Napisano 23 Listopad 200816 l użycie maxwella nie implikuje realizmu, szczególnie jeśli lakierujesz siedzenia...
Napisano 18 Styczeń 200916 l Maxwell.. niektóre z tych testów jakie tu widziałem naprawdę robią wrażenie! BMW Trójkąta mnie powaliło.. taki szybki teścik heh? :> Postanowiłem trochę się wkręcić w ten render.. pierwszy nieśmiały obrazek.
Napisano 21 Styczeń 200916 l chyba go spłoszyłeś :( trzeba było rzucić jakiegoś zanęcacza .np niezły lighting ziom ale popraw trochę materiały, to by było co pooglądać
Napisano 27 Luty 200916 l przede wszystkim ustaw dobrze skale bo wyglada jak mini zabawki :) i wtedy sie zobaczy jak bedzie ze swiatlem pozdro
Napisano 28 Luty 200916 l no masz racje, troche zmieniłem... jest nieco prześwietlone, ale co tam... zabieram się za texturki :-) ps. no i chyba tę wanne do tyłu dam bardziej ;P Edytowane 1 Marzec 200916 l przez Chrupek
Napisano 1 Marzec 200916 l musisz sobie najpierw skalibrować scenę do oświetlnia. nadaj w scenie wyszystkim materiałom ten sam materiał LAMBERTIAN z 242,242,242 w REF 0 (ustawienia REF 90 i Nd nie są brane pod uwagę) i wyrenderuj po zatrzymaniu renderu ustaw suwaczkami tak kamerę (shutter i F-stop) tak aby poziom oświetlenia znalazł się zaraz przed przepaleniami. potem te wartości ustaw w kamerze i już jej nie dotykaj. - robienie wizki tak ostro pod słońce może być trudnym wyzwaniem, może samo sztuczne światło ? -wydaje mi się że na ścianach masz materiał LAMBERT, lepiej go nie używać bo daje nieralne efekty i wysysa kontrast ze scen. -co to ma być za materiał na którym się trzyma umywalka ? jakieś piaskowane szkło? -drobna sugestia co do design może te złote klamki (wylewki) zamienić na jakieś aluminum albo stal ? bo trochę gryzie w oczy
Napisano 2 Marzec 200916 l aaaa robicie mi smaka na tego Maxwella :) tylko te czasy :P ale cóż kiedyś skanlajn mi zajmował całą noc 800x600 :) jak sie już przekonam to na pewno zaglądnę!
Napisano 2 Marzec 200916 l dzięki Zdeno, scena wydaje mi się być skalibrowaną, czyli siatka odpowiada rzeczywistym wymiarom :-) Wyliczałem to w multi i bawiłem się suwaczkami, wartości zapisywałem na kartce... mam az 2 kartki A4 prób i błędów ;) Ze słońca chciałem zrezygnować, ale to rozświetlenie mi się spodobało :-) Materiały są na próbę, chciałem tylko wstępnie ustawić światło... przy tej umywalce pewnie będzie plastik, a te złote klamki zmienie na aluminiowe.
Napisano 2 Marzec 200916 l A ja dalej sie przyczepie jeszcze do skali :) bo dalej nie wyglada wsyztsko wymiarowo jak w rzeczywistosci kamil jak masz dobra maszyne czas nie stanowi bariery :) pozdrawiam
Napisano 2 Marzec 200916 l no to dam jeszcze takie, dla mnie światło chyba ok. TrójkaT: Ty to byś się tylko czepiał ;P Ustawiłem człowieczka i pod niego robiłem skale, więc wszystko jest pod kontrolą :-) Edytowane 2 Marzec 200916 l przez Chrupek
Napisano 2 Marzec 200916 l hehe czlowieczka :) mi chodzi zeby render wygladal realistycznie i musi byc wsyztsko zachowane wymiary jak w rzeczywistosci pozdro
Napisano 2 Marzec 200916 l aaaaaaa Tobie o to chodzi... no to... hmmmm... przecież jest dobrze :-))))) no dobra, przypatrze się temu bliżej ;)
Napisano 2 Marzec 200916 l trochę boję się tych słupeczków pod postumentami pod umywalki . na bank napierniczałbym w nie palcami w bolesny sposób jakbym w nocy poszedł do łazienki zaspany jak świnia ;) myślę że możesz z nich śmiało zrezygnować tym bardziej że postumenty same w sobie mają formę wspornika. światło całkiem spoko choć nierealna sytuacja, bo jeszcze nie widziałem łazienki gdzie z dwóch przeciwległych stron masz takie duze otwarcia na świat. przez to za dużo trochę tego światła w scenie. Wszystko jest oświetlone światłem DIRECT i przez to maxwell nie ma szans aby pokazać swój pazur w malowaniu światła odbitego - daj mu szansę. oczywiście to tylko sugestia. walcz jak lew, trzymam kciuki.
Napisano 3 Marzec 200916 l to taka łazienka eksperymentalna :-)))) dzięki, każda sugestia jest cenna, pewnie mam jakiś schiz po tych Wizualkach V-rayowych, gdzie każdy z nich stara się zrobić najbielszy biały, bielszy nawet od białego ;) i stąd to prześwietlenie, znaczy... nabielanie :D
Napisano 3 Marzec 200916 l a to to tak tak ;) najlepsze jest jak na wizualkach źródło światła lub okno ma 255,255,255 (no bo więcej mieć nie może) a ściana w całej swojej rozciągłości 253,253,254 bo akurat litościwy exponential trochę przyciął . a wystarczyłoby trzasnąć sobie fotkę wnętrza w słoneczny dzień i sprawdzić że rzadko kiedy biel ściany przedziera się przez 220,220,220
Napisano 3 Marzec 200916 l na razie wywalczyłem takie światło i zabieram się za textury... nie chce zaśmiecać wątku, jak skończę to coś wrzuce. Dzięki za rady.
Napisano 4 Marzec 200916 l nie przesadzajmy z tą skromnością ;) nic nie zaśmiecasz, przecież ten wątek właśnie jest do wrzucania testowych renderów. Poza tym tak w tym maxwellowym forum pusto i cicho, że każdy wrzut jest na wagę złota. Tak też nie krępuj się, wrzucaj co tam masz. - szczerze mówiąc to tamte poprzednie światło bardziej mi pasowało, to niebieskie jest ultra dramatyczne, zaraz wyskoczy jakiś psycho z nożem albo wąpierz z zębami ! W tamtym tylko było bo za dużo, bo z dwóch przeciwległych stron, przez to zalanie światłem powodowało brak kontrastu i plastyki bryłki. Dzięki że wywalileś te podpórki pod blaty umywalek, przestały mnie boleć palce u nóg. ;) powodzenia z materiałami, ja od pół roku testuję sobie wersja carpainta i nadal nie jestem zadowolony ;)
Napisano 8 Marzec 200916 l świetnie jaracie z tym maxwellem. ja nie mam na niego kasy więc dłubię w Kerkythea, bo tam tez jest podobna metoda renderowania jak w Kerkythea ;) tzn. Metropolis Light Transport
Napisano 10 Marzec 200916 l troszkę się Poszopowałem... które światełko lepsiejsze? W pierwszym jest lampa symulująca słońce, wpadająca zza zasłony, w drugim przypadku świeci tylko lampa nad wanną. Pewnie tym Szopem zabiłem esencje Maxwella ;)... jak na moje oko, pierwszy jest bardziej sexy :-)
Napisano 24 Marzec 200915 l Hej> wklejam tez tutaj, bo w architekturze to sami vrayowcy siedzą..Prosze o wyrozumialość i kk w miarę możliwości. Pierwsze starcie z maxwellem. 3-8h. Temat - plebania.pozdr
Napisano 24 Marzec 200915 l Fajnie, że ktoś kombinuje z maxwellem :) 1) Trawa to w całości Photoshop? 2) Ściany budynku mają jakąś teksturę czy to tylko "kolor z ustawionym roughness"?
Napisano 24 Marzec 200915 l Trawa to czysty Gimp i robiona raczej na szybko;] jakas tam texturka płaska jest pod spodem. Na ścianach leciwy materiał archiwall ze stronki mxm. pozdr
Napisano 25 Marzec 200915 l ta wieczorową porą zdecydowanie najlepsza, choć beemka stoi na kapciu i jakieś dziwne światła pojawiaja się na tej arkadzie (podcieniu) trochę jakby był przezroczysty materiał. No i jeszcze ten schodkowy łuk od dołu to trochę porażka (chyba że artysta tak zaprojektował ) przydałoby się coś jednak zrobić z tym materiałem ścian na dziennych wizkach bo zaraz się pojawi Patry albo Master Kiełbaster i Ci napisze, że to scanlinowo dla nich wygląda, mają jakąś takąś słabość do tego renderera. Na pierwszy rzut oka ściana jest za bardzo lambert, nie widać kompletnie bumpa (chyba w archwall nawet takiego nie było) a te odbicie z drugiego BSDFa jest zbyt subtelne jak na mocne słoneczne światło. jeszcze radziłbym nie pchać roślinek na pierwszy plan bo o ile z daleka całkiem spoko to z bliska już trochę plastikowo.
Napisano 25 Marzec 200915 l kurcze, jaki masz sprzęt, że Ci się tak ładnie liczy w 8h? tylko nie mów, że jednego quada, bo sie pochlastam :/
Napisano 25 Marzec 200915 l Czy ktoś mnie wzywał? :D Ale faktycznie, ściany i niebo zupełnie jakby z innej bajki niestety :) Myślę, że tekstura pomoże, bo teraz to jest chyba sam kolor :P
Napisano 25 Marzec 200915 l nie wiem Chrupek czy renderowałeś jakieś exteriory maxwellem , o wiele szybciej się odziarniają niż wnętrza gdzie jest mnóstwo bounców, tak też do wizki z zewnątrz trzeba blisko 4 razy mniej czasu aby można to było pokazać światu
Napisano 25 Marzec 200915 l ufff zdeno, pocieszyłeś mnie :-) Już myślałem, że coś piernicze w ustawieniach...
Napisano 26 Marzec 200915 l No, dzięki Panowie. Proszę jednak o konkrety;]]Ściana faktycznie nie ma bumpa. Mysłałem, że z tej odległości nie będzie i tak czytelny ..mea culpa. Zdeno, nie bardzo rozumiem jak to ma byc z tym odbiciem z drugiej warstwy..jestem zielony, jak nadmieniłem. łuk - fakt, niedoróba, bmw na kapciu - ktos nie lubi proboszcza;]] Drzewka..handmade z onyxa. No właśnie. Bladego pojęcia nie mam jaki material na liście. dałem clipmapę z texturą i w zasadzie tyle.. Crupek, Zdeno ma rację exteriory to inna bajka. 8h to liczył sie pierwszy i ostatni (6 świateł w multilght). Pozostałe coś ze 4-5. Niestety nie na quadzie a na dualu:[ Proszę, podpowiedzcie jakis dobry materiał na tynkowaną ścianę i krzuny. pozdr tutaj jeszcze jeden wieczorową porą.. 4h z multilight. 2500dpi. Wypadałoby z drugie tyle, żeby sie wyczyścił przyzwoicie, ale do celów edu..
Napisano 26 Marzec 200915 l no nie dziwię się, że ktoś nie lubi proboszcza skoro stawia sobie takie pałace zamiast wybudować przytułek dla biednych. Dżizus chodził w sandałach a nie rozbijał się BMKAmi jeżdżąc na dziwki do sąsiedniego powiatu ;) , ale to nie miejsce i pora na szersze rozważanie tego problemu. a co do odbicia. w materiale ARCHWALL na drugim BSDF jest Nd bardzo niskie w miarę mały rougness sterowany bitmapą oraz ciemny kolor odbicia z frontu i biały na kącie 90 stopni, daje to subtelne odbicia przy dużym kącie między płaszczyzną ściany a kamerą , ale ten efekt ginie zalany światłem słonecznym i raczej ma zastosowanie we wnętrzach. bump raczej zawsze trzeba dawać bo może i nie będzie widać poszczególnych "grudek" tynku ale ma on wpływ na shading całej powierzchni ściany. No i możnaby dać trochę mniejszy roughness w materiale ściany aby trochę koloru z zewnątrz odbijały bo teraz to trochę takie gumowo-identyczne wszędzie.
Napisano 27 Marzec 200915 l pomanipulowałem przy ścianie ale niezbyt umiejętnie. Teraz chyba zbyt mocno odbija światło
Napisano 27 Marzec 200915 l roślinność domaga się SSS. (działa to już w maxwellu)? i dach powinien mocnej odbijać. ściany mniej więcej ok, może zmniejsz im IOR
Napisano 27 Marzec 200915 l to są drzewka robione w onyxie. Nie mam możliwości dodania grubości w liściach (generalnie robię w archicadzie), a bez tego sss nie da rady. ..dzięki
Napisano 27 Marzec 200915 l o mi się te nowe ściany o wiele bardziej podobają, niz tamte żółtka. trochę miejscami przepalone, ale dzięki temu bardziej real ;) te niebo w tle to z maxwella czy wklejane ? napisz jaki masz F-stop, shutter speed i ISO w Camerce. co do sss to możesz w ramach testów dać na liściach mapkę z małym displacementem (dwustronnie) i dać SSS wtedy, nawet nie wiem czy to pójdzie, jak siądę do renderpotwora po weekendzie to obadam.
Napisano 28 Marzec 200915 l Zdeno, Niebo w tych dwóch ostatnich to czysty maxwell. Chyba nie będę w stanie podać dokładnych ustawień kamery, bo mam w zwyczaju dość dowolnie machać sobie suwaczkami po zakończeniu renderowania tak na oko;) Ale generalnie nie były to jakieś wartości wzięte z księżyca.. Na ostatnim natomiast dość mocno pastwiłem się ustawieniami aerozoli i chyba głownie to włynęło na efekt. Co do dwustronnego mapowania liści, to nie wiem, czy to będzie w studiu wykonalne.. Po imporcie z 3ds mam po jednym projektorze na obiekt (liście, pień, gałęzie itd) sprawdzę. dzięki. pozdr
Napisano 11 Kwiecień 200915 l Tym razem zabawa z kościołem..Udało się znaleźć fajny materiał miedzi na dach. Niektóre ziarniste bo trochę niecierpliwy jestem;] 3-4h Edytowane 11 Kwiecień 200915 l przez modulor33
Napisano 11 Kwiecień 200915 l widać ogrom pracy i dbałość o detale, ogólnie rzecz biorąc lux. - co do renderów, są one zdecydowanie za żółte, światło słoneczne zalało wszystko żółciótkim żółtkiem, nawet niebo jest zielonkawe. Należy pamiętać o mocy postprodukcji a przy maxwellu szczególnie. Nie posiada on bowiem żadnym samplerów rozmywaczy, podbijaczy i innych wspomagaczy. Teoretycznie to co wypluwa maxwell jest jak RAW w aparcie fotograficznym. Tak samo jak profesjonalny fotograf obrabia swoje RAWy przed pokazaniem światu maxwellowi chłopcy i dziewczęta też powinni poświęcić trochę czasu na dopieszczenie swojego dzieła. To czego brakuje tym wizualkom to zwykły i banalny balans bieli. Dodaj w fotosklepie trochę niebieskości a zobaczysz nową twarz tej świątyni. Wesołych Świąt ! ps. aha i jakoś nie mogę przeżyć tych ścian, jakieś takie za płaskie, pokaż materiał albo wrzuć opis na PM
Napisano 11 Kwiecień 200915 l Hej Zdeno. Postprodukcji tutaj jest sporo.. Co do zafarbu, to ogólnie miało byc takie wyprane, przefiltrowane przez zmąconą atmosferę światełko jak w parny, burzowy dzień.. Pewno nie wyszło:]] Aa, no i tynk ma być kremowy.. A Rawów to się trochę w życiu naprodukowało;]] Dzięki za miłe słowa. Spokojnych i Wesołych!! Jeszcze raz dzięki za zainteresowanie. Fakt, ja tez nie jestem z tych ścian zadowolony.. Edytowane 11 Kwiecień 200915 l przez modulor33
Napisano 14 Kwiecień 200915 l no jeżeli chciałeś uzyskać taki efekt świetlny to udało Ci się doskonale. właśnie tak to wygląda jak mocne słońce przebijające się przez drobinki kurzu w nieruchomym parnym powietrzu. co do ściany to tak jak gdzieś tam wcześniej pisałem, ten archwall jest zbyt subtelny do exteriorów. Zwróć uwagę że wpływ drugiej warstwy jest znikomy i przez to ściana świeci tak jak LAMBERT czyli materiał kulki do myszki. powoduje to ze materiał jest kompletnie bez kontrastu i zróżnicowania. Powody są dwa . druga warstwa ma Nd =1 czyli prawie wcale nie odbija a dodatkowo sposób mieszania jest ustawiony na ADDITIVE czyli do warstwy pierwszej dodawane są wyniki z drugiej, a jeżeli druga jest wynikowo głównie czarna RGB 0,0,0 to po dodaniu nie ma żadnej różnicy. Gdyby była w NORMAL to by przynajmniej przyciemniała miejscami tą ścianę.
Napisano 15 Kwiecień 200915 l Dzięki za korepetycje:] Z pewnością przetrenuję ustawienia. Tutaj jeszcze kadr z innym, bardziej fakturowym tynkiem ze stronki mxm. btw, mało który plugin jest tak zabawny w użyciu jak ivy generator:]]
Napisano 21 Kwiecień 200915 l Test jubilerki (mój pierwszy chyba) model nie mój (i tak takich nie lubię..) 3 pierwsze to czysty render, ostatnia wersja to taki pseudo retusz. Pytanie do was: dlaczego się nie podoba ;) ? i co zmienić żeby się chociaż trochę podobało :p
Napisano 21 Kwiecień 200915 l no mi sie akurat bardzo podoba przed retuszem ;P 2i3 najlepsze bo nie ma ultra czarnych odbić 0,0,0 co prawda gdybym taki pierścień zaproponował małżonce to bym pewnie dostał z liścia, ale mówimy tu o samym renderingu. Przy fotografii biżuterii o ile dobrze słyszałem fotograficy stosują mocno difusowe światła, np. puszczają światło przez pończochę aby nie było takich ostrych odbić, bo tak duże kontrasty w odbiciach zabijają trochę czytelność samej formy prezentowanego modelu.
Napisano 21 Kwiecień 200915 l :) mi też się nie podoba zbytnio ten wzór, może jak się zbiorę to coś swojego wystrugam. Dzięki za sugestie o świetle. Poniżej to samo tylko trochę dopieczone, ale bez retuszu. Edytowane 22 Kwiecień 200915 l przez satrab
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto