Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

SSn4k3, ładny pierwszy czajniczek :>

Mam pytanie. Czy jest możliwe aby clipmap nie był widoczny w reflection channel?

  • Odpowiedzi 979
  • Wyświetleń 200,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

zeet - pare rzeczy musisz sam pomeczyć bo w taki sposób do nieczego nie dojdziesz :) jeśli bedziesz chciałto zrobisz :)

 

traitor - dokładnie - wiele rzeczy w porównaniu do wcześniejszej wersji maxwella nie było :) dlatego testujemy co i jak :)

Napisano

Ladnie tu sobie "testujecie" Ja mam pare pytanek:

1. Czy jak mam hrk'a to musze zmieniac na ten format maxwellowy?? Bo w zakladce wybierania mapki jest tez hdr i czy jak dam hdr zamiast format maxwellowego to jest jakas roznica w oswietleniu/czasie rendreru??

2 Czy jest gdzies mozliwosc zmiany ustawienia hdr'a tzn mirrored ball czy tam takie?? Bumpy i inne sprawy tzn roznego raodzaju mapki dzialaja tylko w materiale mxm tzn mt->mxm mat->create new a standardowych np difuuse czy plstic nie dzialaja u was tez??

3 a tu taki tam goniec ;) MOdel moj jakis stary sprzed roku S.L kazdy okolo 10 czas to mniej niz 20 min 2 emitery (brzoskwiniowy i czerwony) i czarny car paint na modelu ot takie tam :)

Napisano

Mam taki sam problem ze studiem jak TrojkaT, jeśli mam złą skale ustawioną to ja już nie wiem, wydaje mi się że robie dobrze a mianowicie:

ustawiam skale na centymetry i nic innego nie zmieniam wchodze do opcji maxwella F10 i ustawiam skale na 0,01 ale to nie zawsze mi działa, niewiem czemu, robie modele na centymetrach, wrzucam do studia i mam wszystko porozrzucane po studiu, może źle skale ustawiam??

Napisano

georgas u mnie normalnie jest jak wrzucam pierwszy raz do staudia cos, dopiero jak importuje sie chrzani dopiero bede to sprawdzal bo narazie renderuje :D

Napisano

Tak więc zrobiłem test opcji Cooperative MXI oto rezultat:

testcoop.jpg

Własnie jak na powyższym obrazku widać w ostatecznym polączeniu trzeba dobrze sie przyjrzeć aby dostrzec jakakolwiek zmiane w obrazie :(. Zmiana jest nieznaczna, więc nie wiem czy jest sens robienia takiego czegos. Jescze pozniej sprobuje polączyć z 3 kawałków i zobaczymy co wyjdzie.

Napisano

Oj distribute rendering... Dzis nie mialem sil aby z nim walczyc, ale jutro podzialam. Problem jest nie tylko z jakoscia renderingu sieciowego, ale takze z ladowaniem scen do renderowania. Pierwsza scena ktora zostaje wyrenderowana pozostaje nadal w pamieci przez co kazdy kolejny render niczym nie rozni sie od pierwszego :|... Nie usmiecha mi sie reczne kasowanie plikow na 10 komputerach :|... Sprobuje to zalatwic skryptami...

Ehh... jutro moze sie uda ;)...

Napisano
  • Autor

Grimor - musiałes albo cos pokaszanić albo masz słaby sprzet bo po godzinie renderu pownien byc czystszy :) napewne bardziej niż teraz.

 

Male - na stronie nextlimitu jest już pare wskazówek dot. tego problemu.

Napisano

Bubu dostepne opcje HDR znajduja sie tylko w redner zakladka HDR/MXI channel (to sa jedyne opcje)

Ja nie wiem co to jest Hrka ?

Napisano

Spoko to wiem tylko chodzi o to czy jest roznica pomiedzy hdrii a mxi w czasie renderu lub jakosci oswietlenia?? I czy sa dostepne opcje rozkladania obrazkow tzn rozkladania hdr takie jak mirrored ball czy jest tylko spherical ?? Aha no i jeszce jak chcialem dac hdrii w emiter i przypisac do boxa to wywala blad z uwv not match cos tam cos tam czy jakos tak, Boxa zmapowalem ale to samo. Wiec o so chosi?? Hrka--> mala literowka ;)

Napisano
  • Autor

pierwsze nie, drugie nie, mozesz uzyc jakiegos softu do mirrorowania hdri choc nie wiem po co ci to :o , nie ma roznicy w czasie rendera, mxi to p oczesci odpowiednik hdrii. Po co ci hdri na boxie :o ?

Napisano

Bubu na dzien dzisiejszy nie ma narazie opcji maja byc w przyszlosci.

Dodanie HDRI w emiter normalnie dziala u mnie za pomoca MXM. Jesli ci ten blad wyskakuje to sproboj dodac UWV modyfikator do tego boxa, ale tak raczej nie powinno tego byc

A na temat tego boxa jako emiter to bedzie lepeij uzyc plane z najniejsza liczba segemntow ;D

Napisano

Box to przyklad oczywiscie a modyfikator mialem nalozony i bylo robione przez MXM. HINDUS po co?? A tak se do testow ;) Dobra dzia za odpowiedzi zmykam cos pokombinowac :) Nadal czekam na car painta :)

Napisano
  • Autor

wkrótce sie postaram ale jeszcze nie dziś bo trza skonczyc co sie zaczęło :)

Napisano

No sprzet mam slaby, ale nie oto mi chodzi tylko chcialem pokazac jak dziala Cooperative MXI. Na czas nie zwracaj uwagi nawet.

Napisano

No ja też testowałem cooperative.... i rezultat jak u Grimora :( Połączyłem 2 obrazki o sl~10 i spodziewałem sie czegoś lepszego, a tu żadnej różnicy. Nie wiem czemu...Cos piszecie, że dlatego że w pamięci jakieś śmieci zostają...? No fakt robiłem render po renderze, bez czyszczenia pamięci ani resetowania kompa... może dlatego. Może ktoś przybliżyć ten problem?

Napisano
  • Autor

Myśle że prosty skrypt jak mf napisałe powinien załatwic ten problem - tymbardziej że na stronie nextlimitu nic o tym nie pisza - dzisiaj spytam jutro będziemy wiedziec - jutro tez będe miał drugi sprzęt to sam zobacze bo tak pisać nie mając z tym do czynienia to nie robota - poczekamy zobaczymy. Jutro dam znac w tej sprawie.

 

Dzisiaj męcze shadery i tekstury - pojutrze powinien byc test lakieru ale nie obiecuje bo nie wiem jak będzie z czasem - tzn czas jest ale za dużo rzeczy do wyrenderowania ;)

 

Kolejna sprawa - moze byśmy pomyśleli żeby urządzić sobie w przyszłosci jakąś minibitwe na modele i render w mw albo cos takiego - co o tym myslicie ? byliby chętni ?

 

Swoja drogą troche to głupota z tym coop ponieważ mergowanie mxi w zupełnosci wystarczy - wysyłamy plik na drugi pc, odpalamy render na kazdym kompie, zapisujemy efekt koncowy i mergujemy potem wyniki (2 pliki)za pomocą merge mxi :) prawie na jedno wychodzi.

 

Jutro postaram sie wrzucic minitutek odnosnie tworzenia zastosowania map ;)

 

Jeśli mielibyscie jakies rendery to prosze o wrzucanie.

Napisano

Hmm no nie wiem, Hindus zrob tescik tego Cooperative MXI i opisz nam co po kolei robiles :] Ty jestes maestro w tym :] I zobaczymy jaki efekt uzyskasz ja jeszce jutro sprobuje poalczyc 3 pliki mxi i zobacze co wyjdzie

Napisano

Kolejna sprawa - moze byśmy pomyśleli żeby urządzić sobie w przyszłosci jakąś minibitwe na modele i render w mw albo cos takiego - co o tym myslicie ? byliby chętni ?

Ja się na to piszę, tylko jaki by był temat ??

 

TrojkaT fajne, szczególnie 1

Napisano
  • Autor

trojkat - jutro ocenie bo dzisiaj nic innego poza forum mi nie chodzi :| powaga pisałem o tym na shucie - zaden inny http nie idzie - tak sam onei widze obrazków z innych serwerów niz max3d - nie wiem co to jest i jak to wytłumaczyc ale wymiekam.

 

georgas - nie wiem narazie to taka propozycja - wszystk ozależy od Was :)

Napisano

A może bitwa pomiędzy rendererami, huh? ;) Model dla wszystkich taki sam, shader zadany ze swiata rzeczywistego, okreslone połozenie swiateł (emiterów) i jazda. Można by sprawdzic jak to jest z tym odwzorowywaniem rzeczywistości ;) Najchętniej w terminie po 20 maja:> wczesniej mam kilka, khym, atrakcji w planach...

Póki co ja niestety maxwella dalej traktuje jedynie jako ciekawy wynalazek. Dość niestabilny.

Napisano

Mam takie pytanie.

Jak można okreslic kierunki w Maxwellu, tzn. Północ, południe itd.?

Będę robił projekt domku dla siebie i byłoby miło móc to zrobić.

 

BTW,

 

Na M-forum mówia że powinno byc wkrótce SDK, a to znaczy że będzie mozna robic plugginy do poszczególnych aplikacji. Mam nadzieję jako XSI user.

Napisano

czesc, a ja mam problem z texturowaniem. Ustawie wszystko ładnie pieknie w maxie, we viewportach textury sa na swoim miejscu(UVWMap), a jak wrzuce render w Maxwellu to kicha, i w studiu tez sa pomieszane.

 

Wiec pytanie jak Wy texturujecie(chodzi o nalozenie bitmapy)? W maxie czy w studiu? Jak bedzie trzeba to moze jakis screen zapodac. Pozdrawiam :)

Napisano

tasiek: zobacz czy masz to zaznaczone:

15dh1.jpg

Gordy: północ wyznacza cien o 12 godzinie :D , a tak serio to tez mam problem z tym systemem.

 

mało sie dzieje w tym wątku to dorzuce takie tesciki:

dsrt7te.jpg

 

bipeddesert5gn.jpg

 

:D pozdro

Napisano
  • Autor

2 najważniejsze sprawy - tile spod edytora materiałów nie działa więc jak wrzucasz coś do maxa żeby sprawdzic teksture tile musisz miec na 1:1 i wtedy za pomoca modyfikatora np uvw map ustawiac sobie wszystko tak jak chcesz - wtedy dopiero render. Nie zmieniaj tile.

Napisano
  • Autor
czemu ten pan ma 1 palec u nogi ?? pozdro

 

to jest palec alpinisty xD służy do wtykania go w szczeliny.

 

Falcom3d - ładny masz podpis - rzuca sie w oczy - naprawde ql.

Napisano
2 najważniejsze sprawy - tile spod edytora materiałów nie działa więc jak wrzucasz coś do maxa żeby sprawdzic teksture tile musisz miec na 1:1 i wtedy za pomoca modyfikatora np uvw map ustawiac sobie wszystko tak jak chcesz - wtedy dopiero render. Nie zmieniaj tile.

 

A czy jest coś takiego jak "show map in viewport" dla materiału typu MXM?

Napisano
  • Autor
A czy jest coś takiego jak "show map in viewport" dla materiału typu MXM?

 

zależy gdzie - np w studiu jest - w 3dsmax nie - ale mżna sobie z tym poradzić przy odrobinie chęci - tak więc nie ma ale to nie znaczy że sie nie da.

Napisano
  • Autor

Ok coś nowego. Poczekajcie chwile aby sie wczytały obrazki :)

 

-------------------------------------------------

 

Test shaderu i oświetlenia evo

 

render time 15minut + sharpness(ps)

 

lakier.jpg

 

Model by QBA

 

-------------------------------------------------

 

Test shaderu pieca grzewczego - użycie weightmap

 

Zasada działania(najprosciej jak sie da) - 2 shadery miksowane sa ze sobą przy użyciu mapy alpha - tutaj uzyłem 3dsmax do zrobienia alphy.

 

Scena posiada 2 shadery :

 

Pierwszy :

 

czarny blat to czysty shader bez tekstur, białe elementy typu linie itd to też tylko shader(brak tekstur) obywa są połączone za pomocą mapy w weightmap.

 

Drugi :

 

Ags shader który powoduej mocne odbicia.

 

-------------------------------------------------

 

Przydatne gdy chcemy np zrobic polakierowany model z odpryskami farby gdzie widać orginalną warstwe materiału.

 

Mapa alhpa - highres : http://www.gorzow.mm.pl/~klicorr/hindus/mw10/piec/text.rar

 

piecustaw.JPG

 

szybki podglad bez specjalnych przygotowan scenki.

 

fast.jpg

 

Zależy - jeszcze można by zrobic kolor czarnego shaderu bardziej jasny - prawie szary gdyby tylko miec czarne envi - wtedy bedzie odbijac czarne otoczenie i na jedno wyjdzie - zależy od scenki :)

 

2bsdf - 2 weightmap - 1 bump in action : Zobacz - Render time : 9min.

Napisano
  • Autor

sorry za ten noise na tym evo ale miałem ustawione 15 min i zapomniałem zmienic i pozło tylko 15 :)

 

qba dobre : )

trojkat za dużo czasu mnie to kosztowało :) + ale podpowiem ze w scenie są 4 emitery z mxi z fotek + jeden biały emiter na background - ale nei za mocny - dlatego daje to tak dobry efekt :) może zrobie tutek ;)

 

nielot - zamierzam twojego renderowac tylko evo było do testu bo jest 'mniejszy' model = szybszy render ;)

 

dzieki za komensty ;) za chwile dam test - ags vs standard glass : )

 

Edit :

 

Render time : 23min

Ags prawie czysciutkie - standardowy shader szkła nadal z mocnym szumem ale przy takim czasie sie juz nadaje : ) 4 emitery + hdrii

 

agsvsnormalhdrii.jpg

Napisano
  • Autor

własnie sie dowiedziałem ze wsytarzy dodać coating do tego shaderu z poprzedniej strony i mozna wywalic ags plane :)

Napisano
własnie sie dowiedziałem ze wsytarzy dodać coating do tego shaderu z poprzedniej strony i mozna wywalic ags plane :)
to co ten coating powoduje??

daje połysk (reflecta) ??

 

TrojkaT super wyszło, szczególnie tablica rejestracyjna :P

Napisano
  • Autor
Cytat:

Napisał hindus

własnie sie dowiedziałem ze wsytarzy dodać coating do tego shaderu z poprzedniej strony i mozna wywalic ags plane

to co ten coating powoduje??

daje połysk (reflecta) ??

 

cos pod ten wzór - chodz z emiterami zbyt dobrze nie działa - ale jak by ktos nei chciał sobie nakładac plane'a to moze dac :)

Napisano

nareszcie zaczynaja się - samochody ;]. jak na razie to oprócz rendera hindusa (lancer by quba) to słabiutko ;], bardzo słabiutko.

Napisano

hindus - no tak, rzuca sie rzuca, wiesz, taki wypasik :D a poza tym.. to ładne masz renderki, klasa , profesionalne testy, naprawde ql. ;))

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności