xeav Napisano 7 Czerwiec 2007 Napisano 7 Czerwiec 2007 Tutorial ukazuje proces tworzenia płonącej kuli w programie Autodesk 3ds Max za pomocą pluginu FumeFX. FumeFX to program do symulacji cieczy (Fluid). _____________________________________________ [link] 1
Hindus Napisano 7 Czerwiec 2007 Napisano 7 Czerwiec 2007 Świetne - musze tego spróbowac - dzieki za link.
Miłosz3ds Napisano 7 Czerwiec 2007 Napisano 7 Czerwiec 2007 Wygląda fajnie-jest tego jakiś trial czy coś? Pozdrawiam
Traitor Napisano 7 Czerwiec 2007 Napisano 7 Czerwiec 2007 Juz dawno wyszlo:) ps.xeav: Raczej gazow nie cieczy.
Gość Toom999 Napisano 7 Czerwiec 2007 Napisano 7 Czerwiec 2007 Proponuje zobaczyć ten wideoklip jeszcze mnie ciarki przechodzą :P
Shogun 3D Napisano 7 Czerwiec 2007 Napisano 7 Czerwiec 2007 Oj, ale odkrycie... Ja na tym juz od 3 m-cy pracuję na co dzień... Na dodatek jest o tym mowa w dziale animacja/fire contest. Na dodatek gościu strasznie pojechał z parametrem temperature. dał 650, powinno styknąc max 400, a najlepiej 300 - 350. przez to 650 ten ogien płonie jakby miał ostry nadmuch od spodu.
Neaniver Napisano 7 Czerwiec 2007 Napisano 7 Czerwiec 2007 Kilka scenek do Maxa z FumeFX -> http://gallery.radioactive3d.de/index.php
CzAk1 Napisano 7 Czerwiec 2007 Napisano 7 Czerwiec 2007 Płoń! Płoń! haha...o_O A mi się podoba...Trzeba będzie kiedyś kase wyskrobać :D
Pierzak Napisano 7 Czerwiec 2007 Napisano 7 Czerwiec 2007 bardzo fajny plugin i prosty w obsłudze. Polecam. Jedyny minus to to ze output zajmuje duzo przestrzeni na dysku a także wolno sie liczy ( przynajmniej na moim laptopie)
Shogun 3D Napisano 8 Czerwiec 2007 Napisano 8 Czerwiec 2007 Pierzak, tylko pozornie Fume jest prosty... Popracujesz na nim to się zdziwisz...
Pierzak Napisano 8 Czerwiec 2007 Napisano 8 Czerwiec 2007 Prosty prosty. Jaki masz z nim problem?? moze bede mogl ci pomoc. Dokumentacja tego pluginu jest bardzo dobra. Polecam
Shogun 3D Napisano 8 Czerwiec 2007 Napisano 8 Czerwiec 2007 Wiem, że dokumaentacja jest dobra. Tylko skala jest zmienna zaleznie od dokładności siatki oraz symulacji.
makko Napisano 11 Czerwiec 2007 Napisano 11 Czerwiec 2007 Pierzak: Wszystko jest proste dopuki nie ma konkretnego zadania do wykonania. Sugerowalbym wiecej pokory jezeli chodzi o tak zaawansowane symulacje.
batonx Napisano 15 Czerwiec 2007 Napisano 15 Czerwiec 2007 no i potestowałem i w porównaniu do mayowych fluidów to to jest proste jak d*** węża :) ilość opcji mała, co jest jest spoko, bo w mayowych fluidach musiałem męczyć się kilka dni żeby mi coś zaczeło wychodzić a tu cyk cyk poprzesuwam ustawienia i spoko efekty:)
Shogun 3D Napisano 17 Czerwiec 2007 Napisano 17 Czerwiec 2007 Makko ma rację. Spróbuj osiągnąć KONKRETNY zamierzony efekt, to się zdziwisz...
Gość bolekrulez Napisano 14 Lipiec 2007 Napisano 14 Lipiec 2007 Mam pytanie.. bo zrobiłem wszystko tak jak w tutorialu, ale nie wiem jak zapisać filmik? :P
Gość bolekrulez Napisano 14 Lipiec 2007 Napisano 14 Lipiec 2007 Już działa :) miałem źle start-end (frames) poustawiane ;)
Galthar Napisano 11 Grudzień 2007 Napisano 11 Grudzień 2007 Oj, ale odkrycie... Ja na tym juz od 3 m-cy pracuję na co dzień... Na dodatek jest o tym mowa w dziale animacja/fire contest. Na dodatek gościu strasznie pojechał z parametrem temperature. dał 650, powinno styknąc max 400, a najlepiej 300 - 350. przez to 650 ten ogien płonie jakby miał ostry nadmuch od spodu. skoro tak długo pracujesz to pewnie jesteś dobry. Wyjaśnij mi działanie paru wartości więc: Vorticity; Velocity damping; Wszystkie wartości w smoke sim i temp sim (te z dissipation) Jak to się ma do rzeczywistości. Jaka zmiana nastąpi w podniesieniu bądź obniżeniu wartości?
Shogun 3D Napisano 11 Grudzień 2007 Napisano 11 Grudzień 2007 Odsyłam do manuala, tam wszystko masz napisane jasno i przejrzyście. Tyle, że angielski się kłania.
demigod Napisano 11 Grudzień 2007 Napisano 11 Grudzień 2007 to moze bitwa Shogun 3d i Pierzak kto jaki tutek wyskrobie video jakis konkretny temat i bumm tutek pozostqanie dla potomnych a na pewno nie jeden user bedzie wdzieczny jakis konkretny temt i bedzie superrrr no np. 3 beczki z benza z boku zapal sie nie wiem jaks szmata beczki zaczynaja planac a potem KABUUUU dym ogien witr odloamki :DDD D:D:D: :D:D od razu daje reputki :] pace :]
Leru Napisano 11 Grudzień 2007 Napisano 11 Grudzień 2007 Shogunie -> ja też się dołączę do pytania :> Nie dlatego, że nie wiem ale dlatego, że jestem ciekaw co powiesz. Dobrze wiadomo, że to co jest napisane w manualu jest suchą wiedzą, a od pro zawsze warto posłuchać rad itd.
Shogun 3D Napisano 11 Grudzień 2007 Napisano 11 Grudzień 2007 Eeech, ok. więc po kolei: Parametr VORTICITY jest odpowiedzialny za symulacje detali płomienia poniekąd w zastępstwie vokseli, czyli gy en parametr jest zerowy, to płomienie sa proste,idą w góre jak po linijce, natomist gdy ten parametr jest na maxa (czyli 1), to płomienie sa nierówne, pełne języczków itp. Duzo bardziej realistyczne, jak w ognisku na przykład. VELOCITY DAMPING generuje coś w rdzaju wewnętrznego tarcia: płonienie nie wylatują samodzielnie jako języki, tylko wolą trzymac się razem. gdy ten parametr jest na maxa, to na płonącj powierzhni zamiast normalngo ognia można usyskac coś w rodzaju próbującej płonąć powierzchni plazmy. Opcje w smoke sim i temp sim sa bardzo podobne: SMOKE/TEMP MIN DISSIPATION odpowiada za minimalną wartosć dymu powyżej której zacznie on zanikać. DISSIPATION - ten parametr odpowiada za zanikanie dymu. DIFFUSION - okresl poziom rozmycia dymu; im wyżzy jst ten prametr, tym bardziej dym zaczyna przypominac mgiełkę, chmurkę, niż smugę. 1
hcpiter Napisano 11 Grudzień 2007 Napisano 11 Grudzień 2007 Ja rowniez chcialbym sie dowiedziec o tych wartosciach wiecej od lepszych bo niedawno go sprawdzalem w testach i jest naprawde dobry plug ! Leruch duzo masz racji xD shogun oo dzieki o takie wyjasnienie mi chodzilo +
Galthar Napisano 11 Grudzień 2007 Napisano 11 Grudzień 2007 Shogun ;) manuala znam i dobrze znam angielski. Jednak wiadomo interpretacje są różne. Ściągnałem sobie gotowe maxy. Car explode (ten z demo reel) powiem że zrobiłem dzisiaj symulację. 13GB stepów symulacji!!! Tylko 150 klatek wybuchu. Mój C2D E6750 2,66 @ 3,5GHz spuchł. Niewiem jakiego sprzętu trzeba by skrócić czas symulacji. QUAD CORE? myślę że tu jakaś farma potrzebna. Musze sprawdzić i porównać wydajności na moim poprzednim p4 2,4 GHz :D. Co do bitwy to chętnie podpatrze bo na udział jeszcze za wcześnie. Chociaż tyle co ostatnio siedze (po baaaardzo długiej przerwie z maxem) to może coś se przypomne. ;) Ogólnie ciągle mam problemy z efektami noise. Jak mapuje fuel i smoke wychodzą mi za bardzo ziarniste. No i musze popracować nad scatteringiem. Świetny efekt.
Shogun 3D Napisano 11 Grudzień 2007 Napisano 11 Grudzień 2007 Fume wymaga dobrego sprzętu: ja się go uczyłem na kompie o ośmiu procach, więc miałem większa moc przerobową, co przyspieszało naukę.
hcpiter Napisano 11 Grudzień 2007 Napisano 11 Grudzień 2007 Co to za komp o 8 prockach ? bo sie rozgladam za dobrym sprzetem i mnie zaciekawila opcja 8 prockow
Galthar Napisano 11 Grudzień 2007 Napisano 11 Grudzień 2007 Może zróbmy benchmark. Wrzućcie na forum plik max, jakiś testowy. I niech każdy przerobi go u siebie podając konfigurację. Ciekaw jestem jak się to ma do sprzętu.
Galthar Napisano 11 Grudzień 2007 Napisano 11 Grudzień 2007 szukam i szukam i pupa :/ Mi nie chodzi o gotowe rendery. Ale o plik max który może odpalić kazdy i wysymulować na swoim kompie podając czas trwania.
Shogun 3D Napisano 11 Grudzień 2007 Napisano 11 Grudzień 2007 Edytuj może posta, bo moderacja jest czuła na punkcie pośladków. Jak chcesz, to wymodeluj ognisko i zarzuć plikiem.
hcpiter Napisano 11 Grudzień 2007 Napisano 11 Grudzień 2007 shogun odpowiesz mi na pytanie? bo mnie ciekawi to info plsss
Galthar Napisano 11 Grudzień 2007 Napisano 11 Grudzień 2007 Edytuj może posta, bo moderacja jest czuła na punkcie pośladków. Jak chcesz, to wymodeluj ognisko i zarzuć plikiem. OK coś tej nocy zdziałam.. I wrzuce PLIK.... Dzięki za podpowiedź ;)
Shogun 3D Napisano 11 Grudzień 2007 Napisano 11 Grudzień 2007 Dual Cuadro. Mają takie w Lightcrafcie. Mnie nie stać jeszcze na taki, ale też marzę.
Galthar Napisano 11 Grudzień 2007 Napisano 11 Grudzień 2007 czy jak wrzuce testowy max to czy miałbyś możliwośc przetestowania i porównania?
Shogun 3D Napisano 12 Grudzień 2007 Napisano 12 Grudzień 2007 Technicznie - tak, czasowo - zobaczymy.
hcpiter Napisano 12 Grudzień 2007 Napisano 12 Grudzień 2007 A na jaka plyte mozna wsadzic te dual`e bo szukalem i tylko znalazlem pod xeony kilkuprocesorowa :/
Shogun 3D Napisano 12 Grudzień 2007 Napisano 12 Grudzień 2007 Nie pytaj mnie, bo ja nie wiem, to firmowy sprzęt, ja go nie stawiałem. Nie jestem specem od hardware'u.
Galthar Napisano 12 Grudzień 2007 Napisano 12 Grudzień 2007 Cholerka zrobiłem tego maxa. Taki bylejaki fire obijający się o mur. Ale na 20 fps wywala mi out of memory.... 2GB RAM 4 GB SWAP.. Czyżby nie korzystał ze swap? No niby voxele są 500x500x?? ale robi mi 30 sek na frame... no ale może to za dużo?
Nowi Napisano 12 Grudzień 2007 Napisano 12 Grudzień 2007 hcpiter -> (http://www.boxxtech.com/) tutaj znajdziesz odpowiedz na wszystkie twoje pytania :D Płyty główne szukaj na stronach producentów, a nie na stronach sklepów internetowych :P P.S moim marzeniem jest BOXX APEXX 8 na nowych opteronach 64 GB mocy obliczeniowej i koszt około 40-50k PLN :P
kannu Napisano 13 Grudzień 2007 Napisano 13 Grudzień 2007 serwus :) za tyle kasy, to sie kupuje 15 - 20 kompow intel Quad. - a to daje już 200 GIGaherzow. Odnosnie płyt wieloprocesorówek, to szukaj z firmy TYAN. Uprzedzam , że wychodzi to droogo - bo procki musza byc specjalne do wieloprocesorowosci, nawet obudowa i zasilacz kosmiczne . Polecałbym wypasionego quada + renderfarma :) Ale to tylko moje zdanie :) pozdrawiam i zycze powodzenia :)
Nowi Napisano 13 Grudzień 2007 Napisano 13 Grudzień 2007 Może trochę przegiołem z ceną ale wydaję mi sie że 1 komp to lepiej niż 20 nie musisz sie martwić gdzie to postawić i zużycie energii i konfiguracja na pewno mniej kłopotliwa ;P
kannu Napisano 13 Grudzień 2007 Napisano 13 Grudzień 2007 serwus :) to nie tak. to wszystko zalezy co robisz, i czego potrzebujesz . to naprawde wazne i zasadnicze - i to sie przewija przy każdym poście typu : "jaki komputer do 3d ?". Gdyby tak było jak piszesz , to w studiach byłby jeden komputer zamiast renderfarmy. a nie jest. No ale kazdy ma prawo do marzeń. Pozdrawiam i zycze powodzenia :)
biszkopte Napisano 14 Grudzień 2007 Napisano 14 Grudzień 2007 heh temat troszkę zboczył:D..ma ktoś więcej tutków do fume????
Galthar Napisano 17 Grudzień 2007 Napisano 17 Grudzień 2007 jezeli chodzi o tutki to dobre mogą być gotowe maxy... jest ich troche na radioactive3d.de
Ramsez Napisano 6 Styczeń 2008 Napisano 6 Styczeń 2008 Wykopałem temat bo robię sobie tego tutka i mam dziwny problem mianowicie niesamowicie dlugo trwa symulacja. EDIT: Juz wiem chodziło o jednostki:p. Orientuje sie ktos czy Fumefx dziala pod mentalem czy tylko ze scanline?
kłapouchy Napisano 4 Luty 2009 Napisano 4 Luty 2009 A ja mam taki problem, że przy symulacji jest ładnie a na renderze widać tylko sphere, box zależy co ustawiam bez żadnego ognia, renderuje mentalem. Może mi ktoś pomóc?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się