Konras Napisano 19 Październik 2006 Napisano 19 Październik 2006 Oderwalem sie troche od postaci jako ze mi nie idzie najlepiej tworzenie ubran... a moze dlatego ze wrecz chcialem sie troche sprubowac a tego tupu modelowaniu co ponizej :> Narazie ma to 3422 tri (1777 poly), ale jest jeszcze mocno nie z optymalizowane i zobacze jak mi to wyjdzie na koniec to najwyzej troche okroje okiennice gdyz moga to byc objekty o wiele prostrze, sama nawet bryla domu nie ma tez jeszcze zbytniej optymalizacji... ale wszytsko w swoim czasie, narazie postanowilem ze ze wzgledow modelarskich nie bede sie tym jeszcze glowy zaprzatal :) Budynek zamierzam w duzym stopniu oprzec o ten znajdujacy sie na zalanczonej fotografi... tak wiec bedzie jeszcze pietro no i dach ^^'. Pozdrawiam :)
heZrou Napisano 20 Październik 2006 Napisano 20 Październik 2006 model ciekawy, prosty i przyjemny, jak narazie nie ma się czego za baudzo uczepić, z drugiej strony nie jestem architektem, więc wiadomo >.> ..troche nie kumam też modelowania cięższej wersji, a potem optymalizowania..
ledyr Napisano 20 Październik 2006 Napisano 20 Październik 2006 za mało narazie żeby zarzucic jakims konstruktywnym postem chociąz też zupełnie nie rozumime twojego sposobu, nie potzebnie tylko tracisz czas no ale powodzenia w dalszzej zabawie ;)
kurt_hectic Napisano 20 Październik 2006 Napisano 20 Październik 2006 hi, mysle, ze zrobiles DUZO ZA DUZO SIATKI !!! nigdy, ale to nigdy w grze nie widzialem wymodelowanych zawiasow w oknach :o, stary pomysl troche... poza tym lookaj na to (little inspirationen):
Konras Napisano 21 Październik 2006 Autor Napisano 21 Październik 2006 Te zawiasy to tylko 2 boxy i cylinder, ale mowilem juz ze zobacze ile poly bede mial na koncu i najwyzej sie ich pozbede, albo uproszcze. Dzieki jednak za uwagi. Dzieki tez kurt za referki, przydadza sie bardzo :)
JmTm00 Napisano 21 Październik 2006 Napisano 21 Październik 2006 ...zawiasy to tylko 2 boxy i cylinder hehe, tu dwa boxy tam dwa boxy a polycount rośnie ;) rzeczywiście siateczka straciła juz swój klimat lp...pamiętaj ze duzo zalezy od textyrek więc więc energię zostawiłbym właśnie na tamten etap ;) okiennice są na maxa przegięte jeżeli mówimy o lp ale w sumie jak tam chcesz...zawsze możesz dopisać filozofie i powiedzieć ze robisz domek do fpp-ka ;)...acha a wnętrze po co :>? robisz z tym coś dalej czy po prostu trenujesz bo jeżeli to drugie to moja wypowiedź o kant d... wtedy :D Pzdr
Konras Napisano 21 Październik 2006 Autor Napisano 21 Październik 2006 Pomyslalem nad tym co mowicie i ztwierdzam ze rzeczywiscie powinnem tu i tam poodchudzac conieco. Jak bede mial chwilke to siade do tego i poprawie, teraz musze jednak robic objad ^_^.
kurt_hectic Napisano 21 Październik 2006 Napisano 21 Październik 2006 wlasnie, Konras zamiast dyskutowac zaznacz zawias i delete. proste ;]
aartii Napisano 21 Październik 2006 Napisano 21 Październik 2006 Szczerze odradzam zostawianie optymalizacji na pozniej - tym bardziej, ze na razie naprawde idziesz w detal i pewnego dnia bedziesz mial naprawde dosc wracania do tej siatki i jej kolejnego przerabiania..
Konras Napisano 21 Październik 2006 Autor Napisano 21 Październik 2006 Dobra zoptymalizowalem troszke (bardzo) i mam 1504 tri na liczniku (zmusiliscie mnie do tego) ponizej zalanczam rendery (zostawcie moje zawiasy w spokoju blagam, to tylko 14tri na kazdy XDD)
heZrou Napisano 21 Październik 2006 Napisano 21 Październik 2006 Konras, sam napisałeś, że zamierzasz to optymalizować, więc sam zmusiłeś mnie i innych do czepiania się o ilość trisów, mogłeś zrobić tak jak napisał JmTm00... ale jeśli już idziesz drogą lp, to optymalizacja jest w miare dobra, - model wciąż zachowuje większość cech konceptu, jest jeszcze trochę niepotrzebnych trisów... na przykład zawiasy ;> jeśli bardzo chcesz to możesz je zostawić, ale w żadnej płynnie chodzącej, komercyjnej grze [chyba, że na konsole next-next-gen, ale tam Twój model ma za mało trisów ;>] raczej nie miałyby prawa bytu, bo jeśli muszą być, to można je zrobić normalami i będzie lepsza optymalizacja ;}
Konras Napisano 22 Październik 2006 Autor Napisano 22 Październik 2006 Normalnych nie chce wykorzystywac, bo w architekturze one do mnie jakos nie przemawiaja. Coz jednak wszytsko sie zobaczy z czasem, mam nadzieje ze bedziecie mnie tu pilnowac i doradzac w sprawach ktore czasami mi sa obce. Ponizej pokazuje ile mi sie udalo zrobic dzis, moze to nie jest duzo ale przynajmniej jest juz jakis zarys budowli :) Znow mam 3314 tri na liczniku ale gora jeszcze nie jest zoptymalizowana ^^', (siatka scian). Coz dach i rynna tez tylko prowizoryczne narazie. Licze na jakies podpowiedzi, ciekawe pomysly. Pozdrawiam.
Konras Napisano 25 Październik 2006 Autor Napisano 25 Październik 2006 Widze zaczynam pisac sam do sam do siebie :) A sobie nie musze nic tlumaczyc wiec po prostu dam kolejny render ^_^ Dopowiem tylko ze ma to juz 3800tri.
heZrou Napisano 26 Październik 2006 Napisano 26 Październik 2006 ...gdybyś dał jakiś większy postęp, to wtedy byłoby co komentować ;P
Konras Napisano 27 Październik 2006 Autor Napisano 27 Październik 2006 Zrobilem w koncu ten wstrety dach w sposob mnie zadowalajacy. Nie byloby zadnego problemu gdyby zalozyc sobie ze nie bedzie wnetrza, natomiast ja postanowilem ze dom od dolu do gory bedzie mial powiesczenie wliczajac w to takrze poddasze. To i moje pedantyczne podejscie do sprawy sprawilo ze niestety ale prace posuwaja sie bardzo powoli, bo ciagle mi cos nie pasuje... a nie chcialem po prostu wstawic na chama tych dobodowek i zeby woswtal tam jakis syf ktorego bym sie puzniej musial wstydzic, wiec musialem troche sie nameczyc, aby przy tym grubosci scian pozostaly takie jakie sobie zalozylem... No nic popatrzycie na screeny to zobaczycie, coz powiem tylko ze daszki na dobodowkach zrobilem "sprytnie" ale chcialem oszczedzic poly w poruwnaniu do dociecia ich do dachu. Pozwolilem takrze pokazac wam wnetrze poddasza abyscie wiedzieli o co ta cala zabawa... Ahhh jejkus gdybym ja to umial tylko teraz wyteksturowac, ale patrzac na to wszytsko to juz sie boje... Chociarz jeszcze musze doladowac tu i tam pare detali ale to mam nadzieje ze mi pomozecie i powiecie czego jeszcze na zewnatrz chatki brakuje. Pozdrawiam :) ps: 4133tri :p
Por@szek Napisano 27 Październik 2006 Napisano 27 Październik 2006 Widze ze plyniesz, wiec z zewnatrz brakuje rynien i gasiorow. Dom jest strasznie idealny, jakbys robil wizke. Dla mnie idealne domki sa nudne, malo ciekawe i wogole, ale to twoja praca. Keep it up.
CzAk1 Napisano 13 Listopad 2006 Napisano 13 Listopad 2006 No narazie domek wygląda ładnie, prosto i przyjemnie. Zobaczymy jak to się potoczy jak wejdziesz w teksturki.
Lookash Napisano 14 Listopad 2006 Napisano 14 Listopad 2006 Domek narazie jest tak jak napisał por@szek nudny, ale mam nadzieje, że jak wrzucisz tekstury, to sie zmieni. Powodzenia
Konras Napisano 16 Listopad 2006 Autor Napisano 16 Listopad 2006 Zaczalem sie troche bawic teksturami ale nie umiem tego i mi nie idzie, pomyslalem ze moze wypale cienie na teksturze ale to sprawilo ze juz raczej nie bede mogl uzywac tekstor powtarzalnych a co za tym idzie ich jakos spadnie..(spadla), no nic, nigdy nie bylem i nie bede w tym dobry.... narazie to tak na szybko daje renderek ^^'
Orangegraphics Napisano 16 Listopad 2006 Napisano 16 Listopad 2006 Wiecej brudu wiecej brudu wiecej brudu i syfu:D i dach do wymiany;)
Konras Napisano 17 Listopad 2006 Autor Napisano 17 Listopad 2006 Ale ohh.... ja nie chce wlasnie zeby to bylo brudne i usyfione i w tym caly moj problem jak sprawic aby oteksturowanie bylo ladne i mile dla oka bez potrzeby malowania odpadajacego tynku, gdyz jak juz mowielem to ma byc zadbany domek...? A co do dachu to prawda jest ze do wymiany :) ale to narazie tak tlyko aby bylo wiadomo ze to dach :p
moss Napisano 17 Listopad 2006 Napisano 17 Listopad 2006 ale deseczki moglbys dac bardziej zdesaturowane bo teraz wpadaja w pomaranczowy kolor. A tak apropo brudu troszke nigdy niezoszkodzi a da dodatkowego plusa teksturka i bedzie wygladalo lepiej, niemusisz dawac wcale odpadajacego tynku itp. Wystarczy ze dasz jakas teksturke na na gotowego diffusa na ktoryms z kanalow w ps i bedzie naprawde fajnie:)
Konras Napisano 20 Listopad 2006 Autor Napisano 20 Listopad 2006 No dobra daje tutaj dwa kolejne graby z viewporta :p (ale to smiesznie brzmi :p) Zrobilem w sumie tylko okno i hmmm poprawilem kolor desek. A to o co chce was teraz zapytac to .... jak uwazacie, czy taka tekstura z wypalonym na niej swiatlocieniem ma sens??.... no mo wiecie :p wtedy juz uhmm... cien jest przyporzadkowany uvw i nijak tm sie da zrobic powtarzalna teksture a wiec bardzo ciezko aby ona byla ostra. Moje okno teraz ma teksture 512x512 a wyglada packowacie (albo to moje zdanie tylko) ale na serio to nie wiem juz co robic, bo dawac tekstury z cieniem i o wielkosci 1024 to nie wiem czy jest sens, a moze zrezygnowac z tych cieni na rzecz ostrosci tekstor...?:>
Ardeni Napisano 20 Listopad 2006 Napisano 20 Listopad 2006 A widzialeś kiedyś taki domek z takimi deskami o takim kolorze? może postaraj się na czymś wzorować, bo teraz to bynajmniej mi te kolorki nie pasują
_michal Napisano 20 Listopad 2006 Napisano 20 Listopad 2006 Cienie możesz wypalić na drugiej texturze, obiekt wówczas wymaga drugiego zestawu ufałek, na którym nic się nie pokrywa. Wypiecz na drugich UV jakiś skylight, AO, or something. We viewporcie tego nie zobaczysz (chyba, moja miłość do maxa skończyła się jakieś dwie - trzy wersje temu - może teraz coś się zmieniło ;)). Na szybko możesz wrzucić kolor na obiekt normalnie, a wypieczoną lightmapkę w Self Illumination i wyrenderować. Powinno zadziałać. Chatka fajna, coś deski może trochę za jasne i dachówki mi nie leżą absolutnie. Co do okna. Możesz zrobić texturę okiennicy załóżmy 128x512 tilowalną w obie strony i zamapować wszystkie deski okna tilując texturę wzdóż na UV, fakt, że wówczas wyjedziesz poza kwadrat '0-1' na UV, ale AFAIK większość engine'ów teraz sobie z tym poradzi. Dzięki temu zaoszczędzisz na texturach.
Cerebrate Napisano 20 Listopad 2006 Napisano 20 Listopad 2006 wiczoczna różnica w rozdzielczościach. widać to przedewszystkim w miejscu styku tych drewnianch brązowych belek z tymi drewnianymi obramowaniami. i moze mi sie wydawać ale chyba dałeś tam kompresje w jpg. :) jesli mi sie wydaje to tego nie pisałem I na końcu przed zapisem jpg zapuść unsharp mask. wtedy wygładzenie nie bedzie takichamskie na texturach. pozdrawiam
Konras Napisano 21 Listopad 2006 Autor Napisano 21 Listopad 2006 Nie chce sie podlizywac, ale.... empeck jestes odpowiedzia na moje prosby do niebios :), mam nadzieje tylko ze takie rozwiazania dzialaja w grach? :>
_michal Napisano 21 Listopad 2006 Napisano 21 Listopad 2006 Zawsze możesz potestować :D Wyeksportuj sobie domek do .ase i wczytaj do UT2004 na przykład :) Choć lightmapy liczone w sofcie 3d w przypadku Unreala nie są zbyt wygodnie, jako ze Unreal ładnie sam lightmapki liczy. Problem z UT jest taki, że nie wspiera on normali niestety.
moss Napisano 21 Listopad 2006 Napisano 21 Listopad 2006 jak bys chcial oblukac light mapki po moszesz to zrobic na maxowskich shaderkach:) jak bym jeszcze popracowal duzo nad teskturka samego muru. Znajdz jakas dobra referencje i pobaw sie z nia troche.
_michal Napisano 21 Listopad 2006 Napisano 21 Listopad 2006 mam nadzieje tylko ze takie rozwiazania dzialaja w grach? :> Znów się sprzeczasz? ^_^ Staram się nie pisać na forach jeśli nie jestem w 55% pewien :D
Konras Napisano 22 Listopad 2006 Autor Napisano 22 Listopad 2006 Ohm ^^' az mi wstyd teraz. Obiecuje dopaść jakieś UT :) Musza mi się jednak tylko kolokwia skończyć bo jeszcze przez przypadek zacznę grac i to bedzie problem :) Ach i co do tego muru to tez obiecuje go poprawić bo teraz biedna chatka tez ma te murzysko na pierwszym i drugim piętrze na jednej 512x512 nie powtarzalnej ze względu na moje wcześniejsze nie wyrachowanie w light mapach (ach śmiejcie się ale ja ta mapę umiszczałem w photoshopie na teksturze jako multiply:p). Obiecuje się szybko pokazać cos jak mi to teraz idzie :) Pozdrawiam.
_michal Napisano 22 Listopad 2006 Napisano 22 Listopad 2006 Jeśli nie masz żadnego UT'ka to ze strony UDN możesz ściągnąć pełną wersję binarek Unreal Engine 2.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się