Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam nieśmiało...

 

W mojej chorej głowie zrodził się pomysł przedstawienia momentu w którym Charon pobiera opłatę od kogoś (albo starzec albo młoda kobieta, jeszcze nie jestem pewnym) za tramwaj wodny po Styksie. Planuję odmłodzić trochę Charona i pokazać jako bezlitosnego i roszczeniowego złego pana, który wręcz wyrywa obole z oczu z wyraźnym obrzydzeniem i zniesmakiem.

 

Póki co bez żadnych szkiców ale pewnie soon.

 

To moja pierwsza bitwa i w ogóle debiut na forum dlatego proszę wybaczyć wszystkie faux pas które planuję popełnić i cicho liczę że bitwa będzie okazją żeby się wiele nauczyć bo takiego projektu jeszcze nie robiłem. Pomożecie?:-)

 

Pozdrawiam

  • Like 1
  • Odpowiedzi 62
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Dziękuję za ciepłe powitanie. Pomoc na pewno się bardzo przyda i bardzo liczę że się dużo nauczę. No i mam nadzieję że nie spartolę tego tematu tak bardzo:-)

Dzisiaj albo jutro wrzucę moją pierwszą wizję Charona... nie wiem czemu, ale pomyślałem, że ładnie by wyglądał z twarzą podobną do Briana Thompsona... ciekaw jestem co powiecie.

Napisano

narazie mam coś takiego...

 

 

charon1.jpg

charon2.jpg

i nie jestem z tego zadowolony... nie mowię o brakach w modelu bo zaraz poprosze o wylistowanie co wyszło najtragiczniej ale o to że jednak to mi średnio pasuje do wizji charona... teraz zastanawiam się nad twarzą a'la danny trejo (tylko bez wąsów, jak w jaguarze). i tu pojawia się moje pierwsze istotne pytanie - robię kogoś w podeszłym wieku w jakim stopniu szczegóły (zmarszczki, jakieś niedoskonałości) powinny zostać uchwycone w samym modelu bez tekstur?

Napisano
... w jakim stopniu szczegóły (zmarszczki, jakieś niedoskonałości) powinny zostać uchwycone w samym modelu bez tekstur?

 

To zalezy od kilku czynników, np: od ujecia,- jezeli postać jest na drugim lub dalszym planie totalnie nie ma sensu modelować kazdej zmarszczki z prostej przyczyny- i tak nie bedzie tego widać :) Czy obiekt bedzie animowalny czy nie- ale to raczej tutaj nie wchodzi w gre ;) od ilości czasu i ramu chociazby- tylko nie popadaj w paranoje typu "jak cos ma wiecej poly to jest ładniejsze" :) Generalnie w Twoim przypadku skupiłbym sie na okolicach oczu nosa i brody, spróbuj najpierw uchwycic prafil starca, jak juz tam bedzie dobrze to walnij jakies worki po oczami tudziez zapadniecie nad nosem wymodeluj zmarszczke mimiczna no i w kacikach ust tez sie jedna przyda....reszte nadrobisz dobra teksturka...zapoznaj sie z normal mapami. Pomogłbym w tym temacie ale wiem o nich tylko tyle ze przydatne sa :]

Napisano

JmTm00, dziekuje. poszukam tych normal map...

 

dt2.jpg

 

Nie będzie pewnie sensacją jeśli powiem że to mój pierwszy model głowy (jeżeli mi wreszcie usta nie wyjdą to być może ostatni:P)... i mam nadzieję że jak już ustanie gromki śmiech po nadchodzacym pytaniu, to ktoś mi pomoże i powie jak ładnie rozłożyć siatkę... domyślam się że maxowy unwrap mi nie wystarczy a przynajmniej mi się nie udało tak rozłożyć żeby cokolwiek dalej z tym zrobić... Wszystkie hinty mile widziane (prócz "frajerze, guuugle!" , bo wierzcie mi że szukałem)...

Napisano

JmTm00 -> strasznie dziekuję, wieczorem potestuję:-)

też mi się to wydaje lepsze, bo jednak thompson to trochę zbyt... masywny:-) a trejo ma świetną facjatę no i jest zdecydowanie starszy.

myślę o takim uśmiechuj...

258100_rt.jpg

 

KacperSpala -> dziękuje!:-) zdjęcie pochodzi z http://www.fecalface.com/SF/index.php?option=com_content&task=view&id=59&Itemid=52 żeby do niego dotrzeć przeszukałem po kolei imdb.com, wikipedię no i images.google

 

Master Kiełbaster -> dzięki, wieczorem przetestuje też ten pelt mapping. no i będę walczył dalej z twarzą

Napisano

Myśle ze jest git :D Jedyne co bym poprawił to ta zmarszka (worek pod okiem) bo troszke za ostry jest, i przesunął minimalnie na zewnatrz górna fałdke na oku. Co do texportera- w czym problem?

Napisano

przy najbliższej okazji spróbuję Twoje pomysły... no ten worek pod gałą to wymaga obróbki, a górna częśc oka to jedna wielka batalia i pewnie długo jeszcze będzie daleka od dobrej...

 

co do texportera to czy da się nim ładnie rozłożyć całą siatkę łba naraz? bo narazie zrobiłem tylko części frontalną... może jakiś zgrabny tutek jest?

 

a co myślisz o wąsach?:-) są fajne fajn ale nie wiem czy pasują do charona

Napisano

masz główke- nakładasz na nia mapowanie cylindrikalne- ustawiasz gizmo tak aby był z tyłu głowy- klikasz fit- texporterujesz :)

 

Imo wąsy to za duzo juz bo bedzie drugi Trejo ;) ale to Twoja pracka wiec ty decydujesz

Napisano

musze sobie zrobić przerwę od tej mordki... wrócę do niej za parę dni (oko juz teraz poprawiłem i miałeś rację, chyba lepiej się prezentuje). teraz chcę się zabrać za łapę, w której to będzie dzierżył obola...

Napisano

wydaje mi sie ze przy czubku nosa otworek (no nie wiem jak to nazwać :P ) powinien być podniesiony lekko do góry i popraw to co wcześniejs sugerowana - z bempem fajno się prezentuje :)

  • Like 1
Napisano

hand.jpg

 

ciężkie początki... chyba jednak poszukam referki bo nadal mi coś nie pasi... i kolejne moje pytanie w ramach obiecanej prze Leru nauki ( :-) ), czy znacie jakiś tutek z riggowanie dla wyjątkowo opornych, którzy po raz pierwszy się z tematem zetkną?

Napisano

na razie ucz się robić wypukłe zgięcia, najlepjej kierować się własną ręką.

mały palec zbyt kwadratowy.

 

sądząc z twojego opisu w pierwszym poście, chcesz przedstawić dwie postacie - po co wtedy robić tak dokładnie zmarszczki na dłoni, i tak ich nie będzie widać, ja bym je olała i zrobiła zamiast tego całe postacie, a jak na końcu jeszcze będzie czas, to zawsze jeszcze można wchodzić w detale.

 

edit: czemu mi sie robi Adkontekst w poście? ja tego nie dawałam

Napisano

co rozumiesz przez wypukłe zgięcia?

fakt paluchy strasznie kwadratowe:-)

 

narazie zatrzymałem się z łapą i wróciłem do twarzy... zastanawiam się czy chcę całe postacie widoczne... chciałbym żeby twarze były ładnie wyeksponowane czyli żeby nie były za małe... może tylko od pasa w górę? zresztą to jeszcze zależy od konceptu - mam 2 opcje w mojeje chorej i niedługo je zaprezentuję pod dyskusję

Napisano

tak mniej więcej będzie to wyglądało po połączeniu. okolice ucha cały czas są w obróbce no i czacha... wydaje mi się że prócz porządkowania siatki, frontalna część jest w miarę gotowa (jak coś dziwnego widzicie to proszę krzyczeć!:P)... bump dopasowany tylko do przedniej czesci facjaty:-)

 

trejofront2.jpg

 

trejoprofile2.jpg

 

trejoskos2.jpg

 

trejonet3.jpg

 

 

 

i teraz kolejne z serii moich ulubionych lamerskich pytań - jakie macie rady, wskazówki i w ogóle hinty odnośnie metody robienia włosów. planuję zeby były dosyć ciemne (jak na tej referce wcześniejscej) i żeby wyglądały na mokre, tłuste, posklejane...

Napisano

hair & fur to plugin, a'ight? a bump jest identyko po obu stronach póki co:-)

 

PS czy łeb nie jest zbyt neandertalski? czy np powiększyć oczy albo górną część czaszki?

Napisano

Usta powinny byc wyżej, czoło większe, łuki brwiowe zbyt wydatne ( widać to szczególnie na 3 obrazku). Nos dziwny, najpierw wąski a potem (zbyt)gwałtownie się rozszerza. Z profilu też coś nie tak, profil nosa powinien być skierowany prosto w brwi a ty masz luk i kończy się u ciebie chyba za nisko i na pewno zbyt blisko czaszki. W ogóle popracuj nad nosem, to wcale nie jest proste :) Jeszcze wory pod oczami - zbyt nisko i zbyt blisko nosa i zbyt płaskie.

Poza tym git.

Napisano

usta zostają tam gdzie są- taki urok pana trejo:-) za resztę hintów wielkie dzięki, przetestuję i zobaczymy co wyjdzie. teraz klata się produkuje:-) mimo iż to ma być dziadek to chyba go przypakuję jak na mitologię przystało...

Napisano

pierwsze próby z ciałem (hehe ja jestem zadowolony jak na pierwsze cielsko w życiu i brak referki:P) wiadomson że przy heraklesie Maqsa to nie ma co ale będę próbował ładnie uszczegółowić. ryjka narazie nie zmieniałem. aha domyślam się że pomysł przypakowania go może kolidować z wizualizacją parandowskiego ale do tej twarzy to pasuje i chciałem żeby było wrażenie że lepiej nie próbować bez hajsu przez styks sie przedostawać... myślę że jak będą żebra, szczegóły i bump to doda mu się sporo latek. pozdrawiam serdecznie

 

trejowithbody.jpg

 

trejowithbody2.jpg

 

oryginalny pan trejo i jego oryginalna klata:P

 

180px-Trejo.jpg

Napisano

trochę tak głupio dawać post pod postem więc trochę rzadziej będę updateował jak coś istotnego dojdzie.

 

teraz mam zagwozdkę - koncept... na samym początku myślałem o czymś takim:

 

koncept2.jpg

 

gdzie postać po lewej to charon trzymający w łapie obola wyrwanego biednej duszyczce i podpierający się na kiju a postać po prawej to owa duszyczka.

w tle jaskinia i łódka.

i teraz tak... parandowski pisze że obola umieszczało się pod językiem, z innego źródła wyczytałem że przyjmuje się także że się je wkładało pod powieki. gdy myślałem na początku o tej scenie przyszedł mi do łba fragment filmu boondock saints gdzie bohaterowie trupom kładli monety na oczy. i chciałem zrobić aby postać po prawej miała na jednym oku obola a z drugiego byłby wyrwany pozostawiając pusty oczoduł i plamę dookoła (jak u deppa w desperado2).

 

otwarta jest też kwestia kim będzie druga postać... myślałem albo o starcu albo młódce... albo zrobić żeby to faktycznie była dusza czyli postać rozmyć tak jak nazgule widziani przez froda jak założył ring ale nie wiem czy byłbym w stanie coś takiego zrobić...

 

 

____

żeby nie robić potem kolejnego posta to aktualny stan daję:

danny.jpg

Napisano

boat2.jpg

plus ławeczka i zabieram sie do podniszczania jej:-)

 

koncept5.jpg

ja to widze mniej więcej tak. nie mam pojęcia jak zrobić fajną smołę i jak scenę oświetlić, w tym zakresie i ogólnie uwagi odnośnie konceptu mile widziane! pozdrawiam

Napisano
wiadomson że przy heraklesie Maqsa to nie ma co ale będę próbował ładnie uszczegółowić.

Eee tam, you can do it;) ale o jakies referki sie postaraj.

Powodzenia

Napisano

Twoja praca i Twój pomysł- Ty decydujesz ale IMHO dużo stracisz przez aż tak bliski plan. Skoro- jak sam mówisz (mi trudno ocenić, nie znam Twoich prac ale trochę wydaje mi się że przesadzasz ze skromnością) nie jesteś najlepszy w szczegółach to nie ma sensu podsuwać kamery tak żeby było to widać. Dałbym dalszy plan, trochę bardziej dramatyczny- coś jak u klasyków :

 

http://www.bc.edu/bc_org/avp/cas/ashp/delacroix_dante.jpg

 

albo jak w scenach podróży do piekła z "What dreams may come" ("Między piekłem a niebem")

 

... i wtedy możesz pograć chmurami, otoczeniem itd.

Napisano

hmm może masz rację z oddaleniem kadru... do przemyślenia... teraz chce się skupię na drugiej postaci... fajnie by było gdyby dało sie ją zrobić taką ezoteryczną, jakby rozwianą... taką duszowatą...

 

a moich prac nie widziałes bo takowych nie ma:P

dzięki za hinty!

 

maqs, będę walczył:-)

Napisano

RK bardzo słusznie prawi. Niewiele widać w aktualnym kadrze, nawet nie potrafię określić (patrząć na przedstawione modele) kto jest kto. Może warto przemyśleć to jeszcze raz i postawić Charona w innym miejscu lub umieścić w jakiejś konkretnej sytuacji np. pobierania samej opłaty.

Napisano

no właśnie stąd ten mój close up żeby było dobrze widać otwarte dłoń charona (pan po lewej) na której będzie wyrwany obol i żeby widać było na jednym oku "duszy" drugą monetę... co o tym myślicie?

 

jeszcze raz spytam czy myślicie że dałoby się przedstawić duszę w sposób jakby to była postać z mgły czy dymu używając odpowiednich materialów czy cząstek?




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności