Jump to content

"Miękkie" cienie.


D3v!l
 Share

Recommended Posts

Używaj świateł MR Area, omni albo spot. Włącz ray-traced shadows a potem w zakładce Area light masz możliwość ustawienia kształtu i wielkości światła, za "miękkość" cieni odpowiada głónie wielkość, im większa ty cienie będą bardziej rozmyte. Włącz sobie "show icon in render" żeby lepiej zrozumieć idee :]

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Area Light to jedno rozwiązanie (najbardziej realne fizycznie), ale za to czasy renderingów wzrastają znacząco. Drugim rozwiązaniem jest użycie cieni "mental ray shadow map" i w ich ustawieniach jest opcja "Sample Range", ktora mozemy zwiększyć i cieszyć się miękkim cieniem. Fakowanym, bo fakowanym, ale b. szybkim.

Link to comment
Share on other sites

Używaj świateł MR Area, omni albo spot. Włącz ray-traced shadows a potem w zakładce Area light masz możliwość ustawienia kształtu i wielkości światła, za "miękkość" cieni odpowiada głónie wielkość, im większa ty cienie będą bardziej rozmyte. Włącz sobie "show icon in render" żeby lepiej zrozumieć idee :]

 

Pozdrawiam

Dzięki za wypowiedzi wszystkim. Jednak to, co zacytowałem jest chyba dla mnie najbardziej "czytelne". Ustawiłem kształt na "Disc" i w pole "radius" wpisałem "7". Czy to dobre ustawienia ?

 

== EDIT ==

 

Może zapytam inaczej ?! Co powinienem zmienić w tych ustawieniach ?

Link to comment
Share on other sites

Nikt Ci nie powie jak masz co ustawić, to od Ciebie zależy co chcesz uzyskać. Ustaw, wyrenderuj, jak Ci się nie spodoba to ustaw inczej, zobacz jaka jest różnica, wyciągnij wnioski i ew. ustaw jeszcze raz. Po pewnym czasie będziesz już wiedział jakie ustawienia jakie efekty powodują.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

a jakie wymiary ma scena? bo jak scena jest w milimetrach, to ustawienie radius na 50 da ci światło wielkości żarówki (5cm), i nici z area shadows. zrób je wielkości okna, i zobacz czy sie zmieni.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy