Artur_Perzyna Napisano 10 Maj 2007 Napisano 10 Maj 2007 Kolejny speedzik do portfolio, zlecenie. Czas wykonania: 2dni Czas renderingu: 8min 20s na dość słabym kompie (At XP 1700+, 512MB DDR) Liczba poly: poniżej 30tys Renderer: scanline Brak jakiejkolwiek postprodukcji. Podziękowania dla jednego z userów forum, za zrobienie oświetlenia. :]
arev Napisano 10 Maj 2007 Napisano 10 Maj 2007 Przydałby się jakiś bump maping, jakieś GI, choćby wypalone na teksturce... No i na poręczy mogłeś zaoszczędzić trochę poly ;)
Artur_Perzyna Napisano 10 Maj 2007 Autor Napisano 10 Maj 2007 No, poręcz ma nie więcej niż 250 poly. GI by wydłużyło render kilkukrotnie, a to miało się zmieścić w kilku minutach.
tadzio Napisano 10 Maj 2007 Napisano 10 Maj 2007 jak to do gry to mozna bylo chyba wypalic GI, dac jakies normalki, dobrze kombinuje? nie znam sie na gamearcie, ale tak mi sie zdaje... pozdr
Bruneq Napisano 10 Maj 2007 Napisano 10 Maj 2007 poręcz dziwnie zawija, skrzynki dziwnie zbite, do jakiej to gry ma byc? jak do jakiejsc przygodówki we flashu to spoko! pees: ten czerwony prewód ma chyba wiecej poly niz 3/4 sceny! prewody i te inne gniazdka mogles walnąc na texturze...ale tu chyba nie o oszczednosc poly chodzilo! pokaz siatke!
Artur_Perzyna Napisano 10 Maj 2007 Autor Napisano 10 Maj 2007 Tak, do przygodówki. Koleś koniecznie chce to w scanlinie. To jedna z 41 scenek. xD
Artur_Perzyna Napisano 11 Maj 2007 Autor Napisano 11 Maj 2007 Podmieniłem scenke nową. Klient chciał kilka poprawek i wyszło na to, że wykorzystując dodatkowy dzień zmieniłęm 50% sceny. Do tego doszło jeszcze jedno ujęcie.
Hynol Napisano 11 Maj 2007 Napisano 11 Maj 2007 Niezbyt mocne. Ze scanline'a da się sporo wycisnąć, a ja tu GI nie widze, a materiały też można by zrobić lepsze.
Leleń Napisano 11 Maj 2007 Napisano 11 Maj 2007 to jest do filmiku z gry, czy do samej gry czy do czego? cholera modele bardziej* HP niz w crysisie ;p texturki gdzieniegdzie rozmyte (podloga na schodach, drzwi). fajna sciana :) pzdr * modele bardziej HP - termin medyczny, chodzilo mi oczywiscie o to ze maja wiecej poly
Artur_Perzyna Napisano 11 Maj 2007 Autor Napisano 11 Maj 2007 Podłoga na schodach, kratka sie rozmywa jak nie jest prostopadle do kamery. Głupie złudzenie rozmytej tekstury. ;/ Tutaj pytanie: da się temu jakoś zaradzić? Jak zwiększam kąt kamery na tą płaszczyznę to wszystko ładnie wygląda. Ta scenka ma 30k i jest do samej gry jak i małych ujęc animowanych. Wiec ma się renderować kilka minut. Przewidywany czas na te scenki do 1-2 dni na każdą, ta była pierwsza.
Hynol Napisano 11 Maj 2007 Napisano 11 Maj 2007 Można zmniejszyć blur na teksturach (najlepsza opcja). Można zmienić ich filtrowanie. Można wreszcie włączyć supersampling (czasochłonne). Co do czasu renderingu to GI wcale nie trwa tak długo, można je przliczyć dla sceny i nawet przyspieszyć w ten sposób rendering animacji.
Leleń Napisano 11 Maj 2007 Napisano 11 Maj 2007 30k?! scenka o jedno zero za duzo wazy :P zrobilem na szybko, wyszlo mi 3k trojkatow (2kpoly) mam nadzieje ze sie nie pogniewasz, ale proponowalbym odchudzic scene.. pzdr
Hynol Napisano 12 Maj 2007 Napisano 12 Maj 2007 Nie dobijaj kolegi :). Ale cień lampki to Ci z powietrza wisi ;).
Artur_Perzyna Napisano 12 Maj 2007 Autor Napisano 12 Maj 2007 Omg, :D nudzi ci się? :P No ale Twoja scena ma sporo ubytków, a to czy jest 3k (czytaj 10k, bo jednak mnóstwo detali trzeba dodać do twojej scenki), czy 30k nie zrobi większej różnicy na czasie renderingu. Scena nie będzie renderowana przez silnik real time. Taka moja opinia. Hynol, thx za wskazówki.
Leleń Napisano 13 Maj 2007 Napisano 13 Maj 2007 "jest do samej gry jak i małych ujęc animowanych" vs. "Scena nie będzie renderowana przez silnik real time." czyli to bedzie przygodowka - na zasadzie klikasz w drzwi i teleportujesz sie do drugiego pomieszczenia?
Artur_Perzyna Napisano 13 Maj 2007 Autor Napisano 13 Maj 2007 Na to mi wygląda. Aczkolwiek myśle, że ludzik będzie sie poruszał po scenie by dojść do tych drzwi. :]
siwy Napisano 14 Maj 2007 Napisano 14 Maj 2007 Jak byś miał czas i chęć to można wydusić z tego więcej nie wydłużając renderingu. Jak będziesz dłużej siedział w gamearcie to musisz poznać wypalanie tekstur. ogólnie nie najgorzej.
Artur_Perzyna Napisano 16 Maj 2007 Autor Napisano 16 Maj 2007 Zdaje sobie sprawę, że wiele się jeszcze musze nauczyć. Zwłaszcza w game artcie, gdzie to moje 1 kroki. ;] Z drugiej strony, klient nie będzie czekał, aż dopieszcze scenke, bo w kolejce jest kilka...naście następnych.
Por@szek Napisano 16 Maj 2007 Napisano 16 Maj 2007 Z tego co widze i czytam to ma byc prerenderowane enviro? Bo tak nie pewny jestem. A tak na marginesie to mamy na forum dzial game art :P
Artur_Perzyna Napisano 20 Maj 2007 Autor Napisano 20 Maj 2007 Mam pytanie. Wie ktoś jak zrobić poświate wokół lamp z użyciem standardowych świateł maxa (bez mentala i vraya)? Coś jak tutaj: http://www.nordforge.com/perzyna/subwaystation_changed.jpg
Cruzh3r Napisano 20 Maj 2007 Napisano 20 Maj 2007 zaznaczasz lampy(to co ma sie świecić) PPM properties, Zmieniasz G-Buffer ID Viedeo Post, Add scene event(Perspective)Add effect(Glow) i w tym glowie kombinujesz (ustawiasz aby to ID co przydzieliłeś lampie miało efekt) A łatwiej to zrobić planem z self illumination i alphą.
Rekomendowane odpowiedzi