steve_loopez Napisano 20 Październik 2006 Napisano 20 Październik 2006 Wytknijcie mi prosze błędy w tej siatce. Z góry sękju. Pozdro.
yooshi Napisano 20 Październik 2006 Napisano 20 Październik 2006 Cieżko tu jakieś błędy wychwycić... Daj jakiś smooth, to będzie widać, gdzie vertexy robią sieczkę :P
Bonifatz Napisano 20 Październik 2006 Napisano 20 Październik 2006 Siemasz steve_loopez ... jedyna rada jaka moge Ci dac to ta ... aby zaczac modelowac w oparciu o anatomie czlowieka. Poznajac ja bedziesz mial mniejsza trudnosc w tworzeniu innych postaci.
steve_loopez Napisano 20 Październik 2006 Autor Napisano 20 Październik 2006 Dzięki:) Czyli mam sobie odpuścić ten model bo nic z niego już nie będzie?
steve_loopez Napisano 20 Październik 2006 Autor Napisano 20 Październik 2006 Czyli powywalać pare krawędzi i detal w zbrushu?
Gordy Napisano 20 Październik 2006 Napisano 20 Październik 2006 Ja bym zaczął od początku bo tu już pojechałeś za daleko. Nastepnym razem pokaż wcześniejsze stadium pracy.
steve_loopez Napisano 20 Październik 2006 Autor Napisano 20 Październik 2006 Acha, ok. Ufff, to będzie długa noc:)
steve_loopez Napisano 20 Październik 2006 Autor Napisano 20 Październik 2006 Uchowała się gdzieś wczesna wersja tych wypocin. Po małym apgrejdzie postanowiłem wam pokazać. Nadaje się czy już od początku model został skopany?
peterr Napisano 20 Październik 2006 Napisano 20 Październik 2006 proponuje faktycznie anatomie człowieka ,popróbować w zbrushu i nawet nie detale ,ale narazie sobie po prostu poprzesuwać to i tamto i może sam zobaczysz co i jak:) no nawet jak na potwora ,to ust nie ma ,twarz za szeroka i tak dalej..
steve_loopez Napisano 20 Październik 2006 Autor Napisano 20 Październik 2006 Nie no ten ostatni screenshot to był powrót do absolutnego początku, usta, jame ustną, itp by sie jeszcze dorobiło. Łepetynke by się zwężyło, poliki dorobiło... Chodzi mi o to do którego momentu modelowaćw maya, a od którego zacząć już w zbrushu. No i ciekawi mnie czy jakiś błędów w siatce nie ma od samego początku. A od podstaw póbowałem już w zbrushu modelować ludzką głowę i, cóż, efekt był conajmniej zastanawiający. Powiedziałem sobie że następnym zrobie podstawę bryły w normalnym programie 3d a dokończe w zbrushu.
peterr Napisano 20 Październik 2006 Napisano 20 Październik 2006 CHodzi mi o to że łatwiej w zbrushu pozapadać i "wzrosnąć " niektóre części czachy niż przesuwać w maxie vertexy...:) ale jak kto woli:P
steve_loopez Napisano 20 Październik 2006 Autor Napisano 20 Październik 2006 Achaaaa, czyli już mogę eksportowac:) No to git, jeszcze jakieś bajerka kły zrobie, dziure na paszcze, podstawe pod uszy i pobawie sie zbrushem. Ale to jutro bo dzisaj juz mi się nie chce. Dzięki!
Vorek Napisano 20 Październik 2006 Napisano 20 Październik 2006 Przy takiej topologii bał bym się eksportować do ZB, będziesz miał potem nieprzyjemności. Postaraj się tak zbudować siatkę żeby składała się z możliwie jak największej ilości polygonów z 4 wierzchołkami, w Z-Brushu to ważne. Polecam te wątki na CgSociety: http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=38469&highlight=topology http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=108412&highlight=topology naprawdę, kopalnia wiedzy :) no i jeśli coś dłubiesz w ZB to na stronie pixologic jest masa dokumentacji i tutoriali z którymi warto się zapoznać Pozdrawiam
peterr Napisano 20 Październik 2006 Napisano 20 Październik 2006 vorek ma racje:P i poszukaj sobie czegoś o anatomii ,nie zaszkodzi:P
steve_loopez Napisano 21 Październik 2006 Autor Napisano 21 Październik 2006 Troche podłubałem przy modelu. Czy juz nadaje się żeby go wrzucić do zbrusha (tam poprawie kształt łba i dorobie detal)?
mirach Napisano 21 Październik 2006 Napisano 21 Październik 2006 Jak dla mnie za gęsto po środku głowy, nad nosem, a jesli chcesz też zostawić ten "kołnierz" z tylu, to chyba przydał by mu sie jeszcze jeden edge loop.
steve_loopez Napisano 21 Październik 2006 Autor Napisano 21 Październik 2006 No z tym nosem i środkiem głowy to niestety nie dało się przerzedzić, bo w przeciwnym wypadku wyszły by błędy na nosie. A kolnierz to zaraz zmodyfikuje.
Bonifatz Napisano 21 Październik 2006 Napisano 21 Październik 2006 Siatka powinna pokrywać miejsca gdzie znajdują sie mięśnie... moze zanim zaczniesz postać zapoznaj sie z anatomia człowieka...
steve_loopez Napisano 21 Październik 2006 Autor Napisano 21 Październik 2006 A, zopoznając już się z anatomią, dało by się coś zrobić coś z tej siatki pozniej?
mirach Napisano 21 Październik 2006 Napisano 21 Październik 2006 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=31559 rzuc sobie okiem na to.
steve_loopez Napisano 21 Październik 2006 Autor Napisano 21 Październik 2006 no dobra w takim razie odpuszcze sobie ten model i zrobię ludzką głowę na podstawie tutka który mi przesłałeś. Dzięki.
steve_loopez Napisano 21 Październik 2006 Autor Napisano 21 Październik 2006 Crap, źle przeczytałem to jest tutorial o poprawieniu a nie o robieniu głowy:) Ślepy już się robie od tego kompa. To podziałam jeszcze z tą głową coś.
BLADE Napisano 21 Październik 2006 Napisano 21 Październik 2006 Steve poprawiajac ją ciągle tylko sie zniechecisz... lepiej zacznij nową od zera posiłkując sie refkami tak jak już ci pisali. weź na wzgląd wszystkie powyższe uwagi a wyjdzie o niebo lepiej.
steve_loopez Napisano 21 Październik 2006 Autor Napisano 21 Październik 2006 Jak robiłem ten model to posługiwałem się tymi rysunkami. I teraz pytanie. Czy trzymać się tych szkiców bez warunkowo, czy też, jak poprzednio, w luźny sposób. A może wogóle narazie odpuścić sobie jakieś udziwnione głowy i zacząć od ludzkiej?
steve_loopez Napisano 21 Październik 2006 Autor Napisano 21 Październik 2006 Tak dla hecy pobawilem sie w zbrushu:) i tak musze zrobić model od nowa, ale przynajmniej sobie troche pomazałem:P
steve_loopez Napisano 22 Październik 2006 Autor Napisano 22 Październik 2006 Widze że nikt nie narzeka, czy to oznacza że mam rozwinąć ten pomysł?:)
peterr Napisano 22 Październik 2006 Napisano 22 Październik 2006 jak na potfora przystało to brzydki:)
steve_loopez Napisano 22 Październik 2006 Autor Napisano 22 Październik 2006 Uznaję to za komplement:P To może troche go zmodyfikuje i przymaluje...
odnetniN Napisano 22 Październik 2006 Napisano 22 Październik 2006 mnie sie podoba jeszcze jakby dac jakas fajna texturka to fajnie y wygladal ;] musze tez sprubowac cos w zbrush tylko kapa troche robic w kilku progranach :/ ale sie zobaczy ;] steve latwa jest obsluga zbrush? podobna do 3ds max? i jak robisz takie zmarszczki czy tez bable? musisz samje robic przesuwajac vertexy jak w 3ds? pozdro
steve_loopez Napisano 22 Październik 2006 Autor Napisano 22 Październik 2006 W zbrushu to zupelnie inna bajka w porownaniu z 3dmaxem - inna metoda modelowania. W maxie przsuwasz wieszcholki, w zbrushu 'deformujesz' model czyms w rodzaju pedzla. Zeby popracowac w zbrushu wypadalo by najpierw zrobic jakas podstawke w maxie albo innej mayi bo inaczej bedzie strasznie trudno. Zbrush jest teroretycznie prosty, ale zeby zrobic cos fajnego to okazuje sie ze to tylko pozory:) Polecam jakies tutoriale do tego programu bo bez nich raczej ani rusz. Pozdro.
steve_loopez Napisano 23 Październik 2006 Autor Napisano 23 Październik 2006 Dobra wyszedł mały problem. Otóż mam problem z wyeksportowaniem tekstury wymalowanej w zbrushu do mayi. Jakieś pomysły?
steve_loopez Napisano 23 Październik 2006 Autor Napisano 23 Październik 2006 W sumie dodać tylko oczy i głowe uważam za skończoną... http://img158.imageshack.us/img158/5373/zbrushostatnielowqt9.jpg
Gen.Baton Napisano 23 Październik 2006 Napisano 23 Październik 2006 Wygląda jak by mu ktos guzów ponabijał XD
JmTm00 Napisano 24 Październik 2006 Napisano 24 Październik 2006 Omg...nie nie nie...namaluj jakąś teksture jednak :|
steve_loopez Napisano 24 Październik 2006 Autor Napisano 24 Październik 2006 Ok to sie troszke jeszcze pomecze dzisiaj. To teksture mam zrobic renderując model do tekstury w maya, a pozniej modyfikować w photoshopie ten plik?
floo Napisano 6 Listopad 2006 Napisano 6 Listopad 2006 Siemasz steve_loopez ... jedyna rada jaka moge Ci dac to ta ... aby zaczac modelowac w oparciu o anatomie czlowieka. Poznajac ja bedziesz mial mniejsza trudnosc w tworzeniu innych postaci. Bo widzisz, tu kolega miał racje... Podam przykład geniusza... Sam Leonardo zanim malował, poznał anatomie(opierał się niestety na wersji brutal, czyli sekcja zwłok). To naprawdę pomaga, masz już wtedy wyobrazenie jak ma wyglądac siatka, a wtedy samo sie robi. Proponuje popatrzec w Atlas Anatomi a sam przekonasz sie ze wiele to zmieni... na stronce Mayki jest taki tutek z siatka na podstawowym poziomie...
kubi Napisano 7 Listopad 2006 Napisano 7 Listopad 2006 Widać że podstaw brak, tak jak koledzy napomnieli obczaj anatomię człowieka i będzie cool zobaczysz. Teraz się troche bez celu męczysz.
steve_loopez Napisano 8 Listopad 2006 Autor Napisano 8 Listopad 2006 Dzięki chłopaki właśnie następną głowę / ciało jakie miałem zrobić to ludzka postać, w oparciu o anatomie, mam zamiar czegoś poszukać na ten temat. Na razie się męcze z poznaniem nurbsów, bo wypadało by poznać coś więcej niż polymodeling. A prace nad powyższą głową już zaniechałem, bo za bardzo się nad nią frustrowałem. Dzięki za wszystkie komentarze!. Pozdro. PS Za tą głowę to się chyba źle zabrałem bo znalazłem w jakimś tutorialu nietopwy sposób na rozpoczęcie modelowania - najpierw obrysowanie szkicu polygons toolem, a pozniej wyciaganie vertexów. Pewnie między innymi dlatego ( nie licząc oczywiście nieznajomości anatomii) moja siatka nijak się nie zgadzała z wzorcowymi głowami.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się