Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich

 

Skonczylem swoj pierwszy model.Brakuje kilku elementow, ale chcem ruszyc z nauka maxa do przodu.

Jest 2,5M facow,poczatkowo jedna gasienica z 1 powtorzeniem w meshsmoothu tyle miala i po probie renderu komputer ratowal tylko reset, ostatecznie gasienice sa w low poly.

 

tiger1.jpg

 

 

tiger2.jpg

 

 

tiger3.jpg

 

....i siatka,bez gasienic bo i tak by nie bylo nic widac

 

 

capture1.jpg

 

 

capture2.jpg

 

 

capture3.jpg

 

Dzisiaj wzialem sie za nauke teksturowania. Co do modelowania to nie rozwiazalem jednego problemu. Jak mozna wyciac w polygonie np kolo albo nieregularne ksztalty?? Chcialbym zrobic extruda kola w kadlubie tak zeby umiescic w nim wieze bo teraz wyglada nie ciekawie. Z gory dzieki za odpowiedz i komentarze.

 

  • Odpowiedzi 29
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

mysle, ze meshsmooth na gasiennicach jest i tak zbedny bo teraz i tak bardzo dobrze wygladaja tak jak i caly mode bardzo fajny

p.s mam nadzieje, ze nauka teksturowania pojdzie tak jak modelowanie...

Napisano

Model bardzo dobry, ┐yczŕ powodzenia przy teksturowaniu!

A co do wycinania kˇ│ to ja zrobi│bym to booleanem z compoud object, kad│ub ustawiasz na obiekt A a to co chcesz wyci▒Š na B i bawisz siŕ opcjami a┐ uzyskasz to co chcesz.

 

Powodzenia Gollum1

Napisano

A ja robi│em rŕcznie. dodawa│em shape circle. A potem ju┐ tylko przesuwa│em wierzcho│ki i chemferowa│em :D. Tylko, ┐e przewa┐enie dajŕ potem meshsmoth, wiŕc nie musia│e byŠ zbyt dok│adny. Boola bym nie stosowa│ mo┐e nie╝le skaszaniŠ siatkŕ. Mo┐esz ewentualnie sprˇbowaŠ w compondzie rzutowanie shape (nie pamiŕtam jak to siŕ nazywa) i dopiero potem extrud

Napisano

Witam

 

Teksturowanie idzie powoli bo mialem problemy z renderem.W brazilu pokazywaly sie bledy : 1.BUF:CRITICAL ERROR :Unable to allocate image sampling buffers.Render aborted. 2.MXT:CRITICAL ERROR : Unable to allocate memory for render primitives i trzeci blad w consoli 3.Unable allocate polygon data. Za kazdym razem pojawial sie inny na przemian z maxowym Out of memory.Robilem reinstall maxa (na chwile pomoglo),merga do nowej sceny, zakonczylem wszelkie procesy jakie sie dalo w windowsie (win xp),wylaczylem cienie pod ikonkami itd zjechalem do 10% uzytecznosci pamieci (768ddr),zmniejszylem liczbe polygonow i nadal to samo.Czy 2mln polygonow to duzo (wiem ze mozna jeszcze sporo sie pozbyc) czy problem lezy gdzies indziej?? Tydzien temu przeszedlem na Vray\'a i ten radzi sobie dobrze.

tiger4.jpg

 

Z teksturami jest jeszcze troche zabawy. Dalem za duzego bumpa na kola i liny musze poprawic (miala byc rdza ale cos nie wyszlo :) ) Gasienica jest zrobiona Simbiont\'em, jeszcze trzeba ja wybrudzic troche. Smugi wczoraj robilem na probe i nie wiem czy zostana,ocencie sami jak to wyglada.

 

Dzieki za komenty.Pozdr

Napisano

jak na moj gust to ten tygrys jest troche nieproporcjonalny - albo za wysoki albo za krotki , bo jakos tak nie przypomina kolosalnego tiger tanka

Napisano

Hmm no musze przyznac ze ja moge sie przyczepic do 2 rzeczy:

1) podaj plz jaki to jest dokladny model

2) troche wyglada sztrasznie gladko i niechodzi mi tutaj o rzeczy ktore osiagniesz bumpem tylko o to rze tego typu maszyny mialy wyrazne slady nierownosci przy spawach (takie paro milimetrowe) a u ciebie jest to idealnie zlozone :D Chcialem ci to na zdjeciu narysowac ale oczywiscie znowu jak potrzebuje cos zamiescic na stronie niemam z nia polaczenia :D

 

Generalnie to praca naprawde wykonana z duza dokladnoscia, nawet kolo napendowe (tylnia czesc) jest wykonana identycznie) Jest jeszcze pare szczegolow ktore mozna by bylo dodac ale generalnie to swietna robota. I plz podaj dokladny model ktory to jest :D

 

BTW co do wypowiedzi mojego poprzednika to sie niezgadzam ze jest nieproporcjonalny bo to wlasnie byly takie krowy dziwaczne, dopiero pozniej niemcy skopiowali technologie T-34 i powstala pantera ktora juz wygladala znacznie ladniej (oczywiscie jezeli dobrze pamietam, bo moge sie mylic)

 

Napisano

Mnie też się coś nie chce wierzyć, że to Twoja pierwsza pracka... myślę, że ja bym tak nie potrafił, aczkolwiek nie próbowałem nigdy tanków modelować... trza by kiedyś spróbować :D

Napisano

Witam!

No troche trudno mi uwierzyc, ze to Twoj pierwszy model (zwlaszcza po tych gasienicach), ale... Generalnie bardzo ladnie, tylko wloz wiecej w tekstury bo narazie strasznie psuja efekt. ...ale i tak jest piknie! [lol2]

Pozdrawiam!

Napisano

bardzo dobry model, ale za dużo face\'ów :D niepotrzebnie używasz Meshsmooth x3, bo spokojnie wystarczy x2 a przy tym zaoszczędzisz mnóstwo czasu na renderach :)

pozdrawiam i trzymam kciuki przy teksturowaniu [piwo]

Napisano

Może to dziwne, ale bez teksturki wyglądał lepiej... a to znaczy, że Ci za bardzo nie wyszły. Ale pracuj, bo teksturowanie zmorą grafika 3D... przynajmniej mnie :P

Napisano

Witam

 

Cezar: Co do okreslenia dokladnego modelu moge powiedziec ze jest to napewno Tiger I a czy wersja H czy E to trudno powiedziec bo w przypadku tygrysow nie jest to jednoznacznie okreslone. Ja bym sie sklanial ku wersji H bo sa np gumowe kola chociaz mozna tez spotkac taka wersje z oznaczeniem E rozniaca sie gornym wlazem. Drugiej uwagi nie rozumiem za bardzo. Kilku milimetrowe nierownosci to nie jest chyba tak duzo i z daleka nie bylo by widac

photo1.jpg

 

 

Przejzalem kilka zdjec i jedyne co wydawalo mi sie nie rowne to krawedz pancerza nad karabinem.

 

Pablo:Sceneria bedzie ale nic szczegolnego.Polna droga z wysoka trawa po bokach. Moze jeszcze dodam oficera stojacego na zewnatrz przegladajacego mape ale to sie jeszcze zobaczy.

 

heh co do pierwszego modelu to jest tak faktycznie tylko ja go nie zrobilem w tydzien :) . Gasienice robilem okolo 5-6 razy zanim wyszlo to co jest ,a nie jest to nic szczegolnego tylko kilka extrudow. Maxa ucze sie od poczatku na tym bo wole zrobic jeden model w miare przyzwoicie niz 5 kiepskich. Teksturki zrobie od poczatku tym razem sprobuje w moro tak jak planowalem 2 miesiace temu tylko ze wtedy zupelnie nie umialem photoshopa i wychodzilo to gorzej niz zle mam nadzieje ze teraz pojdzie lepiej.

 

Dzieki za komenty.Pozdro

Napisano

Hmm no tak cos wlasnie myslalem co do modelu, z tymi spawami to mi chodzi o wlasnie to co zamiesciles w w/w zdjecia. Hmm niewiem jak to ladniej wyjasnic, generalnie mi chodzi o to ze w twoj model jest taki ladny gladziutki w miejsach gdzie sa laczone 2 bloki metalu i gdzie w tym miejscu powinno byc widoczne minimalne wybrzuszenie (ale to juz tylko takie moje czepialstwo). Generalnie model jest genialny i wielki szacun za niego.

 

BTW to co do zdjecia z texturkami to chyba imho dales ciut zaduzego bumpa.

Napisano

nie jestem pewien ale czemu na zdjeciu sa inne cyfry niz u ciebie (kolory), ogolnie czolg troszku kanciato wyszedl, ale podoba mi sie, i na renderze z textura nie ma jednego kola, ale to jeszcze nie FR wiec po co to kolo :D powodzenia,

 

Model bardzo dobry, ┐yczŕ powodzenia przy teksturowaniu!

A co do wycinania kˇ│ to ja zrobi│bym to booleanem z compoud object, kad│ub ustawiasz na obiekt A a to co chcesz wyci▒Š na B i bawisz siŕ opcjami a┐ uzyskasz to co chcesz.

 

prodsze nie uzywaj polskich liter bo ja tu pierdzielca dostaje,

Napisano

czesc dr.ux :)

 

Ja tam ufam Ci ze to Twoj 1 powazniejszy model (tak jak u mnie Leopard). Tak sie akurat sklada ze robie sturmtigera (ma prawie takie same podwozie i korpus i identyczne gasiory) wiec widze pare bledow i niedociagniec ale mozna Ci to wybaczyc biorac pod uwage wspomniany fakt:). Zgadzam sie z Cezarem co do braku spawow. Chociaz to moze uda Ci sie bumpem zalatwic. Zgadzam sie tez z Loozackiem ze 2,5M facow to zdecydowanie za duzo. Gasiorki, hmm w zasadzie mi sie podobaja, hehe tez je robie z 5-6 razy za nim osiagne taki rezultat ze bede zadowolony.

 

Co do textur to niestety ale mi sie nie podobaja, uzyskales efekt przeciwny do tego co chciales uzyskac. Mial byc jak prawdziwy a jest jak zabawka.

 

kliment woroszyłow, ja mam zamiar sie tym specjalizowac w przyszlosci :). Jak bys chcial sie podzielic zdobyda wiedza to zapraszam na gg: 2450916.

Btw - ladny Marder.

 

Aha, co do scenografi - polna droga i wysoka trawa po bokach. Radzilbym wkleic czolg w gotowe foto, trawke tez w 2D zrobic. Skoro teraz model ma 2,5M poly to z trawa bedzie mial z 3-3,5 ;).

 

Powodzenia i pozdrawiam.

Pionier.

Napisano
a gdzie tego tigera mozna zobaczyć

?

 

Lol xD. W zoo mozna zobaczyc hehe ;). BTW. Bardzo ladny model - dobry modeling, ale teksturki - cos nie tak z nimi, ne ;>

Napisano

kliment woroszyłow: Mysle ze wiele osob by sie ucieszylo gdybys po pierwsze przestal bawic sie w archeologa a po drugie pokazywal swoje pracki w swoim watku a nie biegasz po wszystkich i zostawiasz obrazki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności