Skocz do zawartości

Pojazd 3D: Acura RSX


Dawcio_m

Rekomendowane odpowiedzi

Modelik super. Na lakierze wprawdzie mało odbić ale i tak model ładnie wygląda.

 

BTW

Czy Ty każdą z części meshujesz w rhino osobno? Tak indywidualnie w zależności od tego jaką dokładność chcesz uzyskać? I jak zachowuje się u Ciebie komputer jak taką siatkę ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 88
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

ja robie tak, że najpierw wszysto joinuje i model ładnie się mi dzieli na cześci szyby swiatła karoseria progi itd i potem meshuje, a komp na razie idzie dobrze jak obracam to mam 2 klatki na sek, ale ja najpierw ustawiam scenke camery itd i niemusze ruszczac sceną więc jest ok.

Jeszcze jedna próba:) Swiatła jeszcze nie gotowe.

689d068562c11174.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z hdri są same problemy, mało uniwersalne i prawie zawsze znajdzie się kilka refleksów, które wkurzają bardziej niż najlepszy refleks na masce. ;)

Lepiej przerzuć się na jakieś softboxy albo zrób świecący krąg wokół pojazdu, takie rzeczy. Widzę, że wzorujesz się trochę na pracy Bzyka (nie zaprzeczaj :D), ale z hdri do nawet podobnego efektu nie dojdziesz niestety.

Na początek radziłbym to wszystko zamknąć, otoczyć jakaś bryłą z normalami do środka i wtedy kombinować ze światłami, efekty będą o niebo lepsze. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yaro16 dzięki no wiem nei jest to to ci chciałbym uzyskać, ale ciągle z tym walcze:D

RA- hmm z modelingiem na pewno sie wzoruje, ale renderingiem było różnie tak na prawde to próbowałem podrobić lakier (nie smiać sie) suurlanda z peugota, ale sie do tego nie powinienem przyznawać:D No dobra próbuje bez Hdri, ale jak nie wyjdzie to wywalam kompa albo wracam do hdri:D Mam jeszcze pytanko jak zrobić ziarno w lakierze, ale takie bardzo drobne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ziarno najszybciej zrobić kombinacją AA (Fixed) i odpowiednio niskiego (ale nie za niskiego) samplingu dla glossy części lakieru. Wtedy elementy lakierowane, które są ustawione pod kątem prostym do kamery mają ziarno.

Inny sposób, to jakieś proceduralne mapy w slocie odpowiadającym za rozproszenie odbić. Cellular powinien być dobry. Kiedyś coś takiego kombinowałem, nie wiem czy mam te pliki maxa, ale jak znajdę, to mogę ci udostępnić. Z tym, że uprzedzam, że nie są to jakieś wielkie rewelacje, to trochę stary lakier. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eloy- dzięki:) Zgodzam sie z toba:D

pooglądałem troszke ten lak RA no i bardzo ładny jest, ale niechce dawać jego bo niemiałbym satysfakcji, odgapiłem tylko kilka rzeczy:D Dzięki. Nie wiem już co zrobić żeby lak był lepszy, no ale zobacze:)

5e72593ee68335c1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz włączony color mapping, np. exponential? Bo trochę przepalone wyszło.

I tak z ciekawości, możesz wrzucic na model ten mój lakier i w jakiejś minimalnej rozdzielczości wyrenderowac? Ja go w sumie na jakimś porządniejszym modelu nie widziałem. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten kolot mapping specjalnie dak dałem bo jak było na zwykłym to było trosze blade;) [...]
Jeżeli jest blade, to trzeba kombiować z natężeniami świateł i samymi ustawieniami color mappingu. Pozatym zawsze można trochę zwiększyć kontrast w frame bufferze lub w postprodukcji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pecet ok obniże go troszke, nawet nie zwróiłem na to uwagi dzięki;)

Ra no to wyrenderowałem go z tym twoim materiałem w mojej scenie, ale chyba coś niegra ze sobą bo coś sie niedobrego zrobiłom ale niemam pojęcia co. Może chodzi o to, że niemam w scenie light cache?

20f2d8130745ced8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jakieś secondary bounces by się przydały. :)

Pracuj nad odbiciami, pracuj, bo w tym rzecz.

Aha, nie wiem czy w tym moim materiale nie ma jakiś skopanych interpolowanych odbić, więc jak są, to je wyłącz oczywiście. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie miewiem czemu tak długo, chyba przez podwójne albo chyba nawet potrójne (nie pamiętam) glossy dla laku hehe, ale ja to w nocy renderowałem to niewiedziałem, że to tak długo będzie jak przyjde ze szkoły to dam ustawienia:) dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AA: Fixed ustawione na 1, bez filtra.

GI: IrrM i LC. IrrM na medium z ustawieniami powiedzmy -4/-4, czy jeszcze niższe. LC 200, 0,01.

I już powinno być lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to już wiem co było grane, że tak długo renderowało, wina była w laku, za dużo tych shelaków i glossów tam dałem RA nawet na tych twoich ustawieniach render był bardzo długi musze coś innego pokombinować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności