Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 40
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Siemasz steve_loopez ... jedyna rada jaka moge Ci dac to ta ... aby zaczac modelowac w oparciu o anatomie czlowieka. Poznajac ja bedziesz mial mniejsza trudnosc w tworzeniu innych postaci.

Napisano

proponuje faktycznie anatomie człowieka ,popróbować w zbrushu i nawet nie detale ,ale narazie sobie po prostu poprzesuwać to i tamto i może sam zobaczysz co i jak:) no nawet jak na potwora ,to ust nie ma ,twarz za szeroka

i tak dalej..

Napisano

Nie no ten ostatni screenshot to był powrót do absolutnego początku, usta, jame ustną, itp by sie jeszcze dorobiło. Łepetynke by się zwężyło, poliki dorobiło... Chodzi mi o to do którego momentu modelowaćw maya, a od którego zacząć już w zbrushu. No i ciekawi mnie czy jakiś błędów w siatce nie ma od samego początku. A od podstaw póbowałem już w zbrushu modelować ludzką głowę i, cóż, efekt był conajmniej zastanawiający. Powiedziałem sobie że następnym zrobie podstawę bryły w normalnym programie 3d a dokończe w zbrushu.

Napisano

Achaaaa, czyli już mogę eksportowac:) No to git, jeszcze jakieś bajerka kły zrobie, dziure na paszcze, podstawe pod uszy i pobawie sie zbrushem. Ale to jutro bo dzisaj juz mi się nie chce. Dzięki!

Napisano

Przy takiej topologii bał bym się eksportować do ZB, będziesz miał potem nieprzyjemności. Postaraj się tak zbudować siatkę żeby składała się z możliwie jak największej ilości polygonów z 4 wierzchołkami, w Z-Brushu to ważne.

 

Polecam te wątki na CgSociety:

http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=38469&highlight=topology

http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=108412&highlight=topology

 

naprawdę, kopalnia wiedzy :) no i jeśli coś dłubiesz w ZB to na stronie pixologic jest masa dokumentacji i tutoriali z którymi warto się zapoznać

 

Pozdrawiam

Napisano

Steve poprawiajac ją ciągle tylko sie zniechecisz... lepiej zacznij nową od zera posiłkując sie refkami tak jak już ci pisali. weź na wzgląd wszystkie powyższe uwagi a wyjdzie o niebo lepiej.

Napisano

Jak robiłem ten model to posługiwałem się tymi rysunkami. I teraz pytanie. Czy trzymać się tych szkiców bez warunkowo, czy też, jak poprzednio, w luźny sposób. A może wogóle narazie odpuścić sobie jakieś udziwnione głowy i zacząć od ludzkiej?

 

frontvu8.jpg

sidezs3.jpg

Napisano

mnie sie podoba jeszcze jakby dac jakas fajna texturka to fajnie y wygladal ;] musze tez sprubowac cos w zbrush tylko kapa troche robic w kilku progranach :/ ale sie zobaczy ;] steve latwa jest obsluga zbrush? podobna do 3ds max? i jak robisz takie zmarszczki czy tez bable? musisz samje robic przesuwajac vertexy jak w 3ds? pozdro

Napisano

W zbrushu to zupelnie inna bajka w porownaniu z 3dmaxem - inna metoda modelowania. W maxie przsuwasz wieszcholki, w zbrushu 'deformujesz' model czyms w rodzaju pedzla. Zeby popracowac w zbrushu wypadalo by najpierw zrobic jakas podstawke w maxie albo innej mayi bo inaczej bedzie strasznie trudno. Zbrush jest teroretycznie prosty, ale zeby zrobic cos fajnego to okazuje sie ze to tylko pozory:) Polecam jakies tutoriale do tego programu bo bez nich raczej ani rusz. Pozdro.

Napisano
Siemasz steve_loopez ... jedyna rada jaka moge Ci dac to ta ... aby zaczac modelowac w oparciu o anatomie czlowieka. Poznajac ja bedziesz mial mniejsza trudnosc w tworzeniu innych postaci.

 

 

Bo widzisz, tu kolega miał racje...

 

Podam przykład geniusza... Sam Leonardo zanim malował, poznał anatomie(opierał się niestety na wersji brutal, czyli sekcja zwłok).

 

To naprawdę pomaga, masz już wtedy wyobrazenie jak ma wyglądac siatka, a wtedy samo sie robi.

 

Proponuje popatrzec w Atlas Anatomi a sam przekonasz sie ze wiele to zmieni...

 

na stronce Mayki jest taki tutek z siatka na podstawowym poziomie...

Napisano

Widać że podstaw brak, tak jak koledzy napomnieli obczaj anatomię człowieka i będzie cool zobaczysz. Teraz się troche bez celu męczysz.

Napisano

Dzięki chłopaki właśnie następną głowę / ciało jakie miałem zrobić to ludzka postać, w oparciu o anatomie, mam zamiar czegoś poszukać na ten temat. Na razie się męcze z poznaniem nurbsów, bo wypadało by poznać coś więcej niż polymodeling. A prace nad powyższą głową już zaniechałem, bo za bardzo się nad nią frustrowałem. Dzięki za wszystkie komentarze!. Pozdro.

 

PS Za tą głowę to się chyba źle zabrałem bo znalazłem w jakimś tutorialu nietopwy sposób na rozpoczęcie modelowania - najpierw obrysowanie szkicu polygons toolem, a pozniej wyciaganie vertexów. Pewnie między innymi dlatego ( nie licząc oczywiście nieznajomości anatomii) moja siatka nijak się nie zgadzała z wzorcowymi głowami.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności