Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam tak szukam i szukam po forum i oprucz trawy z tutkow (na ktora niestety nie udalo mi sie podzialac wiatrem ) niczego podobnego nie znalazlem. siedze juz nad tym dluzszy czas i mam serdecznie dosc. Moze to wyzsza szkola jazdy (pracuje z 3dstudo od 3 miesiecy)?? Wyczarowal ktos moze cos podobnego ?? Jesli tak to prosze o podpowiedzi albo bezczelnie o linka do tutka.

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

trawę scatterową można zanimować co prawda nie używając forces/wind ale po prostu przy włączonym soft sellection zginać ją(albo bendem albo jakkolwiek) i to jest calkiem niezła metoda moim zdaniem i szybka...

 

pozdro!

Napisano

Witam co to trawy scatter'owej to nie udalo mi sie jej poruszyc niczym innym jak tylko przez transform/scaling/z zmianan tego parametru powoduje ze trawa sie ladnie "klania" ale to raczej efekt wiatru od strony nieba :). A mi chodzi o poruszanie sie klosow w jednym kierunku.

Myslalem o czyms takim tylko wydaje mi sie ze przy scatterze nie da sie to zrobic. Chcialbym zmieniac wspolrzedne punktow klosow w zaleznosci od umiejscowienia na klosie tzn wieszcholki poruszaja sie najbardziej a punkty w srodku tylko o polowe tej odleglosci. Ale warunkiem jest to ze klos nie moze sie odksztalcac tylko poruszac powinno to zapewnic jakis rodzaj uwiazania punktow i ruch powinien wybladac w miare naturalnie. Ale nie wiem jak to zrobic. podejzewam ze mozna napisac jakis rodzaj skryptu ale niestety nie znam jezyka skryptowego max'a. jak mozecie to dajcie mi linka do jakiejs strony gdzie bym go mogl poznac. Mam obecnie duzo czasu :) bo zlamano mi prawa reke :(

 

 

pozdrawiam

Napisano

Ja tez raczej jestem programista. Myslalem o czasteczkach bo ktos tu juz o tym pisal ale tylko pisal. Myslalem o czyms takim zeby ustawic zywotnosc czasteczek na 100% trwania kadru szybkosc ruchu na zero. chodzi o to zeby sie pojawil klos i nie znikal tylko przyjal jedna postac. oczywiscie odpowiednio wygieta i w ksztalcie trawy. Nie wiem jak 3ds traktuje czasteczki ale moglo by sie udac poruszyc je wiatrem, tylko mam obawe ze cale zdzbla by sie ruszaly a nie tylko ich wierzcholki. nigdy sie nie bawilem czasteczkami i ilosc argumentow do ustawienia mnie przeraza.

 

Tomek sprobuje a robiles juz cos takiego ??

 

pozdrawiam

Napisano

Ouć... będziesz miał z tym liczenia i liczenia...

Powiem tylko tyle, ze o statnio w pracy byla u mnie renderowana nieruchoma trawa na spoorej powierzchni. Sekwencja po 300 - 500 klatek. Renderowana w mentalu, nieruchoma. Renderowalismy ją na 3 Xeonach dual cuadro. Po okienku biegly 24 sockety. Kazda sekwencja to byuło 7 - 10 h liczenia.

 

A to przykłąd mojej trawki w Mentalu z GI:

 

2h liczenia.

 

trawkawmentaluje9.jpg

Napisano

zauwazylem juz ze kazdy sposob wytworzenia trawy zrzera procka niesamowicie. myslalem nad tym jakby go odciazyc ale chyba nie ma takiej mozliwosci postanowilem wiec wypelnic kadry trawa tylko tam gdzie to konieczne reszta bedzie zwykla tekstora choc postaram sie zeby sprawiala wrazenie trawy falujacej. Wystarczy tylko zeby poruszaly sie po tekstorze biale cienie. ale w zblirzeniach chcialbym zeby wygladala the best.

Shogun trawka jest bardzo piekna a nawet za piekna :)

 

Kombinuje z Fur i nawet fajnie wychodzi :)

 

Pozdrawiam i czekam na dalsze pomysly i przyklady .

Napisano

szlogoon -> możesz zrobić trawę jako obiekt, zaznaczyć vertexy na górze, dać zaznaczenie soft selection i nałożyć modyfikator FDD 2x2x2, którym będziesz sobie poruszał trawką. Nie powinno to obciążać bardzo proca.

Jakiś noise można też dorzucić. Jakaś szybka koncepcja.

 

I umieszczaj wątki w działach do tego przeznaczonych.

Napisano

czesc

tez kiedys mialem podobny problem

tu jest nawet spoko tutek, tylko ze troche jest z tym roboty i nie reaguje na wind, a ruch trawy uzyskany jest za pomocą wave i wogóle skomplikowane to :)

ale jak bedziesz robił krok po kroku to wyjdzie-kiedyś prubowałem

 

http://www.3dr.org/modules/Tutoriale/open.php?tytul=^s^Animowana%20trawa.&sciezka=http://www.3dtotal.com/ffa/tutorials/max/grass/grass1.asp

 

btw chyba najlepiej wygenerowac trawsko przy pomocy shag fur/hair

 

pozdrawiam :)

Napisano

polterge!st fajny tutek ale jakos mi ten ruch nie wyglada naturalnie, powiem Ci ze najbardziem mi pasuje trawa z mojego filmiku tylko mam problem z tymi "wlosami" chcialbym zeby klosy wygladaly tak jak ja chce ale nie wiem czy wogole mozna (nie znalazlem tego) podstawic wlasny klos np jakis spline itp pozatym gdy sie zastosuje to do wiekszej sceny to trawa rosnie do wilkosci drzewa :( skalowanie nie duzo pomaga. Mam 3ds 8 ale chyba strasznie okrojona wersje bo nawet magiczny klawisz F1 nie dziala posiedzialem nad tymi wlosami dzis ze 3 godziny i poszlem wypic pare browcow zeby odreagowac. :(

 

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności