Skocz do zawartości

Mudbox


Gotham

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 92
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

własnie, gordy a ty co jak wogóle na tym świetym forum mozesz wspominac o tym piractwie bleh ledwo to napisałem ;-P

to zle nie pisz o tym nawet bo mozesz sprowadzic uczciwych ludzi na złą droge ;-P

 

Kicek fajny avatar teraz go dopiero rozpracowałem "ojcze" ;-DD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piratowac ? cos ty stary w zeszlym tygodniu byl nowy nabor na beta testerow i udalo nam sie zostac LOL piraci ... tez mi cos ;)

 

Nabór był mówisz? I od razu pół forum max3d.pl sie dostało?

Ja, naturlich.

 

ale zamiast bezproduktywne pogawędki toczyć można coś zobaczyć. Pokażcie jakieś pracki, skoro się już "dostaliście". ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrażenie ja mam takie , że przy levelu piątym już poruszanie się po viewporcie i rzeźbienie jest tragiczne a to dopiero 3 mln 79 tys 440 poly zabiera mi 331mb pamięci , ale podczas wstępowania na level 6 'Not enough memory to complete this operation" już na dole widziałem że mój 1gb ramu został doszczętnie wykończony bo mrugało '1.19G' :P Ogólnie to jak Zbrush by miał tak przyjazny layout to bym był bardzo ucieszony , sam program ciekawy i warty uwagi :) idę testować dalej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mud zrobilmi na swapie (plik wymiany) 4gb... czas odczytu takiego pakietu z dysku mam ponizej 0,2 sekundy.... czas dostepu troszke ponad 25ns.... czas dostepu do ramu 7ns, ale magistrala jest wezsza niz do dyskow bo wlozylem mniej kostek niz podlaczonych razem dyskow, dla windy, ktora steruje zarzadzaniem pamieci mudboxa (mud ustala dynamiczny przydzial bo to najprostsze, dlatego wlaczanie innych programow w tle powoduje problemy i czasem wysypywanie programu) czyli korzysta ze swapa jak tylko moze...

 

czasem piszecie o komputerach dziwne rzeczy, oderwane od rzeczywistosci... ze cos zalezy od procesora, ze cos od grafiki... ze cos od pamieci....

komputer dziela tak, ze dane do tej karty grafiki jaka szybka by ta nei byla przygotowuje procesor, procesor bazowy, ktory ma prace przerywana pareset razy an sekunde tylko po to zeby odpowiadziec urzadzeniom systemowym na pytania o stan portow, o stan zegara, o stan gniazd i przerwan, o kolejke do mostkow i magistrali.... podlaczenie kolejnych procesorow (ktore juz z definicja, jako kolejne jesdnostki, pracy nei maja przerywanej, chyba ze sa wlaczone jako kontrolne i powielaja prace-to taka zworka na plytach i to niewielu serwerow, ich wydajnosc jest prawie dwa razy wyzsza i nei robia zrzutu do cachu prcoa)

te dane nei leca odcpu do gpu bezposrednio, czekaja na swoja kolejke w mostku, i wisza sobie w ramie lub swapie, tak samo dane ktore wprowadzacie kontrolerami tez najpierw sobie czekaja na kolejke w mostku, bo te czesci plyty glownej maja ograniczona przepustowosc...

 

a jak komus skacze viewport to niech najpeirw zjedzie z rozdzielka...

a pzoneij sie zastanowi gdzie w jego kompie miesci sie informacja o tych milionach poli i ile uint'ow potrzeba upchac po pamieci zeby opisac model, ze to niby sobie procek w cachu upchnie? tam sie wciska sterowanie grafika (ktore domyslnei nei jest wrzucane do cachu i trzeba to sobie wrzucic w biosie) oraz sterowanie cala reszta bzdur, wszystkei te rzeczy sa standardowowo trzymane w pierwszych sektorach pamieci (w biosie nawet maja podane te indexy) i sa one niezmienne odkad powstala architektura x86...

 

wiec nei psizcie ze cos od czegos nei zalezy, bo przepustowosc mostkow, powinna byc dopasowana do mozliwosci procesora (czyli kupuej sie najlepsza plyte i najwolnijszy procek z duzym cache pdo ta plyte, wzglednie-duzo prockow mozna dokupic pozniej), ale tez trzeba sprawdzic czy ram korzysta z tej przepustowosci (w grach korzysta, w programach do obrobki w tej skali sie zapcha, ostatnio zapchalismy serwer, gdzie obrobka planszy do gry to bylo przewalenie 54gb w neicale 4 sekundy, na razie chodzi to szesc razy za wolno, ale kompy sa coraz szybsze), a jak nie ram to dyski sie wykorzystuje, dlatego ze nei chodza na tym samym mostku co ram, bo ktos to tam dobrze wymyslil i mozna zastapic dyskami braki w pamieci, o ile wmontuje sie specjalny kontroler (oczywiscie mowa tylko o naprawde duzych swapfile, tam gdize potrzebna jest ilsoc dojsc do pamieci a nei tylko sama rozmiar) stad wlasnie na nowych plytach sa dwa kolorki wejsc pamieci (sa odczytywane na krzyz, co zwieksza ich wydajnosc prawie dwukrotnie),a w plytach serwerowych takich dojsc jest nawet do 14 (po 4 jednostki pamieci, wczesniej bylo po 6 z 2 jednostkami), co chyab by bylo dla wielu zadowalajace :) tylko czy nie skzoda na to piniedzy? po co kupowac najnowszy sprzet biurowy, skoro mozna dostac profesjonalny o generacje starszy,a le za to sprawny i nie wywalajacy sie na kazdym wynalazku windy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biedny ten mudbox:/ niewiem czemu ale nie potrafie zupelnie go wyczuc oO uzywalem roznych brushy z roznymi ustawieniami/parametrami a i tak nie potrafilem nic sensownego wyrzezbic..hmm wydaje mi sie jednak ze mudbox nie bedzie dla zbrusha zbyt duza konkurencja, moze sie myle...no ale poczekam do oficjalnej premiery tego softu i wtedy sie zobaczy;d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biedny ten mudbox:/ niewiem czemu ale nie potrafie zupelnie go wyczuc oO uzywalem roznych brushy z roznymi ustawieniami/parametrami a i tak nie potrafilem nic sensownego wyrzezbic..hmm wydaje mi sie jednak ze mudbox nie bedzie dla zbrusha zbyt duza konkurencja, moze sie myle...no ale poczekam do oficjalnej premiery tego softu i wtedy sie zobaczy;d

 

Oj będzie ;]

 

świetne są fallofy w sofcie, można ładnie sobie to wszystko ustawić (no żeby jeszcze były troche bardziej rozbudowane)

 

poza tym możliwość przełączania pomiędzy obiektami i "layers" przebija zbrusha kilkakrotnie

 

jak narazie staram sie wyprodukować system robienia zmarszczek na poduszkach i meblach do wnętrz i wypalenia displacementu ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poza tym możliwość przełączania pomiędzy obiektami i "layers" przebija zbrusha kilkakrotnie

Zgadzam sie, ale chyba na tym sie konczy..wypalnie dispa w zbrushu ogranicza sie do nacisniecia jednego butona, no ewentualnie jakies drobne ustawienia, a w mudboxie lol mi sie to nawet nie udalo oO hmm zreszta narazie nie ma co porownywac tych dwoch softow, bo problemy z mudboxem sa zapewne wynikiem wczesnej wersji "Beta" ale ja jestem zdania ze mudbox bedzie oferowal duuzo mniejsze mozliwosci niz zb2.5 (podejzewam ze oficjalne premiery tych dwoch softow odbeda sie w podobnych terminach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, tutaj widać te "mniejsze możliwości" i brak konkurencji dla zBrusha.

 

http://www.davecardwell.com/dave3dsketch.html

 

aaaaata5.jpg

 

żyłki na szyi aż miło ;-))

 

 

mi taz mudbox pardziej podchodzi po drugim odpaleniu zrobiłem boxa pare razy go zagęściłem i po pewnym czasie tak na szybko zrobiłem głowe całkowity free style, która mi sie podoba az pomyślałem ze inteligentny prog sam mnie poprawia ;-) bo wcześniej nic podobnego nie nie udało mi sie zrobić ;-) a w zbrushu tak łatwo nie szło

 

tylko komp mi troche nie wyrabia zresztą tak jak przy zbrushu i nie moge tego zagęścic tak jak chce i troche szkoda

ale co stary komp to czego ja chce;-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbrush 2.0 ma wieksze mozliwosci niz mubox ;) a co dopiero porownywac to do 2.5 ;)

 

Mudbox rownie dobrze moglby byc opensorce w/g mnie przerasta zbrusha TYLKO lajerami i iloscia poly , a wiadomo program wychodzacy pozniej ...

 

sculpting wszedzie jest taki sam czy zbrush czy mudbox czy tez open sorce sculpter ... chodzi wlasnie o te narzedzia poboczne, ilosc poly to niestety nie wszytko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eh czlowieku malej wiary ;P

prosze :

 

Norma dobrze pali wiec jestem przekonany ze cos zle utawiam poprostu, chce wypalic dispa 32 bitowego zeby deeeeepth factor miec zapisany w pliku niestety 8 bitowki tez nie przechodza caly czas jest cos takiego co nie ustawie :)

 

Zna ktos rozwiazanie bo jestem pewny ze to jakis bardziew maly jest gdzies wlaczony gdzie nie oblukalem :|

 

muddisp1.jpg

 

mudnorm1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klicek - moze ot od ustawien exportu obj z maxa zalezy

 

ja po imporcie do błota nie moge wybrać lo level

 

możesz pokazać ustawienia exportu obj z maxa jakich uzywasz ? ja miałem ustawione pod zBrusha to może teraz coś sie wali przez to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin no moze cos byc na rzeczy bo wylaczylem "edge bleednes" z 4 na 0 i to samo probowalem sie bawic "reyami" ktorymi wykrywa poszczegolne lewele ale nic nie daje zmniejszalem wartosci zwiekszalem i pupa :(

 

uzywam standardu

exp.jpg

 

ogarnia ktos do czego sluza te 2 przelaczniki ?

 

exp2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież ta displace mapa jest dobra... o so chozi? wrzucasz teraz tą mapę na low poly i ci wychodzi identiko jak hi poly. ile czasu się wypalała?

 

no i właśnie w tym problem ;]

 

żeby displacement mapa ogarnaiła tylko same zabiegi brushowania a nie wszystkie różnice między Lo i Hi Poly

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności