Skocz do zawartości

Featured Replies

  • Odpowiedzi 40
  • Wyświetleń 3,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Cieżko tu jakieś błędy wychwycić... Daj jakiś smooth, to będzie widać, gdzie vertexy robią sieczkę :P

Napisano

Siemasz steve_loopez ... jedyna rada jaka moge Ci dac to ta ... aby zaczac modelowac w oparciu o anatomie czlowieka. Poznajac ja bedziesz mial mniejsza trudnosc w tworzeniu innych postaci.

Napisano

Ja bym zaczął od początku bo tu już pojechałeś za daleko. Nastepnym razem pokaż wcześniejsze stadium pracy.

Napisano
  • Autor

Uchowała się gdzieś wczesna wersja tych wypocin. Po małym apgrejdzie postanowiłem wam pokazać. Nadaje się czy już od początku model został skopany?

 

wczesnexk6.jpg

Napisano

proponuje faktycznie anatomie człowieka ,popróbować w zbrushu i nawet nie detale ,ale narazie sobie po prostu poprzesuwać to i tamto i może sam zobaczysz co i jak:) no nawet jak na potwora ,to ust nie ma ,twarz za szeroka

i tak dalej..

Napisano
  • Autor

Nie no ten ostatni screenshot to był powrót do absolutnego początku, usta, jame ustną, itp by sie jeszcze dorobiło. Łepetynke by się zwężyło, poliki dorobiło... Chodzi mi o to do którego momentu modelowaćw maya, a od którego zacząć już w zbrushu. No i ciekawi mnie czy jakiś błędów w siatce nie ma od samego początku. A od podstaw póbowałem już w zbrushu modelować ludzką głowę i, cóż, efekt był conajmniej zastanawiający. Powiedziałem sobie że następnym zrobie podstawę bryły w normalnym programie 3d a dokończe w zbrushu.

Napisano

CHodzi mi o to że łatwiej w zbrushu pozapadać i "wzrosnąć " niektóre części czachy niż przesuwać w maxie vertexy...:)

ale jak kto woli:P

Napisano
  • Autor

Achaaaa, czyli już mogę eksportowac:) No to git, jeszcze jakieś bajerka kły zrobie, dziure na paszcze, podstawe pod uszy i pobawie sie zbrushem. Ale to jutro bo dzisaj juz mi się nie chce. Dzięki!

Napisano

Przy takiej topologii bał bym się eksportować do ZB, będziesz miał potem nieprzyjemności. Postaraj się tak zbudować siatkę żeby składała się z możliwie jak największej ilości polygonów z 4 wierzchołkami, w Z-Brushu to ważne.

 

Polecam te wątki na CgSociety:

http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=38469&highlight=topology

http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=108412&highlight=topology

 

naprawdę, kopalnia wiedzy :) no i jeśli coś dłubiesz w ZB to na stronie pixologic jest masa dokumentacji i tutoriali z którymi warto się zapoznać

 

Pozdrawiam

Napisano

vorek ma racje:P

i poszukaj sobie czegoś o anatomii ,nie zaszkodzi:P

Napisano
  • Autor

Troche podłubałem przy modelu. Czy juz nadaje się żeby go wrzucić do zbrusha (tam poprawie kształt łba i dorobie detal)?

zestawienient6.jpg

Napisano

Jak dla mnie za gęsto po środku głowy, nad nosem, a jesli chcesz też zostawić ten "kołnierz" z tylu, to chyba przydał by mu sie jeszcze jeden edge loop.

Napisano
  • Autor

No z tym nosem i środkiem głowy to niestety nie dało się przerzedzić, bo w przeciwnym wypadku wyszły by błędy na nosie. A kolnierz to zaraz zmodyfikuje.

Napisano

Siatka powinna pokrywać miejsca gdzie znajdują sie mięśnie... moze zanim zaczniesz postać zapoznaj sie z anatomia człowieka...

Napisano
  • Autor

no dobra w takim razie odpuszcze sobie ten model i zrobię ludzką głowę na podstawie tutka który mi przesłałeś. Dzięki.

Napisano
  • Autor

Crap, źle przeczytałem to jest tutorial o poprawieniu a nie o robieniu głowy:) Ślepy już się robie od tego kompa. To podziałam jeszcze z tą głową coś.

Napisano

Steve poprawiajac ją ciągle tylko sie zniechecisz... lepiej zacznij nową od zera posiłkując sie refkami tak jak już ci pisali. weź na wzgląd wszystkie powyższe uwagi a wyjdzie o niebo lepiej.

Napisano
  • Autor

Jak robiłem ten model to posługiwałem się tymi rysunkami. I teraz pytanie. Czy trzymać się tych szkiców bez warunkowo, czy też, jak poprzednio, w luźny sposób. A może wogóle narazie odpuścić sobie jakieś udziwnione głowy i zacząć od ludzkiej?

 

frontvu8.jpg

sidezs3.jpg

Napisano
  • Autor

Tak dla hecy pobawilem sie w zbrushu:) i tak musze zrobić model od nowa, ale przynajmniej sobie troche pomazałem:Ptakietamfm3.jpg

Napisano

mnie sie podoba jeszcze jakby dac jakas fajna texturka to fajnie y wygladal ;] musze tez sprubowac cos w zbrush tylko kapa troche robic w kilku progranach :/ ale sie zobaczy ;] steve latwa jest obsluga zbrush? podobna do 3ds max? i jak robisz takie zmarszczki czy tez bable? musisz samje robic przesuwajac vertexy jak w 3ds? pozdro

Napisano
  • Autor

W zbrushu to zupelnie inna bajka w porownaniu z 3dmaxem - inna metoda modelowania. W maxie przsuwasz wieszcholki, w zbrushu 'deformujesz' model czyms w rodzaju pedzla. Zeby popracowac w zbrushu wypadalo by najpierw zrobic jakas podstawke w maxie albo innej mayi bo inaczej bedzie strasznie trudno. Zbrush jest teroretycznie prosty, ale zeby zrobic cos fajnego to okazuje sie ze to tylko pozory:) Polecam jakies tutoriale do tego programu bo bez nich raczej ani rusz. Pozdro.

Napisano
  • Autor

Dobra wyszedł mały problem. Otóż mam problem z wyeksportowaniem tekstury wymalowanej w zbrushu do mayi. Jakieś pomysły?

Napisano
  • Autor

Ok to sie troszke jeszcze pomecze dzisiaj. To teksture mam zrobic renderując model do tekstury w maya, a pozniej modyfikować w photoshopie ten plik?

Napisano
Siemasz steve_loopez ... jedyna rada jaka moge Ci dac to ta ... aby zaczac modelowac w oparciu o anatomie czlowieka. Poznajac ja bedziesz mial mniejsza trudnosc w tworzeniu innych postaci.

 

 

Bo widzisz, tu kolega miał racje...

 

Podam przykład geniusza... Sam Leonardo zanim malował, poznał anatomie(opierał się niestety na wersji brutal, czyli sekcja zwłok).

 

To naprawdę pomaga, masz już wtedy wyobrazenie jak ma wyglądac siatka, a wtedy samo sie robi.

 

Proponuje popatrzec w Atlas Anatomi a sam przekonasz sie ze wiele to zmieni...

 

na stronce Mayki jest taki tutek z siatka na podstawowym poziomie...

Napisano

Widać że podstaw brak, tak jak koledzy napomnieli obczaj anatomię człowieka i będzie cool zobaczysz. Teraz się troche bez celu męczysz.

Napisano
  • Autor

Dzięki chłopaki właśnie następną głowę / ciało jakie miałem zrobić to ludzka postać, w oparciu o anatomie, mam zamiar czegoś poszukać na ten temat. Na razie się męcze z poznaniem nurbsów, bo wypadało by poznać coś więcej niż polymodeling. A prace nad powyższą głową już zaniechałem, bo za bardzo się nad nią frustrowałem. Dzięki za wszystkie komentarze!. Pozdro.

 

PS Za tą głowę to się chyba źle zabrałem bo znalazłem w jakimś tutorialu nietopwy sposób na rozpoczęcie modelowania - najpierw obrysowanie szkicu polygons toolem, a pozniej wyciaganie vertexów. Pewnie między innymi dlatego ( nie licząc oczywiście nieznajomości anatomii) moja siatka nijak się nie zgadzała z wzorcowymi głowami.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności