Skocz do zawartości

Pojazd 3D: Pzkpfw VI TIGER


Gość BigBen

Rekomendowane odpowiedzi

Gość BigBen

Witam

Postanowiłem stworzyć Tygrysa, narazie nie dużo, ale postanowiłem założyć watek, może mi coś podpowiecie. Postanowiłem zacząć od kół, jeszcze nie są dobrze ustawione, będę je dopiero pasował jak zrobie gąsienice. Wydaje mi się że zadużo zrobiłem tych bajerów w postaci śrub itp. Mam tylko 1gb pamięci więc troche to przeszkadza. Co polecacie?

 

Do moderatorów, miniaturke wstawie później bo musze zrobić jakąś fote dobrą, Pozdrawiam i proszę o komentarze i propozycje.

 

Aha zapomniałem dopisać że to moja pierwsza praca więc proszę o łagodny wymiar kary, wcześniej poznawałem funkcje i tak ogólnie się bawiłem.

 

e7ea22782c6bbbcam.jpg

 

6ff9a41d6be44260m.jpg

d5711f268947a8dcm.jpg

7582ec86fa4a90c1m.jpg

7c53ed8d4c21b275m.jpg

b76d4f9ea3a79d00m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 28
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Isolate selection, Render Hidden Geometry+Hide Selection

to twoi przyjaciele ;p

 

po za tym mozna bylo robic w lp, poly by sie oszczedzilo... no ale ladnie idzie, nie ma co wybrzydzac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość e=mc^2

hmmm a przy tej ilosci polygonow, ktore teraz masz to ci zwalnia komp? ogolnie jak na razie to nie widac zeby bylo duzo polygonow, ile ich dokladnie teraz masz? 1 gb ramu to wcale nie jest tak malo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BigBen

Te koła boczne, bez napędowego oraz napinającego mają ok 100000 poly (słownie sto tysięcy) więc troche dużo, zaraz pokaże wam fote między kołami, robiłem tam takie srubki nakrętki, drobiazgi i chyba je pousuwam.

 

Wyskakuje mi błąd gdy wszystko pokazuje w viewports z MS "Out of Memory" i wywala z programu, gdy naciskam ctr-alt-del pokazuje mi 1.40gb uzycia pamięci, a gdy uruchamiam czysty program prawie 400mb.

cc57b210257d5033m.jpg

851ea9445d3d5e63m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BigBen - 1 GB Ramu to dużo pamięci rysując rozsądnie może Ci jeszcze zostać na koniec pracy (ale wiem po sobie ze na początku dużo się niepotrzebnie marnotrawi poligonów). Tobie jak na początek bardzo dobrze poszło w końcu koła i gąsienice żrą jak by nie patrzeć najwięcej poly w modelach typu tanki :). Też miałem się zabrać za tego tygryska ale jakoś mnie na boforsa bardziej naszło, może niedługo coś na forum pokaże ;) Powodzenia życze w dalszym dłubaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BigBen

Więc pousuwałem wczoraj wieczorem sruby z kół jezdnych i otrzymałem 57000 poly, czy to dużo? Koła nie straciły na uroku bo i tak gąsienice zasłonią te miejsca, śruby są tylko tam gdzie będzie je widać.

 

DonJakub postaram się dzisiaj wżucić na serwer całą dokumentacje .pdf Tigera, łącznie ze zdjęciami z boju, bluprints'ami i malowaniami. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wyświetlam mój model z całym MSem ustawionym na 2 i mi nie zwalnia a mam 1GB - moja rada: używaj warstw, to co zrobisz chowaj. Spróbuj też przełaczyć obsługę karty graficznej na DirectX, zobacz czy będzie lepiej niż na OpenGL (u mnie pomogło bardzo).

 

Co do modelu - dobry start. Trzymaj tak dalej, a może być fajny efekt na koniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BigBen

f3e55b7e11a5db08m.gif

Ja z tych rzutów korzystam, referki później dam bo mi net padł jak ładowałem, a łącze do uploadu mam słabe.

 

Co do modelu zabrałem się za gasienice i tu pytanie, chciałbym zrobić dla wygody ustawiania tak jakby zawias, żebym nie musiał się bawić w obracanie przesuwanie itp. Wiecie o co mi chodzi. Jak to zrobić? Łapie za jeden koniec i ustawiam a drugi zostaje na miejscu, myślałem coś o kościach, ale nie wiem jak to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BigBen

8488e9fa5a95b096m.jpg

 

5f699781b74c5fe3m.jpg

 

Dobra, taki mały update, gąsienice gotowe, nie ma się czym chwalić ale kilka renderów dam. I siateczka

 

 

aacd8dc1539e9c20m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BigBen
Zarzniecie te kompy czolgami :) Dobrze idzie - ciekaw jestem ile bedzie trwal render przy finalnych ustawieniach i wogole ;P

 

Jak narazie jest dobrze, render nie trwa długo (5sec), a w viewports też nie przycina, ale niestety od poniedziałku do szkoły więc robota będzie szła troche wolniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BigBen

Mam problem na okrągłych krawędziach. Chce wyciąć jakąś dziure ale to beznadziejnie wygląda, jest jakiś główny sposób? Nie mam pojęcia jak to zrobić a już prawie rękę odgryzłem. Jakbyście mogli to narysujcie jak mam linie poprowadzić. Z góry dzięki. Pozdrawiam.

 

8e64ecfe21a7dec9.jpg

 

7d583d63b9720631m.jpg00e5b496dfe5e2cfm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby tak wycinać jak teraz to masz to ten cylinder w którym wycinasz musiałby mieć więcej ścianek. po prostu tak jak terazz jet po ms nigdy nie uzyskasz równej powieżchni. tak wogóle dziwie się, że używasz ms przy takich elementach. zrób ten element z cylindra o takiej ilości ścianek żeby po smooth (nie mesh smooth!!) był gładki. i potem wycinaj. wtedy nic ci się nie będzie krzywić. a jeśli chcesz w tym co masz wycinać to boolean

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BigBen

No właśnie to co jest teraz to jest boolean. Mówisz że więcej ścianek i powinno być dobrze? Dzięki ide walczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Chudy prawi. A najlatwiej zagescic siatke uzywajac takiego guziczka jak meshsmooth. Dodatkowo ułatwia to sprawe, bo przy okrąglych elementach jest niezmiernie wazne aby siatka była równo rozmieszczana inaczej z reguły widac, ze jest niezła kicha (ale to chyba oczywiste). Natomiast jak Ci cos niedobrze wychodzi mimo zageszczenia siatki, to zawsze mozesz spróbowac pomanimupolowac przy właczonym ms'ie.

 

P.S. Boolean sux.

 

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proste, że sie kaszani bo są 5 kąty, spróbuj tak jak Ci mówią zagęścić ciutkę pionowe ścianki, i zrób tak żeby końcówka wycięcia kończyła się na pionowym edgu, a te dodatkowe linie możesz wywalić, tak jak na rysunku:

 

7d583d63b9720631hq8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BigBen

Pierwsze próby ze światłem, powiedzcie ile powinno byc tych vraylight w takiej typowej scenie?

Co jest nie tak jeżeli gotowy render jak zapisuje to on traci na wyglądzie? Teraz jest taki rozmyty, jakby mgła, odrazu po renderze w programie było super, dopiero po zapisie się tak pitoli.

 

81406c455b417993.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BigBen

f5770fda0580a8da.jpg

 

 

 

Dobra już sobie poradziłem, co mi podpowiecie do tego rendera? Co do światła? Co można jeszcze poprawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

f97f8b91a7af6d8f.jpg

Takie sobie barwy wybrałem. Jeszcze jest lipa, ale dodam zabrudzenia, zacieki itp. Jak się podoba?

 

Szukam textury tego gipsu co pokrywali blachy na czołgu aby miny się nie przyczepiały. Wygląda to jak takie paski, packą nakładane. Ma ktoś taką texturę? Chodzi mi żeby z tego bumpa zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności