mniej czasu aby można to było pokazać światu

Napisano

No, dzięki Panowie. Proszę jednak o konkrety;]]Ściana faktycznie nie ma bumpa. Mysłałem, że z tej odległości nie będzie i tak czytelny ..mea culpa. Zdeno, nie bardzo rozumiem jak to ma byc z tym odbiciem z drugiej warstwy..jestem zielony, jak nadmieniłem. łuk - fakt, niedoróba, bmw na kapciu - ktos nie lubi proboszcza;]] Drzewka..handmade z onyxa. No właśnie. Bladego pojęcia nie mam jaki material na liście. dałem clipmapę z texturą i w zasadzie tyle.. Crupek, Zdeno ma rację exteriory to inna bajka. 8h to liczył sie pierwszy i ostatni (6 świateł w multilght). Pozostałe coś ze 4-5. Niestety nie na quadzie a na dualu:[

 

Proszę, podpowiedzcie jakis dobry materiał na tynkowaną ścianę i krzuny. pozdr

tutaj jeszcze jeden wieczorową porą..

 

66971075.jpg

4h z multilight. 2500dpi. Wypadałoby z drugie tyle, żeby sie wyczyścił przyzwoicie, ale do celów edu..

Napisano

no nie dziwię się, że ktoś nie lubi proboszcza skoro stawia sobie takie pałace zamiast wybudować przytułek dla biednych. Dżizus chodził w sandałach a nie rozbijał się BMKAmi jeżdżąc na dziwki do sąsiedniego powiatu ;) , ale to nie miejsce i pora na szersze rozważanie tego problemu.

 

a co do odbicia. w materiale ARCHWALL na drugim BSDF jest Nd bardzo niskie w miarę mały rougness sterowany bitmapą oraz ciemny kolor odbicia z frontu i biały na kącie 90 stopni, daje to subtelne odbicia przy dużym kącie między płaszczyzną ściany a kamerą , ale ten efekt ginie zalany światłem słonecznym i raczej ma zastosowanie we wnętrzach.

 

bump raczej zawsze trzeba dawać bo może i nie będzie widać poszczególnych "grudek" tynku ale ma on wpływ na shading całej powierzchni ściany. No i możnaby dać trochę mniejszy roughness w materiale ściany aby trochę koloru z zewnątrz odbijały bo teraz to trochę takie gumowo-identyczne wszędzie.

Napisano

o mi się te nowe ściany o wiele bardziej podobają, niz tamte żółtka. trochę miejscami przepalone, ale dzięki temu bardziej real ;)

 

te niebo w tle to z maxwella czy wklejane ? napisz jaki masz F-stop, shutter speed i ISO w Camerce.

 

co do sss to możesz w ramach testów dać na liściach mapkę z małym displacementem (dwustronnie) i dać SSS wtedy, nawet nie wiem czy to pójdzie, jak siądę do renderpotwora po weekendzie to obadam.

Napisano

Zdeno, Niebo w tych dwóch ostatnich to czysty maxwell. Chyba nie będę w stanie podać dokładnych ustawień kamery, bo mam w zwyczaju dość dowolnie machać sobie suwaczkami po zakończeniu renderowania tak na oko;) Ale generalnie nie były to jakieś wartości wzięte z księżyca.. Na ostatnim natomiast dość mocno pastwiłem się ustawieniami aerozoli i chyba głownie to włynęło na efekt. Co do dwustronnego mapowania liści, to nie wiem, czy to będzie w studiu wykonalne.. Po imporcie z 3ds mam po jednym projektorze na obiekt (liście, pień, gałęzie itd) sprawdzę. dzięki. pozdr

Napisano (edytowane)

Tym razem zabawa z kościołem..Udało się znaleźć fajny materiał miedzi na dach. Niektóre ziarniste bo trochę niecierpliwy jestem;] 3-4h

 

kosciol81.jpg

w1200.png

kosciol31.jpg

w1200.png

kosciol411.jpg

w1200.png

 

kosciol51.jpg

w1200.png

kosciol61.jpg

w1200.png

kosciol71.jpg

w1200.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez modulor33
Napisano

widać ogrom pracy i dbałość o detale, ogólnie rzecz biorąc lux.

 

- co do renderów, są one zdecydowanie za żółte, światło słoneczne zalało wszystko żółciótkim żółtkiem, nawet niebo jest zielonkawe. Należy pamiętać o mocy postprodukcji a przy maxwellu szczególnie. Nie posiada on bowiem żadnym samplerów rozmywaczy, podbijaczy i innych wspomagaczy.

Teoretycznie to co wypluwa maxwell jest jak RAW w aparcie fotograficznym. Tak samo jak profesjonalny fotograf obrabia swoje RAWy przed pokazaniem światu maxwellowi chłopcy i dziewczęta też powinni poświęcić trochę czasu na dopieszczenie swojego dzieła. To czego brakuje tym wizualkom to zwykły i banalny balans bieli. Dodaj w fotosklepie trochę niebieskości a zobaczysz nową twarz tej świątyni.

Wesołych Świąt !

 

ps. aha i jakoś nie mogę przeżyć tych ścian, jakieś takie za płaskie, pokaż materiał albo wrzuć opis na PM

Napisano (edytowane)

Hej Zdeno. Postprodukcji tutaj jest sporo.. Co do zafarbu, to ogólnie miało byc takie wyprane, przefiltrowane przez zmąconą atmosferę światełko jak w parny, burzowy dzień.. Pewno nie wyszło:]] Aa, no i tynk ma być kremowy.. A Rawów to się trochę w życiu naprodukowało;]]

Dzięki za miłe słowa.

Spokojnych i Wesołych!!

 

Jeszcze raz dzięki za zainteresowanie. Fakt, ja tez nie jestem z tych ścian zadowolony..

img6002.jpg

Edytowane przez modulor33
Napisano

no jeżeli chciałeś uzyskać taki efekt świetlny to udało Ci się doskonale. właśnie tak to wygląda jak mocne słońce przebijające się przez drobinki kurzu w nieruchomym parnym powietrzu.

 

co do ściany to tak jak gdzieś tam wcześniej pisałem, ten archwall jest zbyt subtelny do exteriorów. Zwróć uwagę że wpływ drugiej warstwy jest znikomy i przez to ściana świeci tak jak LAMBERT czyli materiał kulki do myszki. powoduje to ze materiał jest kompletnie bez kontrastu i zróżnicowania.

 

Powody są dwa . druga warstwa ma Nd =1 czyli prawie wcale nie odbija a dodatkowo sposób mieszania jest ustawiony na ADDITIVE czyli do warstwy pierwszej dodawane są wyniki z drugiej, a jeżeli druga jest wynikowo głównie czarna RGB 0,0,0 to po dodaniu nie ma żadnej różnicy.

Gdyby była w NORMAL to by przynajmniej przyciemniała miejscami tą ścianę.

Napisano

Dzięki za korepetycje:] Z pewnością przetrenuję ustawienia. Tutaj jeszcze kadr z innym, bardziej fakturowym tynkiem ze stronki mxm. btw, mało który plugin jest tak zabawny w użyciu jak ivy generator:]]

 

kosciol92.jpg

Napisano

Test jubilerki (mój pierwszy chyba) model nie mój (i tak takich nie lubię..)

 

3 pierwsze to czysty render, ostatnia wersja to taki pseudo retusz.

 

4ring.jpg

 

Pytanie do was: dlaczego się nie podoba ;) ? i co zmienić żeby się chociaż trochę podobało :p

Napisano

no mi sie akurat bardzo podoba przed retuszem ;P 2i3 najlepsze bo nie ma ultra czarnych odbić 0,0,0

 

co prawda gdybym taki pierścień zaproponował małżonce to bym pewnie dostał z liścia, ale mówimy tu o samym renderingu.

 

Przy fotografii biżuterii o ile dobrze słyszałem fotograficy stosują mocno difusowe światła, np. puszczają światło przez pończochę aby nie było takich ostrych odbić, bo tak duże kontrasty w odbiciach zabijają trochę czytelność samej formy prezentowanego modelu.

Napisano (edytowane)

:) mi też się nie podoba zbytnio ten wzór, może jak się zbiorę to coś swojego wystrugam. Dzięki za sugestie o świetle.

 

Poniżej to samo tylko trochę dopieczone, ale bez retuszu.

 

200904212231.jpg

200904212228.jpg

200904212230.jpg

2009042122301.jpg

Edytowane przez satrab

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności