Jump to content

Minibitwa 12 : Mech


peterr

Recommended Posts

Witam,

jak mnie szogun pogonił to coś dłubnąlem i daje "wypociny" tutaj..

Nie wiem ,czy mam potem go złomnąć lub "zardzewieć" czy może zostać ładny lśniący metalowy cuś..?

th_49796_mini_122_195lo.jpg

Pozdrawiam:P

PS. Pewnie sie nie wyrobie albo nie zmieszcze w limicie:]

Link to comment
Share on other sites

no, lepiej wygląda :]

 

Imho powinieneś robić kończyny jako oddzielne meshe - zmniejszy ci się ilość tri, a łatwiej będzie się toto animowało. Teraz przy animacji metal będzie się wyginał jak plastelina, co na pewno nie będzie wyglądało realistycznie.

Link to comment
Share on other sites

Guest Marioza

z tą rdzą to bym proponował oszczedniej, bo będzie przegięcie, najpierw moze zrob do niego normalna texture i albo wtrakcie albo po dodaj rdze lub zabrudzenia, uv rozjechalo ci sie na giczkach, moze oblukaj unfolda w wingsie jest według mnie lepszy lub programik unfold 3d, dadtkowo jak masz taka rozjechaną uv to mozna to szybko pacnąć w body paint lub deep paint poprzez projection paint

Link to comment
Share on other sites

Co mi sie tam udało "osiągnąć" ..w sumie to maxowym peltem większość ,kawałek nogi jako plane wyszedł "ładnie"

th_62160_mech1_122_212lo.jpg

Pozdrawiam ,dziękuje za komentarze

ps. - unfold 3d mówi że mesh ma jakiś błąd więc nic z tego:P

Link to comment
Share on other sites

hmm tak sie zastanawiam ,limitem jest 5k poly i jedna tekstura tak..bo zastanawiam sie czy moge korzystać i kombinować jakoś z multi sub object materiałem + zaznaczanie części obiektu , tilowanie części tekstury z 1024 [crop] i tak dalej ? dla lepszej jakości..

tylko nie widze możliwości tilowania tekstury w shaderach :/ musiał bym zrezygnować z normali i robić w standart materiale..

hej

Link to comment
Share on other sites

Możesz podzielić sobie model na części i każdą z nich zmapować oddzielnie. 1024 z limitu podzielisz sobie wtedy tak, jak Ci będzie wygodniej. Model jest raczej symetryczny, więc duże części typu "nogi" i "korpus" możesz sobie nałożyć na uvmapie, żeby zaoszczędzić miejsce. A co do normal map - możesz chyba użyć standardowego materiału i wyrenderować normal mapę jako bump-normal bump. Chyba że czegoś nie zrozumiałem :)

Link to comment
Share on other sites

Witam

- dobrze zrozumiałeś ,dzięki :P

jednak stwierdziłem że obejdzie sie bez tile'owania ,1024 to sporo...

th_07286_mech1_122_129lo.jpg

th_07291_mech2_122_67lo.jpg

Nie jestem zadowolony z pewnych rzeczy np. w 3 miejscach mam pięciokąty ,co powoduje brzydkie rozłożenie uvw no i wiadomo..

no ale chce to skończyć a następny model będzie [mam nadzieje] lepszy :P

pozdro:)

Link to comment
Share on other sites

Ale to jest już otexturowane?

Przypomina narazie pomnik ku czci poległym mechom odlany z 1 kawałka metalu. To ma docelowo stać nieruchomo, leżec czy sie poruszać? Bo np. chodzący złom w miejscach ocierania sie ruchomych części czy stawach raczej nie będzie miał rdzy. Wiadomo też wtedy gdzie zacieki mu dać.

Według mnie poprostu zezłomowacenie powinno być bardziej przemyślane.

Pozdro i powodzenia.

Link to comment
Share on other sites

nom to będe robił to znowu:D

narazie model przebudowałem tak ,aby łatwiej mi było potem robić cokolwiek..

th_89031_mech1_122_439lo.jpg

 

th_89035_mech2_122_547lo.jpg

 

2-wsadzona noga do środka ,przy animacji niby bedzie lepiej:D poza tym łatwiej oteksturować osobno 2 elementy..

3-zredukowana ilość vertów to minimum..tylko przeszkadzały przy uvw...

no to narazie tyle..

pozdrawiam ,dzięki za wparcie moralne ledyr:P

i za komentarze Bruneq[masz racje ,ale może to jest słoneczny dzień?:D] ,Scottero i mario don:)

Link to comment
Share on other sites

kiedyś na 3dkingdome był tutorial do robienia dzwonu, tam bardzo fajnie pokazali jak zrobić zardzewienia.

 

Teraz praktycznie tekstury niema. Myśle że lepiej by wyglądało z box mappingiem zwykłym. po za tym jakieś śruby, płaty pancerza. wytłoczenia itp.

 

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy