marq Napisano 1 Październik 2006 Napisano 1 Październik 2006 Siema... no śmieszna sprawa... Mam do zrobienia plakat wzorowany na filmie "znaki". Będzie on przedstawiał pole kukurydzy z wyciętym znakiem. Potrzebny mi był do tego model kukurydzy. Siadłem do tego bardzo pewnie, ale jakoś sie zorientowalem, że nie wiem jak to wymodelować. W nurbsach jestem raczej cieniutki. Chciałem polygonami, ale źle siatka wychodziła. Co proponujecie??... A może ktoś ma taki model albo wie skąd ściągnąć/kupić. Byłbym wdzięczny za jakiekolwiek wskazówki.
chveti Napisano 1 Październik 2006 Napisano 1 Październik 2006 Jak to będzie z daleka to ja bym sugerował żebyś zrobił coś na kształt kukurydzy , i dał teksturkę z bump'em...powinno wystarczyć.
Marcin Napisano 1 Październik 2006 Napisano 1 Październik 2006 czy ta kukurydza będzie widoczna z bliska czy raczej pole z lotu ptaka ? jeśli to drugie to chyba modelowanie dokładnego modelu było by z deka chybione.
piotrek Napisano 1 Październik 2006 Napisano 1 Październik 2006 Jeśli widok będzie z daleka, to nie martw się zbytnio o siatkę...
SUPER_OkO Napisano 1 Październik 2006 Napisano 1 Październik 2006 Kukurydze mozna kupic w sklepie jeszcze. Czyli na pierwszym planie wrzucic fotke obrobiona a na dalszym to co chveti
Ania Napisano 1 Październik 2006 Napisano 1 Październik 2006 jak ma byc z bliska to moze scatter lub parray
marq Napisano 3 Październik 2006 Autor Napisano 3 Październik 2006 To będzie takie duże sześcienne pole. Kamera będzie na jednym ze skrajów pola na wysokości ok. 1 metr ponad roślinami. Te które będą blisko będą widoczne. Plakat będzie duży więc musi być ładna siatka (przynajmniej dla tych bliskich obiektów)
Hindus Napisano 3 Październik 2006 Napisano 3 Październik 2006 to jak musi być dobra siatka to modeluj dobrą siatke - w czym ? w jakims programie do modelowanie itp np 3dsmax - bez różnicy. plane 2x6 z weldem na ostatnich vertexach do tego bend i masz liść. Na kolbe - pare boxów z meshsmoothem + array reszta teksturą. aha - wymodelowac - a nie zmodelować :D
Eldar Napisano 3 Październik 2006 Napisano 3 Październik 2006 słuchaj, kiedyś coś się bawiłem i wyszło coś takiego : http://www.gult.webpark.pl/koola.jpg może jakby troche odjąć z filtru coś to może krawędzie były by mniej kanciate ? moze być ? ale nie pamiętam jaki to był modifier.. jak coś można z tego zrobić to postaram się poszukać...
Shogun 3D Napisano 3 Październik 2006 Napisano 3 Październik 2006 Vue nie ma kukurydzy w defaultowej bibliotece, za to po zrobieniu modelu w maxie możesz faktycznie zrobić render do Vue... Tylko licz sie z tym, ze Vue jest strasznie RAMochłonne i jednak ten renderer jest... euch... z deczka kiepskawy... Musiałbyś to zrobić naprawde w dużej rozdziałce i w jakości final...
weinert Napisano 3 Październik 2006 Napisano 3 Październik 2006 skanerem 3d? ;) to jest dobre hehe ;)
marq Napisano 10 Październik 2006 Autor Napisano 10 Październik 2006 Heh... Dzięki za pomoc... posiedziałem nad tym kawałek czasu i wymyśliłem sposób. Zrobiłem model za pomocą spline'ów i jednego boxa. Model wyszedł tak jak chciałem... czyli dość realistycznie. Niestety przy renderze zaczęła mi winda skakać, że mam za mało ramu (przy skatterze 6000kopi). Widocznie model ma zbyt gęstą siatkę. Prawdopodobnie dokończę to w taki sposób, że te realistyczne modele porozkładam na pierwszym planie, a na dalesze odległości zrobię inny model z bardzo niedokłądną siatką. A jak pytałem się czym modelować to chodziło mi o metodę, a nie program:D
Rekomendowane odpowiedzi