Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

witam, niedawno czytalem sobie w light contest, ze niektorzy uzywaja QMC+ light cache. Interesuja mnie wartosci subdivis, jakie nalezy wpisac, aby uzyskac efekt o takiej ilosci noise jak dla tradycyjnego Irr+LC. Chodzi mi konkretnie o:

 

Image sampler - Adaptive rQMC image sampler min subdivs, max subdivs

Quasi MOnte Carlo GI - subdivis

 

chodzi mi o jakies realne liczby, bo nie wim, czy wpisac 1000, czy 10

dotychczas uzywalem Irr+LC, wydaje mi sie ze zostane przy tej metodzie, ale jakos ciekawi mnie QMC+LC, bo podobno jest duzo dokladniejsza.

 

pozdro thx 4 help

  • Odpowiedzi 25
  • Wyświetleń 1,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

a może pobaw się też irr+qmc. w nowym vrayu troche to poprawili i przyspieszyli. kolorki wychodzą fajniejsze i bardziej realistyczne.

Napisano

qmc + lc to podobno najbardziej poprawne fizycznie połaczenie silników. ja tam się na rqmc samplerze nie znam ale tam siedzi dziabeł bo widziałem rendery na 60 samplach qmc a noisu nie było wogóle :)

 

btw. jak znajdziesz jakieś dobre ustawienia to weź podaj :D

Napisano
  • Autor

hehe no wlasnie :) jezeli chodzi o najbardziej poprawne fizycznie ustawienia, to wydaje mi sie ze QMC + QMC irr, to tez qmc, ale taki gdzi emozna wprowadzac zubozszenia, tak mi sie wydaje :)

Napisano
  • Autor

no nie doceniasz mnie przyjacielu :) po pierwsze znam angielski , po drugie juz tego tutka widzialem jakis czas temu i nawet renderowalem z tymi ustawieniami :) ale Noise wyszedl mi za duzy :( a mi chodzi zeby byl noise ale bardzo lekki, a efekt czystosci zblizony do Irr +LC

Napisano

Najpoprawniejsze fizycznie będzie chyba ustawienie pri/sec QMC/QMC. Ale czas potrzebny na takie zabawy jest długi.

Napisano

najpoprawniejsze jest lc+qmc gdyż lc ma nieskończoną ilość bounces w przeciwieństwie do qmc

Napisano

Ale działa w przybliżeniu a nie na twardo. Poza tym światło nie odbija się w nieskończoność ;). Więc przy pewnej ilości bouncesów zależnej od energii żródeł światła to qmc staje się poprawniejszy.

Napisano

Ojej. Nie. Myślałem że sobie podyskutujemy na ten temat ;). Ale dodam że sam nie używam QMC, bo to zbyt brutalna metoda jak dla mnie. IRM+LC jest wystarczające dla mnie.

Napisano

lc ma teoretycznie infinite bounces. przy materiałach z kolorem różnym od 255 odbicia światła będą wygasały tak jak w przyrodzie. lc więc zajmuje się poprawnym rozłożeniem światła, a detalami i non blurry metodą wygładzania sampli z ligth cahe > qmc. dalej uważam że temu zestawowi najbliżej do poprawności fizycznej :D

Napisano

Hmmm trzeba by bylo zapytac Sans Serifa jak on to ustawia, o ile pracuje w V rayu:) Niestety moje pytania o ustawienia rendera olał:(

Napisano

Ust. są jak tajna receptura ukochanej babci, nie chcesz się nimi dzielić ze wszystkimi. :D

Napisano

zauwaz ze inni mogą na tym zarabiac a pozatym chciałbys sie dzielic wszystkim nad czym siedziałes czasem po pare dni?

Napisano

klikus - masz jakąś fajną bryke? Jeżeli tak to czekam z niecierpliwością aż się nią podzielisz. ;)

Napisano
Hmmm trzeba by bylo zapytac Sans Serifa jak on to ustawia, o ile pracuje w V rayu:) Niestety moje pytania o ustawienia rendera olał:(

 

sorry. może po prostu nie zauważyłem albo zapomniałem, ale nie olałem :)

tak ogólnie to ja się nie znam i jadę na scenach z evermotion pod które podstawiam własne modele :)

Napisano

bez przesady Hynol...wiedza nalezy sie dzielic bo to pozwoli na dalszy rozwoj a z czasem moze i wrocic z powrotem do osoby zrodłowej. Z duzym zaciekawieniem przeczytalem Twojego "wykladu" o zjawisku Fresnela. Dla mnei byla owa fajna bryka za co dziekuje:) I chyba o to chodzi:)

Napisano

O!!! Witaj SansSerif!!! W takim ukladzie sorki, za zbyt pochopne wnioski, choc pytalem 2x, stad moje odczucia:P Czyli reasumujac V Ray?:)

Napisano

To było tak nieco na wesoło. Ale trudno zaprzeczyć że wiedza jest towarem - można się o tym przekonać patrząc na pensje zachodnich wykładowców uniwersyteckich lub działalność Gnomona, Heliona itd. Często wrzucam to co zrobie i dziele się shaderami z innymi użytkownikami na CGT. Ale też nie mam zamiaru zdradzać wszystkich tajemnic warsztatu, bo to strzał do własnej bramki. Jakiś młodszy, bardziej uzdolniony poczyta, zassa a ja dostane kopa w tyłek ;)

Napisano
  • Autor

zgadzam sie z toba Hynol w pewnym sensie. rozumiem doskonale to , ze ktos ciezko pracowal, siedzial dlugimi godzinami, zeby na cos wpasc itp. Ale jezeli jestes dobry w tym co robisz, to nie musisz sie martwic o to ze zabraknie ci klientow. :) Ja istote tego forum odbieram w taki sposob, ze nie musze wsadzac reki do ognia, zeby wiedziec ze moge sie oparzyc :P jezli ustawiam rendering i czekam 4 godziny na efekt, ktory moge poznac w 5 min, to nie ma sie co dziwic ze chcialbym zeby ktos sie swoja wiedza podzielil.

 

Coz jak na razie nie widze chetnych. Samochodu niestety nie mam, wiec moze za pare tygodni odkryje to o co mi chodzi, a wtedy badz pewny, ze sie podziele swoimi ustawieniami :)

 

pozdrawiam

Napisano

powiem Ci tak, ja rozwiązania nie znam, ale renderuj mały region np 100 x 100 px i baw sie wartościami:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności