Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Tutorial ukazuje proces tworzenia płonącej kuli w programie Autodesk 3ds Max za pomocą pluginu FumeFX. FumeFX to program do symulacji cieczy (Fluid).

 

_____________________________________________

 

 

[link]

 

 

image14.jpg

  • Like 1
  • Odpowiedzi 47
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Gość Toom999
Napisano

Proponuje zobaczyć ten wideoklip jeszcze mnie ciarki przechodzą :P

Napisano

Oj, ale odkrycie... Ja na tym juz od 3 m-cy pracuję na co dzień...

Na dodatek jest o tym mowa w dziale animacja/fire contest.

 

Na dodatek gościu strasznie pojechał z parametrem temperature. dał 650, powinno styknąc max 400, a najlepiej 300 - 350. przez to 650 ten ogien płonie jakby miał ostry nadmuch od spodu.

Napisano

bardzo fajny plugin i prosty w obsłudze. Polecam. Jedyny minus to to ze output zajmuje duzo przestrzeni na dysku a także wolno sie liczy ( przynajmniej na moim laptopie)

Napisano

Pierzak: Wszystko jest proste dopuki nie ma konkretnego zadania do wykonania. Sugerowalbym wiecej pokory jezeli chodzi o tak zaawansowane symulacje.

Napisano

no i potestowałem i w porównaniu do mayowych fluidów to to jest proste jak d*** węża :) ilość opcji mała, co jest jest spoko, bo w mayowych fluidach musiałem męczyć się kilka dni żeby mi coś zaczeło wychodzić a tu cyk cyk poprzesuwam ustawienia i spoko efekty:)

Gość bolekrulez
Napisano

Mam pytanie.. bo zrobiłem wszystko tak jak w tutorialu, ale nie wiem jak zapisać filmik? :P

Gość bolekrulez
Napisano

Już działa :) miałem źle start-end (frames) poustawiane ;)

Napisano
Oj, ale odkrycie... Ja na tym juz od 3 m-cy pracuję na co dzień...

Na dodatek jest o tym mowa w dziale animacja/fire contest.

 

Na dodatek gościu strasznie pojechał z parametrem temperature. dał 650, powinno styknąc max 400, a najlepiej 300 - 350. przez to 650 ten ogien płonie jakby miał ostry nadmuch od spodu.

 

 

skoro tak długo pracujesz to pewnie jesteś dobry. Wyjaśnij mi działanie paru wartości więc:

 

Vorticity;

Velocity damping;

 

Wszystkie wartości w smoke sim i temp sim (te z dissipation)

 

 

Jak to się ma do rzeczywistości. Jaka zmiana nastąpi w podniesieniu bądź obniżeniu wartości?

Napisano

to moze bitwa Shogun 3d i Pierzak kto jaki tutek wyskrobie video jakis konkretny temat i bumm

tutek pozostqanie dla potomnych a na pewno nie jeden user bedzie wdzieczny

jakis konkretny temt i bedzie superrrr

no np. 3 beczki z benza z boku zapal sie nie wiem jaks szmata beczki zaczynaja planac a potem KABUUUU dym ogien witr odloamki :DDD D:D:D: :D:D

od razu daje reputki :]

 

pace :]

Napisano

Shogunie -> ja też się dołączę do pytania :>

Nie dlatego, że nie wiem ale dlatego, że jestem ciekaw co powiesz. Dobrze wiadomo, że to co jest napisane w manualu jest suchą wiedzą, a od pro zawsze warto posłuchać rad itd.

Napisano

Eeech, ok. więc po kolei:

 

Parametr VORTICITY jest odpowiedzialny za symulacje detali płomienia poniekąd w zastępstwie vokseli, czyli gy en parametr jest zerowy, to płomienie sa proste,idą w góre jak po linijce, natomist gdy ten parametr jest na maxa (czyli 1), to płomienie sa nierówne, pełne języczków itp. Duzo bardziej realistyczne, jak w ognisku na przykład.

 

VELOCITY DAMPING generuje coś w rdzaju wewnętrznego tarcia: płonienie nie wylatują samodzielnie jako języki, tylko wolą trzymac się razem. gdy ten parametr jest na maxa, to na płonącj powierzhni zamiast normalngo ognia można usyskac coś w rodzaju próbującej płonąć powierzchni plazmy.

 

Opcje w smoke sim i temp sim sa bardzo podobne:

 

SMOKE/TEMP MIN DISSIPATION odpowiada za minimalną wartosć dymu powyżej której zacznie on zanikać.

 

DISSIPATION - ten parametr odpowiada za zanikanie dymu.

 

DIFFUSION - okresl poziom rozmycia dymu; im wyżzy jst ten prametr, tym bardziej dym zaczyna przypominac mgiełkę, chmurkę, niż smugę.

  • Like 1
Napisano

Ja rowniez chcialbym sie dowiedziec o tych wartosciach wiecej od lepszych bo niedawno go sprawdzalem w testach i jest naprawde dobry plug !

Leruch duzo masz racji xD

shogun oo dzieki o takie wyjasnienie mi chodzilo +

Napisano

Shogun ;) manuala znam i dobrze znam angielski. Jednak wiadomo interpretacje są różne.

 

Ściągnałem sobie gotowe maxy. Car explode (ten z demo reel)

powiem że zrobiłem dzisiaj symulację. 13GB stepów symulacji!!! Tylko 150 klatek wybuchu. Mój C2D E6750 2,66 @ 3,5GHz spuchł. Niewiem jakiego sprzętu trzeba by skrócić czas symulacji. QUAD CORE? myślę że tu jakaś farma potrzebna. Musze sprawdzić i porównać wydajności na moim poprzednim p4 2,4 GHz :D.

 

Co do bitwy to chętnie podpatrze bo na udział jeszcze za wcześnie. Chociaż tyle co ostatnio siedze (po baaaardzo długiej przerwie z maxem) to może coś se przypomne.

 

;)

 

Ogólnie ciągle mam problemy z efektami noise. Jak mapuje fuel i smoke wychodzą mi za bardzo ziarniste. No i musze popracować nad scatteringiem. Świetny efekt.

Napisano

Może zróbmy benchmark. Wrzućcie na forum plik max, jakiś testowy. I niech każdy przerobi go u siebie podając konfigurację. Ciekaw jestem jak się to ma do sprzętu.

Napisano

szukam i szukam i pupa :/

 

Mi nie chodzi o gotowe rendery. Ale o plik max który może odpalić kazdy i wysymulować na swoim kompie podając czas trwania.

Napisano
Edytuj może posta, bo moderacja jest czuła na punkcie pośladków.

Jak chcesz, to wymodeluj ognisko i zarzuć plikiem.

 

OK coś tej nocy zdziałam.. I wrzuce PLIK.... Dzięki za podpowiedź ;)

Napisano

Cholerka zrobiłem tego maxa. Taki bylejaki fire obijający się o mur. Ale na 20 fps wywala mi out of memory....

 

 

2GB RAM 4 GB SWAP.. Czyżby nie korzystał ze swap?

 

No niby voxele są 500x500x?? ale robi mi 30 sek na frame... no ale może to za dużo?

Napisano

hcpiter -> (http://www.boxxtech.com/) tutaj znajdziesz odpowiedz na wszystkie twoje pytania :D Płyty główne szukaj na stronach producentów, a nie na stronach sklepów internetowych :P

 

P.S moim marzeniem jest BOXX APEXX 8 na nowych opteronach 64 GB mocy obliczeniowej i koszt około 40-50k PLN :P

Napisano

serwus :)

za tyle kasy, to sie kupuje 15 - 20 kompow intel Quad. - a to daje już 200 GIGaherzow.

Odnosnie płyt wieloprocesorówek, to szukaj z firmy TYAN. Uprzedzam , że wychodzi to droogo - bo procki musza byc specjalne do wieloprocesorowosci, nawet obudowa i zasilacz kosmiczne . Polecałbym wypasionego quada + renderfarma :) Ale to tylko moje zdanie :)

pozdrawiam i zycze powodzenia :)

Napisano

Może trochę przegiołem z ceną ale wydaję mi sie że 1 komp to lepiej niż 20 nie musisz sie martwić gdzie to postawić i zużycie energii i konfiguracja na pewno mniej kłopotliwa

;P

Napisano

serwus :)

to nie tak. to wszystko zalezy co robisz, i czego potrzebujesz . to naprawde wazne i zasadnicze - i to sie przewija przy każdym poście typu : "jaki komputer do 3d ?".

Gdyby tak było jak piszesz , to w studiach byłby jeden komputer zamiast renderfarmy. a nie jest. No ale kazdy ma prawo do marzeń.

Pozdrawiam i zycze powodzenia :)

Napisano

Wykopałem temat bo robię sobie tego tutka i mam dziwny problem mianowicie niesamowicie dlugo trwa symulacja.

EDIT: Juz wiem chodziło o jednostki:p.

Orientuje sie ktos czy Fumefx dziala pod mentalem czy tylko ze scanline?

Napisano

A ja mam taki problem, że przy symulacji jest ładnie a na renderze widać tylko sphere, box zależy co ustawiam bez żadnego ognia, renderuje mentalem. Może mi ktoś pomóc?

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności