Skocz do zawartości

Pojazd 3D: BMW Maya Nurbs Trening


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Prezentuje moj pierwszy samochod, ktory stworzyłem przy uzyciu Maya Nurbs.

Modeling trwał cos ponad tydzien, byl to czas w ktorym zaznajomilem sie z interfejsem i nauczylem uzywac Nurbsy itd.

Pare rzeczy jeszcze kuleje ale moge obiecac ze sie poprawie na nastepny raz ;D

Kritsy i komentsy mile widziane!

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 17
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Wrrrr.... Kurde spóźniłem się. Miałem dzisiaj wrzucić moje BMW Z4, ale widze, że chyba bym sie skompromitował :P

Model ładny, ale niektóre materiały są do bani (reflektory i aluchy) i do tego troche ciemno.

Ten zgniłozielonymetalic to twój pomysł? Shader ładny, ale kolor nie tego...

 

Pozdrówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za komenty.

Przyznaje ze materialy raczej sa do bani, ale to bylo moje pierwsze zetkniecie z Mentalem (pracuje w LW i 3ds+vray).

 

Ecikgti : mozesz mi wierzyc lub nie, ale dokladnie od 9 dni mam do czynienia z Mają.

 

Musze przyznac ze Nurbs jest chyba najlepszym sposobem na kreowanie czegokolwiek. Moge go polecic wszystkim ktorzy chca zajac sie modelowaniem ... w sumie czegokolwiek.

 

Siatka w załączniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja dobre kilka miesięcy siedziałem w 3dsmax żeby zrobić coś na kształt samochodu a Ty tak "hop siup":p i niezłą w sumie beemkę zrobiłeś? To ja za wolno się uczę czy Ty za szybko? Jak tak można i to jeszcze z NURBSów:p Jeszcze powiedz że wcześniej nie miałeś do czynienia z 3d:p

No dobra koniec żali:)

Tam na tylnim nadkolu jakiś błąd (przy drzwiach)

Materiały nazwijmy to "testowe"

Koła mógłbyś poprawić bo mi przypominają takie które mają samochody z lat 30 (felga + opona)

To robione z jakiegoś tutoriala?

ps. a może w mayi łatwiej się modeluje:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe no jakos tak "hop siup" wyszło, mozel dlatego ze jestem niecierpliwy strasznie. Maya dlatego ze w najblizszym czasie bede na niej pracował wiec wypadałoby sie zorientować gdzie co jest ;)

 

... modeling w nurbsach zacząłem od tworzenia głowy na Nurbs Patch`ach (głowę troche pozniej pokaze) i tak wpadlem na pomysl ze moznaby w łatwy i szybki sposob zrobic samochod. No i tak powstał ten pojazd.

 

Odnosnie tego błędu o ktorym wspomniales to ma to chyba zwiazek z antyaliasingiem, czasami wyskakują mi jakieś "plamy" w miejscach lączenia patch`ów. Ale juz mam na to solucje wiec nastepny (jezeli takowy powstanie) bedzie juz gładki i bez plam.

 

Generalnie ciesze sie ze przypomina samochod ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki mintrill! Polecam Nurbsy z calej sily!

Zauwazylem ze malo kto modeluje tym sposobem, a efekty sa zaskakujące. No i prędkość z jaka mozna stworzyć dobrze wygladajacy model.

Jak juz wspominalem jestem w trakcie modelowania głowy przy uzyciu Nurbsów. Prawdopodobnie jutro wrzuce go do WIP`a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pionier : bo ja lubie łamigłówki ;D .. a co do modo to ... poświeć tydzień i bedziesz gadal inaczej hehe ;)

 

@XaoC : jak juz pisalem wyzej, polecam Nurbsy! Jezeli komus zalezy na szybkosci to jest to najlepsze rozwiazanie.

... a 3d zajmuje sie juz od jakiegos czasu ;)

pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja też rozpocząłem przygodę z Majką od Nurbs (głowa)... i do dzisiaj jej nie skończyłem. Problem miałem z "rozchodzącymi się" surface'ami. I nic nie chciało ich połączyć: global, edge stitch itp. Poza tym aby siatka była "gładka" isoparmy muszą się "pokrywać" no i ich liość w sąsiednich patch'ach musi się zgadzać. Przy prostym modelu jest ok a co z innymi? Jak sobie radzisz z lokalnym zagęszczeniem siatki? Z poly i sub-d nie ma problemu przy Nurbsach wzrasta ilość isoparm na calości (co w większości przypadków jest zbędne) i spowalnia kompa (no chyba, że masz super sprzęt). Wiem, ze w Gnomonie często np. Alex Alvarez modeluje Nurbsami organikę, no ale on jest arcymistrzem, bo jeszcze potrafi to wyanimować, co w Nurbsach nie jest takie proste. Mimo wszystko podziwiam wielbicieli Nurbsów. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@adam_m: Tak to prawda, ale nie jest to problem nie do przeskoczenia. Do "szycia" patch mozna uzyć np. T-spline`sów. Wtedy zszywasz wszystkie patche i nie ma mowy o jakichkolwiek szparkach dziurach itp. Sposobów łaczenia patchy jest wiele ... od punkt po punkcie, przez edge selecty po hull merge. adam_m powodzenia z Nurbsami ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gratuluje udanego renderingu w mayi mentalem, niezeby bylo to malowygodne, bo jest wygodny, ale sprawia czasami troche klopotow gdy cos Ci umknie, dzialaj dalej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności