Napisano 8 Luty 200718 l Witam Postanowiłem stworzyć Tygrysa, narazie nie dużo, ale postanowiłem założyć watek, może mi coś podpowiecie. Postanowiłem zacząć od kół, jeszcze nie są dobrze ustawione, będę je dopiero pasował jak zrobie gąsienice. Wydaje mi się że zadużo zrobiłem tych bajerów w postaci śrub itp. Mam tylko 1gb pamięci więc troche to przeszkadza. Co polecacie? Do moderatorów, miniaturke wstawie później bo musze zrobić jakąś fote dobrą, Pozdrawiam i proszę o komentarze i propozycje. Aha zapomniałem dopisać że to moja pierwsza praca więc proszę o łagodny wymiar kary, wcześniej poznawałem funkcje i tak ogólnie się bawiłem.
Napisano 8 Luty 200718 l wyrownaj siateczke narazie ladnie - nie jestes pierwszy z tygrysem..ani ostatni, wiec bedziesz mial ostrą krytykę:p ale z drugiej strony sporo możesz zgapić:p Powodzenia
Napisano 8 Luty 200718 l Isolate selection, Render Hidden Geometry+Hide Selection to twoi przyjaciele ;p po za tym mozna bylo robic w lp, poly by sie oszczedzilo... no ale ladnie idzie, nie ma co wybrzydzac :)
Napisano 8 Luty 200718 l hmmm a przy tej ilosci polygonow, ktore teraz masz to ci zwalnia komp? ogolnie jak na razie to nie widac zeby bylo duzo polygonow, ile ich dokladnie teraz masz? 1 gb ramu to wcale nie jest tak malo
Napisano 8 Luty 200718 l Te koła boczne, bez napędowego oraz napinającego mają ok 100000 poly (słownie sto tysięcy) więc troche dużo, zaraz pokaże wam fote między kołami, robiłem tam takie srubki nakrętki, drobiazgi i chyba je pousuwam. Wyskakuje mi błąd gdy wszystko pokazuje w viewports z MS "Out of Memory" i wywala z programu, gdy naciskam ctr-alt-del pokazuje mi 1.40gb uzycia pamięci, a gdy uruchamiam czysty program prawie 400mb.
Napisano 9 Luty 200718 l BigBen - 1 GB Ramu to dużo pamięci rysując rozsądnie może Ci jeszcze zostać na koniec pracy (ale wiem po sobie ze na początku dużo się niepotrzebnie marnotrawi poligonów). Tobie jak na początek bardzo dobrze poszło w końcu koła i gąsienice żrą jak by nie patrzeć najwięcej poly w modelach typu tanki :). Też miałem się zabrać za tego tygryska ale jakoś mnie na boforsa bardziej naszło, może niedługo coś na forum pokaże ;) Powodzenia życze w dalszym dłubaniu
Napisano 9 Luty 200718 l Więc pousuwałem wczoraj wieczorem sruby z kół jezdnych i otrzymałem 57000 poly, czy to dużo? Koła nie straciły na uroku bo i tak gąsienice zasłonią te miejsca, śruby są tylko tam gdzie będzie je widać. DonJakub postaram się dzisiaj wżucić na serwer całą dokumentacje .pdf Tigera, łącznie ze zdjęciami z boju, bluprints'ami i malowaniami. Pozdrawiam.
Napisano 9 Luty 200718 l Ja wyświetlam mój model z całym MSem ustawionym na 2 i mi nie zwalnia a mam 1GB - moja rada: używaj warstw, to co zrobisz chowaj. Spróbuj też przełaczyć obsługę karty graficznej na DirectX, zobacz czy będzie lepiej niż na OpenGL (u mnie pomogło bardzo). Co do modelu - dobry start. Trzymaj tak dalej, a może być fajny efekt na koniec.
Napisano 9 Luty 200718 l Ja z tych rzutów korzystam, referki później dam bo mi net padł jak ładowałem, a łącze do uploadu mam słabe. Co do modelu zabrałem się za gasienice i tu pytanie, chciałbym zrobić dla wygody ustawiania tak jakby zawias, żebym nie musiał się bawić w obracanie przesuwanie itp. Wiecie o co mi chodzi. Jak to zrobić? Łapie za jeden koniec i ustawiam a drugi zostaje na miejscu, myślałem coś o kościach, ale nie wiem jak to zrobić.
Napisano 10 Luty 200718 l Dobra, taki mały update, gąsienice gotowe, nie ma się czym chwalić ale kilka renderów dam. I siateczka
Napisano 10 Luty 200718 l Zarzniecie te kompy czolgami :) Dobrze idzie - ciekaw jestem ile bedzie trwal render przy finalnych ustawieniach i wogole ;P
Napisano 11 Luty 200718 l Zarzniecie te kompy czolgami :) Dobrze idzie - ciekaw jestem ile bedzie trwal render przy finalnych ustawieniach i wogole ;P Jak narazie jest dobrze, render nie trwa długo (5sec), a w viewports też nie przycina, ale niestety od poniedziałku do szkoły więc robota będzie szła troche wolniej.
Napisano 25 Luty 200718 l Mam problem na okrągłych krawędziach. Chce wyciąć jakąś dziure ale to beznadziejnie wygląda, jest jakiś główny sposób? Nie mam pojęcia jak to zrobić a już prawie rękę odgryzłem. Jakbyście mogli to narysujcie jak mam linie poprowadzić. Z góry dzięki. Pozdrawiam.
Napisano 25 Luty 200718 l żeby tak wycinać jak teraz to masz to ten cylinder w którym wycinasz musiałby mieć więcej ścianek. po prostu tak jak terazz jet po ms nigdy nie uzyskasz równej powieżchni. tak wogóle dziwie się, że używasz ms przy takich elementach. zrób ten element z cylindra o takiej ilości ścianek żeby po smooth (nie mesh smooth!!) był gładki. i potem wycinaj. wtedy nic ci się nie będzie krzywić. a jeśli chcesz w tym co masz wycinać to boolean
Napisano 25 Luty 200718 l No właśnie to co jest teraz to jest boolean. Mówisz że więcej ścianek i powinno być dobrze? Dzięki ide walczyć.
Napisano 25 Luty 200718 l Tak jak Chudy prawi. A najlatwiej zagescic siatke uzywajac takiego guziczka jak meshsmooth. Dodatkowo ułatwia to sprawe, bo przy okrąglych elementach jest niezmiernie wazne aby siatka była równo rozmieszczana inaczej z reguły widac, ze jest niezła kicha (ale to chyba oczywiste). Natomiast jak Ci cos niedobrze wychodzi mimo zageszczenia siatki, to zawsze mozesz spróbowac pomanimupolowac przy właczonym ms'ie. P.S. Boolean sux. Powodzenia
Napisano 26 Luty 200718 l proste, że sie kaszani bo są 5 kąty, spróbuj tak jak Ci mówią zagęścić ciutkę pionowe ścianki, i zrób tak żeby końcówka wycięcia kończyła się na pionowym edgu, a te dodatkowe linie możesz wywalić, tak jak na rysunku:
Napisano 19 Marzec 200718 l Pierwsze próby ze światłem, powiedzcie ile powinno byc tych vraylight w takiej typowej scenie? Co jest nie tak jeżeli gotowy render jak zapisuje to on traci na wyglądzie? Teraz jest taki rozmyty, jakby mgła, odrazu po renderze w programie było super, dopiero po zapisie się tak pitoli.
Napisano 19 Marzec 200718 l bo pewnie wziąłeś słabe quality jak zapisujesz do jpeg to bierz quality na max
Napisano 20 Marzec 200718 l Spróbuj zapisać do bmp/png, zobacz jak wygląda, przekonwertuj do jpg etc.
Napisano 20 Marzec 200718 l Dobra już sobie poradziłem, co mi podpowiecie do tego rendera? Co do światła? Co można jeszcze poprawić?
Napisano 6 Kwiecień 200718 l Takie sobie barwy wybrałem. Jeszcze jest lipa, ale dodam zabrudzenia, zacieki itp. Jak się podoba? Szukam textury tego gipsu co pokrywali blachy na czołgu aby miny się nie przyczepiały. Wygląda to jak takie paski, packą nakładane. Ma ktoś taką texturę? Chodzi mi żeby z tego bumpa zrobić.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto