Napisano 29 Kwiecień 200717 l Jako nowicjusz w rzezbieniu programami typu zbrush,czy mudbox chcialbym zapodac na forum pare prac do oceny.Sa to speedy wykonane na bazie boxu. Jesli dobrze pojdzie bede na zywo dodawal nowe. editek: po ponad roku nieposiadania sprzetu(komputera) do grafiki i zwiazanej z tym przerwa wrzucam cos nowego. update(26.08.2008): update: takie cos: speed 0,5 h: speed 1 h: edit: Edytowane 26 Sierpień 200816 l przez RENUAL
Napisano 29 Kwiecień 200717 l Autor heh,dzieki chlopaki,daje nastepna pracke jedno godzinna. Taka sobie myszka:
Napisano 29 Kwiecień 200717 l Witam!! w miniaturkach wygladaja super gorzej po powiekszeniu za bardzo "ciapowate " naciapane bez ladu i skladu :) i poswiec wiecej niz jedna godzinea bedzie lepiej :)
Napisano 29 Kwiecień 200717 l Całkiem dobre. Zaostrz niektóre krawędzie , wygładź te wyboje, model nabierze kształtu, jest niewyraźny bo rysy są rozmazane. Pozdrawiam.
Napisano 29 Kwiecień 200717 l Autor fakt ze naciapane. tak wychodzi mi wiekszosc prac z bazowego cube'a, z reszta innycm chyba tez.Problem w tym ze nie mam u siebie mudboxa i musze kozystac na predkosci z softu, za czym idzie slabe opanowanie programu. Jednak mysle ze nastepne prace beda lepsze
Napisano 29 Kwiecień 200717 l Z Cube'a? Mam prośbę , mógłbyś przedstawić przy następnej okazji progress w screenach? :) Pozdrawiam.
Napisano 29 Kwiecień 200717 l Autor ;] przy bawieniu sie w mudboxie probowalem wzorowac sie na filmikach z oficjalnej strony softu.Ale prosze:mam teraz czas to czemu nie,w tym tygodniu sie postaram;)
Napisano 29 Kwiecień 200717 l Potencjał w tych sculptach jest, łatwiej jest jechać coś z bazowej formy. Nielot udostępnił ostatnio dobra formę bazowa na ludzka głowę. Pobaw się z niej, zrób jakąś człowieczą głowę. Tu prośba do nielota, żeby jeszcze raz zapodał linka do tego *.obj'ta.
Napisano 29 Kwiecień 200717 l Potencjał w tych sculptach jest, łatwiej jest jechać coś z bazowej formy. Nielot udostępnił ostatnio dobra formę bazowa na ludzka głowę. Pobaw się z niej, zrób jakąś człowieczą głowę. Tu prośba do nielota, żeby jeszcze raz zapodał linka do tego *.obj'ta. wlasnie zapomnialem napisac, ze model maja potencjal ;) a tu baseman --> http://www.sendspace.com/file/r7a5q5
Napisano 29 Kwiecień 200717 l Autor tak na serio to chciałem sie pobawić jak niektórzy wymiatacze z tweakcg.com , którzy z cube potrafią wypasić na serio ostre rzeczy. Taki sposób wirtualnego rzeźbienia, jaki ja preferuje daje o wiele większą kontrole nad ogólną bryłą obiektu, dla tego (chyba) taki sposób modelowania jest nazywany 3d conceptem.Nie wiem czy mam racje,nie chcę się jakoś wymądrzać, bo znawcą nie jestem,ale z tego co na twaku zrozumialem to co robie tak wygląda.A więc: 1) biorę taki oto kubiczek(w mb jedna scianka jest automatycznie podzielona na cztery poligony) 2)dodaje parę podziałów 3)Wygładzam wierzchołki 4)bruszem oraz move toolem wyciągam części górne ciała(szyja,paszcza itp), które mnie interesują i ustalam ogólną bryłkę całości 5)dalej bruszem wyciągam bardziej konkretne części takie jak uszy,oczy,nos,usta i powoli zaczynam się "detalić" 6)move tool'em i brushem o duzych rozmiarach poprawiam na niskim poziomie zageszczen brylke[na tym screenie dobrze wydac minus tej techniki- slabe ulozenie siatki w przyszlosci w duzej mierze decyduje o pobeltanym efekcie koncowym(przynajmniej u mnie:))] 7)w wypadku tego modelu przekrecam jape troche,poniewaz cholernie nie wygodnie modeluje sie w takiej zadartej do gory pozycji 8)taki byle jaki efekt koncowy,ale zawsze jakis,mozna te pracke ostro dopracowac: 9)a tak prezentuje sie efekt koncowy na najnizszym poziomie wielkie dzieki kuba i nielot.spoko base mesh, na stowe sie przyda
Napisano 29 Kwiecień 200717 l Tylko że robienie z boxa jest mniej wydajne jak z base mesh'a, w stosunku ilość poly, a osiągnięty efekt.
Napisano 30 Kwiecień 200717 l Autor probuje tak uzasadnic rozbeltanie calosci;) EDIT: a teraz poczatki sculptu,nad ktorym chcialbym sie skoncentrowac i dorobic fajniejsze detale.Pomysl praktycznie ten sam co w mojej drugiej pracy:
Napisano 30 Kwiecień 200717 l Też zacząłem bawić sie w mudboxie,ale mam pytanie ten brusz to jets zbrush?A i co to jest ten move tools to jest my tools.troche mam pojecie czym wyciagac ten soft i flatten ale twarze mi nie ida:(
Napisano 30 Kwiecień 200717 l Autor heh, żaden zbrush. chodzi mi o narzedzie typu soft,fatten itp, a move to odpowiednik zbrushowego move,nawet tak samo sie nazywa. porostu przeciągasz punkty.nie wiem jak to dobrze wytłumaczyć. w każdym razie są to narzędzia w panelu na dole.z reszta takie pytania zadaje sie na innych forach, edit: Z kolei jeśli chcesz żeby twarze ci szły w zbrushach,mudboxach itp. to moja rada jest taka: dużo rysuj tradycyjnymi metodami, studiuj anatomie itp.:P (znawca sie odezwal)
Napisano 30 Kwiecień 200717 l Bardzo fajne modeliki brakuje jakichś mocniejszych akcentów wszystko takie obłe. Tak czy siak spoko. Czekam na więcej. Pozdrawiam Brumugun.
Napisano 1 Maj 200717 l Autor myślę,że może to po trochu wynika z nieopanowania tabletu,mam dopiero od miesiąca i pierwszy raz robiłem w 3d tego typu narzędziem edit: pomyslalem ze nie ma sensu otwierac nowego watku,takze wrzucam swoje stare smiece z zbrusha: 1)"jubas"moj pierwszy i i tak niedokonczony charakter,wyszedl troche jak worek kartofli(fajny za to narysowalem conept:P) 2) rekonstrukcja japci Jeremy'ego Ironsa kiedy zaczynalem,wszystko szlo,byla nawet podobna,ale pod koniec zwalilem sprawe
Napisano 1 Maj 200717 l A mam jeszcze pytanie czym w mudboxie robi się dziury np w nosie.chyba softem? A i czym się jeszcze robi jak np robią włosy takei cieniutkie linie którymi mozna nawet poprawiać zarys twarzy?
Napisano 1 Maj 200717 l Autor jak juz mowilem,to nie miejsce na takie pytania.Ale: dziury w nosie robie softem,pod warunkiem,ze wczesniej nie ma juz gotowych na base meshu.Wlosow nie robilem jeszcze,ale wydaje mi sie ze na duzych podzialach robi sie duzo paskow softem i poprawia pinchem.straszna dziabdzianina edit: obecnie troche zwolnie z dodawaniem modeli,gdyz skupiam sie nad jedną sceną w mudboxie.puki co wrzucam nieco zlabszy model i bazowy mesh do niego(to byl jeden z moich pierwszych modeli w maxie,wiec nie dziwcie sie ze topologia troche jest wydziwaczona)
Napisano 13 Czerwiec 200717 l Autor wreszcie sie pojawil zbrush, takze pokazuje w nim moje pierwsze "wybełty".Niestety nie bedzie ich za wiele,gdyz mam straszny zamet zwiazany ze zdawaniem do liceum
Napisano 14 Czerwiec 200717 l Kształtem przypomina trochę ten, tego, no... ..no wiesz sam co.:D Wydaje mi się, że już testować nie musisz. Styl jest w tych modelach, więc wymęczył byś jakąś scenkę, postać z kolorkami czy cuś:) Pozdrawiam! (ten myszowaty rulez)
Napisano 25 Sierpień 200816 l Autor No właśnie: po roku nie widzenia się z wami coś postanowiłem wrzucić. Miło widziane komentarze.. bez specjalnych docinek;] w szczególności za ucho,bo jestem świadomy tego,że do poprawki
Napisano 26 Sierpień 200816 l profil bardzo fajny i z charakterem. en face juz gorzej w zasadzie duzo gorzej.
Napisano 28 Sierpień 200816 l Autor Nie zrozum mnie zle,bo nie pytam z slepego zamilowania do wlasnej pracy, ale dlatego,ze juz sie do niej przyzwyczailem podczas procesu modelowania; co jest nie tak dokladnie?
Napisano 28 Sierpień 200816 l Mnie sie podoba, twarz wydaje mi sie interesujaca. Moglbys to podpicowac.
Napisano 29 Sierpień 200816 l co dokladnie jest nie tak to ciezko mi powiedziec. w kazdym razie z profilu wyglada bardzo fajnie, ma wyrazny charakter. zadarty nos, kosci policzkowe, no i reszta nadaja mu takiego "kreskowkowego", wyraznego charakteru. patrzac na niego z przodu wszystko znika. jest nijaki. jakby to byly dwa rozne modele.
Napisano 29 Sierpień 200816 l Choćby dlatego, że z przodu ma wypukłe skronie i głupio to wygląda? Nie widać mięśni twarzy, rysów, które widać z profilu. policzki dziwnie zrobione.. Jak popoprawiasz to będzie git:p
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto