xeav Napisano 1 Maj 2006 Napisano 1 Maj 2006 SSn4k3, ładny pierwszy czajniczek :> Mam pytanie. Czy jest możliwe aby clipmap nie był widoczny w reflection channel?
Hindus Napisano 1 Maj 2006 Autor Napisano 1 Maj 2006 zeet - pare rzeczy musisz sam pomeczyć bo w taki sposób do nieczego nie dojdziesz :) jeśli bedziesz chciałto zrobisz :) traitor - dokładnie - wiele rzeczy w porównaniu do wcześniejszej wersji maxwella nie było :) dlatego testujemy co i jak :)
Bubu Napisano 1 Maj 2006 Napisano 1 Maj 2006 Ladnie tu sobie "testujecie" Ja mam pare pytanek: 1. Czy jak mam hrk'a to musze zmieniac na ten format maxwellowy?? Bo w zakladce wybierania mapki jest tez hdr i czy jak dam hdr zamiast format maxwellowego to jest jakas roznica w oswietleniu/czasie rendreru?? 2 Czy jest gdzies mozliwosc zmiany ustawienia hdr'a tzn mirrored ball czy tam takie?? Bumpy i inne sprawy tzn roznego raodzaju mapki dzialaja tylko w materiale mxm tzn mt->mxm mat->create new a standardowych np difuuse czy plstic nie dzialaja u was tez?? 3 a tu taki tam goniec ;) MOdel moj jakis stary sprzed roku S.L kazdy okolo 10 czas to mniej niz 20 min 2 emitery (brzoskwiniowy i czerwony) i czarny car paint na modelu ot takie tam :)
Georgas Napisano 1 Maj 2006 Napisano 1 Maj 2006 Mam taki sam problem ze studiem jak TrojkaT, jeśli mam złą skale ustawioną to ja już nie wiem, wydaje mi się że robie dobrze a mianowicie: ustawiam skale na centymetry i nic innego nie zmieniam wchodze do opcji maxwella F10 i ustawiam skale na 0,01 ale to nie zawsze mi działa, niewiem czemu, robie modele na centymetrach, wrzucam do studia i mam wszystko porozrzucane po studiu, może źle skale ustawiam??
TrojkaT Napisano 1 Maj 2006 Napisano 1 Maj 2006 georgas u mnie normalnie jest jak wrzucam pierwszy raz do staudia cos, dopiero jak importuje sie chrzani dopiero bede to sprawdzal bo narazie renderuje :D
TrojkaT Napisano 1 Maj 2006 Napisano 1 Maj 2006 Tutorial :INVISIBLE EMITTERS http://maxwellrender.com/forum/viewtopic.php?t=14872 Bedzie wiecej, bardzo fainie :D
Grimor Napisano 1 Maj 2006 Napisano 1 Maj 2006 Tak więc zrobiłem test opcji Cooperative MXI oto rezultat: Własnie jak na powyższym obrazku widać w ostatecznym polączeniu trzeba dobrze sie przyjrzeć aby dostrzec jakakolwiek zmiane w obrazie :(. Zmiana jest nieznaczna, więc nie wiem czy jest sens robienia takiego czegos. Jescze pozniej sprobuje polączyć z 3 kawałków i zobaczymy co wyjdzie.
MF Napisano 1 Maj 2006 Napisano 1 Maj 2006 Oj distribute rendering... Dzis nie mialem sil aby z nim walczyc, ale jutro podzialam. Problem jest nie tylko z jakoscia renderingu sieciowego, ale takze z ladowaniem scen do renderowania. Pierwsza scena ktora zostaje wyrenderowana pozostaje nadal w pamieci przez co kazdy kolejny render niczym nie rozni sie od pierwszego :|... Nie usmiecha mi sie reczne kasowanie plikow na 10 komputerach :|... Sprobuje to zalatwic skryptami... Ehh... jutro moze sie uda ;)...
Hindus Napisano 1 Maj 2006 Autor Napisano 1 Maj 2006 Grimor - musiałes albo cos pokaszanić albo masz słaby sprzet bo po godzinie renderu pownien byc czystszy :) napewne bardziej niż teraz. Male - na stronie nextlimitu jest już pare wskazówek dot. tego problemu.
TrojkaT Napisano 1 Maj 2006 Napisano 1 Maj 2006 Bubu dostepne opcje HDR znajduja sie tylko w redner zakladka HDR/MXI channel (to sa jedyne opcje) Ja nie wiem co to jest Hrka ?
Bubu Napisano 1 Maj 2006 Napisano 1 Maj 2006 Spoko to wiem tylko chodzi o to czy jest roznica pomiedzy hdrii a mxi w czasie renderu lub jakosci oswietlenia?? I czy sa dostepne opcje rozkladania obrazkow tzn rozkladania hdr takie jak mirrored ball czy jest tylko spherical ?? Aha no i jeszce jak chcialem dac hdrii w emiter i przypisac do boxa to wywala blad z uwv not match cos tam cos tam czy jakos tak, Boxa zmapowalem ale to samo. Wiec o so chosi?? Hrka--> mala literowka ;)
Hindus Napisano 1 Maj 2006 Autor Napisano 1 Maj 2006 pierwsze nie, drugie nie, mozesz uzyc jakiegos softu do mirrorowania hdri choc nie wiem po co ci to :o , nie ma roznicy w czasie rendera, mxi to p oczesci odpowiednik hdrii. Po co ci hdri na boxie :o ?
TrojkaT Napisano 1 Maj 2006 Napisano 1 Maj 2006 Bubu na dzien dzisiejszy nie ma narazie opcji maja byc w przyszlosci. Dodanie HDRI w emiter normalnie dziala u mnie za pomoca MXM. Jesli ci ten blad wyskakuje to sproboj dodac UWV modyfikator do tego boxa, ale tak raczej nie powinno tego byc A na temat tego boxa jako emiter to bedzie lepeij uzyc plane z najniejsza liczba segemntow ;D
Bubu Napisano 1 Maj 2006 Napisano 1 Maj 2006 Box to przyklad oczywiscie a modyfikator mialem nalozony i bylo robione przez MXM. HINDUS po co?? A tak se do testow ;) Dobra dzia za odpowiedzi zmykam cos pokombinowac :) Nadal czekam na car painta :)
Hindus Napisano 1 Maj 2006 Autor Napisano 1 Maj 2006 wkrótce sie postaram ale jeszcze nie dziś bo trza skonczyc co sie zaczęło :)
Grimor Napisano 1 Maj 2006 Napisano 1 Maj 2006 No sprzet mam slaby, ale nie oto mi chodzi tylko chcialem pokazac jak dziala Cooperative MXI. Na czas nie zwracaj uwagi nawet.
GramiYoe Napisano 1 Maj 2006 Napisano 1 Maj 2006 No ja też testowałem cooperative.... i rezultat jak u Grimora :( Połączyłem 2 obrazki o sl~10 i spodziewałem sie czegoś lepszego, a tu żadnej różnicy. Nie wiem czemu...Cos piszecie, że dlatego że w pamięci jakieś śmieci zostają...? No fakt robiłem render po renderze, bez czyszczenia pamięci ani resetowania kompa... może dlatego. Może ktoś przybliżyć ten problem?
Hindus Napisano 1 Maj 2006 Autor Napisano 1 Maj 2006 Myśle że prosty skrypt jak mf napisałe powinien załatwic ten problem - tymbardziej że na stronie nextlimitu nic o tym nie pisza - dzisiaj spytam jutro będziemy wiedziec - jutro tez będe miał drugi sprzęt to sam zobacze bo tak pisać nie mając z tym do czynienia to nie robota - poczekamy zobaczymy. Jutro dam znac w tej sprawie. Dzisiaj męcze shadery i tekstury - pojutrze powinien byc test lakieru ale nie obiecuje bo nie wiem jak będzie z czasem - tzn czas jest ale za dużo rzeczy do wyrenderowania ;) Kolejna sprawa - moze byśmy pomyśleli żeby urządzić sobie w przyszłosci jakąś minibitwe na modele i render w mw albo cos takiego - co o tym myslicie ? byliby chętni ? Swoja drogą troche to głupota z tym coop ponieważ mergowanie mxi w zupełnosci wystarczy - wysyłamy plik na drugi pc, odpalamy render na kazdym kompie, zapisujemy efekt koncowy i mergujemy potem wyniki (2 pliki)za pomocą merge mxi :) prawie na jedno wychodzi. Jutro postaram sie wrzucic minitutek odnosnie tworzenia zastosowania map ;) Jeśli mielibyscie jakies rendery to prosze o wrzucanie.
Grimor Napisano 1 Maj 2006 Napisano 1 Maj 2006 Hmm no nie wiem, Hindus zrob tescik tego Cooperative MXI i opisz nam co po kolei robiles :] Ty jestes maestro w tym :] I zobaczymy jaki efekt uzyskasz ja jeszce jutro sprobuje poalczyc 3 pliki mxi i zobacze co wyjdzie
Georgas Napisano 1 Maj 2006 Napisano 1 Maj 2006 Kolejna sprawa - moze byśmy pomyśleli żeby urządzić sobie w przyszłosci jakąś minibitwe na modele i render w mw albo cos takiego - co o tym myslicie ? byliby chętni ? Ja się na to piszę, tylko jaki by był temat ?? TrojkaT fajne, szczególnie 1
Hindus Napisano 1 Maj 2006 Autor Napisano 1 Maj 2006 trojkat - jutro ocenie bo dzisiaj nic innego poza forum mi nie chodzi :| powaga pisałem o tym na shucie - zaden inny http nie idzie - tak sam onei widze obrazków z innych serwerów niz max3d - nie wiem co to jest i jak to wytłumaczyc ale wymiekam. georgas - nie wiem narazie to taka propozycja - wszystk ozależy od Was :)
kozioo Napisano 1 Maj 2006 Napisano 1 Maj 2006 A może bitwa pomiędzy rendererami, huh? ;) Model dla wszystkich taki sam, shader zadany ze swiata rzeczywistego, okreslone połozenie swiateł (emiterów) i jazda. Można by sprawdzic jak to jest z tym odwzorowywaniem rzeczywistości ;) Najchętniej w terminie po 20 maja:> wczesniej mam kilka, khym, atrakcji w planach... Póki co ja niestety maxwella dalej traktuje jedynie jako ciekawy wynalazek. Dość niestabilny.
SSn4k3 Napisano 2 Maj 2006 Napisano 2 Maj 2006 40 minut. bump + sunlight, czas zajac sie czyms powazniejszym;]
Gordy Napisano 2 Maj 2006 Napisano 2 Maj 2006 Mam takie pytanie. Jak można okreslic kierunki w Maxwellu, tzn. Północ, południe itd.? Będę robił projekt domku dla siebie i byłoby miło móc to zrobić. BTW, Na M-forum mówia że powinno byc wkrótce SDK, a to znaczy że będzie mozna robic plugginy do poszczególnych aplikacji. Mam nadzieję jako XSI user.
Tas Napisano 2 Maj 2006 Napisano 2 Maj 2006 czesc, a ja mam problem z texturowaniem. Ustawie wszystko ładnie pieknie w maxie, we viewportach textury sa na swoim miejscu(UVWMap), a jak wrzuce render w Maxwellu to kicha, i w studiu tez sa pomieszane. Wiec pytanie jak Wy texturujecie(chodzi o nalozenie bitmapy)? W maxie czy w studiu? Jak bedzie trzeba to moze jakis screen zapodac. Pozdrawiam :)
Łukasz Jaskólski Napisano 2 Maj 2006 Napisano 2 Maj 2006 tasiek: zobacz czy masz to zaznaczone: Gordy: północ wyznacza cien o 12 godzinie :D , a tak serio to tez mam problem z tym systemem. mało sie dzieje w tym wątku to dorzuce takie tesciki: :D pozdro
TrojkaT Napisano 2 Maj 2006 Napisano 2 Maj 2006 tasiek jezeli uzywasz bety to moze uzywa tech shaderow co ci pokazal Lukasz. Jesli 1.0 to MXM.
Hindus Napisano 3 Maj 2006 Autor Napisano 3 Maj 2006 2 najważniejsze sprawy - tile spod edytora materiałów nie działa więc jak wrzucasz coś do maxa żeby sprawdzic teksture tile musisz miec na 1:1 i wtedy za pomoca modyfikatora np uvw map ustawiac sobie wszystko tak jak chcesz - wtedy dopiero render. Nie zmieniaj tile.
Hindus Napisano 3 Maj 2006 Autor Napisano 3 Maj 2006 czemu ten pan ma 1 palec u nogi ?? pozdro to jest palec alpinisty xD służy do wtykania go w szczeliny. Falcom3d - ładny masz podpis - rzuca sie w oczy - naprawde ql.
araneus Napisano 3 Maj 2006 Napisano 3 Maj 2006 2 najważniejsze sprawy - tile spod edytora materiałów nie działa więc jak wrzucasz coś do maxa żeby sprawdzic teksture tile musisz miec na 1:1 i wtedy za pomoca modyfikatora np uvw map ustawiac sobie wszystko tak jak chcesz - wtedy dopiero render. Nie zmieniaj tile. A czy jest coś takiego jak "show map in viewport" dla materiału typu MXM?
Hindus Napisano 3 Maj 2006 Autor Napisano 3 Maj 2006 A czy jest coś takiego jak "show map in viewport" dla materiału typu MXM? zależy gdzie - np w studiu jest - w 3dsmax nie - ale mżna sobie z tym poradzić przy odrobinie chęci - tak więc nie ma ale to nie znaczy że sie nie da.
Hindus Napisano 3 Maj 2006 Autor Napisano 3 Maj 2006 Ok coś nowego. Poczekajcie chwile aby sie wczytały obrazki :) ------------------------------------------------- Test shaderu i oświetlenia evo render time 15minut + sharpness(ps) Model by QBA ------------------------------------------------- Test shaderu pieca grzewczego - użycie weightmap Zasada działania(najprosciej jak sie da) - 2 shadery miksowane sa ze sobą przy użyciu mapy alpha - tutaj uzyłem 3dsmax do zrobienia alphy. Scena posiada 2 shadery : Pierwszy : czarny blat to czysty shader bez tekstur, białe elementy typu linie itd to też tylko shader(brak tekstur) obywa są połączone za pomocą mapy w weightmap. Drugi : Ags shader który powoduej mocne odbicia. ------------------------------------------------- Przydatne gdy chcemy np zrobic polakierowany model z odpryskami farby gdzie widać orginalną warstwe materiału. Mapa alhpa - highres : http://www.gorzow.mm.pl/~klicorr/hindus/mw10/piec/text.rar szybki podglad bez specjalnych przygotowan scenki. Zależy - jeszcze można by zrobic kolor czarnego shaderu bardziej jasny - prawie szary gdyby tylko miec czarne envi - wtedy bedzie odbijac czarne otoczenie i na jedno wyjdzie - zależy od scenki :) 2bsdf - 2 weightmap - 1 bump in action : Zobacz - Render time : 9min.
nielot007 Napisano 3 Maj 2006 Napisano 3 Maj 2006 ladny lakier, brzydki model :D hehe :) fajnie hindus fajnie :)
Hindus Napisano 3 Maj 2006 Autor Napisano 3 Maj 2006 sorry za ten noise na tym evo ale miałem ustawione 15 min i zapomniałem zmienic i pozło tylko 15 :) qba dobre : ) trojkat za dużo czasu mnie to kosztowało :) + ale podpowiem ze w scenie są 4 emitery z mxi z fotek + jeden biały emiter na background - ale nei za mocny - dlatego daje to tak dobry efekt :) może zrobie tutek ;) nielot - zamierzam twojego renderowac tylko evo było do testu bo jest 'mniejszy' model = szybszy render ;) dzieki za komensty ;) za chwile dam test - ags vs standard glass : ) Edit : Render time : 23min Ags prawie czysciutkie - standardowy shader szkła nadal z mocnym szumem ale przy takim czasie sie juz nadaje : ) 4 emitery + hdrii
Hindus Napisano 3 Maj 2006 Autor Napisano 3 Maj 2006 własnie sie dowiedziałem ze wsytarzy dodać coating do tego shaderu z poprzedniej strony i mozna wywalic ags plane :)
TrojkaT Napisano 3 Maj 2006 Napisano 3 Maj 2006 Moj pierwszy tescik lakieru, wszystko ustawialem na szybkiego jakos 20 min 20 min renderu
Georgas Napisano 3 Maj 2006 Napisano 3 Maj 2006 własnie sie dowiedziałem ze wsytarzy dodać coating do tego shaderu z poprzedniej strony i mozna wywalic ags plane :) to co ten coating powoduje?? daje połysk (reflecta) ?? TrojkaT super wyszło, szczególnie tablica rejestracyjna :P
Hindus Napisano 3 Maj 2006 Autor Napisano 3 Maj 2006 Cytat: Napisał hindus własnie sie dowiedziałem ze wsytarzy dodać coating do tego shaderu z poprzedniej strony i mozna wywalic ags plane to co ten coating powoduje?? daje połysk (reflecta) ?? cos pod ten wzór - chodz z emiterami zbyt dobrze nie działa - ale jak by ktos nei chciał sobie nakładac plane'a to moze dac :)
TrojkaT Napisano 3 Maj 2006 Napisano 3 Maj 2006 Georgas hehe slabo wyszlo :D a tablice to se taka wybije u siebie w aucie;P
mentaller Napisano 3 Maj 2006 Napisano 3 Maj 2006 nareszcie zaczynaja się - samochody ;]. jak na razie to oprócz rendera hindusa (lancer by quba) to słabiutko ;], bardzo słabiutko.
naeq Napisano 3 Maj 2006 Napisano 3 Maj 2006 hindus - no tak, rzuca sie rzuca, wiesz, taki wypasik :D a poza tym.. to ładne masz renderki, klasa , profesionalne testy, naprawde ql. ;))
Hindus Napisano 3 Maj 2006 Autor Napisano 3 Maj 2006 thnks FAlcom3D :) Probowałem stworzyć shader spod bety pod 1.0
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się