Skocz do zawartości

Model 3D: Topologia siatki glowy


Dr0cK

Rekomendowane odpowiedzi

Wykonalem model glowy w Silo. Moim cele byla jak najbardziej poprawna siatka twarzy. To swego rodzaju trening. Zatem nie jest to ostania twarz, w moim wykonaniu, jaka zobaczycie. Nie uzywalem zadnych bluprintow, takze moze nie wyglada zbyt "ludzko" :). Nastepne beda juz oparte na rzutach, tak wiec bedzie do czego porownywac...

Takze "please, pimp my ride" !!! ;)

Btw: W miedzy czasie cwicze sobie Zbrusha, takze wkrotce pojawi sie podrasowana brushowa wersja.

 

Pozdrowienia

 

 

morda1cu2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 24
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

przyjemna siateczka ale wedlug mnie poprawna topologia powinna nie miec trojkatow :) a u ciebie widzialem :D nad nosem

powinny byc same czworokaty

tylko nie czepiajcie sie mnie ze sie czepiam ale tak uwazam dla mnie topologia to nie tylko ulozenie siatki edgeloopy ale tez poprawnosc czworokatow moje male zboczenie

choc widzialem na cgtalku jak kolo mowil ze siatka ladna ale zaznaczyl mu trzy trojkaty :D

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

model dobry , hmm ja bym tylko staral sie usunac tego pajaczka (piec edgy do jednego vertexa) pod policzkiem, w tym miejscu jest bardzo uciazliwy , wiem bo sam takie ustrojstwo w swoim wipie modelu Patricka, czeka mnie mala przebudowa siatki.

 

 

maly offtop...

czy ja wiem czy czworokaty sa takie wazne, sa wazne w krytycznych miejscach ktore mocno deformuja sie podczas animacji, np co szkodzi kilka trianguli w uchu np? lub gdzies na czole, jesli model wyglada dobrz i deformuje sie dobrze, to po co zageszczac sztucznie siatke, tudzież kombinowac zeby sie tego pozbyc... naprawde widzialem sporo siatek i naprawde ludzie znajacy sie na rzeczy tez nie sa fanatykami czworobokow... aha na wspomnianym przez nielota forum, dzial Application Specific (3D) > Alias/Autodesk Maya > Body topology polecam, pewnie tam byliscie ale tak w razie czego wspomne , normalnie hurtownia siatek ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co za problem usunąć tego trójkąta co widać, delete edge a potem delete vertex i po problemie. Zresztą silo ułatwia wyszukiwanie face'ów które nie są czworoboczne, zakładka: Selection/Special Geometry/Select non-4-Sided Faces.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na nosie trójkąt!!! jak mogłeś!:)

 

no niee, teraz dopiero przyuważyłem ten skręt od brwii lini poligonów, tragedia. Powinno to iść do góry i niebyło by tych 2 trójkątów w bardzo złym na nie miejscu. Te trisy do wywalenia.

 

BTW: czasami trisy mogą podczas smoothu wyjątkowo popsuć siatke.

Trisy w Zbrushu jak zrobisz kilka subdividów mogą sie odkleić od reszty(tak jakbyś dał break verticies) i masz dziure. i 3 poligony które są 100 razy dłuższe od całego modelu i uciekają gdzieś za widok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cruzhar-ale to tylko zle swiadczy o zbrushu, to ze zliczanie wagowe trojkatow jest skomplikowane (czasem nei ma rozwiazan skonczonych) to nei powod zeby zaraz co drugi program sie na tym wysypywal bo nei obsluguje wyjatkow :) w tym procesie...

 

ladna mordka, taka normalna a nei jakis chudzielec...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, ze to troche trwalo ale przez jakis czas bylem odlaczony od internetu. Zamieszczam model po smooth'cie i po kuracji plastycznej w Zbrush'u...

Pozdrowienia

 

Ahh...co do trojkatow. W sumie zgadzam sie, ze prawidlowa siatka nie powinna ich zawierac, a jesli juz to naprawde kilka. Wiem, ze w moim modelu nie powinno byc tego trojkata na czole, lecz nie mialem pomyslu jak go ominac (bez przeciagania krawedzi od nosa przes cala glowe). Co do pajaczka na policzku rowniez sie zgadzam, po prostu go nie zauwazylem :P.

 

morda1dza7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Główka niezbyt ludzka, ale mi się podoba. Mogłbyś coś z oczami zrobić bo one jakoś nie pasuja.

 

Wiem, ze w moim modelu nie powinno byc tego trojkata na czole, lecz nie mialem pomyslu jak go ominac (bez przeciagania krawedzi od nosa przes cala glowe)

Poprostu susunąc edge i vertexa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna twarz tym razem kobieca. W zasadzie twarz mojej dziewczyny :) I tym razem zostanie wykonczona. Tzn... dostanie jeszcze uszy, wlosy i kolor :)

 

Jak sie moja dziewczyna zgodzi to nawet referki zamieszcze :D

 

Pozdrowienia

 

imagemcp7.jpg

 

 

imagen1zu0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widziałem referki ale nasada i podstawa nosa , kości policzkowe troche chyba przesadzone-nienaturalnie to wygląda.

Jeżeli ten otwór z boku głowy to miejsce na ucho to odrobinę za wysoko.

Uszy mieszczą się na wysokości nosa -najczęściej:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności