Skocz do zawartości

Qmc +lc


klikus1984

Rekomendowane odpowiedzi

witam, niedawno czytalem sobie w light contest, ze niektorzy uzywaja QMC+ light cache. Interesuja mnie wartosci subdivis, jakie nalezy wpisac, aby uzyskac efekt o takiej ilosci noise jak dla tradycyjnego Irr+LC. Chodzi mi konkretnie o:

 

Image sampler - Adaptive rQMC image sampler min subdivs, max subdivs

Quasi MOnte Carlo GI - subdivis

 

chodzi mi o jakies realne liczby, bo nie wim, czy wpisac 1000, czy 10

dotychczas uzywalem Irr+LC, wydaje mi sie ze zostane przy tej metodzie, ale jakos ciekawi mnie QMC+LC, bo podobno jest duzo dokladniejsza.

 

pozdro thx 4 help

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 25
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

qmc + lc to podobno najbardziej poprawne fizycznie połaczenie silników. ja tam się na rqmc samplerze nie znam ale tam siedzi dziabeł bo widziałem rendery na 60 samplach qmc a noisu nie było wogóle :)

 

btw. jak znajdziesz jakieś dobre ustawienia to weź podaj :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie doceniasz mnie przyjacielu :) po pierwsze znam angielski , po drugie juz tego tutka widzialem jakis czas temu i nawet renderowalem z tymi ustawieniami :) ale Noise wyszedl mi za duzy :( a mi chodzi zeby byl noise ale bardzo lekki, a efekt czystosci zblizony do Irr +LC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lc ma teoretycznie infinite bounces. przy materiałach z kolorem różnym od 255 odbicia światła będą wygasały tak jak w przyrodzie. lc więc zajmuje się poprawnym rozłożeniem światła, a detalami i non blurry metodą wygładzania sampli z ligth cahe > qmc. dalej uważam że temu zestawowi najbliżej do poprawności fizycznej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm trzeba by bylo zapytac Sans Serifa jak on to ustawia, o ile pracuje w V rayu:) Niestety moje pytania o ustawienia rendera olał:(

 

sorry. może po prostu nie zauważyłem albo zapomniałem, ale nie olałem :)

tak ogólnie to ja się nie znam i jadę na scenach z evermotion pod które podstawiam własne modele :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez przesady Hynol...wiedza nalezy sie dzielic bo to pozwoli na dalszy rozwoj a z czasem moze i wrocic z powrotem do osoby zrodłowej. Z duzym zaciekawieniem przeczytalem Twojego "wykladu" o zjawisku Fresnela. Dla mnei byla owa fajna bryka za co dziekuje:) I chyba o to chodzi:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To było tak nieco na wesoło. Ale trudno zaprzeczyć że wiedza jest towarem - można się o tym przekonać patrząc na pensje zachodnich wykładowców uniwersyteckich lub działalność Gnomona, Heliona itd. Często wrzucam to co zrobie i dziele się shaderami z innymi użytkownikami na CGT. Ale też nie mam zamiaru zdradzać wszystkich tajemnic warsztatu, bo to strzał do własnej bramki. Jakiś młodszy, bardziej uzdolniony poczyta, zassa a ja dostane kopa w tyłek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam sie z toba Hynol w pewnym sensie. rozumiem doskonale to , ze ktos ciezko pracowal, siedzial dlugimi godzinami, zeby na cos wpasc itp. Ale jezeli jestes dobry w tym co robisz, to nie musisz sie martwic o to ze zabraknie ci klientow. :) Ja istote tego forum odbieram w taki sposob, ze nie musze wsadzac reki do ognia, zeby wiedziec ze moge sie oparzyc :P jezli ustawiam rendering i czekam 4 godziny na efekt, ktory moge poznac w 5 min, to nie ma sie co dziwic ze chcialbym zeby ktos sie swoja wiedza podzielil.

 

Coz jak na razie nie widze chetnych. Samochodu niestety nie mam, wiec moze za pare tygodni odkryje to o co mi chodzi, a wtedy badz pewny, ze sie podziele swoimi ustawieniami :)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności