patry Napisano 1 Wrzesień 2006 Napisano 1 Wrzesień 2006 Witam, zastanawiam sięnad jedną sprawą - które z czterech materiałów szkła w mentalu jest najrealistyczniejsze?? PS szkła jakie znam to: 1) materiał raytrace z transperancy na biały i difusse na czarny 2) materiał glass physic pen 3) materiał mental ray z mapką glass lume w slocie surface 4) materiał mental ray z mapką dielectric 3dsmax w slocie surface Które szkło jest najrealistyczniejsze, żeby zasymulować szkło np. szklanki??
Vorek Napisano 1 Wrzesień 2006 Napisano 1 Wrzesień 2006 każda metoda jest dobra jeżeli dobrze ją wykorzystasz, zazwyczaj trzeba jeszcze ustawić odpowiednie mapy dla fotonów jeżeli planujesz kaustyki. Najlepiej rób zdjęcia, oglądaj zdjęcia, podglądaj rzeczywistość i porównuj z tym co renderujesz.
MVM Napisano 1 Wrzesień 2006 Napisano 1 Wrzesień 2006 Obserwacja jest rzeczywiście pomocna. Jak na szklanke to Dielectric. Z fotonami tej samej nazwy. {Ze względu na dwa wspułczynniki załamania. Ps:Glass phisic phen to prawie to samo co dielectric} I najwarzniejsze niezależnie od shadera kturego użyjesz stały wspułczynnik załamania . Z tego co pamiętam jest w helpie spis wspułczynników dla rużnych materiałów.
patry Napisano 1 Wrzesień 2006 Autor Napisano 1 Wrzesień 2006 MVM jeśli na szklanke dielectric to na wode w szklance co dać??
SWRSC Napisano 1 Wrzesień 2006 Napisano 1 Wrzesień 2006 w helpie maxa 7 masz tutorial do Mentala o tym
tweety Napisano 1 Wrzesień 2006 Napisano 1 Wrzesień 2006 poza tym jest na forum wątek Cautic Contest (traktujący o szkłach i cieczach), tam się dowiesz sporo rzeczy.
MVM Napisano 1 Wrzesień 2006 Napisano 1 Wrzesień 2006 Właśnie w helpie jest to przerabiane na kieliszku z winem. Co do wody to jest tu juz zupełnie inna sprawa mi podoba sie konstrukcja z turtoriala z tej strony. Rużne są szkła i różna jest woda czsami mętna czasami czysta a zupa to juz zupełnie inna gatka. Szkło podobnie , szkło np: sz.ołowiane, flintglass, sz.mleczne ... Ps: pisanie zawdzięczam systemowi szkolnictwa i władzy ;)
Karrde Napisano 1 Wrzesień 2006 Napisano 1 Wrzesień 2006 SWRSC --> Wytykanie błędów ortograficznych jest równie niestosowne jak ich popełnianie. Netykieta się kłania. Glass Physic Phen. jest najbardziej "fizycznie poprawnym" odwzorowaniem szkła. Prawda jest jednak taka, że używasz tego, co daje najlepsze rezultaty. Stara prawda CG - "If it looks good, it is good" :) Niezależnie od tego czy liczyło się dokładnie według prawideł fizyki. ;)
MVM Napisano 1 Wrzesień 2006 Napisano 1 Wrzesień 2006 Malarz ma malować pieknie, niekoniecznie realistycznie ?. Co do czystej wody to podobnie jak szkło tyle że z innymi cieniami i kolorami . Ale woda morska będzie zupełnie inna. Co do poprawnosci zgadzam sie z "Karrde".
pecet Napisano 1 Wrzesień 2006 Napisano 1 Wrzesień 2006 Malarz ma malować pieknie, niekoniecznie realistycznie ?. jak najbardziej tak np. Picasso :) też się zastanawiałem nad tym, który mat jest najlepszy do szkła i wyszło że zwykły raytrace, bo wiem co i jak w nim poprzestawiać żeby efekt był taki jak iego potrzebuje
MVM Napisano 1 Wrzesień 2006 Napisano 1 Wrzesień 2006 Jest prosty jak obsługa cepa szczegulnie że od razu masz pożądany efekt. {Tak a propo to czy do zrobienia materiału "barszczu białego" polecacie Fast SSS czy SSS Phisical Material.}
patry Napisano 2 Wrzesień 2006 Autor Napisano 2 Wrzesień 2006 Czyli do kaustyk jakie szkło jest najlepsze?? Dielectric??
MVM Napisano 2 Wrzesień 2006 Napisano 2 Wrzesień 2006 Do kaustyki każde jest dobre problem polaga na tym jak bardzo chcesz mieć ją widoczeną. Z realnymi shaderami nie zawsze efekt jest ładny a wymagają dużo czasu a w zwykłych efekt jest przejaskrawiony i niereanlny, poza tym zależy to od obiektu. Diamenty są szczegulnie trudne przy redendingu, Na przykład zwykła szyba okienna może w ogule nie wymagac kaustyki jak zrobisz dobry materiał, co zaoszczędzisz czas i nerwy. Wszystko w zależności od okoliczności .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się