Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ehh, jakby tu zacząć..

Witam. Postanowiłem, że dołączę do tej bitwy. Na wstępie zaznaczam, że jest to moja pierwsza praca w której modeluję otoczenie, więc wszelka krytyka jest mile widziana. Jak na razie scena ma 397 trójkątów.

001iy2.jpg

  • Odpowiedzi 29
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Na chwilę obecną ciężko coś konkretnego powiedzieć, wygląda jak ruina, czyli zgodnie z wybranym przez Ciebie tematem. Nie szastasz triasmi na lewo i prawo, a to zapowiada ciekawy i przemyślany model ;). Powodzenia.

Napisano

a jak dla mnie to calkiem pozadnei to wyglada, trzebaby to jeszcze jakos zroznicowac dodac jakis charakterystyczny element... powiedz kozystales z jakies refki czy robisz z glowy ?

Napisano

Update. Mam już prawie 600 trisów, sporo do zrobienia i niewiele czasu =]

 

ruinawipec4.jpg

 

@Matys: Modeluje bez refek wzorując się na Los Angeles (narysowałem sobie tylko szybki szkic, aby lepiej się orientować wo robocie). Co do szczegółów. to preferuje metodę od ogółu, do szczegółu, więc nie martw się będą szczegóły

Napisano

Widzę,ze cicho tu u mnie... ale co tam, skończyłem modelowanie, Piszcie co myślicie i co waszym zdaniem wymaga poprawy =]

 

ruinawip2yy1.jpg

 

A i tak przy okazji zauważyłem, że nie oznaczyłem tematu numerkiem i nie wiem jak to zmienić. Pomoże ktoś?

Napisano

Oto siateczka

ruinawirede0.jpg

Dzięki za komentarze. Co do tekstur, to jeszcze nie wiem jak będą wyglądać, jeśli wyjdą rozmazane to trudno, to i tak moja pierwsza pracka tego typu a i będą następne minibitwy, więc wszystko przede mną =]

Napisano

Kurcze prawie cały dzień mi dziś odpadł, nie mam jeszcze unwarpa zrobionego i obawiam się, że mogę nie zdążyć =[ ale mimo, to spróbuję zrobić tyle, ile się da. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Napisano

kombinuj z teksturami, ten sam kawałek tekstury dla różnych części modelu (byle nie były widoczne oba w jednym momecie np. front i tył prawa i lewa storna) to nie będą tak rozmyte bo przy tej siatce to będzie ciężko.... ale jak by co to ja się nie znam.:)

Napisano

Niestety po tym jak nie zdążyłem przed końcem minibitwy, porzuciłem tą scenkę. Postanowiłem jednak dokończyć to czego nie skończyłem =]

ruinawip3ii2.th.jpg

Napisano

Dobra prawie skończyłem (muszę jeszcze tylko rozwalić autko i popracować nad ścianą która je przygniotła). Liczę na waszą krytykę, bo może coś mi umknęło albo zrobiłem coś nie tak.

render03mx6.th.jpg

Tekstura będzie rozmyta bo więcej nie potrafię wycisnąć z 512x512

Gość Marioza
Napisano

straszni Ci sie rozmyla texura tam gdzie ten tynk czy jak to sie zwie na podlodze odlazł, sciany wydaje mi sie ze są nie proporcjonalnie grube w porowniu z samochodem czy lezącym kolem, tak jakos dziwnie to oglolnie wylgada , sama podloga przydaloby sie zeby byla mniej takka jednolita na texturze , poza tym sam nie wiem co jeszcze

Napisano

Ustawiasz swiatlo w scenie ( moze byc razem ze scylightem) nastepnie jak juz ustawisz takie jaki ci sie podoba ( sprawdzaj renderami) zaznaczasz wszystko, mergujesz razem do jednego obiektu, dajesz szary material ( np. 128x128x128 RGB) dajesz 2 kanal w uvw, robisz automatyczne mapowanie ( chyba ze ci sie chce wszystko recznie ustawiac) i render to texture. Tam ustawiasz light mape i bawisz sie opcjami.

Napisano

Nie mam jeszcze wyczucia w teksturowaniu i nie wiem, jeżeli uważasz, że potrzeba więcej brudu to dodam (ale najwcześniej w przyszłym tygodniu bo teraz w domu mnie nie ma). A tak poza tym coś mi nie wychodzą lightmapki (zerknąłem do helpa robiłem tak jak tam jest opisane) i zamiast cieni mam tylko czarne plamy...

 

eeezj0.th.jpg

Coś u mnie to nie działa jak powinno. Jeżeli w shaderze do lightmapek ustawiam teksture (mapping channel 1) i lightmapke (mapping channel 2) otrzymuję coś takiego (screen po lewej). Jeżeli chcę mieć ładną lightmapkę (sprawdziłem najpierw bez tekstury i było ok) to musze ustawić mapping channel w teksturze na 2 (screen po prawej), ale wtedy tekstura jest skopana. W związku z tym co mogę zrobić?

Napisano

No, wróciłem i już kończę. Mam problem z lightmapkami wiec dam render. Wiele rzeczy można by poprawić lub zrobić inaczej, ale jak będę coś poprawiać, to nigdy tego nie skończę.

render04xx9.th.jpgruinateksturavd2.th.jpg

jeżeli uda mi się poradzić z lightmapkami, to dam jeszcze screena z nimi. Jeżeli nie, to zostaje tak jak jest =]

Napisano

Brakuje detalu: Niema ramy okien ewentulanie wybyte szyby, jakis dywan by sie przydal, na szafce niema zanych rys, raczek za pomoca ktorych latwiej jest otowrzyc drzwi, na podlodze mozna narysowac jakies rozrzucane kartki. Koldra lezy idalnie prosto bez zadnych zmarszczek... etc

 

PS: Jak pol budnyku lezy w gruzach to w drugiej polowie musi byc staszny burdel :)

Napisano

Ten samochód jest chyba zgnieciony przez sciane, wiec moze ta sciana jest dobrej grubosci, nie wiem wydaje mi sie ze jak patrze to czasami wyglada na gruba, a czasami na w miare dobra, chociaz i tak chyba tego juz nie poprawisz.Hmm dywany, moze on niechciał ich malować? albo kądre ktoś sobie poscielił czy coś, czy wszystko musi byc rozpiżone? :P

 

pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności