Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam. Jak w temacie, jak zrobic np. skrzynke ktora emituje swiatlo. W blenderze jest opcja emit, a tutaj? Szukalem ale niestety nie znalazlem :(

  • Odpowiedzi 15
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

rozumiem że softy 3ds? temat jużwałkowany wiele razy. jeśli w defaultowym renderze no to nakładasz materiał standart i tam self illumination dajesz na powiedzmy 50-100

Napisano
  • Autor

to wiem, ale self illumination sprawia ze obiekt nie znika bez swiatla. a mnie chodzi o to zeby to byla wlasnie lampa. W blenderze mozna takich obiektow uzywac jako lamp itp. Ja chcialbym taki efekt tutaj. Zeby to swiecilo, ale tak zeby oswietlalo tez inne przedmioty.

Napisano

Jak to renderujesz w Scanline to zapomnij o self illumination. Odpal Vraya i tam masz materiał Vray light.

Napisano

Możesz sfakować i do środka objektu dać omni. Ewentualnie kliknąć na objekt i wyłączyć cast shadows

Napisano

Shogun, nie tylko vray ma self-ilumiation, jest jeszcze renderer-tabu mental ray :)

Goped: wiec jak masz maxa o ile sie nie myle 6 lub wyzej, to zrob to w mentalu. Albo tak jak Lis mówi, bo dobrze gada.

Napisano

W scanline też się da. Tylko trzeba włączyć Advanced Lighting -> Radiosity. Materiałowi z self ilumination nadajesz uberMateriał Advanced Lighting Override i zwiększasz luminance scale w jego ustawieniach. Czasami trzeba bardzo przegiąć ze skalą żeby zobaczyć efekt.

Napisano

W mentalu przypisując do obiektu kolor diffuse, w modelu HSV wartość V należy ustawić większą niż 1, np. 1000. Wtedy, po właczeniu FG, obiekt świeci. Niestety, w ten sposób obiekt nie emituje fotonów...

Aby obiekt był prawdziwym źródłem światła, emitował fotony etc. trzeba przypisać mu odpowiedni shader, który trzeba ściągnąć z netu, albo samemu napisać :)

Napisano

W mentalu to musisz dać mapę Output do slotu diffuse i tam ammount ustawić na dużo więcej niż 1.

 

Ocvzywiście żeby zobaczyć efekt musisz zapuścić FG.

Napisano
  • Autor

Sprawdzalem juz kilka metod :P, niestety, bez skutku. Przeczytalem gdzies w nowosciach w helpie o marteriale Architectural. Jest tam napisane, ze wystarcze podniesc luminance w tym i bedzie swiecic, a obok obrazek potwierdzajacy to, jakas pokrzywiona rurka ktora oswietla prawdopodonie jakis zolty obiekt. Wszystko fajnie, ale niestety u mnie to nie dziala :] Jak wlacze luminance to tak jak w innych przypadkach, obiekt widac w ciemnosci, ale nie oswietla innych. Teraz biore sie za metode Piotrka.

Ps. Co to jest FG?

Napisano

Chłopie - napisałem Ci jak dziecku a ty swoje. Tu masz jeszcze szybki test za świecącą geometrią i wszystkimi ustawieniami które są potrzebne.

 

04012de0dc948724m.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.