Jump to content

Recommended Posts

  • Replies 177
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

a sąsiadki kiedy atakujesz? :P

6.3 - jak na taką pancerną lufę to bardzo jasne...

 

odnośnie księżyca:

(...) Jeszcze jedna dosyć istotna sprawa - nie polecam fotografowania księżyca podczas całkowitej pełni. Zapewne zastanawiacie się dlaczego? Wyjaśnienie jest bardzo proste. Promienie słoneczne padają wtedy na naszego satelitę pod takim kątem, że nie widać na nim wyraźnie struktury jego powierzchni. (...)

z resztą polecam cały tekst: http://www.cyberfoto.pl/szkola-fotografowania-ksiazka-on-line/39946-fotografujemy-ksiezyc-mini-poradnik.htm

 

pozdro

Posted
dzięki, człowiek całe życie się uczy.

nie ma problemu...

będziesz na Autodesk roadshow ?

raczej nie... raz, że do wawy jest mi nie po drodze, a dwa - zerwałem z grafiką jakiś czas temu (po liźnięciu zaledwie wierzchołka tej góry lodowej) i chodzę teraz z panną fotografią :)

może innym razem obejrzę tą armatę

pozdro

Posted

ma prośbę o poradę dotyczącą istotnych parametrów dla obiektywu. Noszę się od dłuższego czasu z zakupem jakiegoś zooma do canona i jeśli to możliwe proszę o parę rad odnośnie doboru sprzętu (ogniskowa nie więcej niż 300mm,automat bez stabilizatora obrazu) polecane firmy/modele, własne doświadczenia.

 

pozdrawiam

Posted
ma prośbę o poradę dotyczącą istotnych parametrów dla obiektywu. Noszę się od dłuższego czasu z zakupem jakiegoś zooma do canona i jeśli to możliwe proszę o parę rad odnośnie doboru sprzętu o ogniskowej nie więcej niż 300mm, polecane firmy/modele, własne doświadczenia.

 

pozdrawiam

 

ja jestem jeszcze na początku drogi ale ...., wszystko zależy od funduszy

ja mam Sigma 55-200 za 420PLN, ale jakbym teraz kupował to kupiłbym 55-300 za 820PLN (to automaty).

"Prawdziwe" szkła zaczynają się od 1500 PLN (bez górnej granicy) a tam można wybierać Sigma (24-70) stałe światło 2,8 za 1600 itd.

 

 

Drakula :

"piksar, co to dokladnie za obiektyw? ile kosztowalo?"

 

Rubicon 500 - światło 6,8 od Zenita. cena na allegro 400-550 ja wyrwałem za 200PLN

Posted

piksar też myślałem o tej sigmie. Masz może jakieś zdjęcia dla porównania skrajnych ogniskowych jakie faktyczne przybliżenie to oferuje i ew coś jak się sprawdza w praniu Twoim zdaniem.

 

pozdrawiam

Posted

pytanie do fachowców

 

ile trzeba miec kasy i co kupic zeby zrobic sobie w domu male studio fotograficzne, czym oswietlac - jak to wogóle wyglada.

Będę miał teraz możliwości lokalowe, chciałbym coś zmontować - może nawet uda nam sie to wspólnie wykorzystać

Posted

lampa błyskowa - 239 zł

zarówka błyskowa - 83 zł

oprawka do zarówki z mocowanie do statywu - 27zł

statyw lampy 293cm - 79zł

soft box 60x60 - 88 zł

blenda zlota - 40 zł

blenda srebrna - 40 zł

tlo białe 3x5m - 45 zł

tlo czarne 3x5m - 45 zł

kostka synchro - 29 zł

kabel synchro - 30 zł

statyw aparatu - 70 zł

filtry kolorowe na soft box - 40 zł

 

 

jesli nie masz duzej powierzchni zamiast lampy jak pokombinujesz to zarowka blyskowa albo dwie wystarcza w zupelnosci. Ja wszystko w tych cenach kupowalem :)

Posted

to teraz sie pochwale :]

 

738f74a75af5bb61.jpg

 

czyli nowy nabytek: Lampa błyskowa Sigma EF 500 DG ST. to niesamowite ile taka lampa daje w fotografii.

 

Pozdrawiam

Posted

hehe, gratulacje! ja osobiście nie lubię robić zdjęć z lampą.

pokaż może jakiś teścik, Sigma vs wbudowana:)

no i przyznaj się ile dałeś:D

a zdjęcia idealne na billboard

Posted

nie ma sensu dawać testów bo lampa wbudowana może walić tylko na wprost a Sigma ma głowicę ruchomą we wszystkich kierunkach więc to odpada.

 

koszta? to nie jest jakiś tam najnowszy model. w sklepie średnio cena waha się od 700 do 800 zł. ja ją miałem za 520 (brałem na firmę).

 

ale jak za tą cenę to po prostu ideał. możliwości sa praktycznie nieograniczone. teraz tylko kabelek albo Ird i można używać jej jako lampa studyjna :)

 

Pozdrawiam

Posted

ale potwierdzam co mówi Vorek - zdjęcie reklamowe udane - wyślij do nich, zobaczymy co będzie.

 

 

-edit

da się ją wyzwolic błyskiem lampy wbudowanej ?

Posted

Panowie,

 

Mam aparat bez obiektywowy :P - Canon A630.

Mam też do niego tubę, nie zapowiada się żeby aparat szybko uległ zmianie więc chciałem kupić do niego konwerter szerokokątny.

 

Moje pytanie - opłacają się takie rzeczy?

Jak to jest z tymi współczynnikami (np x0,5) ? Im mniejszy tym mniejsze pole widzenia?

 

Konwerter ma być głównie stosowany do zdjęć rowerowo-deskorolkowych, wydaje mi się że daje dobre pole widzenia i lekki efekt rybiego oka :) Chyba że macie pomysły na coś innego w rozsądnych cenach co nadaje się do tych celów i mocowania na tubie?

 

Przykładowy konwerter http://www.allegro.pl/item187634988_konwerter_szerokokatny_raynox_dcr_730_nowy_fvat.html

Posted

duża dystorsja:/

Jak to jest z tymi współczynnikami (np x0,5) ? Im mniejszy tym mniejsze pole widzenia?

to jest chyba mnoznik ogniskowej, czyli im mniejszy tym szerszy kąt

Posted

Dariusz, przy takich zdjęciach dystorsja jest nawet wskazana, jeszcze najlepiej gdy przybierze wypukłą formę. :) Także tym się nie przejmuję.

Posted

z tego co pamiętam rybie oka zaczynają się od 16mm(?) przemnóż sobie te 35mm przez współczynnik konwertera (w podanym przykładzie 0.7 czyli wyjdzie 24.5mm) i wybierz ten który Cię jak najbardziej zbliży do tych 16mm

Posted

lampecka

musiałem się pochwalić ostatni z większych zakupów do domowego studia i walki w terenie (w terenie juz przeszła chrzest podczas focenia w lekkim deszczu).

10c9e43345f788b4.jpg

Posted

Myślę że możesz rozglądnąć się w ofercie tego sklepu

 

http://www.funsports.pl/

 

Niektórzy się z nich śmieją inni sobie chwalą, myślę jednak że sprzęt z podanych linków wyższej klasy nie będzie jak ten oferowany przez funsports. (Choć zawsze mogę się mylić:D)

Posted

...gdyby ktoś jeszcze nie słyszał, to dzisiejszy poranek przyniósł parę miłych informacji

...nie będę się rozpisywał tylko podlinkuję

 

D3

> http://optyczne.pl/642-nowo%B6%E6-Nikon_D3_-_pe%B3na_klatka_dla_profesjonalist%F3w.html

> http://www.dpreview.com/news/0708/07082312nikond3.asp

 

D300

> http://optyczne.pl/641-nowo%B6%E6-Nikon_D300_-_nast%EApca_udanego_D200..html

> http://www.dpreview.com/news/0708/07082313nikond300.asp

 

Dodatkowo mają pojawić się nowe szkła

AF-S 14-24mm f/2.8G ED

AF-S 24-70mm f/2.8G ED

AF-S 400mm f/2.8G ED VR

AF-S 500mm f/4G ED VR

AF-S 600mm f/4G ED VR

> http://www.optyczne.pl/640-nowo%B6%E6-Pi%EA%E6_nowych_obiektyw%F3w_Nikkor.html

 

Jestem ciekawy jak będą wyglądały zdjęcia z D3 w trybach H1 i H2 (ISO 12800 i 25600) :)

No i 11 klatek na sekundę - to już prawie film

Nie wiem jak wy ale ja już pośliniłem ekran :P

Posted

Everyman ;O Zabiłeś mnie tym info:O dzięki wielkie:D No to nie zostaje nic innego jak spadać za granicę i zbierać na D3/300 ewntualnie D200 którego cena być może mocno spadnie w dół. Choć przy tych dwóch nowych modelach chyba nie będzie warto zawracać sobię głowy D200...łi łil si. A Canoniarze niedługo będą mieli swojego 40D i wszyscy będą żyli długo i szczęśliwie..;d

Posted

Ha i jeszcze jeden news premiera Canon 40D 15- września

cena w techmarket narazie 1300 ojro

tym samym rozpoczynam przetarg na moje 30D które oddam w dobrej cenie w listopadzie/grudniu 2007 - jacyś chetni ?

Posted

większa matryca, redukcja szumów, szczelne Body, 14bitowy system plików. 6.5 klatki na sec (75 klatek w serii) , podgląd na żywo w LCD i o 300 jednostek większy zakres czułości WB w kelvinach.

 

warto dopłacić 1k ;]

Posted

matryca wieksza fizycznie? bo jesli nawalili na tej samej powierzchni wiecej pikseli to wiadomo, widac ze redukcja szumow musi byc mega,

 

14 bit? nie dla mnie, 6.5 klatki? nie dla mnie, 30D mi styka pod tym wzgledem, podglad na zywo? mialem to w kompakcie...

 

zakres czulosci? tez mi pasuje...

uiszczelnienia? na calym body czy tylko kilka klapek? lustro jest uszczelnione? pentamirror tez? bagnet? stopka? bo ile czytalem to slyszalem ze uszczelnienie jest tylko na kilku klapkach

 

580 mk II ma stopke przygotowana pod uszczelnione aparaty, czy jest 100% szczelna z 40D ? nie sadze. tylko z markiem.

 

wiec dla mnie nie warto dolozyc 1k i w przyszlosci go rpzeznaczyc na 70-200 L ten jasniejszy niz ten ciemniejszy... albo wlasnie na 580 niz 430

Posted

lampa 430 nie ma lotu do 580 uwierzcie

co do klocka na dopłate warto - pod warunkiem że 40D okaże się dopracowaną konstrukcją

przynajmniej taką jak 30D

Posted

illy: wybacz ale nie rozumiem... po co ci uszczelnianie lustra? ] tak samo jak pryzmatu? to jest wewnątrz body - szczelnego. canon uszczelnił konstrukcję body. już w moim 350D można było bez przeszkód hasać na koncercie w deszczu (tylko szkła potem trzeba suszyć).

więc jeśli body stało się szczelniejsze to znaczy, że można hasać przy tornado.

 

6,5klatki nie dla ciebie? to trzeba było wziąc 400D. matryca większa a sprzęt tańszy.

 

14bit nie dla ciebie? tak jak wyżej :]

 

a z dopłatą klocka do tej jaśniejszej elki... masz racje jaśniejszy - lepszy. ale rzadko kiedy człowiek jest w stanie chomikować 1k tylko dla obiektywu. prędzej czy później kasa wypłynie na coś innego :]

Posted

tweet: powiedz jaka jest roznica w takim razie w twoim "szczelnym" 350D, uszczelnionym 40D, a 1D. Zaluje ze mam wolny net, to bym znalazl ten artykul.

 

14 bit? nie wiem, moze jakas rewelacja, moze nie. poki co to pierwszy aparat, tymbardziej zlecen nie mam a raczej bawie sie, po co mi to?

 

6 klatek na sekunde? moje 3 mi stykna, nawet czasami jest za szybko

 

400D? phi, za bardzo szumi, jakies takie malenstwo w lapach gdzie 30D trzymam wygodnie bez gripa a wczoraj latalem z sigma 10-20 i tez problemow nie bylo, niestety dlugiej elki mi nie dali do zabawy jeszcze ;]

pozatym kolko, to jest to czego brakowalo w 350 ktory chcialem kupic przed wakacjami, a zniesmaczylem sie jak znajomy dal mi pofocic impreze na 20D.

 

i to nie jest tak ze mowie ze 40D to syf, ze fuj ze nowe. mi na nim nie zalezy, bo jakbym mogl, to bym kupil nowego 20D. po prostu nie musze iec najnowszego sprzetu na rynku. nie potrzebuje go. wyznaje zasade kolegi ktoremu wczoraj na festiwalu filmow padl af w 20D i zmienil tylko dlatego na 40D, bo potrzebowal "teraz i tutaj"

 

napisalem, w 40D najbardziej jara mnie redukcja szumow i bodajze (bo nie pamietam) nieinterpolowane iso 3200 (czy jak to sie nazywa) ktore w 30 trzeba wlaczyc w Cf.

 

Jaak dobije ten aparat to mozliwe ze kupie 50D bo pewnie wtedy wyjdzie. Ale to tylko i wylacznie dlatego bo inne nie beda dostepne.

 

I tak: slyszalem, 40D ponoc bije lekko 5D na glowe. Tyle ze primo: pewnie zaraz wejdzie 5dmk2, oraz 5d ma jednak FF

 

a co do 1kpln na obiektyw, wlasnie stala sie prawda, podotykalem i normalnie kupilbym sigme 10-20 albo tokine 12-24 bodajze, a tak juz mam na canona 10-20

Posted

dziwne te wasze przekomarzania:)

obecnie mamy taki wybór Canonów, że każdy może kupić to czego potrzebuje.

Ja mam 350D, bo poprostu nie stać mnie było na nic lepszego. a następny będzie 5D, bo ma "kółeczko", genialną jakość wykonania i oczywiście FF, przy którym moja Tokina rozwinęła by skrzydła:) oczywiście jest kilka innych "drobiazgów" na które nie zwracam tak uwagi, np większa matryca itd.

[+]

tu macie ciekawostkę, jak wygląda fota z 5d z Tokiną 12-24mm

5dt12412mmf8na6.jpg

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy