Napisano 5 Maj 200618 l Co chciałem pokazać ? Nic konkretnego nie chciałem pokazać, porównałem dwa różne silniki pod względem czasu i jakości (na miare swoich możliwości i umiejętności), co do wyniku do ocene pozostawiam wam, jeśli chodzi o mnie to to render z vray'a jest o niebo lepszy. Edit: Zrobiłbym jeszcze rendery z innych silników, ale nie mam dostępu...
Napisano 5 Maj 200618 l Co chciałem pokazać ? Nic konkretnego nie chciałem pokazać, porównałem dwa różne silniki pod względem czasu i jakości Porownywanie czasow chyba nie podlega dyskusji , norma ze vray jest szybszy, ale efekt koncowy nalezy do Maxwella !
Napisano 5 Maj 200618 l porownaj realnosc ciemniejszych bil na obu renderach , moze gdybys nie spapral tego dofem to moze nie patrze na czas itp bo to nie ma sensu lukam tylko na render pod wzgledem realnosci i zdecydowanie kolory bil ich nasycenie bardziej realne sa w renderze z maxwella na renderze z wvreja musial bys sie pobawic korekcja kolorow sa za bardzo intensywne. Kazdy ma swoje gusta no ale ten render z vreja to jednak nie dobry przyklad :) udostepnij scene to wrzuce z final rendera sp3
Napisano 5 Maj 200618 l Autor można spaprać robote w maxwellu i wydłużyć czas nieumiejętnym ustawieniem opcji renderingu więc to też nei taka szybka baja jak sie wszystkim wydaje - Klicek dobrze mówi - render maxwella pomimo ziarna lepszy - ten Twój z vraya wygląda jak sztuczny.
Napisano 5 Maj 200618 l i zas sie znacznie spor:P niepotzreby w ogole. Wszyscy wiemy ze jak nie bylo mw to tez owstawaly "fotki" na vrayu, brazilu, FR czy nawet scanline
Napisano 5 Maj 200618 l AGmakonts - nie chodzi mi o wszczynanie jakiegoś sporu, tylko jeżeli już testujemy maxwella, to może warto go porównać z innymi renderami... KLICEK - potem wrzuce, bo u siebie nie mam dostępu do ftp (internet przez proxy :/ ) hindus - wiem ze mozna spaprac i prawdopodobnie to zrobiłem, ale dopiero zaczynam, dlatego napisałem że na miare moich możliwości i umiejętności PEACE
Napisano 5 Maj 200618 l Autor i zas sie znacznie spor:P niepotzreby w ogole. Agkamonts - jak narazie to tylko Ty zamierzasz stwarzyć tutaj problem - my chętnie porobimy testy i porównania :P czy były wcześniej fotki ? nie pamiętam takowych - przynajmniej nie dla mnie. ok streaker czekamy na plik.
Napisano 5 Maj 200618 l Ta ja moze cos od siebie dotyczacy testu streakera. Maxwell działa jak aparat ustawiasz czas naswietlania, dlugosc czsu migawki itp. tak jak masz w profesjonalnych aparatach (jak ktos sie zna na fotografi wie o co chodzi) wiec rendery maxwella wychodza po porstu realistyczniej, chodz jak tu mowili moi przedmowcy latwo to spaprac (tak jak zdjecie). V-ray jest łatwiejszy w obsludze ale jego efekt koncowy jest mniej realistyczny. V-ray jest bardzo dobry jesli komus zalezy na czasie i dobrym realizmie, ale Maxwell pomimo swojej predkosci bije relizm v-raya na mase :P I nie chce tu krytykwoac v-raya i prosze sie rzucac czemu v-ray jest dyskriminowany jesli chcesz to go uzywaj, my wolimy Maxwell'a :] I nie ma powodu do klotni. Ojej ale sie rozpisalem :]
Napisano 5 Maj 200618 l Pierwsze słysze żeby vray był łatwiejszy w obsłudze od maxwella, przecież maxwell właśnie z powodów które napisałeś ma być uproszczony w obsłudze do granic możliwości, nie masz w nim np. ustawień irr mapy, rzadnych clr/nrm/dist thresholdów i innych tego typu bajerów... Co do realizmu, to może vray jest mniej realistyczny, ale w pokazanym przeze mnie przykładzie bardziej podoba mi się vray, jest przyjemniejszy dla oka...
Napisano 5 Maj 200618 l streaker i na tym polega różnica między vrayem i maxwellem vray jest ładny (żeby nie powiedziec cukierkowy), a maxwell jest realistyczny myśle ,że pora zakończyć dyskusje a zacząć pokazywać te noisy ;]
Napisano 5 Maj 200618 l Autor widzisz - na tym polega róznica - jeden woli realistyczne rendery bardziej niż cukierkowe xD
Napisano 5 Maj 200618 l streaker sorry za blad :] thx ze mnie poprawiles :] masz racje maxwell jest latwiejszy od v-raya pomylilem sie bo sie rozpedzilem z pisaniem tego :]. END
Napisano 5 Maj 200618 l Autor Łukasz pozwoliłem sobie podkręcić - mam nadzieje że nie masz mi za złe - jak cos to pisz to wywale :) hej. Przed / Po
Napisano 5 Maj 200618 l no i bardzo ładnie :) redukcja noisu w PS? narazie zostawiam scenke w wolnym czasie zajme sie wyrobem kuchennego wyposażenia pozdro
Napisano 5 Maj 200618 l Łukasz no coraz lepiej to wygląda a po poprawkach hindus’a jest już całkiem dobrze
Napisano 6 Maj 200618 l ciekawy teścik fajny ma klimat troche kłują w oczy te miedziane słupy i biały chodnik moblur wyraźniejszy by sie przydał do samochodów jakies autka jadace w przeciwną strone dziwne refleksy sa na bocznej szybie bialego samochodu kombinuj z materialami , moze byc fajna scenka z tego pozdro
Napisano 6 Maj 200618 l TrojkaT - fajne, tylko za czysto tam, a najbardziej raża w oczy właśnie te kolumny KLICEK - http://streaker.xoompages.com/poolballs.rar do tego hdri app_living z http://www.aversis.be Tak z ciekawości puściłem Progressive Path Tracing w VRay'u, leci już 1,5h i jak to ktoś wcześniej powiedział, "nie ziarno a ryż"... :)
Napisano 6 Maj 200618 l dzieki za uwagi :) wiem ze materialy nie sa 1 klasa, ale beda , kwestia czasu.
Napisano 6 Maj 200618 l Też coś wydziargałem: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?p=375702#post375702
Napisano 6 Maj 200618 l Taka ciekawostka: vray z Prograssive Path Tracing, 3h renderu. wiecej o PPT tutaj: http://www.spot3d.com/vray/help/VRayHelp150beta/tutorials_pathtracing.htm
Napisano 6 Maj 200618 l To taka specjalna opcja, żeby nie było trzeba dodawać nois'a w posprodukcji, gdy chcemy taśme filmową zasymulować :p :p
Napisano 6 Maj 200618 l TrojkaT - fajny render z tymi mercedesami Master - fajnie fajnie ale lakiery hindus'a ładniejsze :) a co do tego Vray'a może sam zobaczę co i jak z ta opcja bo to trochę długo faktycznie :D
Napisano 7 Maj 200618 l Autor tak dla testu shaderu - szło godzine i 10min. Nadal straszny noise ale jak tylko do testu to co mi tam - nie bede go dłuzej męczył :) zbieram własna biblioteczke shaderów ;)
Napisano 7 Maj 200618 l Świerk:też sie zaraz w to pobawie :) hindus: fajny plastik robiłem materiały ostatnio: lakierowane drewno: i taka stal z anizotropowym shadingiem Master Kiełbaster: daj jakies otoczenie bogatsze zeby sie mialo co odbijac na lakierze
Napisano 7 Maj 200618 l Autor Mathe na szybko ;) Łukasz mozesz pokazac ustawienia tego shaderu z anistropy i mapke ? Gdyby ktoś chciał się pobawić z ml :) Model : http://www.gorzow.mm.pl/~klicorr/hindus/trash/mathe2.rar x
Napisano 7 Maj 200618 l mapka z archmaterials metal satin cośtam , mapa bump ma wiekszy kontrast odrobinę , w sumie mozna ją obrocic o 90 stopni zeby nie miec problemy z mapowaniem :)
Napisano 7 Maj 200618 l wychodzi syf:/ u wszystkich gra u mnie nie:/ clipmapa to grayscale[8bit] tiff. krecilem juz chyba wszystkimi ustawieniami mxm looknijcie na ta scenke: .max+textura+clipmapa+mxm http://rapidshare.de/files/19876497/clipm.rar.html
Napisano 7 Maj 200618 l Autor słuchaj tify, png itd to poracha jesli o to idzie musisz wybrac odpowiednia ilosc bitow itd , wez skopiuj ta fote co masz orginalna - nie alphe - do photoshopa, zrób sobie mape alpha, zapisz jako jpg o najlepszej jakosci jesli idzie o kompresje - zapisane tego tifa jako jpga nic nie a bo paleta barw itd zostaje ta sama - własnie dzisiaj to tłumaczyłem komu innem ui tak juz jest. Otworz zwykła mapke, zrób mape alpha, zapisz jako jpg i wczytaj do mxm i sprawdz.
Napisano 7 Maj 200618 l to nie o format sie rozchodzi bo do tej pory nie mialem zadnych problemow z png/tiff/targa...zeby to potwierdzic zrobilem clipmape sam uzywajac rgb 0,0,0 i 255,255,255 i save do jpeg...i dalej syf:/
Napisano 7 Maj 200618 l Autor nie wiem jutro ci powiem dzisiaj juz nei mam siły :( jutro edytuje tego posta i cos dodam - powinno działąc - jeszcze mi sie trial skonczył photoshopa ahhh....nie mozliwe zeby sie nie dało.
Napisano 7 Maj 200618 l Autor patrzyłem - tez nie działa - ale nie wiem co ty tutaj zrobiłes :) jutro ci powiem bo popatrze z rana co tam jest nie tak - napewno dojdziemy :) dzisiaj juz nie mam siły maxa odpalac.
Napisano 7 Maj 200618 l hindus: to zapodaj jak mozesz tez ta twoja to oblukam,max+cmap+mxm [[email protected]]
Napisano 8 Maj 200618 l Autor Świerk nie mam juz tego na komputerze :) to było tylko do testu - nie wiem nawet gdzie zapisałem plik :)
Napisano 8 Maj 200618 l Hindus jak robisz takie wymyslne ksztalty? Bawisz sie modyfikatorami czy jakis plugin?
Napisano 8 Maj 200618 l Autor This one soon :) co jest z wami ? gdzie jakies renderki :) SSn4k3 - rózne metody są stosowane - musisz próbowac z róznym isoftami - xsi, surface evolver itd
Napisano 8 Maj 200618 l ja bym z checia jakies roslinki wrzucil ale... zaczynam podejrzewac ze clipmapy mi nie dzialaja bo mialem wczesniej 1.22beta,odinstalowalem i zainstalowalem 1.0 i nie dzialaja...tak jak i na 3innych kompach gdzie byla wczesniej beta...tylko na jednym dzialaja gdzie nie bylo wczesniej ~.~ ... czy to mozliwe?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto