Juliusz Napisano 15 Listopad 2006 Napisano 15 Listopad 2006 Witam! Przyglądam się temu forum od pewnego już czasu - pora coś napisać... :) Widzę, że jest tu trochę ludzi obeznanych z branżą - możecie mi powiedzieć, co się liczy najbardziej w portfolio? Chciałbym w przyszłości (oby niedalekiej) pracować jako twórca modeli i tekstur. Mam zatem parę pytań: - co lepiej pokazywać - wypasione modele z ilością trisów idącą w grube tysiące i szeregiem tekstur 4096x4096 czy modele dające się udźwignąć przez silnik gry. Ja mam raczej pewne (małe jeszcze) doświadczenie z tym drugim, po współpracuję z pewną ekipą tworzącą moda do Dooma 3 (BTW: darkmod - coś a'la Thief), i wiem, że w praktyce trzeba iść bardzo low, szczególnie jeśli cienie są istotne itp. - czy w branży patrzą na wykształcenie czy bardziej liczy się poziom prac? Jakie w ogóle wykształcenie jest najbardziej w tym kierunku pożądane? Ja jestem po ASP (malarstwo), ale jako grafik 3D jestem całkowitym samoukiem - czy ma się szanse na znalezienie jakiejś pracy (choćby freelancerka) jako modeler samych static meshy? Czy bez dobrej postaci nie ma co się pokazywać? Ja na razie mam pewne doświadczenie z postaciami lowpoly - do postaci hi poly jescze nie doszedłem, ale oczywiście chcę przy najbliższej okazji. Z góry dzięki za sugestie. Jak są jeszcze jakieś inne ważne kwestie do dodania to piszcie. P.S. Zapodam też parę modeli, które zrobiłem do tego moda, żebyście rzucili krytycznym okiem - tylko wpierw chcę ukończyć te, które mam aktualnie rozgrzebane.
KLICEK Napisano 15 Listopad 2006 Napisano 15 Listopad 2006 Wiesz, portfolio jest dobre wtedy kiedy samo sie broni :) no ale do konkretow. Lepiej pokazywac i to i to czyli miec kilka postaci nekst gen i kilka ładnych modeli z piekna texturka, wiadomo ze reguły nie ma ale jezeli chcesz złapac prace jako freelancer to wiadomo czym wiecej potrafisz czyli czym bardziej zroznicowane masz portfolio tym łatwiej dostac jakas robote :) Ze szkoła jest tak ze jest to jakis dodatkowy atut ale przy pracy przez neta nikt Cie nie zapyta o nic innego jak o portfolio i wtedy albo portfolio sie broni i dostajesz robote albo konczy sie na tym rozmowa :) Hmmm wiesz z praca jest roznie, wydaje mi sie ze spokojnie mozesz znalesc prace na terenie polski (lub nie ;) ) jezeli masz odpowiednie umiejetnosci to wiadomo ze cos znajdziesz :) a to co juz bedziesz robil czy texturowal tylko , czy bedziesz gosciem modelujacym postacie czy robiacym envernio to juz zalezy od tego gdzie sie zalapiesz , albo jak sie dogadasz :)
Juliusz Napisano 15 Listopad 2006 Autor Napisano 15 Listopad 2006 Dzięki za odpowiedź! A jakie motywy są najchodniejsze? (jeśli takowe w ogóle są?) Jakoś nie przepadam za potworami czy statkami kosmicznymi. (wolę dłubać jakieś realki i historyczne)
KLICEK Napisano 15 Listopad 2006 Napisano 15 Listopad 2006 no to zrob realki, super modeliki realnego ludzika zawsze sa w cenie ;) albo jakies samochodziki no roznie to bywa , sam musisz pomyslec co chcesz miec w portfolio , jako kto chcesz pracowac i co modelowac
jaras Napisano 16 Listopad 2006 Napisano 16 Listopad 2006 dobrze jest mieć w dorobku samochód , wizkę albo ładną organikę , to się liczy ! a to ze masz skonczone ASP to jedynie Ci pomoże profesjonalnie wykonać pracę bo przecież masz dzięki temu nabytą ogromną wiedze z zakresu malarstwa/grafiki
Por@szek Napisano 16 Listopad 2006 Napisano 16 Listopad 2006 Jaras ale co wizki maja z GA wspolnego? To inny dzial. Mowisz teraz o znalezieniu jakiej kolwiek pracy, a nie konkretnej. Skoro tutaj zamiescil posta to sadze ze jest zainteresowany GA a nie wizkami. Wyksztalcenie sie liczy, ale tylko artystyczne, np. papierek z VCU, ale jest to tylko + ktory nie decyduje o zdobyciu pracy(the skilled only allowed), szczegolnie w Polsce. Natomiast co do kwestii wyksztalcenia, w sensie czy srednie, czy wyzsze itd. nie ma to najmniejszego znaczenia. Praca freelance jest o wiele trudniejsza do znalezienia niz na miejscu. Musisz miec juz zasobne portfolio i doswiadczenie w branzy, najlepiej jakies shipped titles na koncie. Z reszta z samej zasady tego iz wiecej sie uczysz siedzac biurko w biurko ( thx Bro ;) ) niz dlubiac tasmociag w domu IMO jest lepszy kontrakt i praca na miejscu. Co do samego rodzaju portfolio. Umiec powinienes podstawy wszystkiego, czyli i wymodelujesz lowa i haja, zrobisz texte, zmapujesz i zrobisz animacje, czy to postac czy tez domek. Jak juz , ze tak to nazwe, zlapiesz skilla, wybierz sobie specjalizacje.ALe na podstawie tego co lubisz i dobrze wychodzi. Powazne studia z reguly wybieraja ludzi z odpowiednimi umiejatnosciami do poszczegolnych rzeczy, masz kolesi od modelingu, od postaci, od enviro itd. To rpacodawca decyduje na podstawie twoich umiejetnosci ... badz oszczednosci w firmie :] Co do samego portfolio, sadze ze powinienes poogladac kilka takowych w wersji online aby znalezc odpowiedni kierunek. Oto przyklady, ale w sieci mozesz znalezc ich o wiele wiecej, bodz na forach tematycznych w profilach uzytkownikow. http://www.bobotheseal.com http://www.horribledeath.com http://www.benregimbal.com http://www.stellan.be http://www.unearthedart.com http://rorshach.cottages.polycount.com http://www.strangefate.com http://www.souldesigns.cottages.polycount.com http://www.hawkprey.com
Juliusz Napisano 16 Listopad 2006 Autor Napisano 16 Listopad 2006 Praca freelance jest o wiele trudniejsza do znalezienia niz na miejscu. No, patrz - nie przypuszczałbym. Myślałem, że praca w studiu jest dla wybranych, a w chacie, to jak ktoś się do studia nie załapie... W końcu praca wśród ludzi (szczególnie jak się pół życia spędza przed kompem ;) ) jest czymś nieocenionym. No, ale i tak jeszcze dużo przede mną...
gutekfiutek Napisano 16 Listopad 2006 Napisano 16 Listopad 2006 co do rzeczy w portfolio to muszą być jak najlepsze:) najlepiej popróbować wszystkiego, tylko po to żeby się nauczyć. Z mojego doświadczenia wynika że dobrze wziąć sobie jakiś temacik i go tłuc na paru obiektach. W ten sposób "udajesz" swoje doświadczenie w branży - wygląda to tak jakbyś robił komplet modeli do jakiejs gry:D Ja miałem problem bo często dawali mi do roboty tereny które średnio nadają się do pokazania umiejętności w port. I musialem dorobić sobie modeli. A co do postaci - na jedną postać przypada masa innych obiektów które tzreba wykonać. Do robienia postaci - gdybyś zaczął pracę w jakiejś firmie- to by cię raczej nie dali. Po pierwsze trzeba mieć doświadczenie, po drugie musieliby ci kupić sowtware. Być może zacząłbyć od robienia textur itp. Jest dużo prac do których nie potzrebujesz programu 3d - level editory itp. Kupić photoshopa jest taniej niż maxa/maye:) No chyba że używasz czegoś tańszego do 3d. A co do wykształcenia - jako że tez studiowałem na akademii sztuk prześlicznych - to ci powiem że jak nie masz dobrego portfolio to możesz być profesorem doktorem hab.i tak cie nie wezmą. A jak będziesz miał dobre pracki to możesz być po zawodówce:D Aczkolwiek po asp to jest sie ARTYST i to robi wrażenie. chociaż jakby brać pod uwagę stereotypy nt. wydz malarstwa....:D
Juliusz Napisano 27 Listopad 2006 Autor Napisano 27 Listopad 2006 Hej, Zapodaję jako materiał do krytyki parę obrazków moich modelików, które robiłem ostatnio do projektu The Dark Mod - konwersja dla Dooma3 zmieniająca go w skradankę średniowieczno-wiktoriańsko-steampunkową (coś, a'la seria Thief). Dla ciekawych - link: http://www.thedarkmod.com. Są to moje pierwsze modeliki na jakiś nowocześniejszy silnik (tzn. taki z normalami i dynamicznymi cieniami) - wcześniej bawiłem się w mapowanie, tekstury i modele do Thiefa 2 (staaaary silnik, jeszcze na DX7.0). Nie są to jakieś pojechane modele pod względem ilości poly itd, bo nie jest to na samo portfolio, tylko ma to chodzić w grze i to najlepiej z dynamicznymi cieniami (to w końcu skradanka). Napiszcie, co myślicie o tym. Możecie być krytyczni, bo marzy mi się kiedyś praca przy robieniu grafy do gierek. No, ale proszę nie łajajcie tak, żebym się nie pozbierał... ;)
Juliusz Napisano 30 Listopad 2006 Autor Napisano 30 Listopad 2006 Hmmm... czy znajdzie się może jakaś dobra dusza, który by rzuciła okiem na moje wypociny i je jakoś skomentowała/skrytykowała.... ? Z góry dzięki za poświęcenie chwili czasu!
KLICEK Napisano 30 Listopad 2006 Napisano 30 Listopad 2006 bardzo sie podobaja , solidna robota mysle ze nie bedziesz mial problemow wiekszych z robota :)
ftorek Napisano 30 Listopad 2006 Napisano 30 Listopad 2006 sprooboj zmienic tytul watku na jakis bardziej obiecujacy: np: super obiekty do nowego-super projekt :) (albo chociaz: 'gole dupy tutaj!' :) co do grafiki - no wporzo jest i trzyma poziom :) (troche na tych nagrobkach zbyt normale i speculary bija po oczach i wyglada jakby non stop mokre bylo) i w ogole - miejscami normale troche zbyt sa widoczne jakby podoba mi sie swiecznik i kotara - jakos tak naprawde fajnie wyszlo posaposa
Juliusz Napisano 30 Listopad 2006 Autor Napisano 30 Listopad 2006 Dzięki! Zamierzam jeszcze poćwiczyć i porobić jakieś rzeczy większe nim uderzę z portfolio do firm, ale miło usłyszeć takie słowa. :) sprooboj zmienic tytul watku na jakis bardziej obiecujacy: np: super obiekty do nowego-super projekt :) (albo chociaz: 'gole dupy tutaj!' :) Dzięki za radę - może dam takie motto w moim portfolio... ;) (troche na tych nagrobkach zbyt normale i speculary bija po oczach i wyglada jakby non stop mokre bylo) i w ogole - miejscami normale troche zbyt sa widoczne jakby specularów nie ma - to przez te wyraźne normale chyba, albo 3dsmax tak je oblicza (faktem jest, że normale wyglądają inaczej w Maxie niż w silniku Dooma3) Cmentarz jest jeszcze wipem z grubsza - muszę dorobić tekstur, żeby można było skiny sobie różnicować. No i właśnie takiego dopracowania im brak. podoba mi sie swiecznik i kotara - jakos tak naprawde fajnie wyszlo No, patrz - te były pierwsze... czyżbym obniżał loty...?
ofca Napisano 30 Listopad 2006 Napisano 30 Listopad 2006 ladne modele - moglbys pokazac siatke zaslon?
Juliusz Napisano 30 Listopad 2006 Autor Napisano 30 Listopad 2006 ladne modele - moglbys pokazac siatke zaslon? Dzięki :) Oto siatka: (taki szczegół: nie widać tego na tym zrzucie, ale boki składają się z dwóch pionowych rzędów polygonów - nie jednego) P.S. - teraz widzę, że render zasłon jest stary - nie uwzględnia metalowych zaczepów u góry - są to proste pierścienie - z teksturą alpha (kanał alpha jest też na górnej i dolnej krawędzi zasłon)
kurt_hectic Napisano 30 Listopad 2006 Napisano 30 Listopad 2006 zgadzam sie- blizz moze nie ale 60% polskiej produkcji na Ciebie czeka.
Por@szek Napisano 1 Grudzień 2006 Napisano 1 Grudzień 2006 Podobaja mi sie te nagrobki. Bardzo fajne normalki tam wyszly. Firanka tez daje rade. Aczkolwiek mogla by miec mniej tri.
Juliusz Napisano 1 Grudzień 2006 Autor Napisano 1 Grudzień 2006 Podobaja mi sie te nagrobki. Bardzo fajne normalki tam wyszly. Firanka tez daje rade. Aczkolwiek mogla by miec mniej tri. Dzięki! Firanka faktycznie mogłaby mieć mniej tri, ale ma i tak niedużo, więc dałem jej lekkie pofalowanie, żeby rzucane na nią cienie nie były proste jak na desce.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się