Napisano 7 Czerwiec 200717 l Tutorial ukazuje proces tworzenia płonącej kuli w programie Autodesk 3ds Max za pomocą pluginu FumeFX. FumeFX to program do symulacji cieczy (Fluid). _____________________________________________ [link]
Napisano 7 Czerwiec 200717 l Oj, ale odkrycie... Ja na tym juz od 3 m-cy pracuję na co dzień... Na dodatek jest o tym mowa w dziale animacja/fire contest. Na dodatek gościu strasznie pojechał z parametrem temperature. dał 650, powinno styknąc max 400, a najlepiej 300 - 350. przez to 650 ten ogien płonie jakby miał ostry nadmuch od spodu.
Napisano 7 Czerwiec 200717 l Kilka scenek do Maxa z FumeFX -> http://gallery.radioactive3d.de/index.php
Napisano 7 Czerwiec 200717 l Płoń! Płoń! haha...o_O A mi się podoba...Trzeba będzie kiedyś kase wyskrobać :D
Napisano 7 Czerwiec 200717 l bardzo fajny plugin i prosty w obsłudze. Polecam. Jedyny minus to to ze output zajmuje duzo przestrzeni na dysku a także wolno sie liczy ( przynajmniej na moim laptopie)
Napisano 8 Czerwiec 200717 l Pierzak, tylko pozornie Fume jest prosty... Popracujesz na nim to się zdziwisz...
Napisano 8 Czerwiec 200717 l Prosty prosty. Jaki masz z nim problem?? moze bede mogl ci pomoc. Dokumentacja tego pluginu jest bardzo dobra. Polecam
Napisano 8 Czerwiec 200717 l Wiem, że dokumaentacja jest dobra. Tylko skala jest zmienna zaleznie od dokładności siatki oraz symulacji.
Napisano 11 Czerwiec 200717 l Pierzak: Wszystko jest proste dopuki nie ma konkretnego zadania do wykonania. Sugerowalbym wiecej pokory jezeli chodzi o tak zaawansowane symulacje.
Napisano 15 Czerwiec 200717 l no i potestowałem i w porównaniu do mayowych fluidów to to jest proste jak d*** węża :) ilość opcji mała, co jest jest spoko, bo w mayowych fluidach musiałem męczyć się kilka dni żeby mi coś zaczeło wychodzić a tu cyk cyk poprzesuwam ustawienia i spoko efekty:)
Napisano 17 Czerwiec 200717 l Makko ma rację. Spróbuj osiągnąć KONKRETNY zamierzony efekt, to się zdziwisz...
Napisano 14 Lipiec 200717 l Mam pytanie.. bo zrobiłem wszystko tak jak w tutorialu, ale nie wiem jak zapisać filmik? :P
Napisano 11 Grudzień 200717 l Oj, ale odkrycie... Ja na tym juz od 3 m-cy pracuję na co dzień... Na dodatek jest o tym mowa w dziale animacja/fire contest. Na dodatek gościu strasznie pojechał z parametrem temperature. dał 650, powinno styknąc max 400, a najlepiej 300 - 350. przez to 650 ten ogien płonie jakby miał ostry nadmuch od spodu. skoro tak długo pracujesz to pewnie jesteś dobry. Wyjaśnij mi działanie paru wartości więc: Vorticity; Velocity damping; Wszystkie wartości w smoke sim i temp sim (te z dissipation) Jak to się ma do rzeczywistości. Jaka zmiana nastąpi w podniesieniu bądź obniżeniu wartości?
Napisano 11 Grudzień 200717 l Odsyłam do manuala, tam wszystko masz napisane jasno i przejrzyście. Tyle, że angielski się kłania.
Napisano 11 Grudzień 200717 l to moze bitwa Shogun 3d i Pierzak kto jaki tutek wyskrobie video jakis konkretny temat i bumm tutek pozostqanie dla potomnych a na pewno nie jeden user bedzie wdzieczny jakis konkretny temt i bedzie superrrr no np. 3 beczki z benza z boku zapal sie nie wiem jaks szmata beczki zaczynaja planac a potem KABUUUU dym ogien witr odloamki :DDD D:D:D: :D:D od razu daje reputki :] pace :]
Napisano 11 Grudzień 200717 l Shogunie -> ja też się dołączę do pytania :> Nie dlatego, że nie wiem ale dlatego, że jestem ciekaw co powiesz. Dobrze wiadomo, że to co jest napisane w manualu jest suchą wiedzą, a od pro zawsze warto posłuchać rad itd.
Napisano 11 Grudzień 200717 l Eeech, ok. więc po kolei: Parametr VORTICITY jest odpowiedzialny za symulacje detali płomienia poniekąd w zastępstwie vokseli, czyli gy en parametr jest zerowy, to płomienie sa proste,idą w góre jak po linijce, natomist gdy ten parametr jest na maxa (czyli 1), to płomienie sa nierówne, pełne języczków itp. Duzo bardziej realistyczne, jak w ognisku na przykład. VELOCITY DAMPING generuje coś w rdzaju wewnętrznego tarcia: płonienie nie wylatują samodzielnie jako języki, tylko wolą trzymac się razem. gdy ten parametr jest na maxa, to na płonącj powierzhni zamiast normalngo ognia można usyskac coś w rodzaju próbującej płonąć powierzchni plazmy. Opcje w smoke sim i temp sim sa bardzo podobne: SMOKE/TEMP MIN DISSIPATION odpowiada za minimalną wartosć dymu powyżej której zacznie on zanikać. DISSIPATION - ten parametr odpowiada za zanikanie dymu. DIFFUSION - okresl poziom rozmycia dymu; im wyżzy jst ten prametr, tym bardziej dym zaczyna przypominac mgiełkę, chmurkę, niż smugę.
Napisano 11 Grudzień 200717 l Ja rowniez chcialbym sie dowiedziec o tych wartosciach wiecej od lepszych bo niedawno go sprawdzalem w testach i jest naprawde dobry plug ! Leruch duzo masz racji xD shogun oo dzieki o takie wyjasnienie mi chodzilo +
Napisano 11 Grudzień 200717 l Shogun ;) manuala znam i dobrze znam angielski. Jednak wiadomo interpretacje są różne. Ściągnałem sobie gotowe maxy. Car explode (ten z demo reel) powiem że zrobiłem dzisiaj symulację. 13GB stepów symulacji!!! Tylko 150 klatek wybuchu. Mój C2D E6750 2,66 @ 3,5GHz spuchł. Niewiem jakiego sprzętu trzeba by skrócić czas symulacji. QUAD CORE? myślę że tu jakaś farma potrzebna. Musze sprawdzić i porównać wydajności na moim poprzednim p4 2,4 GHz :D. Co do bitwy to chętnie podpatrze bo na udział jeszcze za wcześnie. Chociaż tyle co ostatnio siedze (po baaaardzo długiej przerwie z maxem) to może coś se przypomne. ;) Ogólnie ciągle mam problemy z efektami noise. Jak mapuje fuel i smoke wychodzą mi za bardzo ziarniste. No i musze popracować nad scatteringiem. Świetny efekt.
Napisano 11 Grudzień 200717 l Fume wymaga dobrego sprzętu: ja się go uczyłem na kompie o ośmiu procach, więc miałem większa moc przerobową, co przyspieszało naukę.
Napisano 11 Grudzień 200717 l Co to za komp o 8 prockach ? bo sie rozgladam za dobrym sprzetem i mnie zaciekawila opcja 8 prockow
Napisano 11 Grudzień 200717 l Może zróbmy benchmark. Wrzućcie na forum plik max, jakiś testowy. I niech każdy przerobi go u siebie podając konfigurację. Ciekaw jestem jak się to ma do sprzętu.
Napisano 11 Grudzień 200717 l szukam i szukam i pupa :/ Mi nie chodzi o gotowe rendery. Ale o plik max który może odpalić kazdy i wysymulować na swoim kompie podając czas trwania.
Napisano 11 Grudzień 200717 l Edytuj może posta, bo moderacja jest czuła na punkcie pośladków. Jak chcesz, to wymodeluj ognisko i zarzuć plikiem.
Napisano 11 Grudzień 200717 l Edytuj może posta, bo moderacja jest czuła na punkcie pośladków. Jak chcesz, to wymodeluj ognisko i zarzuć plikiem. OK coś tej nocy zdziałam.. I wrzuce PLIK.... Dzięki za podpowiedź ;)
Napisano 11 Grudzień 200717 l Dual Cuadro. Mają takie w Lightcrafcie. Mnie nie stać jeszcze na taki, ale też marzę.
Napisano 11 Grudzień 200717 l czy jak wrzuce testowy max to czy miałbyś możliwośc przetestowania i porównania?
Napisano 12 Grudzień 200717 l A na jaka plyte mozna wsadzic te dual`e bo szukalem i tylko znalazlem pod xeony kilkuprocesorowa :/
Napisano 12 Grudzień 200717 l Nie pytaj mnie, bo ja nie wiem, to firmowy sprzęt, ja go nie stawiałem. Nie jestem specem od hardware'u.
Napisano 12 Grudzień 200717 l Cholerka zrobiłem tego maxa. Taki bylejaki fire obijający się o mur. Ale na 20 fps wywala mi out of memory.... 2GB RAM 4 GB SWAP.. Czyżby nie korzystał ze swap? No niby voxele są 500x500x?? ale robi mi 30 sek na frame... no ale może to za dużo?
Napisano 12 Grudzień 200717 l hcpiter -> (http://www.boxxtech.com/) tutaj znajdziesz odpowiedz na wszystkie twoje pytania :D Płyty główne szukaj na stronach producentów, a nie na stronach sklepów internetowych :P P.S moim marzeniem jest BOXX APEXX 8 na nowych opteronach 64 GB mocy obliczeniowej i koszt około 40-50k PLN :P
Napisano 13 Grudzień 200717 l serwus :) za tyle kasy, to sie kupuje 15 - 20 kompow intel Quad. - a to daje już 200 GIGaherzow. Odnosnie płyt wieloprocesorówek, to szukaj z firmy TYAN. Uprzedzam , że wychodzi to droogo - bo procki musza byc specjalne do wieloprocesorowosci, nawet obudowa i zasilacz kosmiczne . Polecałbym wypasionego quada + renderfarma :) Ale to tylko moje zdanie :) pozdrawiam i zycze powodzenia :)
Napisano 13 Grudzień 200717 l Może trochę przegiołem z ceną ale wydaję mi sie że 1 komp to lepiej niż 20 nie musisz sie martwić gdzie to postawić i zużycie energii i konfiguracja na pewno mniej kłopotliwa ;P
Napisano 13 Grudzień 200717 l serwus :) to nie tak. to wszystko zalezy co robisz, i czego potrzebujesz . to naprawde wazne i zasadnicze - i to sie przewija przy każdym poście typu : "jaki komputer do 3d ?". Gdyby tak było jak piszesz , to w studiach byłby jeden komputer zamiast renderfarmy. a nie jest. No ale kazdy ma prawo do marzeń. Pozdrawiam i zycze powodzenia :)
Napisano 17 Grudzień 200717 l jezeli chodzi o tutki to dobre mogą być gotowe maxy... jest ich troche na radioactive3d.de
Napisano 6 Styczeń 200817 l Wykopałem temat bo robię sobie tego tutka i mam dziwny problem mianowicie niesamowicie dlugo trwa symulacja. EDIT: Juz wiem chodziło o jednostki:p. Orientuje sie ktos czy Fumefx dziala pod mentalem czy tylko ze scanline?
Napisano 4 Luty 200916 l A ja mam taki problem, że przy symulacji jest ładnie a na renderze widać tylko sphere, box zależy co ustawiam bez żadnego ognia, renderuje mentalem. Może mi ktoś pomóc?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto