Skocz do zawartości

Obiekt 3D: Domek miejski z dawnych czasów


Konras

Rekomendowane odpowiedzi

Oderwalem sie troche od postaci jako ze mi nie idzie najlepiej tworzenie ubran... a moze dlatego ze wrecz chcialem sie troche sprubowac a tego tupu modelowaniu co ponizej :> Narazie ma to 3422 tri (1777 poly), ale jest jeszcze mocno nie z optymalizowane i zobacze jak mi to wyjdzie na koniec to najwyzej troche okroje okiennice gdyz moga to byc objekty o wiele prostrze, sama nawet bryla domu nie ma tez jeszcze zbytniej optymalizacji... ale wszytsko w swoim czasie, narazie postanowilem ze ze wzgledow modelarskich nie bede sie tym jeszcze glowy zaprzatal :) Budynek zamierzam w duzym stopniu oprzec o ten znajdujacy sie na zalanczonej fotografi... tak wiec bedzie jeszcze pietro no i dach ^^'.

Pozdrawiam :)

 

quedlinburghouse1521wi8.th.jpg 01xk6.th.jpg 02zi1.th.jpg 03dn6.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 31
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

...zawiasy to tylko 2 boxy i cylinder

 

hehe, tu dwa boxy tam dwa boxy a polycount rośnie ;) rzeczywiście siateczka straciła juz swój klimat lp...pamiętaj ze duzo zalezy od textyrek więc więc energię zostawiłbym właśnie na tamten etap ;) okiennice są na maxa przegięte jeżeli mówimy o lp ale w sumie jak tam chcesz...zawsze możesz dopisać filozofie i powiedzieć ze robisz domek do fpp-ka ;)...acha a wnętrze po co :>? robisz z tym coś dalej czy po prostu trenujesz bo jeżeli to drugie to moja wypowiedź o kant d... wtedy :D Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konras, sam napisałeś, że zamierzasz to optymalizować, więc sam zmusiłeś mnie i innych do czepiania się o ilość trisów, mogłeś zrobić tak jak napisał JmTm00... ale jeśli już idziesz drogą lp, to optymalizacja jest w miare dobra, - model wciąż zachowuje większość cech konceptu, jest jeszcze trochę niepotrzebnych trisów... na przykład zawiasy ;> jeśli bardzo chcesz to możesz je zostawić, ale w żadnej płynnie chodzącej, komercyjnej grze [chyba, że na konsole next-next-gen, ale tam Twój model ma za mało trisów ;>] raczej nie miałyby prawa bytu, bo jeśli muszą być, to można je zrobić normalami i będzie lepsza optymalizacja ;}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnych nie chce wykorzystywac, bo w architekturze one do mnie jakos nie przemawiaja. Coz jednak wszytsko sie zobaczy z czasem, mam nadzieje ze bedziecie mnie tu pilnowac i doradzac w sprawach ktore czasami mi sa obce. Ponizej pokazuje ile mi sie udalo zrobic dzis, moze to nie jest duzo ale przynajmniej jest juz jakis zarys budowli :) Znow mam 3314 tri na liczniku ale gora jeszcze nie jest zoptymalizowana ^^', (siatka scian). Coz dach i rynna tez tylko prowizoryczne narazie. Licze na jakies podpowiedzi, ciekawe pomysly.

Pozdrawiam.

 

07mo8.th.jpg 08ff0.th.jpg 09ym8.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobilem w koncu ten wstrety dach w sposob mnie zadowalajacy. Nie byloby zadnego problemu gdyby zalozyc sobie ze nie bedzie wnetrza, natomiast ja postanowilem ze dom od dolu do gory bedzie mial powiesczenie wliczajac w to takrze poddasze. To i moje pedantyczne podejscie do sprawy sprawilo ze niestety ale prace posuwaja sie bardzo powoli, bo ciagle mi cos nie pasuje... a nie chcialem po prostu wstawic na chama tych dobodowek i zeby woswtal tam jakis syf ktorego bym sie puzniej musial wstydzic, wiec musialem troche sie nameczyc, aby przy tym grubosci scian pozostaly takie jakie sobie zalozylem...

No nic popatrzycie na screeny to zobaczycie, coz powiem tylko ze daszki na dobodowkach zrobilem "sprytnie" ale chcialem oszczedzic poly w poruwnaniu do dociecia ich do dachu. Pozwolilem takrze pokazac wam wnetrze poddasza abyscie wiedzieli o co ta cala zabawa...

Ahhh jejkus gdybym ja to umial tylko teraz wyteksturowac, ale patrzac na to wszytsko to juz sie boje...

Chociarz jeszcze musze doladowac tu i tam pare detali ale to mam nadzieje ze mi pomozecie i powiecie czego jeszcze na zewnatrz chatki brakuje.

Pozdrawiam :)

13mi8.th.jpg 14od6.th.jpg

 

ps: 4133tri :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczalem sie troche bawic teksturami ale nie umiem tego i mi nie idzie, pomyslalem ze moze wypale cienie na teksturze ale to sprawilo ze juz raczej nie bede mogl uzywac tekstor powtarzalnych a co za tym idzie ich jakos spadnie..(spadla), no nic, nigdy nie bylem i nie bede w tym dobry.... narazie to tak na szybko daje renderek ^^'

ble.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ohh.... ja nie chce wlasnie zeby to bylo brudne i usyfione i w tym caly moj problem jak sprawic aby oteksturowanie bylo ladne i mile dla oka bez potrzeby malowania odpadajacego tynku, gdyz jak juz mowielem to ma byc zadbany domek...?

 

A co do dachu to prawda jest ze do wymiany :) ale to narazie tak tlyko aby bylo wiadomo ze to dach :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale deseczki moglbys dac bardziej zdesaturowane bo teraz wpadaja w pomaranczowy kolor. A tak apropo brudu troszke nigdy niezoszkodzi a da dodatkowego plusa teksturka i bedzie wygladalo lepiej, niemusisz dawac wcale odpadajacego tynku itp. Wystarczy ze dasz jakas teksturke na na gotowego diffusa na ktoryms z kanalow w ps i bedzie naprawde fajnie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra daje tutaj dwa kolejne graby z viewporta :p (ale to smiesznie brzmi :p)

Zrobilem w sumie tylko okno i hmmm poprawilem kolor desek. A to o co chce was teraz zapytac to .... jak uwazacie, czy taka tekstura z wypalonym na niej swiatlocieniem ma sens??.... no mo wiecie :p wtedy juz uhmm... cien jest przyporzadkowany uvw i nijak tm sie da zrobic powtarzalna teksture a wiec bardzo ciezko aby ona byla ostra. Moje okno teraz ma teksture 512x512 a wyglada packowacie (albo to moje zdanie tylko) ale na serio to nie wiem juz co robic, bo dawac tekstury z cieniem i o wielkosci 1024 to nie wiem czy jest sens, a moze zrezygnowac z tych cieni na rzecz ostrosci tekstor...?:>

15.jpg

16.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cienie możesz wypalić na drugiej texturze, obiekt wówczas wymaga drugiego zestawu ufałek, na którym nic się nie pokrywa. Wypiecz na drugich UV jakiś skylight, AO, or something. We viewporcie tego nie zobaczysz (chyba, moja miłość do maxa skończyła się jakieś dwie - trzy wersje temu - może teraz coś się zmieniło ;)).

 

Na szybko możesz wrzucić kolor na obiekt normalnie, a wypieczoną lightmapkę w Self Illumination i wyrenderować. Powinno zadziałać. Chatka fajna, coś deski może trochę za jasne i dachówki mi nie leżą absolutnie.

 

Co do okna. Możesz zrobić texturę okiennicy załóżmy 128x512 tilowalną w obie strony i zamapować wszystkie deski okna tilując texturę wzdóż na UV, fakt, że wówczas wyjedziesz poza kwadrat '0-1' na UV, ale AFAIK większość engine'ów teraz sobie z tym poradzi. Dzięki temu zaoszczędzisz na texturach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiczoczna różnica w rozdzielczościach.

widać to przedewszystkim w miejscu styku tych drewnianch brązowych belek z tymi drewnianymi obramowaniami.

i moze mi sie wydawać ale chyba dałeś tam kompresje w jpg. :) jesli mi sie wydaje to tego nie pisałem

I na końcu przed zapisem jpg zapuść unsharp mask. wtedy wygładzenie nie bedzie takichamskie na texturach.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze możesz potestować :D

 

Wyeksportuj sobie domek do .ase i wczytaj do UT2004 na przykład :)

 

Choć lightmapy liczone w sofcie 3d w przypadku Unreala nie są zbyt wygodnie, jako ze Unreal ładnie sam lightmapki liczy.

 

Problem z UT jest taki, że nie wspiera on normali niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ohm ^^' az mi wstyd teraz.

Obiecuje dopaść jakieś UT :) Musza mi się jednak tylko kolokwia skończyć bo jeszcze przez przypadek zacznę grac i to bedzie problem :)

Ach i co do tego muru to tez obiecuje go poprawić bo teraz biedna chatka tez ma te murzysko na pierwszym i drugim piętrze na jednej 512x512 nie powtarzalnej ze względu na moje wcześniejsze nie wyrachowanie w light mapach (ach śmiejcie się ale ja ta mapę umiszczałem w photoshopie na teksturze jako multiply:p). Obiecuje się szybko pokazać cos jak mi to teraz idzie :)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności