Napisano 19 Listopad 200618 l Witam jestem studentem architektury, chciałem nauczyc sie jakies programu 3d do robienia wizualizacji, projekty robie w archicadzie i w allplanie. na studiach mam zapewniony bezpłatny kurs cinemy 4d, jednak nie jestem przekonany co do tego programy(wydaje sie za łatwy), zastanawiam sie nad 3dmax lub własnie nad cinemą. Poradzcie cos moze są jeszcze jakies inne programy warte polecenia. dzieki
Napisano 19 Listopad 200618 l vizki... jeśli robisz w AutoCadzie to weź maxa. ta sama rodzina Autodesk :) poza tym nie mam pojęcia czy silniki renderujące typu Mental Ray czy Vray są dostępne dla cinemy, a takie puginy są teoretycznie niezbędne przy robieniu DOBRYCH wizualizacji (nie mówię tutaj o tandecie jaką widać na polskim rynku developerskim) w której stawiasz na realizm vizki a nie na po prostu przedstawienie bryły w 3D.
Napisano 19 Listopad 200618 l piotrek: wątpię, żeby było kogoś stać na renderfarmę do vizek w Maxwellu. jeśli mam doradzac to proponuję kombinację: 3ds max 9 + Mental Ray 3.5 (zintegrowany z maxem) + Vray 1.5 RC3 Pozdrawiam
Napisano 19 Listopad 200618 l Autor jak pisałem pracuje na archicadzie i allplanie nie na autocadzie. co do programów to znalazlem jeszcze maya i artlantis. co o nich powiecie?
Napisano 19 Listopad 200618 l Krzychu_Mac: sorki mea culpa. zoabczyłem a...cad i poszło w autocad :) maya stworzona jest głownie do animacji. owszem można na nich robić to samo co w maxie ale nie jestem pewien czy pójdzie ci prosciej. "artlantis" nie znam ale jeśi to to co znaleazłem na google to zastanówmy się najpierw o jakiego rodzaju vizki ci chodzi. czy o tego typu jak artlantis: czy jak 3ds max + vray: (scene maded by Mario) bo jeśli zadowolisz się typowym kiczem jaki proponuje artlantis i chcesz robić najzwyklejsze pseudorealistyczne vizki to artlantis ci wystarczy. ale jeśli chcesz postawić na jakość i być może kiedyś wypuścić coś na zachód to raczej artlantis nie przejdzie i będziesz musiał siąść do najczęściej używanego zestawu czyli max i vray Pozdrawiam
Napisano 19 Listopad 200618 l Krzychu, ja polecam Archicad + 3dsMax + v-ray :) pracuje w ten sposob o ile wiem grupa Tamizo i wychodzi im to zacnie :) sam ucze sie tych programow, jestem na 3cim roku... znam archicada tak samo, jak autocada, i musze stwierdzic, ze archi jest lepszym narzedziem... zreszta juz jest kilka watkow o tym ktory program lepszy - poszperaj w forum... pozdro
Napisano 19 Listopad 200618 l Krzychu: no to już znasz rozwiązanie: tworzysz sobie projekt a ArchiCadzie. na taj podstawie w maxie budujesz scenę i dodajesz głupotki w stylu meble, kafelki, panele, ramy okienne kubki, kacpe, szlafroki, ręczniki, gazety, książki i inne bla bla bla. potem odpowiednio oświetlasz, renderujesz i przy odrobinie szczęścia udaje ci się to sprzedać :) większość zachodnich wizualizatorów pracuje właśnie w ten sposób (ewentualnie dostająod kogoś inego plany z archicada). Pozdrawiam
Napisano 19 Listopad 200618 l Autor dziekuje za zainteresowanie moim problemem, niedlugo mam nadzieje pokaze wam moje pierwsze "wypociny" zrobione w 3dsmaxie Pozdrawiam
Napisano 19 Listopad 200618 l Witam, Jeśli chodzi o archicada to podobno dobrym dodatkiem jest MaxonForm, pisze podobno bo jeszcze nie miałem z tym styczności, ale widziałem prezentacje i jest to jakby most na zasadzie eksportu i importu, eksportujemy nasz model z archicada, modelujemy co chcemy a czego nie da sie zrobic w archi i eskportujemy z powrotem. Potem mozemy to wymiarowac, kroic itd :) Natomiast co do cinemy to rzeczywiście maxwell moze byc problemem ze względu na czas renderu ale jest jeszcze finalrender który jest szybki, sprawny i z powodzeniem mozna z niego korzystac, poza advanced render który jest silnikiem cinemy.No i za jakiś czas ma pojawić sie vray pod cineme, a to juz duzy plus, narazie czekamy :) http://forums.cgsociety.org/showthread.php?p=4006314#post4006314
Napisano 19 Listopad 200618 l Jak się postarasz to w Artlantis R zrobisz na prawdę porządne rendery. Na pewno nie takie jak w 3DSmax+Vray. Co prawda na torrencie wszystko jest za darmo ale jeśli będziesz kiedykolwiek musiał zainwestować w oryginalne oprogramowanie to docenisz Artlantis. Dla porównania: -3DsMax: 4 250 EUR netto + Vray: 650 EUR netto = 4 900 EUR netto. -Artlantis R: 495 EUR netto.
Napisano 19 Listopad 200618 l Krzychu: no to już znasz rozwiązanie: tworzysz sobie projekt a ArchiCadzie. na taj podstawie w maxie budujesz scenę i dodajesz głupotki w stylu meble, kafelki, panele, ramy okienne kubki, kacpe, szlafroki, ręczniki, gazety, książki i inne bla bla bla. potem odpowiednio oświetlasz, renderujesz i przy odrobinie szczęścia udaje ci się to sprzedać :) większość zachodnich wizualizatorów pracuje właśnie w ten sposób (ewentualnie dostająod kogoś inego plany z archicada). Pozdrawiam tweety: bardzo fajnie ze chcesz pomagać innym ale jak człowiek mało wie to lepiej się czasami nie odzywać
Napisano 19 Listopad 200618 l ok. no to chyba ja czegoś nie chwytam. z tego co do tej pory wyczytałem i zasłyszałem od ludzi to tak to się odbywa. jeśli się mylę to popraw mnie bom być może zbłądził za co serdecznie przepraszam każdego komu mój post zawrócił porządek wszechrzeczy
Napisano 19 Listopad 200618 l tweety: wizka kojarzy ci się z Mario i super realizmem, i fajnie tylko kolega studiuje architekturę a to inna bajka, inne kapcie i inne ręczniczki. Nie nakłaniaj ludzi z architektury do robienia mario-everowskich wizek bo kaleczysz ich psychikę :) btw: chcesz zarabiać tweety dużą kasę na wizkach naucz się robić np. tak: http://www.europaconcorsi.com/db/pub/images/10864/290681412.jpg http://www.europaconcorsi.com/db/pub/images/10864/124126946.jpg http://www.europaconcorsi.com/db/pub/images/10864/214634078.jpg
Napisano 20 Listopad 200618 l No peter ma racje. Fotorealistyczne rendery nie ukryją kiepskiej architektury, przynajmniej nie do końca;) PS. Jakby ktoś nie wierzył że w ArtlantisR można zrobić realistyczny render, polecam ta stronkę: http://www.gscne.com/gallery/rendering/artlantisR_a.htm
Napisano 20 Listopad 200618 l Hm, ja jestem zdania, że do takiej grafiki jaką pokazał peter_muler nawet komputer nie jest potrzebny, nie mówiąc o oprogramowaniu;-) No ale to może nawet plus dla tych grafik. Wizki "typu Mario" są jak najbardziej towarem szybkozbywalnym w architekturze. Pamiętajmy, że inwestor (np. pan prezes decydujący o tym który projekt biurowca przejdzie) to z reguły osobnik, który niekoniecznie uważał na lekacjach z plastyki w podstawówce. Lubi kawę na ławę, a metafory w sposobie przedstawiania koncepcji czy projektu raczej utrudniaja mu odgadnięcie co autor miał na myśli;-) Ja wiem, że to może kaleczyć idealistyczny odbió rzeczywistości przez architketów, ale pewnie nie mniej niż fakt, że nawet genialny zamysł trzeba umieć sprzedać i to niekoniecznie temu, kto się na architketurze zna.
Napisano 20 Listopad 200618 l Krzychu, ja polecam Archicad + 3dsMax + v-ray :) pracuje w ten sposob o ile wiem grupa Tamizo i wychodzi im to zacnie :) sam ucze sie tych programow, jestem na 3cim roku... znam archicada tak samo, jak autocada, i musze stwierdzic, ze archi jest lepszym narzedziem... zreszta juz jest kilka watkow o tym ktory program lepszy - poszperaj w forum... pozdro W pełni popieram wypowiedz kolegi, sam tak pracuje i jest git, reszta zalezy od ciebie, pozdrawiam..
Napisano 20 Listopad 200618 l Tak naprawde jak chcesz program do wizek architektonicznych to zostań przy tej cinemie 4d bo nie jest tak jak napisałeś łatwiejsza, bo i nie o stopień trudności tu chodzi, poza tym tak sie akurat składa że też pracuje w archicadzie i z doświadczenia wiem że cinema jest lepszym uzupełnieniem Archicada.
Napisano 20 Listopad 200618 l tweety: wizka kojarzy ci się z Mario i super realizmem, i fajnie tylko kolega studiuje architekturę a to inna bajka, inne kapcie i inne ręczniczki. Nie nakłaniaj ludzi z architektury do robienia mario-everowskich wizek bo kaleczysz ich psychikę :) btw: chcesz zarabiać tweety dużą kasę na wizkach naucz się robić np. tak: http://www.europaconcorsi.com/db/pub/images/10864/290681412.jpg http://www.europaconcorsi.com/db/pub/images/10864/124126946.jpg http://www.europaconcorsi.com/db/pub/images/10864/214634078.jpg ok. myślałem że mario-everowskie vizki to standard na którym bazuje większość. sorki za wprowadzenie w bład i ogólne kaleczenie psychiki :]
Napisano 20 Listopad 200618 l Peter_Muler: albo np www.medusagroup.pl kto nie widzial, niech szybko oglada, co tam sie dzieje ;) maja juz swoj photoshopowoy styl - jak mniemam - od studiow, pozostalosci tamtyhc czasow.
Napisano 20 Listopad 200618 l sam pracuję na archicadzie i 3dmaxie ale każdemu kto robi coś w archicadzie doradziłbym cineme dużo lepiej współpracuje z archicadem pozatym wyżej było wspomniane o maxon form jako dodatku do archicada a to przecież firma która zrobiła cineme i maja bardzzo podobny interfejs pozatym można edytować archicadowską bryłę w cinemie i i eksportowac spowrotem do archicada. no i cinema wciąż się rozwija Ale nigdy nie zamienie 3dmaxa na inny program 3d ja go po prostu kocham
Napisano 20 Listopad 200618 l tweety: wizka kojarzy ci się z Mario i super realizmem, i fajnie tylko kolega studiuje architekturę a to inna bajka, inne kapcie i inne ręczniczki. Nie nakłaniaj ludzi z architektury do robienia mario-everowskich wizek bo kaleczysz ich psychikę :) btw: chcesz zarabiać tweety dużą kasę na wizkach naucz się robić np. tak: http://www.europaconcorsi.com/db/pub/images/10864/290681412.jpg http://www.europaconcorsi.com/db/pub/images/10864/124126946.jpg http://www.europaconcorsi.com/db/pub/images/10864/214634078.jpg Peter takie rzeczy to mozna robic na dyplom, albo konkurs gdzie oceniaja inni architekci. przecietny czlowiek/inwestor/pani hania ze spoldzielni na tych wizkach poprostu nic nie zobaczy.chociaz jak sie pokombinuje to da sie znalezc zloty srodek miedzy tym co pokazales a mario. ps.max 4ever:]
Napisano 20 Listopad 200618 l Autor wczoraj zrobilem tutoriala z kostkami lodu.. i 3d s max wydaje sie być bardzo trudny. mam nadzieje ze to tylko początki są takie trudne. pozdrawiam
Napisano 21 Listopad 200618 l Autor żeby nie zakladac nowego tematu, napisze tutaj z prośbą o pomoc. Chce się was zapytać jak najlepiej uczyć sie 3d maxa, z tutoriali czy moze kupic sobie jakąs książke. moze są jakies tutoriale co od poczatku ucza 3d maxa?
Napisano 21 Listopad 200618 l Możesz sobie kupić książkę: http://helion.pl/katalog/56,0,0.html skorzystać z tutoriali w necie, albo po prostu z helpa dołączonego do programu. Możliwości jest dużo, trzeba tylko przysiąść...
Napisano 22 Listopad 200618 l Najlepszym rozwiązaniem (moimzdaniem) sa tutki, szybciej wchodza do łba i zawsze cwiczysz konkretny efekt, który cie interesuje. Powracajac do polemiki na temat jak wizki powinny wygladac, czy tez nie wygladać...Pani Kowalska projektujac se mieszkanko bedzie chciała zobaczyc wizki a'la Mario natomiast te przykłady co przedtswił Peter sa bardziej wielkoforamtowe, jak konkursy urbanistyczne czy architektoniczne(jednak bardziej urbana) Gdzie wieksza kasa?? Mieszkania robi sie przez pare dni, konkurs mozna robic semestr, rok, ale wygrane sa konkretne(znajomi ostatnio wygrali konkurs na centrum Katowic i nagroda była kwota wartosci porzadnego samochodu :) Moim zdaniem to nie forma czy sposób wykonania roboty sie liczy, a klimat koncowy(Sans_Serif np nie zawsze wrzuca kapcie i szlafroki do swoich wizek a na brak zlecen zapewne narzekac nie może :) Ważne, by wyrobić sobie jakis styl,jak wczesniej wspomiany przeze mnie Szeryf . Gliwicka Medusa czy Tamizo ... PoZdRo!!!
Napisano 24 Listopad 200618 l Autor mam jeszcze pytanie w jakim programie "robicie" plansze (50x70), photoshopie czy corelu?
Napisano 24 Listopad 200618 l mam jeszcze pytanie w jakim programie "robicie" plansze (50x70), photoshopie czy corelu? ze względu na hybryde vektora z rastrem sensowniejszy jest corel... ale ja robie w photoshopie bo ten pierwszy doprowadza mnie do pasji jak tylko musze go odpalić.
Napisano 24 Listopad 200618 l Autor w photoshopie da sie zrobić cos takiego( cyz lepszy bedzie corel) http://www.europaconcorsi.com/db/pub/images/10864/290681412.jpg
Napisano 25 Luty 200718 l corel czy photoshop... oba programy maja plusy i minusy co pewnie kazdy kto jest zna potwierdzi.. corel to grupa corel draw+corel photopaint - prostszy do skladania plansz i ogolnie latwiejszy photoshop - nie ma rownych sobie w skladaniu grafiki (zdjec itp.), zreszta uzywaja go profesjonalisci, jest potezny.. mysle ze powinienes zaczac od corela bo to na uczelni bardziej ci sie przyda ale w wolnym czasie polecam photoshopa - warto go poznac
Napisano 26 Luty 200718 l ja polecam duet photoshop + illustrator. na początek photoshop wystarczy Ci do wszystkiego na 100%. potem jeżeli chcesz składać większą ilość plansz, lub takie plansze, w których różne elementy będą edytowane zewnętrznie, albo będzie duża ilość elementów to zaczniesz używać też illustratora... a podobne są do sibie, więc będzie Ci łatwo się nauczyć.
Napisano 26 Luty 200718 l Jestem ciekaw. Jak będziesz się uczył maxa? Sam jestem na tym etapie. Tylko tutoriale? czy może jakiś kurs?
Napisano 26 Luty 200718 l Chyba nie porównujecie znowu Corel Draw do Photoshopa ? Bo to jak porównywanie młotka do łopaty ;) Jeżeli już jakieś porównania miały by miejsce to Illustrator-Draw, Photoshop-Photopaint. A moim zdaniem to i tak kwestia przyzwyczajenia.
Napisano 1 Marzec 200718 l Do robienia wizualizacji zdecydowanie polecam AutoCad (modelowanie) + 3ds max (texturowanie, oswietlenie i ustawienie sceny) + mental ray (render). Nic lepszego jka do tej pory nie spotkałem :)
Napisano 1 Marzec 200718 l Jestem ciekaw. Jak będziesz się uczył maxa? Sam jestem na tym etapie. Tylko tutoriale? czy może jakiś kurs? ksiazka z podstawami maxa + tutoriale :) nic wiecej nie potreba
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto