Skocz do zawartości

Minibitwa nr10 - Nowe wcielenie bohatera starej gry


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Bad Moon
Napisano

W tym temacie proponuję zrobienie wcielenia bohatera ze starej gry 2d bądź 3d (mniej więcej tak ze 4-5 lat wstecz i dalej, wedle rozsądku). Nie musi być to główny bohater. Ważne aby był wystarczająco "stary" aby można go odświeżyć w nowej wersji i najlepiej jeśli nie występuje w nowych produkcjach.

 

Proponuję następujące limity:

siatka: 7000 poly

textury: max 2 x 1024x1024 + opcjonalnie specular + normal

  • Odpowiedzi 63
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

A Minsc z Baldur's Gate sie nadaje ?? xD I uwazam ze 1x1024 styknie + spec + normal ewntualnie nie zapominajmy ze to GA xD

 

A i jescze jedno jakeis sa terminy bo gdzies przeoczylem albo nie widzialem wcale xD

Napisano

luzik jak bedzie trzeba skonczymy tak jak tym razem 10 dni pozniej :)

ale wiem ze miesiac to i tak za dlugo bo po pewnym czasie juz nikt nie daje updajtow i 2 dni przed koncem dopiero hehe moze jednak takiego hardcorowe bitewki byly by lepsze ?

Napisano

hmm znowu koniec bitwy bliski i wszystko zamiera:/

Tak btw, to 7000 ni z gruszki ni z piertruszki, mam 2k trisów daje turbosmootha i wychodzi 19k:/

 

No i zostaje z 2000 poly...

 

Da się Zmienić model tak aby UVW unwrap się nie waliło?:) [preserve uvw coordiates??]

Napisano

Cruzh3r zalezy w jaki sposob, bo np po ColapseAll mozna spokojnie krecic, przesuwac i powiekszac, ale jezeli chcesz cos pociac, cos dodac, cos zabrac to najlepiej po Colapse zaznaczyc te pare scian w obrebie ktorych bedziesz pracowal i je detach ^^ tak aby uvw sie nie popsul na reszcie objektu i potem jak juz popracujesz to trzeba ten maly fragment znow zmapowac i atach do modeala i wedl tu i tam i jeszcze na uvw dolanczyc to gdzie trzeba, tak wiec aby sie nie pogubiic to przed dolanczaniem czsci do glownego objektu najlepiej mapowanie na uvw przesunac gdzies poniezej aby potem sie nie pokrylo z mapowaniem reszty modelu po dolanczeniu. Sorki za bledy i zamotanie, ale pisze na szybko :) A pozatem co mowicie ze juz koniec, skoro mialo byc do 20?:>

Napisano

Hmm - chyba nikt nie zdąży do 10 tego - ja miałem nadzieję że będę w święta robił, ale wiecie jak to jest - rodzina, znajomi, pasterka, potem zaraz wypad na sylwka i zleciało :)

 

Widzę że nie jestem sam ;) Więc może przedłużyć trochę termin? Tym bardziej że robimy mocno nxt-gen (7k + 2x1024 to już naprawdę nie w kij pierdział). Pozdrawiam

Napisano

ja tez w swieta sie leniłem :D i nic nie ruszylem do przodu, moze by zrobic taka podwójna bitwe ? (trawjaca 2 miechy), wtedy kazdy by zdarzył, a kto by chcial mogł by jeszcze teraz sie dolaczyc, bo bedzie duzo czasu :).

Napisano

hehe może być 10 mój w sumie skończony:]..

 

Turbosmooth myślałem aby dać, żeby więcej poly było. Myśle że dodam po prostu do włosów kilka poly.

 

Koniec powinien być miesiąc od daty początku btw imho, ergo, visa vi, concordatly...

Napisano

ja już znam te wasze wymówki... święta, sylwester, rodzinka, spoko, ok, a pozniej bedzie znowu powrot do starych typu praca, nauka, dziewczyna.. hehe

 

takie są skutki limitów z kosmosu, nikt sie nie wyrabia na zakończenie, czasy z 2k to było coś

Napisano

ognisty ma po części rację, niższe limity są łatwiejsze, ale teraz widać jakie są problemy z grafiką 'next-gen' (a 7k to dość mało w tej chwili jak na tytuł z górnej półki).

 

Co to terminu - ja do dwudziestego naprawdę powinienem skończyć (no chyba, że nie ;))

Napisano

Myślę że aby zachować porządek, dwudziestego powinna zacząć się kolejna bitwa. A więc ta powinna się skończyć mniej więcej osiemnastego + dwa dni na sondę i nowy temat.

Napisano

Chlopaki pracujcie a terminem sie nie przejmujcie, jezeli wiekoszosc skonczy do 18 nastego to 18 stego zamniemy a jak nie to prezentem noworocznym dodamy kilka dni, z tym ze nastepny temat bedzie musial byc prostszy i bedzie bardziej ekspresowy.

 

Myslalem nad modelami do gier na komorki, z tym ze trzeba by bylo ich zrobic kilka, kilka trisow obiekt i texturka 64x64

 

cos na styl tego :

 

http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=443434

 

Przepraszam z gory ze bede ingerowal w temat ale mam nadzieje ze nie bedziecie mi mieli tego za zle.

 

Z reszta zobaczymy jak bedzie z czasem i ile osob skonczy, chcialbym zeby skonczylo ta bitwe jak najwicej osob, a ze byly swieta i mi osobiscie po swietach niechce sie klikac w myszke i wiem ze inni tez to maja :)

 

Wszystko zostawiam wam, mowcie czy byscie chcieli zrobic cos takiego, nic nie zrobie przeciw wam oczywiscie :)

Napisano

Nom, to by było spoko, tyle że ja bym dał jednak trochę większy limit - powiedzmy taki jak pod DS (128 x 128 text) lub też 256 x 256. Bo tak po prawdzie to modelik 200 tris + 128 text to powinno się w jeden dzień klepnąć :) Więc coby nie było za łatwo...

Napisano

Mogły by być małe(tex, tris) postacie + jakieś customizy do nich. Np. Robimy szczuro ludzia z toporkiem i dorabiamy całą drużyne (lekko zmienione teksturki, model, może inna broń, maska gazowa itp.). I tak np. cały oddział jak z Warhammera[np.mark of chaos].

 

A to taka propozycja dla zwycięzcy:P

vos_regiment2.gif

Napisano

Bitwę przesowamy o 10 dni, czyli do 20

 

Narazie myslę ze wystarczy, a pozniej zobaczymy jak to bedzie wygladalo mam nadzieje ze nie macie mi za zle :)

 

Zarzekalem sie ze juz nie bedziemy przesowac no ale nie da sie ;)

Napisano

He he nie ma problemu jeśli pomoże to innym w ukończeniu pracy.

PS.Temat na kolejną bitwę wydaje się być całkiem przyjaznym. Nie jestem tylko pewien, czy model postaci (np taki, o jakim pisał Cruzh3r) trzeci raz z rzędu nie ukręci łba Mini-bitwie w tym dziale. Jeśli ktoś czeka na coś innego niż organika, trzy miesiące to trochę długo.

Napisano

Hmm, a może Environment, Czyli grupa staticmeshów + tekstur podłoża, nadające się do złożenia w edytorze map (tutaj 3dsmax) czyli np.. 2 rodzaje drzewek. kamyczki. Tekstóra drogi(vertex colorem(albo też inną teksturą(alpha)) blend dla tych tekstur.

Zabawa oczywiście też na miesiąc, ale w robieniu taki low poly drzewek, itp chyba nie było by problemem.

 

Pozdrowienia

Cruzh3r

 

PS. Myśle że te ludki co dałem wcześniej to było by do 300-500trisów. Więc ludzie by się tak szybko niewykruszali myślę.:)

Napisano

chlopaki a czy trzeba miec 7k poly ? to limit rozumiem bo mam ochote zrobic tak do 1000 poly, ale np trzy postacie :], mozna ? no i wrzucilbym juz calosciowo, bo nie wiem czy poprosty wyrobie, brak czasu, ale checi sa :P

Napisano

Moim zdaniem limit oznacza górną granicę. Czyli możesz zrobić 1k postać jeżeli chcesz, choć ciężko jej będzie konkurować z postaciami high - end.

 

Natomiast co do trzech postaci to mam wątpliwości - jak umawiamy się na jedną to niech będzie jedna.

 

Tak ja rozumiem regulamin, no ale Klicek powinien się wypowiedzieć żeby wszystko jasne było.

Napisano

Mam pytanie w kwestii formalnej - jak przedstawiamy model? Po jednym ujęciu viewport + siatka + render + ewentualnie engine(jeśli ktoś robi)? Dodatkowo tekstura w pełnej rozdzielczości? Wszystko na jednym jpg o szerokości 800?

Napisano

Przepraszam za podwójny post, jednak chciałem poruszyć inne kwestie :) Mam nadzieję, że dzisiaj będziemy mieli wysyp prac. Kolejny raz okazuje się, że przedłużenie bitwy na niewiele się zdaje. Tym razem rozumiem - święta itp. Jednak uważam, że w kolejnych bitwach ostateczny termin powinien być z góry narzucony i nie podlegać dyskusji. Będzie termin, będą prace. Nie ma terminu, prac jest jak na lekarstwo.

Tak przy okazji - jeśli dojdzie do sondy - czy będzie ona jawna (jak w tygodniowym speedzie 3D) czy też standardowa?

Gratuluję tym, którzy ukończyli, a także tym, którzy dzisiaj zafiniszują.

Napisano

7000 poly, To jednak zmusza wszystkich do wdania się w Detal. Na dawnych bitwach. Był to raczej miły troche bardziej dopracowany speed, dało się zrobić wszystko z teksturkami w 1 dzień:)

 

Dobrze że Klicek wskrzesił bitwę. Mogła by bardziej do lowpoly zejść.

 

Gdyby cały czas iść w nextgeny, to w końcu będzie to grafika porównywalna do highpoly...

 

EDIT: Martwa cisza wokół minibitwy 21 stycznia, hmmm...

 

EDIT: 22stycznia: no to co Sonda? mamy już 3 pracki:P

- albo czekamy na następne pracki albo robimy nową bitwe, bo widać ten temat niewypalił.

Napisano

halo, ziemia do klicka, ziemia do klicka, mamy problem, co z zakończeniem? :)

 

 

a tak na powaznie (po raz enty zaczynam swoją nudną gatkę :D ) to fakt faktem, ale żeby ta minibitwa miała sens to trzeba drastycznie ograniczyć limity (w kocu to mini - bitwa), zeby kazdy spokojnie zdazył na czas (moze i 7k trisow mozna w miesiac ulozyc, ale tylko wtedy gdy mamy zamiar poświęcić na to swój cenny czas, a nie robić tylko 'po godzinach' - tak wiec 2k max i robiąc 2 tygodnie po 30min dziennie spoko, bezstresowo mozna sie wyrobic)

 

tu własnie widac mój powód czemu nie startowalem w ostatnich wiekszych bitwach, z góry wiedziałem że robiąc coś dużego 'na marginesie' zawale to :) (myśląc dalej można tą sytuacje porównać do malowania biwy pod Grunwaldem farbami na końcu zeszytu podczas lekcji w szkole :) - nie możliwe )

Napisano

czekamy do 31 :) mialo byc nieoficjalnie :) ale jest oficjalnie ;D

zobaczymy czy beda jakies updejty jak nie to chyba nie bedzie warto tego ciagnac.

Chwilowo sam nie mam zawieleczasu sesja + praca + dam i sam jestem pewien ze nic mi sie nie uda zrobic.

 

powtarzam 1312312312 raz nie chodzi o limity, jezeli ktos bedzie mial zrobic model to zrobi nawet jak limi bedzie 321321312 mln poly i textu 3421321321x4533243243, jezeli ktos niechce zrobic to nawet jak model bedzie mial 2 poly i texture 2x2 to i tak nie zrobi.

 

Zwyciezca wybiera jak bedzie wygladala przyszla minibitwa.

 

licze sie z waszym zdaniem i zawsze bedzie tak jak chca uczestnicy, a nie tak jak ja bym sobie tego zyczyl, wiec piszcie a ja postaram sie cos z tym zrobic :) Chcialbym dac czas chlopakom, dla mnie styczen byl zwariowany mysle ze inni mieli podobnie, a szkoda konczyc znowu bitwy-niewypału :(

Napisano

e tam - trzeba tylko zmotywować do pracy :D

ja tez w trakcie sesji (w zasadzie już prawie kończę) + praca inżynierska + praca :P i nadal w domku dłubię - teraz np. UVWkę kończę ustawiać.

 

pozdr

giorgione

Napisano
powtarzam 1312312312 raz nie chodzi o limity, jezeli ktos bedzie mial zrobic model to zrobi nawet jak limi bedzie 321321312 mln poly i textu 3421321321x4533243243, jezeli ktos niechce zrobic to nawet jak model bedzie mial 2 poly i texture 2x2 to i tak nie zrobi.

a ja sie nie zgadzam z tobą :P

limity maja duże znaczenie ponieważ im większy limit tym więcej pracy trzeba włożyć w prace, wiec taki leń jak ja przy limicie powyzej 2k tris odpada a tu na forum takich jak ja jest wiecej, i co do tego jestem pewien

 

a propos modeli do next(tak wiem, to już current :D) genów to uważam ze trudniej jest zrobić dobry model z malym limitem niż z dużym (co nie wpływa na czas - to zależy od skilla) oczywiscie mówie teraz o postaciach :D bo z lokacjami jest juz nie co inaczej ale na nich sie nie znam wiec sie nie wypowiadam

Napisano

ledyr-ja sie wtrace, bo akurat jestem po paru godzinach dlubanai przy takim LP na 2,5 k trisow (tyle ze kompletny organic, do tego zoologiczny)... trudno sie robi postac z sensem na mneij trisow niz na wiecej, ale zrigowanie deformabli na to wiecej jak schody sa przy tym mniej to juz inna para kaloszy; mysle ze na wiele rzeczy uczestnicy tych minibitew zmieniliby poglad gdyby mieli zrobic od poczatku do konca i wyeksportowac do enginu te swoje cuda... czuc wtedy roznice miedzy curent genem a starymi, przyjemnymi modelikami gdzie na kosc jest 4link i to jest maksimum, ktore da sie uzyc (a i to nie we wszystkich silnikach) wiec i samych vertexow nei trzeba duzo... a jak jest malo to nei tak znowu trudno popoprawiac recznie i podoklejac wierzcholki do kosci... z tym curent genem jest to zaledwie paredziesiat razy wiecej wierzcholkow, ktore podlacza sie do paru wiecej kosci (mowie o deformablach ze zdrowym blendingiem, bo im wiecej mozna, na tym wiecej sobie pozwalamy)...

wiec dyskusja o tym co jest trudniej proponuje przelozyc do momentu jak Klicek urzadzi konkurs pod tytulem "od maxa do enginu" i czy limity beda czy nie, sami stwierdzicie przy czym schodzi wiecej nerwosolu...

 

ale jestem tez zdania ze do obecnych gier robi sie to wszystko neico latwiej, bo narzedzia sa takie fajne, kompatybilne i nie trzeba tyle przy nich myslec :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności