Napisano 19 Wrzesień 200618 l witam, niedawno czytalem sobie w light contest, ze niektorzy uzywaja QMC+ light cache. Interesuja mnie wartosci subdivis, jakie nalezy wpisac, aby uzyskac efekt o takiej ilosci noise jak dla tradycyjnego Irr+LC. Chodzi mi konkretnie o: Image sampler - Adaptive rQMC image sampler min subdivs, max subdivs Quasi MOnte Carlo GI - subdivis chodzi mi o jakies realne liczby, bo nie wim, czy wpisac 1000, czy 10 dotychczas uzywalem Irr+LC, wydaje mi sie ze zostane przy tej metodzie, ale jakos ciekawi mnie QMC+LC, bo podobno jest duzo dokladniejsza. pozdro thx 4 help
Napisano 19 Wrzesień 200618 l a może pobaw się też irr+qmc. w nowym vrayu troche to poprawili i przyspieszyli. kolorki wychodzą fajniejsze i bardziej realistyczne.
Napisano 20 Wrzesień 200618 l qmc + lc to podobno najbardziej poprawne fizycznie połaczenie silników. ja tam się na rqmc samplerze nie znam ale tam siedzi dziabeł bo widziałem rendery na 60 samplach qmc a noisu nie było wogóle :) btw. jak znajdziesz jakieś dobre ustawienia to weź podaj :D
Napisano 20 Wrzesień 200618 l Autor hehe no wlasnie :) jezeli chodzi o najbardziej poprawne fizycznie ustawienia, to wydaje mi sie ze QMC + QMC irr, to tez qmc, ale taki gdzi emozna wprowadzac zubozszenia, tak mi sie wydaje :)
Napisano 20 Wrzesień 200618 l Nie chce się chwalić, ale przetłumaczyłem tutka z oficjalnego helpa v-raya: Tutorial - uniwersalne ustawienia GI w V-Ray'u - tam są ustawienia QMC+LC pozdr
Napisano 20 Wrzesień 200618 l Autor no nie doceniasz mnie przyjacielu :) po pierwsze znam angielski , po drugie juz tego tutka widzialem jakis czas temu i nawet renderowalem z tymi ustawieniami :) ale Noise wyszedl mi za duzy :( a mi chodzi zeby byl noise ale bardzo lekki, a efekt czystosci zblizony do Irr +LC
Napisano 21 Wrzesień 200618 l Najpoprawniejsze fizycznie będzie chyba ustawienie pri/sec QMC/QMC. Ale czas potrzebny na takie zabawy jest długi.
Napisano 21 Wrzesień 200618 l najpoprawniejsze jest lc+qmc gdyż lc ma nieskończoną ilość bounces w przeciwieństwie do qmc
Napisano 21 Wrzesień 200618 l Ale działa w przybliżeniu a nie na twardo. Poza tym światło nie odbija się w nieskończoność ;). Więc przy pewnej ilości bouncesów zależnej od energii żródeł światła to qmc staje się poprawniejszy.
Napisano 21 Wrzesień 200618 l Ojej. Nie. Myślałem że sobie podyskutujemy na ten temat ;). Ale dodam że sam nie używam QMC, bo to zbyt brutalna metoda jak dla mnie. IRM+LC jest wystarczające dla mnie.
Napisano 21 Wrzesień 200618 l lc ma teoretycznie infinite bounces. przy materiałach z kolorem różnym od 255 odbicia światła będą wygasały tak jak w przyrodzie. lc więc zajmuje się poprawnym rozłożeniem światła, a detalami i non blurry metodą wygładzania sampli z ligth cahe > qmc. dalej uważam że temu zestawowi najbliżej do poprawności fizycznej :D
Napisano 21 Wrzesień 200618 l Hmmm trzeba by bylo zapytac Sans Serifa jak on to ustawia, o ile pracuje w V rayu:) Niestety moje pytania o ustawienia rendera olał:(
Napisano 21 Wrzesień 200618 l Ust. są jak tajna receptura ukochanej babci, nie chcesz się nimi dzielić ze wszystkimi. :D
Napisano 21 Wrzesień 200618 l Autor heh i to jest dla mnie troszke bez sensu :\ traci psem ogrodnika :D
Napisano 21 Wrzesień 200618 l zauwaz ze inni mogą na tym zarabiac a pozatym chciałbys sie dzielic wszystkim nad czym siedziałes czasem po pare dni?
Napisano 21 Wrzesień 200618 l klikus - masz jakąś fajną bryke? Jeżeli tak to czekam z niecierpliwością aż się nią podzielisz. ;)
Napisano 21 Wrzesień 200618 l Hmmm trzeba by bylo zapytac Sans Serifa jak on to ustawia, o ile pracuje w V rayu:) Niestety moje pytania o ustawienia rendera olał:( sorry. może po prostu nie zauważyłem albo zapomniałem, ale nie olałem :) tak ogólnie to ja się nie znam i jadę na scenach z evermotion pod które podstawiam własne modele :)
Napisano 21 Wrzesień 200618 l bez przesady Hynol...wiedza nalezy sie dzielic bo to pozwoli na dalszy rozwoj a z czasem moze i wrocic z powrotem do osoby zrodłowej. Z duzym zaciekawieniem przeczytalem Twojego "wykladu" o zjawisku Fresnela. Dla mnei byla owa fajna bryka za co dziekuje:) I chyba o to chodzi:)
Napisano 21 Wrzesień 200618 l O!!! Witaj SansSerif!!! W takim ukladzie sorki, za zbyt pochopne wnioski, choc pytalem 2x, stad moje odczucia:P Czyli reasumujac V Ray?:)
Napisano 21 Wrzesień 200618 l To było tak nieco na wesoło. Ale trudno zaprzeczyć że wiedza jest towarem - można się o tym przekonać patrząc na pensje zachodnich wykładowców uniwersyteckich lub działalność Gnomona, Heliona itd. Często wrzucam to co zrobie i dziele się shaderami z innymi użytkownikami na CGT. Ale też nie mam zamiaru zdradzać wszystkich tajemnic warsztatu, bo to strzał do własnej bramki. Jakiś młodszy, bardziej uzdolniony poczyta, zassa a ja dostane kopa w tyłek ;)
Napisano 21 Wrzesień 200618 l Autor zgadzam sie z toba Hynol w pewnym sensie. rozumiem doskonale to , ze ktos ciezko pracowal, siedzial dlugimi godzinami, zeby na cos wpasc itp. Ale jezeli jestes dobry w tym co robisz, to nie musisz sie martwic o to ze zabraknie ci klientow. :) Ja istote tego forum odbieram w taki sposob, ze nie musze wsadzac reki do ognia, zeby wiedziec ze moge sie oparzyc :P jezli ustawiam rendering i czekam 4 godziny na efekt, ktory moge poznac w 5 min, to nie ma sie co dziwic ze chcialbym zeby ktos sie swoja wiedza podzielil. Coz jak na razie nie widze chetnych. Samochodu niestety nie mam, wiec moze za pare tygodni odkryje to o co mi chodzi, a wtedy badz pewny, ze sie podziele swoimi ustawieniami :) pozdrawiam
Napisano 21 Wrzesień 200618 l powiem Ci tak, ja rozwiązania nie znam, ale renderuj mały region np 100 x 100 px i baw sie wartościami:)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto