Skocz do zawartości

Scena 3D: Starożytny Babylon


kruger

Rekomendowane odpowiedzi

ok chcę przedstawić coś z starożytności.

Na pierwszym planie wieża Babel i pracujący przy niej ludzie,

w dali kamieniołomy, dymarki, studnie z błotem, piece do wypalania cegieł

jakaś rzeczka. Coś na ten styl. Zeby kotoś nie pomyślał że wieża jest ukończona, kolejne piętra w budowie

 

wie380ababel8or.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 29
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Gość George82

Dziwna asymetria na tej wiezy... Tak ma byc?

Masz jakies referki, czy improwizujesz?

Powodzenia w pracy, zamysl masz obszerny...;)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no zgadza się... Wieża musi być szersza żeby mogła być wyższa.

Kojarzy mi się to z inną pracką, chociaż nic nie mówię, że zgapiasz:P Nie jedna osoba już robiła Babel zresztą... Zobaczymy jak będzie wyglądał efekt finalny.

Powodzenia:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wieża będzie w etapie budowy, mam jakąś referkę ale to raczej źródło jakiegoś architekta który sugeruje jak to mogło wyglądać, obrazek mały i nie ma co zgapiać zaczynam raczej własny koncept.

Będę sie trzymać raczej stylu z temtej epoki, co do cegły, tak była z mułu i słomy ale dalej to wypalano w piecu (były to doły oblepione gliną w których składano kostki i tam się je wypalało), sam jestem ciekaw co mi wyjdzie, bo to pierwsza praca tak duża, zobaczymy co wyjdzie, zresztą grono jest na tyle duże że poradzi co dodać zmienić,

będę załączać kolejne etapy aby to miało ręce i nogi

 

http://www.ibiblio.org/wm/paint/auth/bruegel/babel.jpg

 

PS drugi poziom jest niesymetryczny i muszę go zmienić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki, ale jak to ma być solidna konstrukcja, to mury mają byc grube, bo na razie wyraźnie jest to zrobione z gipsowych ścianek działowych...

Poza tym jak na wieżę Babel to takie proporcje miala onc chyba w 3/4 czy 4/5 wysokości dopiero....?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym na twoim miejscu popracował jeszce nad modelem ale podoba mi sie asymetria która jest tutaj widoczna no i to samo co tamb kiepska tekstura zaduze bloki skalne moze wiekszy tiling daj i uvw map no i przydało by sie tam gdzie jest tekstura aby te krawedzie były poszarpane takie nierówne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi ci o miasto Babilon to będziesz się musiał nieźle namęczyć, jeżeli jednak o wieżę Babel to masz złe proporcje. Wg. Księgi 1 Mojżeszowej 11:4 wieża ta miała sięgać aż do samego nieba (Piksar - sory za powtarzanie się).

 

Co do modelu: Narazie nieźle ci idzie, poczekamy jednak do teksturowania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obie referki naprawde zaje--- fajne

 

 

- właśnie to ma być kształt spirali - bo jak by włazili z poziomu na poziom - winda a`la Otis jak widziałem na filmie "Asterix- cośtam Kleopatra" powstała 300 lat później

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

referki niezła ale chyba przeceniacie moje siły, będzie to coś na kształt pierwszej, taki mam zamysł, ale będzie ciężko dorównać mistrzom

Znam swoje możliwości więc dlatego daję całokształt pracy do śledzenia

 

11:4 jak to przeczytać 11 to wielkość podstawy a 4 wysokość, i mam problem bo nie wiem jak rozwiązać spiralną część wieży, racja przecież na górę trzeba jakoś się dostać, tu bym prosił o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra dołączam teren ale mam problemy z nim nie podoba mi się mapowanie jest chyba dziwnie rozmyte albo rozciągnięte. Co mam z tym zrobić bo już nie wiem co robię źle, Dołączę kilka map

wie380ababel07ya5.jpg

 

to jest moja mapa w orginale jest 1600x1600

babylonterraintexturesdr1.jpg

 

 

no siatki z rozłożonych gór nie będę załączać bo nie będzie nic widać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra znowu po przerwie powracam do scenki, jest to Ciągle początek

ale na tym etapie już musze myśleć o materiałach i oświetleniu

Render to zwykły scanline

babylon02rw2.jpg

 

Załączam ustawienia światła i dwóch materiałów, jeden materiał to piętra wieży, a drugi to materiał bloków są one porozrzucane na poszczególnych piętrach. Jeżeli jest już tutaj błąd dajcie znać co pozmieniać

materia322ywbabylonustagy8.jpg

Acha tą scenkę będę renderować w Scanline a nie Vray, No może później w mentalu spróbuję sił

a teraz światło

 

347wiat322owbabylonustain5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daj większy multiplier na direct światło. cieni prawie nie widać.

zchamferuj niektóre kanty (tych dolnych murów) i wymodeluj niektóre kamienie albo daj displace (na dolnych murach)

trochę drobna jak na wieżę babilońską. chyba że to nie ma być ta wieża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kruger - docelowo, też scanline? Już abstrahując od renderera, musisz postarać się o lepszy kadr, wydobyć z tego monumentalną formę i wiszącą w powietrzu 'katastrofę' lub nadać temu klimat 'po'. Narazie nie jest dobrze. Z wieżą poszedłbym po owalu, u Ciebie chyba jest u podstawy wielokąt(?). Dużo przed Tobą, ale to sam zaznaczasz. Poszukaj też jakiś refek, jest sporo prac chyba w tym temacie. Pozdrawiam;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra panowie walczyłem walczyłem i skończyłem, z jakim skutkiem sami oceńcie. Wiem że niektóre tekstury (patrz słoń) są do bani ale niestety dziecko na karku i musiałem się sprężyć bo mogę mieć dłuższą przerwę :)

Kolejny post jaki załączę to będzie zdjęcie mojego dziecka :)

Ok, to by było na tyle czekam na komenty

babylonfinishoy1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł na ta scene dobry.Wszytko u Ciebie kanciate takie low poly. Textura wieży obrzydliwa, ludzie bez oczów, a słonie takie duże z kanciastymi uszami.Palmy też brzydkie.chociaż mogłeś je troche od siebie odróżnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mogłem przejść obok tej scenki nie zostawiwszy posta

kurcze piórcze... cieniutko no, wyszło jak makieta z kartonu

szkoda, bo fajnie by było jakbyś dopieścił scenkę, bo niezły pomysł jest

błędów niestety jest bardzo dużo, ale myślę, że następne pracki będą dużo lepsze

jednak mimo wszystko cholera no podoba mi się, ma swój klimat :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności