Skocz do zawartości

Animacja3d - PODRACE (kontynuacja) :)


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Nie wiem czy ktos jeszcze to pamieta... Mniej wiecej rok temu zabralem sie za robienie animacji wzorowanej na wyscigu ze STAR WARS "Mroczne widmo".. Nie udalo mi sie jej skonczyc przed rozpoczeciem roku szkolnego, a ze czekala mnie wtedy matura, musialem porzucic projekt na jakis czas.. Teraz mam znowu wakacje ( i to dluzsze bo do pazdziernika :D ) wiec mam nadzieje ze uda mi sie skonczyc to co wtedy zaczalem. Jak narazie poprawiam na tablecie textury modeli ( wczesniej go nie mialem )... Ogolnie chodzi o to aby je dobrudzic...Poprzednie wersje jakies za czyste sie wydawaly ;)

 

Wrzucam jak narazie model silnika z poda nr1 z poprawionymi texturkami...Mysle ze bede jeszcze nad nimi pracowal wiec nie jest to finalna wersja...Jakbyscie mieli jakies ciekawe pomysly co do BRUDU to chetnie ich wyslucham :)

 

pozdrawiam

  • Odpowiedzi 104
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Wrzucam poprawiona kabinke (bez wnetrzonosci...sam kadlub ). Co do poly to nie sprawdzalem jeszcze....To sa modele do scen z bliska w kazdym razie...Przy rzutach z daleka..szybkich przelotach itp beda graly modele low poly ( mam juz je gotowe...musze im tylko nalozyc nowe texturki )

Napisano

Maly update...Poprawilem troche texturke i wsadzilem fotel oraz ten caly osprzet z przodu... Jesli chodzi o texture w srodku (dziwnie troche wyglada:))to nie martwcie sie - nie bedzie jej widac

Napisano

Fajne, fajne, tylko tekstury za bardzo rozmyte, ale pewnie nie będziesz robił mega zbliżeń, więc może być. Chciałbym jeszcze zobaczyć łuk elektryczny pomiędzy silnikami :)

Napisano

Łuk elektryczny zapodam pozniej.... Jak narazie bawie sie texturkami drugiego poda...Konkretnie jego silnika. Oto efekt dzisiejszego brudzenia :) :

 

p.s - gdy teraz porowuje modele do wersji z zeszlego roku to tamte ( ktore wtedy wydawaly mi sie calkiem brudne ) wygladaja jak prosto z fabryki :D

Napisano

Heh..spokojnie, musze najpierw skonczyc poprawianie tekstur modeli i zrobic nowy teren w dreamscape'ie ( poprzedni byl troche malo praktyczny ). Oczywiscie bedzie skladal sie z kilu osobnych czesci ( nie bedzie widac przejsc miedzy nimi ). Inaczej albo spalilby mi sie komp...albo...spalilby mi sie komp :) Na pewno jedno z dwoch :D

 

pozdrawaim

 

 

P.S - Wrzucam render mozna powiedziec skonczonego silnika (poprawilem pare rzeczy od wczoraj). Mam tylko takie pytanko...Render tej klatki trwal 23 minuty...Nie sadzicie ze to troche duzo jak na modele przeznaczone do animacji? Wiem ze moge skrocic ten czas zmniejszajac subdivis w vray mat. ( ktorego w tym silniku jest dosyc sporo ) ale wtedy hmm....jakosc tego metalu nie bedzie najlepsza.. Macie moze na to jeszcze jakies inne sposoby?

Napisano

Ufff........ czyzby juz koniec? Dajcie znac jak zobaczycie cos co moze razic w oczy przy ogladaniu animacji :) Jutro postaram sie wrzucic poprawionego R2D2. Aha... wszystkie rendery byly robione w jakosci medium-animation (wczesniej dawalem medium) wiec leci troche szybciej ale mimo wszystko dlugo ( ok. 15 - 20 min )

Napisano

Zapomnialem jeszcze o zrobieniu swojego modelu i modelu kolegi :D W zblizeniach dodamy siebie na blueboxie ( w garazu mam zamiar zbudowac :P - scianka z rygipsu pomalowana na jaskrawo zielony kolor.... ) ale w scenach z dalszej odleglosci beda tam siedzialy modele. Musze sobie zalatwic cos na glowe tylko...Kolega bedzie mial taka ruska czapke czolgisty....Ja musze sie za czyms rozejzec zanim zaczne modelowac :)

 

pozdrawiam

Napisano

hmm... 15 min. nie wiem jak chcesz animacje wyrenderować całą z takim czasem :) po pierwsze: zastanów się czy potrzebujesz koniecznie mega hyper rendera czy możesz to zrobić standardem. to że jest coś takiego jak Vray to nie znaczy, że MUSI być użyte :) szczególnie jak masz 1 kompa. po drugie: ten metal jeśli to materiał to wygląda jak texturka więc jeśli zrobiłeś to materiałem i render muli to spróbuj zrobić texturke w PSie. Texturki zbyt dużego blura mają. Spróbuj jakoś to może poprawić. Poza tym narazie jest... spoko :)

Pozdrawiam i czekam na kolejne update`y. :)

Napisano

Bhaal - renderowane bedzie na kilku kompach...nie koniecznie net renderem ale poprostu.. powiedzmy u mnie na dwoch, u kumpla na dwoch....na kazdym osobna sekwencja...No i te 15 min leci przy zblizeniach...z dalszej odleglosci idzie duzo szybciej. Co do tego blura to sproboje cos poprawic - tylko napisz o ktorych texturkach dokladnie mowisz. Chodzi o te zacieki, osmolenia czy cos innego? Aha...zapomnialem napisac...Mam muzyke z internetu sciagnieta zrobiona przez jakichs amatorow specjalnie pod okrojona wersje wyscigu ze star wars ( glownie gitary elektryczne slychac ). Jest swietna gdys swietnie komponuje sie z kluczowymi momentami w filmie....Jej calosc ma 5 min z kawalkiem ale po 3,5 min zdaje sie jest moment w ktorym muzyka ucicha na chwilke i tam wlasnie skonczylbym animacje. A wiec jej calosc wynosilaby mniej wiecej te 3,5 minuty. Co do tej muzyki to jak ktosby chcial uslyszec wystarczy wpisac w altavista.com w dziale VIDEO "eix podracer" i sciagnac sobie videoclip ( 8mb zdaje sie ).

 

Do meczu zostala jeszcze godzinka z kawalkiem wiec moze sproboje podlubac jeszcze przy tych texturkach :)

 

pozdrawaim

Napisano

Zastosowalem sie do rad Bhaala.. Wyostrzylem niektore miejsca na texturkach, zrobilem lepszy bump i oto co mi wyszlo :)

 

Jesli nie macie juz zadnych zastrzezen co do tego statku to zabieram sie za poprawianie poprzedniego.... Czekam na komentarze :)

Napisano

Teksturki teksturkami... ale wszystko jest jednakowo matowe... żadnych odbić... żadnych blików.. nic. Jeśli znajdziesz czas i ochotę to rzuć okiem na kanał specular oraz glossiness... niby mała bzdurka, która na pewno nie zabierze dużo czasu, a znacznie poprawi wygląd modeli w renderingu.

pozdrawiam

Napisano

No dobra... zwiekszylem glossiness na metalowych elementach...co prawda niewiele gdyz za bardzo sie model by blyszczal..a ptzy tym brudzie jakim jest oblepiony byloby to niemozliwe.. - myslicie ze tak moze juz zostac? :)

Napisano

poprawiam wlasnie textury na silnikach poprzedniego poda.... Jutro jeszcze bede sie tym bawil. Mysle ze wyglada to juz lepiej :)

 

p.s - wrzucam render obu statkow - czas 15 min heheh ( przy jakosci medium-animation ). Postaram sie zjechac do 10 ;)

Napisano

Mialem male problemy z 3ds maxem co w polaczeniu z brakiem czasu spowodowalo opoznienie sie zapowiadanych renderow :D Doszedlem do wniosku ze nie bede zbytnio dekorowal R2D2 w texturki gdyz bedzie go widac w calym filmie max 7 sec i to jeszcze z daleka :)

 

P.S - Drugi render pokazuje mniej wiecej odleglosc z jakiej R2 bedzie widziany w filmie...

Napisano

moze sproboje cos jeszcze zmienic w tych texturkach R2.. ale nie bede przesadzal specjalnie. Zapomnialem dodac ze model jest wersja uproszczaona... Mysle ze taka wystarczy :)

 

P.S - Nie wiem czy juz to mowilem ale film bedzie z zalozenia swego rodzaju parodia :) Wiec dziwne sytuacje w scenariuszu wystepuja na kazdym kroku :P Nie chce zdradzac wszystkiego na poczatek...Powiem tylko tyle ze R2 bedzie robil za goscia dajacego sygnal do startu w dosc specyficzny sposob :D (na renderze do zobaczenia).. oraz tak jak w oryginalnym filmie jeden pod nie bedzie chcial odpalic... Z tym ze ten okaze sie wersja na monety (jak w automatach do gier :D - INSERT COIN heheh)

Napisano

ok, zabralem sie za robienie nowego terenu...Zalozenie jest takie zeby (przynajmniej pierwszy fragment) byl plaski, rowninny, gory maja byc widziane z jedynie wiekszej odleglosci.. Uzywam dreamscape 2.1, co myslicie? :)

Napisano

Grzebie caly czas co przy tym terenie...W poprzedniej wersji uzylem DOF'a, jednak chyba nie bede go stosowal... Vrayowy DOF strasznie spowalnia render, a ten ktory dodaje sie w Effects jest beznadziejny :/ Zamiast tego zrobie rozgrzane falujace powietrze fractal flowem na horyzoncie i w okolicy dysz silnikow. Render ktory tu widac byl poprawiany color balance i ma dodany film grain. Ciagle nie podoba mi sie ten piasek....Zrobilem to cellularem ale zastanawiam sie nad texturka.

 

PS. - nie wiem czy te zostawic te cienie z dreamscape sun czy przerobic je na te gladkie jak w poprzenich renderach samych modeli.... Prosilbym o komentarze:) Dzieki

 

PS nr 2 - musialem zmniejszyc jakos zeby obrazek sie zmiescil....w oryginale jest troche ladniej :)

Napisano

hmm...według mnie to iejsce do siedzenia(to całe szare) powinno być TROCHE większe

A tak to model miodzio;] zrób jakąś super animke jeszcze:]

Jakiś wyścig, czy coś

Napisano

Misiek_12 -> robilem model zgodnie z rzutem (jedynym jaki udalo mi sie znalezc) wiec jest ok, jak w wersji oryginalnej :) A animka to bedzie.....inaczej watek nie bylby w dziale animations...

 

P.S - Jak narazie nie bedzie tu zadnych update'ow. Dopiero pod koniec przyszlego tygodnia mozecie sie czegos spodziewac...Mam egzaminy na architekture we wtorek i srode i czasu troche mi brakuje :]

 

pozdrawiam

Napisano

Wpadl mi dzisiaj do glowy pewien pomysl na zrobienie tego filmu..ale mam kilka pytan co do tego. Mam nadzieje ze ktos bedzie znal odpowiedz :)

 

Chodzi o to zeby powiedzmy renderujac poda stojacego sobie na terenie -osobno renderowac teren ( z ladnym DOF'em itd ), osobno model poda oraz czarno biala mapke (maske). Ten sposob wydaje sie byc ciekawy ale nie wiem jak zrobic aby na terenie pojawil sie cien poda.. oraz w czym to polaczyc. After Effects ma taka funkcje? Nie wiem tez jak by to wygladalo gdybym renderowal pod'a w ruchu z motion blurem....mysle ze nie powinno byc tu akurat problemu ale tak z ciekawosci pytam :)

 

dzieki z gory

Napisano

ok, mam znowu wiecej czasu wiec zabieram sie do roboty. Bawie sie teraz tym terenem... Bede kombinowal jeszcze z jego texturka ale model chyba taki zostanie jak jest. Oczywisice to jak narazie 1wsza czesc terenu. W trakcie filmu przewinie sie okolo 4 takich czesci o zroznicowanym krajobrazie :)

 

Mam maly klopot bo w ujeciach lekko nad powierzchnia ziemi widac niebieski pasek na horyzoncie... Nie wiem dlaczego tak sie dzieje ( uzywam dreamscape 2.1 ). W sumie to nie jest to az takie widoczne wiec jesli nie znajde na to jakiegos sposobu to dam sobie spokoj.

 

p.s-drugi render to wersja z lekkim bumpem

Napisano

modele pojazdów chyba nie są złe jak do animacji powinny starczyć ja bym wyostrzył texturki jeszcze teren nie jest zły ale jakoś strasznie pusty dodaj może gdzieniegdzie jakieś kamienie

Napisano

jutro postaram sie zrobic te kamienie, zmniejsze troche dof'a oraz pokombinuje wstepnie z fractal flowem (do efektu rozgrzanego powietrza na horyzoncie i w okolicach dysz silnikow)

 

Nie wiem tylko czy przy animacji nie oszukam troszke ze sloncem :P Chodzi o to ze przy ustawieniu jakie widac w poscie powyzej (gdzie slonce jest naprzeciwko kamery) gory sa w cieniu i wygladaja cacy:D Natomiast jak obroci sie kamere o 180 stopni to gory sa oswietlone...i zaczynaja wygladac troche sztucznie...Jako ze nie zamierzam wprowadzac ujec w ktorych kamera wykonywala by jakies wieksze obroty to poprostu bede zmienial pozycje slonca tak aby za kazdym razem to bylo naprzeciw kamery :D (oczywiscie jego samego nie bedzie widac). Musialbym tylko dac jakies inne stale zrodlo swiatla ktore byloby odpowiedzialne za cienie rzucane przez pojazdy... Co wy na to?

Napisano

z tymi kamieniami to jednak lipa bedzie chyba... Zrobilem ich 4 wersje i poukladalem scatterem na terenie...Niestety render przez to wydluzyl sie 5cio krotnie. Wrzucam render z lekko podrasowanym terenem (dodalem erozje gleby) i wiekszym kontrastem (brightness&contrast w effectsach).

Napisano

hhmmm... niby nie robisz rekonstrukcji scen, ale w filmie krajobraz był dużo bogatszy, jakieś kanony, skały, grzyby skalne.. masa tych odłamków wszedzie leżała...

Napisano

wiem..ale niestety nie dysponuje takim sprzetem jak oni :) Zreszta - jak juz wspomnialem to jest tylko pierwsza czesc terenu. W filmie takich terenow bedzie kilka...oczywiscie przejsc miedzy nimi nie bedzie widac :) Planuje scene w kanionie oraz miedzy gorami... no zobacyzmy jeszcze jak to wyjdzie...Jutro jeszcze pomecze texturke tego terenu i wrzuce updaty

 

p.s - Tullaris -> nie wiem czy kojarzysz ale fragment terenu tuz przed meta w oryginalnym filmie wygladal podobnie jak ten. Cos wlasnie w stylu takiego stepu z gorami w oddali :)

Napisano

A i jeszcze jedno....Zapomnialem spytac - myslicie ze jak lepiej animowac pody ( mam glownie na mysli te liny na ktorych trzymaja sie silniki ) - zrobic im kosci czy uzyc reactora (rope)? Druga opcja to praktycznie dla mnie czarna magia.....wiec bylbym za pierwsza. Co wy na to?

Napisano

Nom... fajnie, fajnie.... Pomęcz może z deka terenik i będzie supcio... ściągłem tą testowa animacje i spoczko ale dlaczego tylko te góry "falują"? Bliżej też troszke powinno.. I może troszecze za szybko to faluje..

 

P.S

Czekam na tą animacje!!

Pozdrawiam!

Napisano

BiX - to bylo robione tak ze im dalej od kamery tym bardziej faluje :) (jak w naturze). Pobawie sie jeszcze tym fractal flowem (ktorym robilem to rozgrzane powietrze), zobaczymy co wyjdzie... Jesli o sam teren chodzi to moge juz go meczyc jedynie texturka...Kazdy polygon wiecej dobija moj komputer :) W kazdym raize musze sie pochwalic ze 1 klatka renderuje sie wraz z filtrami ok.35 sekund :D

 

Wyrenderowalem przed chwila modele (bez podloza bo i tak beda dodawane osobno) z color balancem, film grain i brightness&contrast. Tak wlasnie beda wygladaly w filmie....

 

P.S - jutro zaczynam animowac... :P

Napisano

rapidshare jest do dupy, nie moge sobie zobaczyc animacji, bo nigdy nie dziala, bleeee

 

ps. fajne pody, szkoda, ze nie moge ich zobaczyc w akcji ;]

 

pozdr

Napisano

mr.funky - Chodzi mi o to, że to wogóle nie widoczne jest bliżej...(przyjże sie jeszcze raz, może źle spojrzałem) Ale po za tym i tak jest dobrze..

 

Pody są świetne... Chciałbym je zobaczyć wkońcu w akcji ;p

Napisano

BiX - to byla testowa wersja...W sumie to byl moj debiut jesli chodzi o przygode z fractal flowem :) Jesli chodzi o jakas wieksza akcje z podami to narazie taka sie nie szykuje...Mam rozpisany scenariusz (okolo 30 sekund), wszystko ustawione pod muzyke, ale wiekszosc dzieje sie na lini startu. Jak narazie nie bede animowal chronologicznie scen gdyz musialbym zrobic teraz uproszczone modele - moj i kolegi, wraz z texturkami ( twarze ze zdjec sciagne itp )...Nie moge jednak za to sie zabrac gdyz kolega wyjechal i zapomnial mi przeslac swoich fotek. Wraca dopiero za 10 dni.... Oczywiscie te modele beda wystepowaly tylko w scenach gdzie kabiny widac z daleka. W ujeciach z bliska zastapia je zywi ludzie :P ( czyli my na blue boxie :)

 

P.S - moge tylko zdradzic ze nie planuje aby ktorykolwiek pod dotarl do mety ( a przynajmniej CAŁY ) :p

Napisano

Spoko, nie ma sprawy po prostu pisze to co myśle, od tego chyba jest forum... Nawet jak to 30sec to bedzie fajnie ;)

 

P.S

Roz******* je pożadnie!! Pozdro for you!! I powodzenia of course :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności