Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Po niedawnym obejrzeniu całej serii "The band of brothers" naszło mnie by wydłubać coś w klimacie WWII. No i jest - US Army Carbine Caliber .30 M1. Model jest gotowy w jakiś 60%. Mam cichą nadzieję użyć go kiedyś w jakiejś większej scence, ale jak na razie... proszę o komentarze.

 

Rendery:

http://members.lycos.co.uk/cerebrum/m1/1.jpg

http://members.lycos.co.uk/cerebrum/m1/3.jpg

http://members.lycos.co.uk/cerebrum/m1/5.jpg

i siatka:

http://members.lycos.co.uk/cerebrum/m1/2.jpg

http://members.lycos.co.uk/cerebrum/m1/4.jpg

 

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 33
  • Wyświetleń 4,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

"Karabiny przynajmniej mają guzik bezpieczeństwa";P.

 

Jest mały postęp. Ciężko się przy tym grzebie, bo blueprint słabej jakości, a referek jak na lekarstwo. Udało mi się zrobić ten kawałek żelastwa:

http://members.lycos.co.uk/cerebrum/m1/7.jpg

siatka:

http://members.lycos.co.uk/cerebrum/m1/8.jpg

Następny w kolejce jest zamek - moim zdaniem najtrudniejsza część do modelowania.

 

Kazan_HB->> Chyba jednak mody na karabiny nie będzie. Zainteresowanie słabe. Może to moja osoba tak odstrasza?;d

Pozdr.

Napisano
  • Autor

Modeling właściwie skończony. Jeszcze trochę go dopieścić i mogę się brać za tekstury.

15.jpg

16.jpg

PS. Jeśli skończę model praktycznie bez komentarzy, to dostanę jakąś nagrodę (np. pisemną pochwałę;d)?

Napisano

No dobra cos powiem żeby troche urozmaicić ten wątek ;)

Model podoba mi się, jednak popraw co tam jeszcze masz poprawić no i zabieraj sie za texturki. Planujesz dołączyć jakieś otoczenie do tej broni ?

Np. Skrzynia, ablbo jakaś trawa czy cuś ...

Napisano
  • Autor

Przekorność Polaków nie zna granic;). Wiedziałem, że się ktoś złapie na ten PS;d.

 

slayer2004->> Myślałem raczej, żeby w finalnym renderze ustawić broń w jakiejś ascetycznej scence... jakiś kawałek drewnianego blatu, na nim pukawka. A kiedyś może uda mi się stworzyć coś jak małą potyczkę chłopaków z 101st z Niemcami, gdzieś w północnej Francji, oczywiście z użyciem rzeczonego karabinu;].

 

Gordy->> Najbardziej cierpię dlatego, że nie wiem jak działa mechanizm powtarzalny tej broni. Improwizowałem i chyba nie będę już nic zmieniał. Do zrobienia pozostał tylni celownik i kilka mniej istotnych smaczków (śrubka tu, kawałek żelastwa tam). Kwestią otwartą pozostaje pasek na ramię - od początku zasanawiałem się czy go robić. Co radzicie?

 

Dzięki za komentarze!

Napisano
  • Autor

Dodałem ten kawałek blachy (nie wiem jak to się nazywa), który chyba ma zapobiegać pękaniu kolby.

18.jpg

Napisano
  • Autor

Hahah, nie ta epoka. W czasie II wojny chodziło raczej o to, żeby jak najtaniej zabić najwięcej ludzi, także rzeźbienia raczej nie wchodzą tutaj w grę;d. No chyba, że byłaby to jakaś wersja kolekcjonerska a la Saddam Husajn;d. Na rączce będzie tylko dziursko od paska na ramię;).

Napisano
  • Autor

Jak napisałem, tak zrobiłem - jest... ten otwór w kolbie.

19.jpg

 

hkropinski - z materiałami może być bardzo różnie, ale starać się będę;). Spróbuję go trochę zużyć... ciekawe co z tego wyjdzie.

 

Dzięki za komentarze.

Napisano
  • Autor

The latest renders + wires:

abc9ld.th.jpg

 

Niniejszym modeling uważam za zakończony i ochoczo zabieram się za tekstury.

 

75% postów w tym wątku jest moich. lolll

Napisano

kulturalniej już to wygląda.

Jak byś chciał to moge ci trochę zdjątek podesłac a propos tego zamka. Nie różni sie on bardzo od tego z m-14.

Napisano

modelik sam w sobie ładny...ale jest pare przeklaman!:P 1sze to co mi sie rzucilo w oczkasy to to ze magazynek jest za długi , no i niesetty celownik jest nie taki jak w originale!! ale czepialski jestem!:)

Napisano

No to fajnie! Bo skończyłeś własnie modelik! Ilość polygonów jest oki...ale coś daje będzie?

 

@hkropinski - wszystko co nie jest autem to traktujesz jako super sprawa. Prooooooszeeeeeeęęęę cięęęęę...zrób coś innego:) Jakąs organikę:) Bo szufladkowanie się, świadome nawet nie jest dobre:D

Napisano
  • Autor

Gordy - Gdybyś to zaproponował tak z godzinę wcześniej... bo zacząłem już pracę z teksturami i nie chce mi się od nowa grzebać z Unwrapem...

 

Bruneq - Nie zgadzam się z Twym osądem;P. Magazynek jest dopasowany długością do blueprint'a - mogę pokazać, jeśli okażesz zaineresowanie;).

Celownik... chodzi Ci zapewne o ten z tyłu. M-jedynkę można spotkać w bardzo różnej konfiguracji, a ja wzorowałem się głównie na tych referkach:

http://www.arniesairsoft.co.uk/?filnavn=/reviews/m1_carbine/m1carbine_images.htm

Tamtejszy rear sight (zdjęcie) jest z moim dość zgodny.

 

XaoC - Narazie - jak już wcześniej napomknąłem - będzie jakaś prosta scenka. Ot, leży spluwa na stole. Co będzie dalej... zobaczymy;].

 

hellworld - Dzięki. Ja też jestem ciekaw;d.

 

Kruku - Dzięki

Napisano

dodalem ze w tych rzuctach.....ale moja upierdliwosc o godzinei 2giej jest znaczna wiec magazynek zostawiam w spokoju....jednak co do celownika to mam kilka zastrzezen!!:P robisz z referkow karabinu do ASG a te niekiedy maja przeklamania!!:P popatrz na referki ktore podal Gordy wydaje mi sie ze te będą najprawdziwsze!!:P ale przeceiz nei powiedzialem ze zle jest!:P bo jest fajne! Chociaz wole Garanda!:P

Napisano
  • Autor

Idzie mi to jak krew z nosa...

 

32.jpg

 

Coś czuję, że z teksturami będzie baaardzo dużo problemów. No i nie dziwota, bo to pierwszy model, który teksturuję.

 

Chciałem zrobić zadrapania na lakierze, spod którego wystawałaby stal lufy... Jaki kolor w kanale diffuse zwykle ustawiacie dla stali czy też jakiegoś innego stalo - podobnego metalu? I co w takim wypadku zrobić z Spectacular color, Spectacular level i glossiness? Może ktoś ma namiary na tutorial o czymś takim traktujący?

 

Błagam o pomoc!

 

Bruneq - Ale to jedyne referki w jako-takiej rozdzielczości, które udało mi się znaleść. Garand jest zbyt toporny i już wtedy był przestarzały;P.

Napisano

To lufa była malowana? Nie wiem, może... ale jakieś to dziwne.

I jeszcze cos, Garand sie nie starzeje!!:P

Napisano
  • Autor

Kazan_HB - oksy-co? Właśnie jednym zdaniem zniszczyłeś cały mój dzisiejszy dorobek pracy... Czyli zostawić czarny czarnusieńki lakier na całej lufie?

 

Freedom Fighter - Dobra - nie starzeje się, ale jest zbyt długi, toporny, często się zacina. Słowem - żołnierze go nie lubić;P.

Napisano

hmm...a ja tak sie zastanawiam.....czy w czasie wwII uzywano czarnej foarby do maskowania?? prawde powiedziawszy jestem tego ciekawe....bo sam nie wiem!:)

 

hehee...widze ze nie jestem sam zwolennikiem garanda!! jeszze springfield jest mocna pookaweczka...ale tylko dla wytrwalych sniperow!!! Cod rulez!:)

Napisano

Fajnie wiedziec ze ktos jeszcze nie ma problemow z modelowaniem, za to powazne z texturowaniem. Szczerze ci zycze powodzenia

Napisano
  • Autor

Co myślicie o takim odwzorowaniu oksydowania? (mapy: diffuse, bump, specular level i glossiness level)

34.jpg

Metal pokryty cieńką warstwą jego tlenku, czyli kolor nie powinien myć w 100 jednolity. Mam nadzieję, że dobrze kombinuję;d.

 

Secator - Nie rozumiem skąd to pytanie. Nie malowali.

 

SoAd - Fajnie!? Toż to katorga! Mam nadzieję, że ever since this model będzie mi z tym szło coraz lepiej.

Napisano

Moim zdaniem materiał jest troche nie pasujący... Grałeś może w Call of Duty 2? Tam jest fajnie wykonany Garand (chodzi mi o metalowe części). Poza tym z trochę dalszej odległości nie będzie widać tego pomieszania materiałów, jakie dałeś teraz. Po prostu będzie to czarny, matowy material. Powinieneś zrobić trochę bardziej błyszczący się materiał metalu czy z czego tam to było to zrobione ;)

Napisano

Może coś w tych klimatach?:

lufaur3.jpg

Jak pasuje to mów, powiem jak zrobić;P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności