Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 273
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

chudy nie ma cieni bo narazie robie tylko lakier, ale potem włącze cienie

aa- zaraz ustawie, dzięki

..:: 3D XTREME ::.. spójż na pierwszy a potem na ostatni to zobaczysz roznice, na kazdym cos zmieniam

Napisano

tak to wygląda z aa

41648332cn8.jpg

nie wiedziałem jak tam ustawić ale i tak lepiej wygląda

edit: a gdybym tak zostawił? nie powiedzieli byscie "prawdziwego mężczyzne poznaje sie nie po tym jak zaczyna, tylko jak kończy" oczywiście mowie o lakierze, nad resztą jeszcze popracuje;)

Napisano

lakier brzydki, dla mnie to on wygląda jak taki z resoraka za 5 zł, ten co pokazałeś też jest brzydki i sie na nim nie wzoruj, lepiej przejrzyj sobie nasze forum i popatrz po renderach Bzyka, Kome, qby i innych wymiataczy od samochodów.

 

I proszę edytuj POSTY.

Napisano

ten co pokazałem to wiem ze jest brzydki, ale chciałem ssie poczuc dumny, że moj jest lepszy:D

edit: ale i qby ani w bmw ani w evo nie ma renderów, poszukam innych

Napisano

na ts nie szukaj ładnych renderów bo nie one są tam najważniejsze (chociaz jest kilka perełek), wywal speculara postaw go w STUDIO najlepiej jak będzie zamknięte i nie całkiem białe w środku, tam poustawiaj światła, włącz cienie i dopiero testuj lakier bo tak na sucho to możesz bez końca testować, a wstawisz w inne otoczenie i dupa blada będzie

Napisano

zrób taki lakier:

zwykły standard, kolor niech będzie np czarny i w reflective daj na falloff i otworzy się taka nowa zakładka i jeśli masz vray to daj w tych dwóch przyciskach vray material a jak nie ro raytrace (czy jakoś tak). Napewno bedzie wyglądać lepiej ;)

Napisano

a jak mogło wyglądać studio tutaj?

bo mi wszędie tak nie jednorodny cien na masce sie robi, a tam wszędzie jest tak ładnie gładko(u mnie to jakby pogniecione prześcieradło położono:()

Napisano

moje nowe studio wygląda tak: 81135114xx0.jpg

a cien padający na auto wygląda tak: 50061389ng4.jpg

jako materiał studia jest ustawiony zwykły lambert

powiedzcie tylko czy studio moze tak wyglądać, nad reszta popracujemy później.

edit: aha czy może ściana powinna byc troche dalej od auta

Napisano

w czym? a ty w ogóle w 3dsm robisz? bo falloff robi tak że dzieli ci materiał na 2 i w tym w środku dajesz na 10 a na bokach 100 i wtedy wygląda bardziej realistycznie :)

 

edit: a te parasole to są jakieś źródła światła? to weź je lepiej wywal i daj gi

Napisano

robie w maya i nie wiem gdzie zrobić to falloff(bo tylko w mia material jest taka funkcja do zaznaczenie[a tak woge to sie to ustawia przy materiałech czy w render seetings]

parasole to spot lighty

GI jest ustawione od jednego z tych spotów(chodzi wam o te emit photons tak?)

Napisano

dla mnie każdy następny render wygląda tak jak poprzedni............

co do studia- zrób cylinder, niech ma tyle ścianek żeby po smoothie był gładki, dolną krawędź chamferuj tyle razy, aby uzyskać delikatne, zaokrąglone przejście. jako materiał możesz dać np gradient żeby nie było jednolicie. nad samochodem wstaw kilka planeów z białym materiałem i self illumination żeby lakier miał co odbijać. aha i przede wszystkim zostaw ten cylinder (studio) zamknięte.

 

i włącz cienie bo takie testowanie to naprawde gówno daje, bo nie daje kompletnie obrazu jak będzie końcowy render wyglądał.

 

Stachu- a co da samo GI bez świateł!?!?!? coś musi emitować fotony

Napisano

musze teraz z tym GI sie pobawićm, bo dopiero teraz widze, ze jak miełem kilka źródeł światła i w jednym używałem GI to nie było widać efektu, a teraz widać:) bo zostawiłem tylko jednego spota. tylko to pewnie troche potrwa bo teraz auto wygląda tragicznie jakby było cholernie brudne:(

Napisano

nie no zaczyna mnie to denerwować, nie wiem jak ustawić światło, bo jak je ustawiam centralnie na środku(natej samej lini so środek modelu) to na masce nie ma zadnych odcieni, a jak ustawie światło z boku to robią sie plamy na połowie maski(a dróga zawsze jeszt czysta niezaleznie od tego pod jakim kątem ustawiam światło)

jak ustawić światło żeby wyszedł odcień na masce podobny do tegoż tu mustangkb3.jpg

Napisano

nie wiem jak jest tutaj, ale ja takie coś otrzymuje, przez skierowania światła na sciane studia w odpowiednim miejscu, i to co się odbija na masce to jest to rozjaśnienie ściany

Napisano

a mi wyszło tak jak używałem 2 światla skierowane bezpośrednio na obiekt 58881563ip2.jpg

a tak jak jedno centralnie na środek maski 13985305lb5.jpg

pecet popróbuje jeszcze z odbiciem, a jakie masz parametry światla? i używasz tylko jdno?

Napisano

obojętnie jakie swiatło, musi być wystarczająco mocne, a ile ich powinno byc to zależy od tego jakie chcesz te refleksy, ale w sumie to niewiem czy to wypali w mentalu...

Napisano

pobawiłem sie troche z GI i tak to wygląda:

jak ustawiłem naspoty intensywność 0.5 i 1.0 a na pointa 0 reszte ribiło GI

56763843iu1.jpg

a tak jak ustawiłem na kazde światło intensywność 0 i global illumination oczywiście.

18431689ma3.jpg

a studio wygląda tak: (zaznaczone to światła i ich kierunki, a czarne to fotony)

61278956fl0.jpg

narazie biedne ale pracuje nad tym:(

edit: a tak wogle to światła powinny wypuszczeć tylko fotony czy tez zwykłe światł?

Napisano

no i taki mały upload. używałem final gather i jest bardziej gładko, tylko odbicia są znikome i jest mały cień na masce, a ja nie weim jak to poprawić(będzie trudno to zidentyfikować ponieważ czas renderu jest okropnie długi około 0.5h), ale ogólnie jest znacznie lepiej:)

zostawiłem jednego spota tylko z GI

10hy8.jpg

albo to moze jest lepsze45155752zx4.jpg

Napisano

a wie może ktoś dlaczego jest taki cień na masce? i co powinienem dodać by wyglądało lepiej, moż jakiegoś environmenta, nie wiem na czym to dokładnie polega ale może warto będzie spróbować, albo moze cos innego propnujecie żeby to wyglądało lepiej bo nie mam pomysłów(i tak sporo nauczyłem sie podczas renderowania tego auta, przedtem nie nie potrafiłem nic) nie znam zbyt dużo możliwości przy renderowaniu.

ale i tak jestem zadowolony:p

Napisano

popracowałbym jezscze troche nad nim bardzo chętni, ale to za długo trwa. karzdy render około 0.5h to za dłógo by powypróbowywać wszystkie funkcje. lepiej już raczej nie będzi. będe bardzo wdzięczny jeśli powiecie, że auto można uznać za skończone, tylko jedno słowo, plz:)

Napisano

Coś mi sie wydaje ze za wąskie to auto, moze to poprostu przez te swiatla przednie, nie poddawaj sie i pomecz go jeszcze. Kolor lakieru mozna by bylo zmienic bo jakos tak psuje render :)

Powodzenia !

Napisano

popraw cienie bo samochód lewituje, wywal speculara, studio niech będziew trochę ciemniejsze, może troche zabarwione na kolor karoserii, pokombinuj coś z odbiciem na boku bo mało ciekawe, no i falloffa chyba niema

Napisano

on rzeczywiście lewituje, źle studio ustawiłem. nie wiem jak pokombinowac z cieniem, sam sie taki zrobił i go takiego zostawiłem ale cos sie postaram zrobić:)

thx

Napisano

toche przesadziłem z jasnością ale nalezy opkazać po 20 minutach(tyle trwał render)21rw0.jpg

edit: teraz coś lepszego, moge juz robić highres?

22qu8.jpg

edit2: a to fall off sie w światle ustawia czy na materiale czy ogólnie czy jeszcze inaczej?

Napisano

przydalo by sie zmienic albo lakier albo kolor podłoża poniewaz straszna monnotonia i wogole zlewaja sie kolory, zmien tak zeby byl jakis kontrast i wiekszy render by sie przydał

Powodzenia !

Napisano

IMO ten pierwszy na pomaranczowym tle jest "troche najlepszy", ale tło jest trochę za ciemne, faloff sprawia to, że lakier mocniej odbija jeśli patrzymy pod większym kątem...

a mam pytanie jeszcze, czy Ty każdy render pokazujesz na forum? ;)

 

edit: ciężko znaleś w sieci zdjęcie studyjne tego nissana ;)

z32club_car.jpg

Napisano

Bubu mental ray

hcpiter3d robie takie małe rendery bo za długo to trwa, są to takie próby

pecet aha czyli o to chodzi,

no te ostatnie rendery to tak:D

thx

Napisano

użyłem innego materiału, troche za różowo.

23lu7.jpg

edit: aha pecet o coś takiego Ci chodziło?, bo to jedyny materiał w ktorym mozna ustawic fall off

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności