Napisano 22 Lipiec 200618 l ludzie, tak piratować. Co wy sumienia nie macie? Ehhh... jak juz macie to może pokażecie coś ciekawego. Normal mapki albo displacement.
Napisano 22 Lipiec 200618 l piratowac ? cos ty stary w zeszlym tygodniu byl nowy nabor na beta testerow i udalo nam sie zostac LOL piraci ... tez mi cos ;)
Napisano 22 Lipiec 200618 l własnie, gordy a ty co jak wogóle na tym świetym forum mozesz wspominac o tym piractwie bleh ledwo to napisałem ;-P to zle nie pisz o tym nawet bo mozesz sprowadzic uczciwych ludzi na złą droge ;-P Kicek fajny avatar teraz go dopiero rozpracowałem "ojcze" ;-DD
Napisano 22 Lipiec 200618 l ;-P xeav ;) dobre ale moja ksywka od innych figlarnych fikołków pochodzi ;-PP
Napisano 22 Lipiec 200618 l piratowac ? cos ty stary w zeszlym tygodniu byl nowy nabor na beta testerow i udalo nam sie zostac LOL piraci ... tez mi cos ;) Nabór był mówisz? I od razu pół forum max3d.pl sie dostało? Ja, naturlich. ale zamiast bezproduktywne pogawędki toczyć można coś zobaczyć. Pokażcie jakieś pracki, skoro się już "dostaliście". ;)
Napisano 22 Lipiec 200618 l chveti a linka do folio dałes bo to istotne ;) skonczcie temat - wyjdzie demo to zobaczycie - jest dobrze ale moze byc lepiej zwłaszcza z ramem.
Napisano 22 Lipiec 200618 l Wrażenie ja mam takie , że przy levelu piątym już poruszanie się po viewporcie i rzeźbienie jest tragiczne a to dopiero 3 mln 79 tys 440 poly zabiera mi 331mb pamięci , ale podczas wstępowania na level 6 'Not enough memory to complete this operation" już na dole widziałem że mój 1gb ramu został doszczętnie wykończony bo mrugało '1.19G' :P Ogólnie to jak Zbrush by miał tak przyjazny layout to bym był bardzo ucieszony , sam program ciekawy i warty uwagi :) idę testować dalej...
Napisano 22 Lipiec 200618 l mud zrobilmi na swapie (plik wymiany) 4gb... czas odczytu takiego pakietu z dysku mam ponizej 0,2 sekundy.... czas dostepu troszke ponad 25ns.... czas dostepu do ramu 7ns, ale magistrala jest wezsza niz do dyskow bo wlozylem mniej kostek niz podlaczonych razem dyskow, dla windy, ktora steruje zarzadzaniem pamieci mudboxa (mud ustala dynamiczny przydzial bo to najprostsze, dlatego wlaczanie innych programow w tle powoduje problemy i czasem wysypywanie programu) czyli korzysta ze swapa jak tylko moze... czasem piszecie o komputerach dziwne rzeczy, oderwane od rzeczywistosci... ze cos zalezy od procesora, ze cos od grafiki... ze cos od pamieci.... komputer dziela tak, ze dane do tej karty grafiki jaka szybka by ta nei byla przygotowuje procesor, procesor bazowy, ktory ma prace przerywana pareset razy an sekunde tylko po to zeby odpowiadziec urzadzeniom systemowym na pytania o stan portow, o stan zegara, o stan gniazd i przerwan, o kolejke do mostkow i magistrali.... podlaczenie kolejnych procesorow (ktore juz z definicja, jako kolejne jesdnostki, pracy nei maja przerywanej, chyba ze sa wlaczone jako kontrolne i powielaja prace-to taka zworka na plytach i to niewielu serwerow, ich wydajnosc jest prawie dwa razy wyzsza i nei robia zrzutu do cachu prcoa) te dane nei leca odcpu do gpu bezposrednio, czekaja na swoja kolejke w mostku, i wisza sobie w ramie lub swapie, tak samo dane ktore wprowadzacie kontrolerami tez najpierw sobie czekaja na kolejke w mostku, bo te czesci plyty glownej maja ograniczona przepustowosc... a jak komus skacze viewport to niech najpeirw zjedzie z rozdzielka... a pzoneij sie zastanowi gdzie w jego kompie miesci sie informacja o tych milionach poli i ile uint'ow potrzeba upchac po pamieci zeby opisac model, ze to niby sobie procek w cachu upchnie? tam sie wciska sterowanie grafika (ktore domyslnei nei jest wrzucane do cachu i trzeba to sobie wrzucic w biosie) oraz sterowanie cala reszta bzdur, wszystkei te rzeczy sa standardowowo trzymane w pierwszych sektorach pamieci (w biosie nawet maja podane te indexy) i sa one niezmienne odkad powstala architektura x86... wiec nei psizcie ze cos od czegos nei zalezy, bo przepustowosc mostkow, powinna byc dopasowana do mozliwosci procesora (czyli kupuej sie najlepsza plyte i najwolnijszy procek z duzym cache pdo ta plyte, wzglednie-duzo prockow mozna dokupic pozniej), ale tez trzeba sprawdzic czy ram korzysta z tej przepustowosci (w grach korzysta, w programach do obrobki w tej skali sie zapcha, ostatnio zapchalismy serwer, gdzie obrobka planszy do gry to bylo przewalenie 54gb w neicale 4 sekundy, na razie chodzi to szesc razy za wolno, ale kompy sa coraz szybsze), a jak nie ram to dyski sie wykorzystuje, dlatego ze nei chodza na tym samym mostku co ram, bo ktos to tam dobrze wymyslil i mozna zastapic dyskami braki w pamieci, o ile wmontuje sie specjalny kontroler (oczywiscie mowa tylko o naprawde duzych swapfile, tam gdize potrzebna jest ilsoc dojsc do pamieci a nei tylko sama rozmiar) stad wlasnie na nowych plytach sa dwa kolorki wejsc pamieci (sa odczytywane na krzyz, co zwieksza ich wydajnosc prawie dwukrotnie),a w plytach serwerowych takich dojsc jest nawet do 14 (po 4 jednostki pamieci, wczesniej bylo po 6 z 2 jednostkami), co chyab by bylo dla wielu zadowalajace :) tylko czy nie skzoda na to piniedzy? po co kupowac najnowszy sprzet biurowy, skoro mozna dostac profesjonalny o generacje starszy,a le za to sprawny i nie wywalajacy sie na kazdym wynalazku windy?
Napisano 23 Lipiec 200618 l ble ble ble ble true true ;-) vv3k70r po nieprzespanej nocy powiem ze nie wiem o czym ty do mnie rozmawiasz ;-) i nawet nie chce wiedziec dla mnie to takie sru tu tu tu niezdatne do niczego ;-P ale moze dla kogos.. who knows . . .
Napisano 23 Lipiec 200618 l wlasnie sciagnolem tutki do mudboxa git sa a szczegolni jeden jak muskularnego gastka zrobic w spodniach z faldkami super no i technike znam teraz ;-P
Napisano 7 Sierpień 200618 l Biedny ten mudbox:/ niewiem czemu ale nie potrafie zupelnie go wyczuc oO uzywalem roznych brushy z roznymi ustawieniami/parametrami a i tak nie potrafilem nic sensownego wyrzezbic..hmm wydaje mi sie jednak ze mudbox nie bedzie dla zbrusha zbyt duza konkurencja, moze sie myle...no ale poczekam do oficjalnej premiery tego softu i wtedy sie zobaczy;d
Napisano 7 Sierpień 200618 l Biedny ten mudbox:/ niewiem czemu ale nie potrafie zupelnie go wyczuc oO uzywalem roznych brushy z roznymi ustawieniami/parametrami a i tak nie potrafilem nic sensownego wyrzezbic..hmm wydaje mi sie jednak ze mudbox nie bedzie dla zbrusha zbyt duza konkurencja, moze sie myle...no ale poczekam do oficjalnej premiery tego softu i wtedy sie zobaczy;d Oj będzie ;] świetne są fallofy w sofcie, można ładnie sobie to wszystko ustawić (no żeby jeszcze były troche bardziej rozbudowane) poza tym możliwość przełączania pomiędzy obiektami i "layers" przebija zbrusha kilkakrotnie jak narazie staram sie wyprodukować system robienia zmarszczek na poduszkach i meblach do wnętrz i wypalenia displacementu ;]
Napisano 7 Sierpień 200618 l poza tym możliwość przełączania pomiędzy obiektami i "layers" przebija zbrusha kilkakrotnie Zgadzam sie, ale chyba na tym sie konczy..wypalnie dispa w zbrushu ogranicza sie do nacisniecia jednego butona, no ewentualnie jakies drobne ustawienia, a w mudboxie lol mi sie to nawet nie udalo oO hmm zreszta narazie nie ma co porownywac tych dwoch softow, bo problemy z mudboxem sa zapewne wynikiem wczesnej wersji "Beta" ale ja jestem zdania ze mudbox bedzie oferowal duuzo mniejsze mozliwosci niz zb2.5 (podejzewam ze oficjalne premiery tych dwoch softow odbeda sie w podobnych terminach)
Napisano 7 Sierpień 200618 l No, tutaj widać te "mniejsze możliwości" i brak konkurencji dla zBrusha. http://www.davecardwell.com/dave3dsketch.html
Napisano 7 Sierpień 200618 l Ale mudbox ma przynajmniej interfejs dla ludzi i jest programem 3D, a nie jakieś dwa i pół D :>
Napisano 7 Sierpień 200618 l prawda jest taka, że póki ZB 2.5 i MB 1.0 nie wyjdą to można równie dobrze porównywac wpływ mojej niestrawność na plony w Chinach do problemu zasolenia wody na księżycu.
Napisano 7 Sierpień 200618 l Ja nawet nie mam zamiaru porównywać bo ani jednym ani drugim się nie bawiłem. Natomiast widać po tych pracach, że można w obu tych programach wyczarować cuda. WOOOOO 400-ny post! :o
Napisano 7 Sierpień 200618 l No, tutaj widać te "mniejsze możliwości" i brak konkurencji dla zBrusha. http://www.davecardwell.com/dave3dsketch.html żyłki na szyi aż miło ;-)) mi taz mudbox pardziej podchodzi po drugim odpaleniu zrobiłem boxa pare razy go zagęściłem i po pewnym czasie tak na szybko zrobiłem głowe całkowity free style, która mi sie podoba az pomyślałem ze inteligentny prog sam mnie poprawia ;-) bo wcześniej nic podobnego nie nie udało mi sie zrobić ;-) a w zbrushu tak łatwo nie szło tylko komp mi troche nie wyrabia zresztą tak jak przy zbrushu i nie moge tego zagęścic tak jak chce i troche szkoda ale co stary komp to czego ja chce;-(
Napisano 7 Sierpień 200618 l Zbrush 2.0 ma wieksze mozliwosci niz mubox ;) a co dopiero porownywac to do 2.5 ;) Mudbox rownie dobrze moglby byc opensorce w/g mnie przerasta zbrusha TYLKO lajerami i iloscia poly , a wiadomo program wychodzacy pozniej ... sculpting wszedzie jest taki sam czy zbrush czy mudbox czy tez open sorce sculpter ... chodzi wlasnie o te narzedzia poboczne, ilosc poly to niestety nie wszytko
Napisano 7 Sierpień 200618 l daj znac jak wypalisz poprawnie dispa ;) ja wogle nie moge dodać zadnego obiektu do pola loRes i w tym rzecz ze jeszcze mi sie nie udało ;] ma ktoś jakiś sposob na wypalenie displace w tym błocie ?
Napisano 7 Sierpień 200618 l aktualny mudbox to to samo co mawell beta - poczekamy aż wyjdzie oficjalna wersja - layery też już sa w zbrushu 2.5 więc wszystko idzie do pr
Napisano 7 Sierpień 200618 l mi sie udalo wypalic dispa normalnie moglem dodac low lewel niestety jak zobaczylem tego dispa to sobie pomyslalem "WFT????????" :)
Napisano 7 Sierpień 200618 l Eh czlowieku malej wiary ;P prosze : Norma dobrze pali wiec jestem przekonany ze cos zle utawiam poprostu, chce wypalic dispa 32 bitowego zeby deeeeepth factor miec zapisany w pliku niestety 8 bitowki tez nie przechodza caly czas jest cos takiego co nie ustawie :) Zna ktos rozwiazanie bo jestem pewny ze to jakis bardziew maly jest gdzies wlaczony gdzie nie oblukalem :|
Napisano 7 Sierpień 200618 l Klicek - moze ot od ustawien exportu obj z maxa zalezy ja po imporcie do błota nie moge wybrać lo level możesz pokazać ustawienia exportu obj z maxa jakich uzywasz ? ja miałem ustawione pod zBrusha to może teraz coś sie wali przez to
Napisano 7 Sierpień 200618 l Marcin no moze cos byc na rzeczy bo wylaczylem "edge bleednes" z 4 na 0 i to samo probowalem sie bawic "reyami" ktorymi wykrywa poszczegolne lewele ale nic nie daje zmniejszalem wartosci zwiekszalem i pupa :( uzywam standardu ogarnia ktos do czego sluza te 2 przelaczniki ?
Napisano 8 Sierpień 200618 l przecież ta displace mapa jest dobra... o so chozi? wrzucasz teraz tą mapę na low poly i ci wychodzi identiko jak hi poly. ile czasu się wypalała?
Napisano 8 Sierpień 200618 l przecież ta displace mapa jest dobra... o so chozi? wrzucasz teraz tą mapę na low poly i ci wychodzi identiko jak hi poly. ile czasu się wypalała? no i właśnie w tym problem ;] żeby displacement mapa ogarnaiła tylko same zabiegi brushowania a nie wszystkie różnice między Lo i Hi Poly
Napisano 8 Sierpień 200618 l Autor Hey Klicek :) Ten problem łatwo można rozwiązać, przy low resolution mesh włącz subdivision: full. Przepraszam wcześniej nie zauważyłem pytania :). Pozdrawiam,
Napisano 8 Sierpień 200618 l Dzieki Gotham poprobuje :) Szczerze mowiac myslalem ze ten disp jest zly bo wdaywalo mi sie ze powinien wygladac tak jak disp ze zbrusha :) potestuje zobacze co z tego wyjdzie :) dzieki jeszcze raz
Napisano 8 Sierpień 200618 l A nie wiecie dlaczego nie moge zaimportować obiektu, który nie znajduje sie w katalogu mudbox/meshes ? Bug ?
Napisano 8 Sierpień 200618 l hmm, dziwne, u mnie mogę wszystko importować. Może coś źle robisz? Jakieś uprawnienia dostępu w Windowsie czy coś takiego...
Napisano 8 Sierpień 200618 l Uprawnienia mam administratora, więc to chyba nie to, podobnie zresztą jest z wypalaniem, przy próbie zapisuje gdzie indziej niż katalog mudboxa kończy błędem i nie zapisuje pliku.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto