Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ehhh, zapowiada się osstre podgrzewanie atmosfery wokół tej nadchodzącej aplikacji, ściągnęli testerów zbrusha, zawodowych rzeźbiarzy i parę gwiazd modelowania... Oj coś czuję że do premiery będzie na co popatrzeć :).

 

Jeszcze się nie zagłębiałem w informacje prasowe ale wygląda na to że od strony technicznej szykują się jednak spore zmiany. Swobodne połączenie modelowania sdsowego z zbowym (przy zachowaniu wydajności zb)? Hmmmm... ;)

 

Oficjalna strona softu: http://www.mudbox3d.com/

 

 

Oraz kilka prac/testów wykonanych przez testerów:

 

head2sm.jpg

scarface2sm.jpg

beelzebub.jpg

 

BTW. Postuję to tu a nie w nowinkach bo do premiery to pewnie jeszcze z minimum roczek ;).

  • Odpowiedzi 92
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Dla userów? Bezpośrednio na pewno dwie rzeczy:

1) Nową agresywną kampanię spod znaku "Obejrzyj prezentację pana x, pana y, z naszym softem będziesz mógł robić takie modele w 2godziny!" A potem mniejszy/większy zalew podeformowanych modeli z subtelnym uczucie grudkowatego obsrania po całości.

2) Wreszcie pojawi się bezpośredni konkurent dla zb, liczę że wreszcie wezmą się porządnie-szybciej... do roboty. Do tej pory zbytnio się nie kwapili do wprowadzania najprostszych zmian/propozycji zgłaszanych przez testerów bite 2-3 lata temu. Na pewno będą chcieli wydać nową, wydajniejszą (i wzbogaconą o rzeczy jak widok perspektywiczny) przed premierą mudboxa.

 

Przy czym dla jasności- soft zapowiada się naprawdę smakowicie, przy czym na razie za wiele nie da się o nim powiedzieć.

 

Więcej prac można znaleźć na http://www.davecardwell.com/dave3dsketch.html.

 

BTW. Testując nowego ps'a, utwierdzam się w przekonaniu że za jakiś czas będzie można bardzo komfortowo w maxie rzeźbić po modelach ~1mln poly.

 

Empeck- Przesiadła? Czy raczej "również używa"? ;)

 

A co do interfacu to spotkałem się z przeróżnymi ocenami/informacjami... Do tego sprzecznymi ;)....

Napisano

Może istotnie dodali Mudboxa do swojej 'ruroliny' ;), ciężko wyczuć, wydawało mi się że raczej się przesiedli.

 

O ile dobrze na CGTalku wyczytałem Kong był modelowany w Mudboksie właśnie.

 

Co do interfejsu, to jest on ok, mnie wkurrrrrrr....rza to że pracując nad obiektem 3d muszę zapisywać narzędzie, a nie dokument, bo jak zapiszę dokument to potem moge sobie go najwyżej skasować. Jest to totalnie nielogiczne i absurdalne (IMHO).

 

A potem mniejszy/większy zalew podeformowanych modeli z subtelnym uczucie grudkowatego obsrania po całości.

LOOOOOOL

Napisano

Gotham plz nie pokazuj mi takich pracek bo kompelksow dostaje :)

 

Qrcze duzo bym dal zeby potestowac ten programik a co oczywiscie ze wypelnilem zgloszenie hehe moze trafi sie slepej kurze ziarno (ta jak ...) ;)

Napisano

empeck- Hmmm, chyba głównym motorem powstania mudboxa było niekompatybilność zb z normalną ruroliną ;) -a wszelkie twierdzenia o wyższości nowego pipeline'u nie spotkały się ze zrozumieniem środowiska. UI zb zbiera wiele pochwał za bardzo dobre dostosowanie do tabletów. A co do podziału na dokument/tool to mi osobiście pasuje, co nie zmienia jednak faktu że warto by było dodać do niego zwykły save all ;).

 

A co do przesiadki/wzbogacenia to nawet orientacyjna lista funkcji jest zupełnie inna więc naprawdę ciężko stwierdzić.

 

 

KLICEK- Hehe, ten thread w założeniu ma być zbiorem cociekawszych prac wykonanych przy pomocy tegoż softu ;).

 

A co do testowania to jest to ciężki kawałek chleba, trzeba poświęcać naprawdę sporo czasu by być w ogóle przydatnym ;).

Napisano

No wiadomo ze trzeba poswiecic kawalek zycia hehe, ale za to napewno 2 ,3 modele z 20 by sie nadawaly :)))))

 

Co do zb2 nie przesadzajcie mowiac ze zb2 ma nieprzemyslany interfejs, bo jestescie w niesamowitym bledzie , tak dobrze rozplanowanego interfejsu dawno nie widzialem wszystko pod reka (tak jak w wingsie) na zaledwie 3 przyciskach moge modelowac bez problemowo , zapisywanie jako narzedzie to tylko plus , nie rozumiem co to za problem przeciez to tak samo jak zachowywanie domukentu.

 

Zb2 wymaga troche testowania jezeli chodzi a pajplajn do maxa wiadomo ze nie odrazu bedzie wszystko gralo, trzeba troche potestowac, wiadomo ze po pewnym czasie niechce sie juz uczyc nowych softow i opieramy sie na starych sprawdzonych sposobach, ale uwazam ze zb2 to swego rodzaju przelom nawet dla ludzi nie majacych pojecia o modelowaniu :)

Napisano

Klicq spokojnie ;) - wszyscy szanujący się graficy wiedzą że zb ma potencjał - pewnie ze porządny soft - ale pare rzeczy jest troszke ziwnie rozwiązanych przez co w porównaniu do często używanych innych aplikacji wydawać się to może troche dziwne - kwestia samozaparcia i przyzwyczajenia.

 

Odnośnie Mudboxa - z prac które widzimy wydawać się może że teżbędzie super ale to cenimy dopiero jak wyjdzie więc pewnie jak znam życie nie prędko.

 

Swoją drogą nowe silo (v2) też zapowiada się smakowicie - jest cośna wzór opcji sculptingu z zb - czego chciec wiecej.

 

http://www.silo3d.com/Downloads/Videos/Silo2_displacement_preview.mov

Napisano

Swoją drogą nowe silo (v2) też zapowiada się smakowicie - jest cośna wzór opcji sculptingu z zb - czego chciec wiecej.

Narzędzi z Zbrusha ;)

 

Zbrush mnie jeszcze jednym wkurza, konkretnie brakiem widoku persp. Nie potrafię dobrze łapać perspektywy w Ortho.

 

Choć im bardziej się zagłębiam w ZBrusha (tak, ja też w końcu ;D) bardziej mi się podoba - z wyjątkiem tych dwóch rzeczy o których wspomniałem.

Napisano

Ale ja mowie calkiem spokojnie hehe nikogo nie obrazam tak mi sie zdaje ;)

 

Zb jest jaki jest nie mozna go nie znac, nie mozna nie kochac :D od wersji podajze 1,55 nie duzo sie zmienilo w nim, zb zyskal na popularnosci tylko dlatego ze moim zdaniem wczesniejsze wersje troche za bardzo wyprzedzaly epoke komputerowa ;) teraz sprzet jest mocniejszy i dlatego mozna w nim uzyskiwac takie a nie inne efekty , to takie moje zdanie :)

 

Co do mudbox, qrcze jezeli bede mogl sdsikiem jechac przelaczac na koncu zeby robic detal i w dodatku bedzie cos takiego "export with disp do 3dsmax : vrej , fr , brazil , mental itp tak jak to jest teraz w multidisp2 to bede w niebo wziety hehe bez zadnych kosmicznych ustawien

Napisano
Swoją drogą nowe silo (v2) też zapowiada się smakowicie - jest cośna wzór opcji sculptingu z zb - czego chciec wiecej.

 

Heh, poza funkcją chodzenia po poziomach podpodziałów to wszystko było dostępne od maxa 3 ;), od maxa 5 jest wbudowane ;) (w mayce było to nawet wcześniej...), na razie wygląda to conajmniej archaicznie, ale do premiery pewnie jeszcze mocno nad tym popracują.

 

 

KLICEK- Używałeś zb1.55? Stwierdzenie że mało się zmieniło jest conajmniej ryzykowne ;), dla większości użytkowników zb między 1.55 a 2.0 przeszedł drogę od fajnego gadżetu do użytecznego narzędzia. ;) A sukces to w dużej mierze niezwykle udana kampania reklamowa, długo i bardzo skutecznie podgrzewali atmosferę ;).

Napisano

Gotham - nie uzwalem a Ty ? ;)

 

Z tego co zauwazylem napewde do wersji 2.0 nie zmienilo sie tak wiele jakby sie moglo wydawac, zb 1.5 brakowalo importu bejku map disp i norm , latwego wygladzania sculptu i swopodnego przemieszczania sie miedzy diwajdami , reszta czyli stroki , brushe itp zostaly prawie nie zmienione (niektore zostaly udoskonalone co jest oczywiste ) itp

Modelowanie jest w zasadzie takie samo , wiec naprawde nie wiem dlaczego mowiesz ze moje stwierdzenie bylo ryzykowne :)

 

Od wersji 2.0 zgadzam sie z Toba bez 2ch zdan ze program stal sie bardziej przydatny przejzysty i milszy w ogsludze przez kilka udogodnien ktorych brakowalo w wersji 1.5 :)

 

Tak czy siak zb jest ql ;) mudbox miejmy nadzieje ze tez bedzie tak dobry jak sie wydaje byc :)

Napisano

No to jak uzywales to nie wierze ze az bylo tak zle :) hehe

dobra zostawmy to dawne czasy i nie prawda ;)

 

To teraz grzecznie zamykamy buzie i czekamy na mudbox'a :D

Napisano

Czytając troche o nadchodzącym MUDBOXIE znalazłem troche obrazków więc postanowiłem wrzucić

 

co by odświeżyć wątek i przypomnieć że jest na co czekać.

 

Wszystkie prace trzymają naprawde wysoki poziom - pytanie tylko kiedy dane nam będzie

 

wypróbować go w akcji samemu.

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

Napisano

Wlasnie zrobilem pierwsze szybkie testy mudboxa i musze powiedziec 0 rewelacji , przy polbanki poly viuport rusza sie jak przy 3 w zbrushu :|

 

Ustawienia kamery calkowicie pojechane ... na kazdym przyciusku + alt jest inne narzedzie czyli alt+ lewy myszki = rotate alt + srodkowy pan alt plus prawy zo0m .

 

Dziwaczne wyapalanie dispow , dziwne brushe.

 

Fajne natomiast jest to ze moge modelowac sobie + nakladanie materialow swiatel itp w SUMIE NIC NOWEGO. No i jest to czego wszystkim brakowalo w zbrushu czyli otwieranie plikow przez plik -> open ...

 

Pozaym tak jak mowili wczesniej opcji jest tak jak w wingsie KILKA , nic wiecej ciekawego tam nie ma :) poprostu siadasz i modelujesz proste narzedzie troche jak z opensoucrce sie czulem.

 

 

Mieszane uczucia jak dla mnie Mudbox mnie zawiodl, glownie spowodu tego ze o ilosci poly mowili ZE duzo wiecej wwytrzyma niz zbrush no nie widze tego moze mam cos jeszcze zle ustawione.

 

Natomiast to co sie wszystkim spodoba to to ze program jest poprostu PROSTY otowrzylem program i nie musialem szukac nieczego , poprostu przejzalem w 5 min zakladki i wszystko wiedzialem gdzie co jest i moglem sie zabrac do roboty. Skroty klawiszowe niektore elo niektore mniej elo kwestia przyzwyczajenia ;)

 

Ogolnie liczylem na cos lepszego gowny zarzut odemnie to ta ilosc poly w vieporcie ... przy procku p4 2.8 ht + 2 giga ramu 0,5 mln i lag w vieporcie ? tak byc nie moze...

 

Acha dodam tyle ze viuport zmula ... ALE sculptuje sie BEZ ZAMULKI nawet przy 4 mln poly ... mimo ze viuportem juz ruszyc nie moge.

 

Co do jakosci sculptu BARDZO duzo zalezy od siatki , przy siatce nie kwadratowej duzo bardziej wychodza bagi TROJKATNE poly ustawiajace sie inaczej. W zbrushu mozna bylo to zamalskowac tutaj nie ... podobnie jak w scuptcie dla 3dsmaxa

Napisano

u mne w ogole nie ma lagow serio sculptuje przy 1,5 mln bo mam tylko 512 i zero nic nie ma a w zbrushu czesto sie zdarzalo :) musisz cos Klicek miec w progsem , ale ja tam sie nie znam :)

Napisano

Ustawienia kamery calkowicie pojechane ... na kazdym przyciusku + alt jest inne narzedzie czyli alt+ lewy myszki = rotate alt + srodkowy pan alt plus prawy zo0m .

super :)

 

btw. skąd wy macie tego mudboxa? jest jakieś demo czy coś

Napisano

narazie mudbox to beta wiec spoko a i nad nim pracuje tylko 3 grafików profesjonalnych hmm

 

no i beta testerzy to tez najlepsi w tej branzy czyli my ;-PP

 

mi pasuje prostota na 5 min na spokojnie wszystkie opcje a po 1.5 min od wlaczenia mozna znac juz wszystkie toolsy do rzezbienia i rzeźbić

 

i przedewszystkim jest cos takiego jak list obiektów i juz nigdy wiecej 'upuszczonych' obiektów których nie da sie podniesc (ZB)

Napisano

Klicorr - chyba żatujesz - jest extra :o layery powaliły mnie na kolana :| a wiesz sterowanie to dlatego że na wingsie jedziesz - ja sie czuje prawie jak w maxie :)

Napisano

no kazdy ma swoje zdanie ja ze zbrusha na muda raczej sie nie przesiade, moze troche za ostro, ale jak narazie jestem na nie :)

 

Lajery to wiesz ... ;) mi sie podobaja fallofy rotfl

Napisano

mi sie wydawalo ze programy typu zbrush , mudbox do wyswietlania i obliczen uzywaja tylko procow ;)

 

mi sie wydaje ze u mnie ciagnie na 1 procku poprostu i dlatego mi zamula :| chodzi gorzej niz na laptopie :|

 

RA jaka karta grafiki ?

Napisano

u mnie przestawienie priorytetu na wysoki w menadzerze zadan przyspiesza a tobie ?

 

z 2 to chyba nie korzysta bo u mnie procek na maxa 30% obciazenia :)

Napisano

wow, jestem pod wrażeniem. łatwa obsługa, prostota i w ogóle :)

 

u mnie przy 1M Face'ów (L: 4) w miare płynnie przycina, sculpt bez problemu i co mnie cieszy nawigacja like maya :)

Napisano

u mnie prawidlowo chodzi na tej konfiguracji co mam podana..... tu nizej..... (no dobra, wlozylem tam dwa procki:P);

chodzi o to ze w wiekszosci macie bajzel na dyskach i korzystacie z ATA i SATA, a to sa zabawki dla dzieci a nie narzedzie dla profesjonalistow, MOWIE ZDECYDOWANE NIE POLSRODKOM, obrobka tak duzych pakietow danych jakie sa w mudboxie (a jzu jakis czas temu go sciagnalem zeby zobaczyc czy ktos zrobil sensowny interfejs, bo zbrusz mnei sie koszmarzy po nocach) wymaga magazynow pamieci z szybkim dostepem, SCSI i tylko SCSI, nei jakies zabawki (dyski scsi sa tanie, do stronicowania wystarczy osiem sztuk po 6GB kazda plus kontroler, to sa antyki, a i tak przewyzszaja predkoscia dowolny wolumin laczony na SATA150)

Napisano
RA jaka karta grafiki ?
To jest ciekawe pytanie. ;)

Ale firma pewnie nie istnieje już jakieś 10 lat. :D

Stara Riva TNT była kilka razy szybsza.

Napisano

O samym softcie trudno mi na razie cokolwiek powiedzieć, wydaje się bardzo dobrym narzędziem, ale czy zadomowi się w pipeline'ie czas pokaże... W sumie jest to dużo bardziej wyspecjalizowane narzędzie niż zbrush (brakuje bardzo wielu funkcji zb) więc kluczowa będzie cena etc. (jestem bardzo ciekaw zb2.5 (posiadanie i zb i mudboxa wydaje się pomysłem dalece nietrafionym ;) ))...

 

A co do samej wydajności to na razie udało mi się stabilnie pracować na modelu z ~7mln poly z zadawalającą szybkością zarówno odświerzania jak i rzeźbienia, w wolnej chwili spreparuję jakieś base meshe aby zobaczyć gdzie leży granica dla 2GB Ram.

 

vv3k70r- Chłopie zlituj się :), gdyby softy jak zb czy mudbox bazowały na operacjach dyskowych nie mogło by być mowy o pracy na takich geometriach, oczywiście wykorzystują swapik (szczególnie mudbox) ale nijak ma się to do tych problemów.

 

Pozdrawiam,

Napisano

Do Zbrusha to mu jeszcze daleko, podoba mi się za prostotę ale w pracy nie za bardzo brak płynności przy 100 tyś. poly ?

W Zbrush dopiero przy 2 mln mi się flaczy .

Na razie to tylko ciekawostka.

Napisano

Narazie podobaja mi sie lewele moge sobie wybierac gdzie zagescic siatke , i lajery sa calkiem elo :)

 

Gotham nie mam pojecia jak Ty wyciagnales te 7 mln :D ale podziwiam :)

 

Hindus - przy wypalaniu norma ciagnie mi 50% ;) no 51 % przy silnym wietrze :D

  • Like 1
Napisano

Hej tu jeszcze raz ja ;)

 

A wiec mniej wiecej wiem dlaczego mi zamulal mudi ;)

 

zrobilem glowke na szybko dla testu i jest ok, na tym lewelu ma 2,2 mln poly przy nastepnym juz 7,5 i viuport rusza sie prawie tak samo jak 2,2 hmmm chyba sie przekonalem :)

 

ryj.jpg

Napisano
A wiec mniej wiecej wiem dlaczego mi zamulal mudi ;)
Byłbym wdzięczny gdybyś się podzielił tą wiedzą. ;)

 

Fajna główka.

Napisano

Co wy mace za kompy?

 

Ja sferę podzieliłem 4 razy (769 kpoly) i mi przycina :(

 

KLICEK - fajna główka :)

 

[edit]

Z cekawości wskoczyłem na wyższy (5) leve. Pomielił z 5 min., a teraz to muli nawet gdy kursorem ruszam (3079440 poly).

Napisano

kicek własnie podsunołes pomysl na twój kolejny tutorial ;-)

i punkty klejnocie ;-PP

 

do mudboxa jeszcze nigdzie tutków nie ma zreszta nie o obsluge programu tu chodzi bo jest prosta jak obsługa patyka a o technikie różnych takich ;-)

Napisano

Hindus- W mudboxie :). Akurat liczba poly jest kwestią tylko ramu (swoją drogą jestem ciekaw ile ramu potrafi mudbox efektywnie wykorzystywać)- dzisiaj chwilę potestowałem i spokojnie wskoczył powyżej 8mln- przy czym na miejscu osób z mniejszą ilością ramu w ogóle bym się nie przejmował, modelując na poważnie, naprawdę rzadko jest potrzeba wskakiwania wyżej niż 800k-1mln. Grunt to dobra forma, drobne rzeczy zdecydowanie najefektywniej robi się teksturkami.

 

Pozdrawiam,

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności