Skocz do zawartości

Szkła w mentalu... ile tego?? :)


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, zastanawiam sięnad jedną sprawą - które z czterech materiałów szkła w mentalu jest najrealistyczniejsze??

PS szkła jakie znam to:

1) materiał raytrace z transperancy na biały i difusse na czarny

2) materiał glass physic pen

3) materiał mental ray z mapką glass lume w slocie surface

4) materiał mental ray z mapką dielectric 3dsmax w slocie surface

 

Które szkło jest najrealistyczniejsze, żeby zasymulować szkło np. szklanki??

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

każda metoda jest dobra jeżeli dobrze ją wykorzystasz, zazwyczaj trzeba jeszcze ustawić odpowiednie mapy dla fotonów jeżeli planujesz kaustyki. Najlepiej rób zdjęcia, oglądaj zdjęcia, podglądaj rzeczywistość i porównuj z tym co renderujesz.

Napisano

Obserwacja jest rzeczywiście pomocna.

 

Jak na szklanke to Dielectric.

Z fotonami tej samej nazwy.

 

{Ze względu na dwa wspułczynniki załamania.

Ps:Glass phisic phen to prawie to samo co dielectric}

 

I najwarzniejsze niezależnie od shadera kturego użyjesz stały wspułczynnik załamania .

Z tego co pamiętam jest w helpie spis wspułczynników dla rużnych materiałów.

Napisano

Właśnie w helpie jest to przerabiane na kieliszku z winem.

 

Co do wody to jest tu juz zupełnie inna sprawa mi podoba sie konstrukcja z turtoriala z tej strony.

 

Rużne są szkła i różna jest woda czsami mętna czasami czysta a zupa to juz zupełnie inna gatka.

Szkło podobnie ,

szkło np: sz.ołowiane, flintglass, sz.mleczne ...

 

Ps: pisanie zawdzięczam systemowi szkolnictwa i władzy ;)

Napisano

SWRSC --> Wytykanie błędów ortograficznych jest równie niestosowne jak ich popełnianie. Netykieta się kłania.

 

Glass Physic Phen. jest najbardziej "fizycznie poprawnym" odwzorowaniem szkła. Prawda jest jednak taka, że używasz tego, co daje najlepsze rezultaty.

Stara prawda CG - "If it looks good, it is good" :)

Niezależnie od tego czy liczyło się dokładnie według prawideł fizyki. ;)

Napisano

Malarz ma malować pieknie, niekoniecznie realistycznie ?.

 

Co do czystej wody to podobnie jak szkło tyle że z innymi cieniami i kolorami .

Ale woda morska będzie zupełnie inna.

 

Co do poprawnosci zgadzam sie z "Karrde".

Napisano
Malarz ma malować pieknie, niekoniecznie realistycznie ?.
jak najbardziej tak np. Picasso :)

 

też się zastanawiałem nad tym, który mat jest najlepszy do szkła i wyszło że zwykły raytrace, bo wiem co i jak w nim poprzestawiać żeby efekt był taki jak iego potrzebuje

Napisano

Jest prosty jak obsługa cepa szczegulnie że od razu masz pożądany efekt.

 

{Tak a propo to czy do zrobienia materiału "barszczu białego" polecacie Fast SSS czy SSS Phisical Material.}

Napisano

Do kaustyki każde jest dobre problem polaga na tym jak bardzo chcesz mieć ją widoczeną.

 

Z realnymi shaderami nie zawsze efekt jest ładny a wymagają dużo czasu

a w zwykłych efekt jest przejaskrawiony i niereanlny, poza tym zależy to od obiektu.

Diamenty są szczegulnie trudne przy redendingu,

Na przykład zwykła szyba okienna może w ogule nie wymagac kaustyki jak zrobisz dobry materiał, co zaoszczędzisz czas i nerwy.

 

Wszystko w zależności od okoliczności .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności