piko84 Napisano 2 Maj 2006 Napisano 2 Maj 2006 Tak jak w temacie kuźnia. Na teksturki trzeba będzie jeszcze poczekać. Budynek ma obecnie 2533 poly, ale po drobnym obcinaniu zejdę na ok. 2450. Pozostawiam wam do oceny i krytyki.
Łukasz Jaskólski Napisano 2 Maj 2006 Napisano 2 Maj 2006 piknie pale podpierające dach mógłbyś nieco powykrzywiać a gdzie drzwii ? :)
wizz Napisano 2 Maj 2006 Napisano 2 Maj 2006 Bardzo fajna ta kuźnia :D troche duzo tych desek ale ja tam sie nie znam nie wiem czy to tak powinno byc :D czekam na texy bo jestem ciekaw jak to otexturujesz :P cya !
Machu Napisano 2 Maj 2006 Napisano 2 Maj 2006 Kawałki drewna zbyt doskonałe... trochę Noisa i może odstających ściętych gałązek. Reszta bardzo mi się podoba.
piko84 Napisano 2 Maj 2006 Autor Napisano 2 Maj 2006 Zastanawiam się nad wykrzywianiem muszę zobaczyć ile mnie to będzie kosztowało poly jednak chyba jest to konieczne dla dobrego końcowego wyglądu. Drzwi ni ma i nie bedzie - taki był plan :) Co do textrek to będzie większa zagwostka bo zbytnio się tym nie zajmowałem i będzie mi ciężko cokolwiek naskrobać. Jakby ktoś chciał pomóc to będę dźwięczny.
piksar Napisano 2 Maj 2006 Napisano 2 Maj 2006 bardzo ładnie zrobione, życze powodzenia z teksturami., jak coś wal na GG mam troche teksturek nazbieranych
ognisty Napisano 2 Maj 2006 Napisano 2 Maj 2006 te drewniane bale poucinane pod ścianą - na pirewszy rzut oka były to dla mnie łuski od pocisków wielkokalibrowych :) - ale to nie jest minus - takie moje zapędy militarystyczne :D ogolnie jest ładnie, tylko deski na dachu, jak juz napisano, zbyt 'równe'
Przybysz Napisano 2 Maj 2006 Napisano 2 Maj 2006 A ja sie zastanawiam czy modelowanie każdej deski przy tak małych szparach między nimi to dobry pomysł. Podejżewam, że bardzo podobnie wyglądałoby z namalowanymy szparami. No chyba, że to do FPP, w którym chodzi sie po dachach, można zaglądać do środka przez szczeliny i nie martwisz sie o polycount. :P No irzeczywiście te deski i pale troche za proste a kant ściany mógłby mieć jakieś wyszczerbienie ale to tylko moje preferencje.
_michal Napisano 2 Maj 2006 Napisano 2 Maj 2006 pewnie tak. Z tym że poly może mieć równie dobrze z 10 trisów, to jest niekoniecznie quad.
merv_ Napisano 2 Maj 2006 Napisano 2 Maj 2006 zaraz sie leru pojawi i powie ze sie watek zne nazywa : )
ftorek Napisano 2 Maj 2006 Napisano 2 Maj 2006 aha - ja podejrzewam ze trisow bedzie tak na oko ze dwa razy wiecej :) co do texturek polecam mayang'a - masa fotek i za darmo :) w sumie ladne - moglbys zamiast drzwi powiesic tam jakas makatke (albo chociaz brudna szmate) z alpha swietnie by wygladalo :) pzodrzo
Machu Napisano 2 Maj 2006 Napisano 2 Maj 2006 Do tego pasowałyby tekstury 3D Total, najlepiej CD2 (Aged and Stressed) i CD14 (Fantasy) jak posiadasz...
piko84 Napisano 2 Maj 2006 Autor Napisano 2 Maj 2006 Dobra widzę, że muszę rozwiać główny wątek trisów 4208. Co do zbyt gładkich desek: one są powyginane tylko nie przesadnie, może słabo to widać na tym renderze. Każda deska osobno bo tak miało być zrobione ze względu na możliwość dużych zbliżeń kamery. Pale powykrzywiam. Ściany planuję zrobić z kamienia. Ale wyrwa gdzieś na dole nie jest złym pomysłem. Zasłona w futrynie odpada ewentualnie może dorzucę jakieś uchylone drewniane drzwi. Dzięki za opinie i jak chcecie coś jeszcze dorzucić to bez krempacji.
w!e8 Napisano 2 Maj 2006 Napisano 2 Maj 2006 TO NIE JEST LOW POLY....ehhhh a to niby dlaczego ? LUDZIE !!!! To nie rok 1995 !!! jest 2006 i mamy postęp ! REAL TIME GLOBAL ILLUMINATION to już powoli standard więc dlaczego to miałoby nie być low poly ?! ]:-> edit: dobra ponioslo mnie, ale rozwalają mnie takie texty, bo widać dalej jest przekonanie że modele do gier to 1k i więcej nie można....
ftorek Napisano 2 Maj 2006 Napisano 2 Maj 2006 yyy - wiejt - nie goraczkuj sie - to zle dla zdrowia :D ale kurt ma troche racji - tu nie chodzi o ilosc triangli a o sposob ich wykorzystania - piko wrzuc siatke to bedzie mozna obejrzec... bo jak sie da zrobic taka chata w polowie trangli uzytych przez piko (w co w sumie watpie) to wtedy owszem to jest low-poly ale troche zdupy... ps. tak sobie jeszcze mysle - wkurza mnie troche jak odpalam gierke i np. obiekt jest otexturowany paskudnie (np. jakas generyczna tile'ujaca sie textura) ale ma dowalone normale i jeszcze do tego jakies smiszne efekty i gierka caly czas wyglada suabo a na dokladke chodzi 2 fps'y... - w low poly nie chodzi o to zeby wykorzystac 'caly ten majdan' ale zeby wykorzystac go z glowa i wtedy kiedy jest to potrzebne... pzdoora
w!e8 Napisano 2 Maj 2006 Napisano 2 Maj 2006 u kurta zauważyłem takie przekonanie co jest >2k to jest bleee i są wielkie pretensje, kurt ja nic do Ciebie przecież nie mam, ale zauważ sam, nie raz miała miejsce taka reakcja ;] ftorek - spoko btw - nieraz mozna dodac pare trisow byle by ladniej shading się rozkładał-mowie ot chocby o zwyklym oswietleniu liczonym na per vertex..., to przestępstwo stawiać na jakość skoro mamy dużo mocy pod dostatkiem ? Tutaj jak mówisz ftorek - trzeba z głową, ale nieraz to co może wydawać się na pierwszy rzut oka na głupotę, jest w efekcie bardzo dobrym posunięciem. Wiem że są normal mapy i takie tam inne bzdety, ale to taki przykład tylko
KLICEK Napisano 2 Maj 2006 Napisano 2 Maj 2006 po co siatka ? 2,5 k kwadracikow na domek wydaje mi sie ok mozna niezla chaupke postawic, jak ktos sobie zyczy postac/domek do 1,5 k to nara kwadrat aka rok 95 jak ktos juz tu wspomnial ... i nie wazne jak bedziesz ustawiac siatke i tak to bedzie kwadrat , za niedlugo gry beda prawie rzeczywiste polycounty ida w gore trzeba sie przyzwyczaic ze postac to standard 3k- 5k kwadracikow , jak slysze ze postac musi miec 1,5 k kwadrcikow to tak jak by mowic ze ja siedze na maxie 3.0 bo wtedy sie ciezko pracuje a max 8 jest feee bo sie latwiej robi i ma wiecej mozliwosci ludzie wyjdzcie z jaskin ;D
kurt_hectic Napisano 3 Maj 2006 Napisano 3 Maj 2006 wie8- no spoko, ALE to nie jest indoor do dooma4 :\ W ZYCIU nie widzialem takiego dachu do game artu :\\\ przy tej ilosci poly mozna zrobic ******* swiatynie, z wiezami i bajerami... check this out (ghotic 3)
piko84 Napisano 3 Maj 2006 Autor Napisano 3 Maj 2006 Fajna chata kurt, ale teraz pochwal się ile to waży tri.
w!e8 Napisano 3 Maj 2006 Napisano 3 Maj 2006 ale to pewnie nie chata kurta ;) on nie robi modeli do gothica3 lecz do wiedzmina.... :) chyba że o czymś nie wiem :D
piko84 Napisano 3 Maj 2006 Autor Napisano 3 Maj 2006 nie no kurt w życiu nie uwieżę, że to ma 4k tri lub mniej.
kurt_hectic Napisano 3 Maj 2006 Napisano 3 Maj 2006 policz sobie:P . na powaznie to poly ma pewnie ,,,,duzo:P , pevnie porownywalnie z Twoim modelem, ACZKOLWIEK nie uwazasz, ze ten model jest better?... poly sa tylko tam gdzie trzeba zbudowac ksztalt....detale sa na texturze....(R- te beznadziejne cegly :\, nie kapuje tego...)(ps. BARDZO kiczowato to wyglada ztexturami :\ jakis amator to to musial robic...moze magge on teraz pracuje w berlinie )
PAINbringer Napisano 3 Maj 2006 Napisano 3 Maj 2006 Piko jeśli chcesz coś pokazać dotyczącego gameartu to nie używaj advanced lightning bo to w tym przypadku mija się z celem. Jeśli pokazujesz siatke to pokazuj w sposób żeby było widać jej strukturę, czyli najlepiej i screen shaded wire z viewportu. Co do chatki to polecam przyjżeć się referencjom. Nigdy w życiu nei widziałem żeby gdzieś dachy robili w ten sposób - z samych desek i to jeszcze tej wielkości. Przez ten komin (?) to dym się nawet nie przeciśnie, nie wspominając już nawet o świętym mikołaju ;) Dopóki nie pokażesz siatki to nie ma o czym mówić Pozdr.
piko84 Napisano 5 Maj 2006 Autor Napisano 5 Maj 2006 Troszkę zmieniony, a raczej poprawiony modelik. Już powyginane pnie podtrzymujące daszek i poszerzony komin. Obecnie model ma 3653 tri. Co można zrobić z nim jeszcze? - czekam na krytykę. Dodam od razu że mam na niego limit 3500 tri. Może uda się jeszcze gdzieś coś odzyskać.
Machu Napisano 5 Maj 2006 Napisano 5 Maj 2006 Te pnie wciąż nie są wystarczająco powyginane. Ciężko znaleźć drzewo, które ma takie lekko powyginane pnie (a także ten sam promień górnej jak i dolnej podstawy). Część może zostać, a części przydałaby się lekka modyfikacja. Myślę, że to tyle, choć nie wiem jak duża jest dziura w kominie, a jak duża to czy jego ściany nie są za cienkie.
PAINbringer Napisano 5 Maj 2006 Napisano 5 Maj 2006 Mam nadzieje że już zdajesz sobie sprawe że najłatwiejszy etap pracy masz właśnie za sobą tj. modelowanie :). Drugi i najważniejszy krok to teksturowanie i to na nim dopiero zaczynają się 'schody' ;) Pozdr.
ftorek Napisano 5 Maj 2006 Napisano 5 Maj 2006 machu - to sie nazywa sosna :) jak masz otwor w kominie - moze go wywalic i zrobic na texturce... (ale chyba nie masz :) mam wrazenie ze ten srodkowy podzial na tych grubych balach w scianie jest zbedny (ich krzywosc mozna spokojnie zasymulowac na texturce :) w sumie fajnie wyglada - ale caly czas mam wrazenie ze 3500 triangli na ta chata to caly czas za duzo... moze w tym stosiku pniaczkow zamiast tych w srodku co na kupie leza - zrobic jeden obiekt caly (odpadaja wszystkie 'srodkowe' triangle) - a zostawic te co luzem leza... (wtedy co prawda inaczej texturke musialbys rozwiacac...) pozdro ps. pain dobrze gada :)
Hatred Napisano 6 Maj 2006 Napisano 6 Maj 2006 nie sluchaj ftorka nie roz dzory w kominie na texturce... koles od 2-3 lat to powtarza i sie myli :) z tymi podzialami to troszke mogl bys urwac tu i uwdzie, wsumie w tym ftorus ma racje, z mniej poli to samo dalo by sie zrobic :)
Cruzh3r Napisano 6 Maj 2006 Napisano 6 Maj 2006 Siema, wszystko ładnie oprócz dachu!. Deski na dachu powinny być położone horyzontalnie, W piramide, i troche pochylone do dołu. Tak aby niemogło przez nie przeciekac a na szczycie jedna większa belka, która uszczelnia sam szczyt. I ogólnie efekt wizualny też będzie lepszy.;)
ftorek Napisano 6 Maj 2006 Napisano 6 Maj 2006 hyhy - spadoowa hate - normalnie... ty wezu... to ja go tutaj na wlasnym uonie a on noz w plecy... :D pozdrawiam
madman1987 Napisano 6 Maj 2006 Napisano 6 Maj 2006 a witam, ze tak sie udziele, oprocz tego co juz napisano, to ja takie male pytanko: 3500tri per house... do jakich gier tak sie robi? to nie jest przypadkiem dosc sporo jak na domek? nie znam sie na enviro wiec pytam :)
Gość Bad Moon Napisano 6 Maj 2006 Napisano 6 Maj 2006 Kurt, czy to nie za dużo poly na game art? A co do kuźni, to przecież deski na dachu mozna normalem zrobić
Ardeni Napisano 6 Maj 2006 Napisano 6 Maj 2006 Podejrzewam że możnaby tutaj do 1000 spokojnie zjechac, masz dużo niepotrzebnych trójkątów, nawet bardzo dużo...
Machu Napisano 6 Maj 2006 Napisano 6 Maj 2006 W sumie to i odstające deski można zrobić w teksturze, aby nie komplikować obiektu do tego stopnia:
vv3k70r Napisano 6 Maj 2006 Napisano 6 Maj 2006 ladny domek, ale tak powiem w tajemnicy ze to nie jest kuznia i sie na taka nie nadaje :) zrob mala wycieczke do kuzni, zobaczysz co i jak, a juz na pewno nei w zamknietym pomieszczeniu, nie z kominem tego typu, to jest doemk z piecem :) co wiecej w malo ekonomicznym punkcie (dobuduj druga izbe z tylu pieca) kuznia tak nei wyglada, jestem kowalski, zajmuje sie kuciem, i cos neicos wiem :) i co ja w koncu komentuje? bo juz nei wiem ktore to kuznia a ktore to jzu nei kuznia? mozna po podpisywac obrazki? tamta na poprzedniej stronie wyglada na ladna dymarke
Shogun 3D Napisano 6 Maj 2006 Napisano 6 Maj 2006 vv3k70r, nie wiem, czemu uważasz, że to sie nie nadaje jako kuźnia do pracy. Ja co nieco bawiłem się w kowala i trochę nauk pobrałem d kolegi, który jest kowalem z zawodu. Widze tam piec (co prawda bez miecha, ale kto powiedział, ze miech nie znajduje sie wewnatrz domu), wiatę, sklecony z desek stolik i kowadło. wszystko na wolnym powietrzu, jak powinno być. Brakuje co prawda warsztatu narzedziowego z różnymi rodzajami młotków, przecinakami, róznymi szczypcami, ale... to tylko brak, w sumie do dorobienia. A co co dymarki: może i wygląda to jak dymarka, choc trochę przymała, ale jednak. Mówi sie trudno. zastanawiam sie tylko, czy ten komin nie jest za wąski... tam powinien być porządny ciąg...
Machu Napisano 6 Maj 2006 Napisano 6 Maj 2006 Ale ja pokazuję tutaj przykład ułożenia desek na dachu. To nie jest kuźnia. Z początku miałą to być chatka na kurzej łapie, ale zmieniłem zdanie ;D
piko84 Napisano 6 Maj 2006 Autor Napisano 6 Maj 2006 Mały update. Ze względu na brak umiejętności robienia tekstur niektóre texy są zbyt czyste. Co do pytania do jakich gier - do takich które tyle tri pociągną :) A chciałem zauażyć że postęp obecnie jest ogromny i już dawno minęły czasy, w których limity na obiekty były rzędu 0,5-1k tri. Dla mnie to małe nieporozumienie coraz lepsze kompy i stale ten sam limit ehh. Pewnie zaraz będzie nalot że gadam głupoty, ale jeśli obecne silniki są w stanie tyle pociągnąć to czemu tego nie wykorzystywać?? Jak dla mnie to niektóre modele które mają dachy zrobione z jednego boxa po to by zaoszczędzić na tri są niejednokrotnie beznadziejne i wręcz nie da się na to patrzeć. P.S cały dach ma 800 tri (deski 580, pale te poziome 220).
mort Napisano 8 Maj 2006 Napisano 8 Maj 2006 nie chciałbym mieszkać pod takim dachem. jak mniemam kuźnia jest do gry fantasy? w takim razie tak: -kuźnie biły budowane dalej od domu żeby nie spłonął... -dachy domów mają chronić przed deszczem -nawet sosna nie jest idealnie równym cylindrem-a twoje pniaki na opał są -komin nie dość że nie ma otworu to jeszcze jest tak wąski że na otwór po prostu nei ma miejsca(licz ściany grubości przynajmniej 30-40 cm..u ciebie cały komin ma tyle. -jeśli to game art to pokaż uv'kę :) pozdrawiam!
piko84 Napisano 8 Maj 2006 Autor Napisano 8 Maj 2006 -kuźnie biły budowane dalej od domu żeby nie spłonął... Myślałem że kuźnie to też były budynki ;) i niejednokrotnie całe z drewna. -dachy domów mają chronić przed deszczem http://images.google.pl/imgres?imgurl=http://www.wigry.win.pl/rys/kuznia.jpg&imgrefurl=http://www.wigry.win.pl/obie2.htm&h=184&w=250&sz=12&hl=pl&start=60&tbnid=MnOeDVhB74MYvM:&tbnh=78&tbnw=106&prev=/images%3Fq%3Dku%25C5%25BAnia%26start%3D40%26ndsp%3D20%26svnum%3D10%26hl%3Dpl%26lr%3D%26sa%3DN Rozwianie teorii o dachu (jak się dobrze przyjżeć). Boście się koledzy go tak uczepili. Lepiej było dać budynek bez dachu :P Pod deskami może być uszczelnienie. Ale pomyślę co można tu jeszcze dorzucić żeby wyglądało na bardziej szczelny. Jakieś pomysły? Może wystające siano między deskami - co wy na to? -nawet sosna nie jest idealnie równym cylindrem-a twoje pniaki na opał są Przy pniaku o dł 30-40cm różnica na średnicy może wynieść 1-2 cm. Jest to praktycznie niezauważalne. Ale można poprawić jak się upierasz :) Może i lepiej będzie wyglądało. -komin nie dość że nie ma otworu to jeszcze jest tak wąski że na otwór po prostu nei ma miejsca(licz ściany grubości przynajmniej 30-40 cm..u ciebie cały komin ma tyle. 30-40??? nie przy takim budownictwie. 10-15 no 20 max. Zwróć uwagę że nie jest to żadna huta. -jeśli to game art to pokaż uv'kę :) Po co? Pokazuję model do krytyki/oceny. Teksturował będę go i tak jeszcze raz jak już będą dobre texy (brud, zacieki, grzyb/pleśń)
mort Napisano 8 Maj 2006 Napisano 8 Maj 2006 30-40 bo to są kamienie a takich kamieni żeby sieściana dobrze trzymała musi byćokoło półtorej warstwy...nawet 20 byłoby ok, ale to i tak więcej niż masz ty dach- to co pokazałeś to rysuenk warsztatu a nie budynku mieszkalnego-jest różnica. twoja kuźnia to dom z warsztatem niezabudowanym obok. pokaż uvkę bo jestem jej ciekaw po prostu :) jeśli chodzi o sosny to masz rację ale przekrój drzewa nigdy nie będzie idealnie okrągły, oprócz tego są skazy itd. a zrersztą po teksturze wnioskuje że to młoda brzoza z korą a wtedy pogięcie będzie absolutnie wskazane :) a co do tego ze kuźnie to budynki- tak ale Z DALA od mieszkań. a twoja jest przy mieszkalnym budynku. takie też się zdarzały przyznaję.
wizz Napisano 8 Maj 2006 Napisano 8 Maj 2006 e raczej nie ujdzie :P monotonne te texturki, brzydko zamapowane, modelu nie poprawiłeś :D
piko84 Napisano 8 Maj 2006 Autor Napisano 8 Maj 2006 Mały update. Komin poserzony, pniaki niecylindryczne i te podtrzymujące daszek bardziej wygięte i nierówne. Bez tekstur bo się czepiacie :) Pisałem że nie mam tekstur niemonotonnych. W sumie tak je tylko narzuciłem żeby nie było szaro. mort to nie jest budynek mieszkalny to coś w stylu kuźnia/sklep z wyrobami kuźni. Na zewnątrz wyrabiane wewnątrz sprzedawane.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się