_haRRy Napisano 27 Czerwiec 2007 Napisano 27 Czerwiec 2007 Ehh, jakby tu zacząć.. Witam. Postanowiłem, że dołączę do tej bitwy. Na wstępie zaznaczam, że jest to moja pierwsza praca w której modeluję otoczenie, więc wszelka krytyka jest mile widziana. Jak na razie scena ma 397 trójkątów.
Kuba Napisano 27 Czerwiec 2007 Napisano 27 Czerwiec 2007 Na chwilę obecną ciężko coś konkretnego powiedzieć, wygląda jak ruina, czyli zgodnie z wybranym przez Ciebie tematem. Nie szastasz triasmi na lewo i prawo, a to zapowiada ciekawy i przemyślany model ;). Powodzenia.
Matys Napisano 27 Czerwiec 2007 Napisano 27 Czerwiec 2007 a jak dla mnie to calkiem pozadnei to wyglada, trzebaby to jeszcze jakos zroznicowac dodac jakis charakterystyczny element... powiedz kozystales z jakies refki czy robisz z glowy ?
_haRRy Napisano 27 Czerwiec 2007 Autor Napisano 27 Czerwiec 2007 Update. Mam już prawie 600 trisów, sporo do zrobienia i niewiele czasu =] @Matys: Modeluje bez refek wzorując się na Los Angeles (narysowałem sobie tylko szybki szkic, aby lepiej się orientować wo robocie). Co do szczegółów. to preferuje metodę od ogółu, do szczegółu, więc nie martw się będą szczegóły
_haRRy Napisano 28 Czerwiec 2007 Autor Napisano 28 Czerwiec 2007 Widzę,ze cicho tu u mnie... ale co tam, skończyłem modelowanie, Piszcie co myślicie i co waszym zdaniem wymaga poprawy =] A i tak przy okazji zauważyłem, że nie oznaczyłem tematu numerkiem i nie wiem jak to zmienić. Pomoże ktoś?
Kuba Napisano 28 Czerwiec 2007 Napisano 28 Czerwiec 2007 Edytuj pierwszy post :) Mógłbyś przesunąć lub wywrócić łóżko, reszta bardzo fajna.. Mapuj i maluj.
SoAd Napisano 28 Czerwiec 2007 Napisano 28 Czerwiec 2007 Poka siatencję bo mi się nie chce wierzyć :P
Tony M. Napisano 28 Czerwiec 2007 Napisano 28 Czerwiec 2007 jak ma 1K to fajnie rozmazane teksturki będą, a może 1K poli :) a co dezajnu to się podoba
_haRRy Napisano 29 Czerwiec 2007 Autor Napisano 29 Czerwiec 2007 Oto siateczka Dzięki za komentarze. Co do tekstur, to jeszcze nie wiem jak będą wyglądać, jeśli wyjdą rozmazane to trudno, to i tak moja pierwsza pracka tego typu a i będą następne minibitwy, więc wszystko przede mną =]
ofca Napisano 29 Czerwiec 2007 Napisano 29 Czerwiec 2007 odznacz teren to Ci troche poly dojdzie albo daj go na jednym face jezeli checsz miec podloze...
_haRRy Napisano 29 Czerwiec 2007 Autor Napisano 29 Czerwiec 2007 Kurcze prawie cały dzień mi dziś odpadł, nie mam jeszcze unwarpa zrobionego i obawiam się, że mogę nie zdążyć =[ ale mimo, to spróbuję zrobić tyle, ile się da. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Tony M. Napisano 29 Czerwiec 2007 Napisano 29 Czerwiec 2007 kombinuj z teksturami, ten sam kawałek tekstury dla różnych części modelu (byle nie były widoczne oba w jednym momecie np. front i tył prawa i lewa storna) to nie będą tak rozmyte bo przy tej siatce to będzie ciężko.... ale jak by co to ja się nie znam.:)
_haRRy Napisano 6 Sierpień 2007 Autor Napisano 6 Sierpień 2007 Niestety po tym jak nie zdążyłem przed końcem minibitwy, porzuciłem tą scenkę. Postanowiłem jednak dokończyć to czego nie skończyłem =]
Ardeni Napisano 7 Sierpień 2007 Napisano 7 Sierpień 2007 Albo jedziesz dalej, albo poprawiasz mapowanie/texture, strasznie rozciagnięta jest u Ciebie.
_haRRy Napisano 8 Sierpień 2007 Autor Napisano 8 Sierpień 2007 Dobra prawie skończyłem (muszę jeszcze tylko rozwalić autko i popracować nad ścianą która je przygniotła). Liczę na waszą krytykę, bo może coś mi umknęło albo zrobiłem coś nie tak. Tekstura będzie rozmyta bo więcej nie potrafię wycisnąć z 512x512
Gość Marioza Napisano 8 Sierpień 2007 Napisano 8 Sierpień 2007 straszni Ci sie rozmyla texura tam gdzie ten tynk czy jak to sie zwie na podlodze odlazł, sciany wydaje mi sie ze są nie proporcjonalnie grube w porowniu z samochodem czy lezącym kolem, tak jakos dziwnie to oglolnie wylgada , sama podloga przydaloby sie zeby byla mniej takka jednolita na texturze , poza tym sam nie wiem co jeszcze
_haRRy Napisano 9 Sierpień 2007 Autor Napisano 9 Sierpień 2007 Eee... a jak się robi te light mapki? Wiem, że to głupie pytanie ale nigdy ich nie używałem.
Por@szek Napisano 9 Sierpień 2007 Napisano 9 Sierpień 2007 Ustawiasz swiatlo w scenie ( moze byc razem ze scylightem) nastepnie jak juz ustawisz takie jaki ci sie podoba ( sprawdzaj renderami) zaznaczasz wszystko, mergujesz razem do jednego obiektu, dajesz szary material ( np. 128x128x128 RGB) dajesz 2 kanal w uvw, robisz automatyczne mapowanie ( chyba ze ci sie chce wszystko recznie ustawiac) i render to texture. Tam ustawiasz light mape i bawisz sie opcjami.
1nS Napisano 9 Sierpień 2007 Napisano 9 Sierpień 2007 A co do tekstury - dodasz jeszcze jakieś brudy na zewnętrzną i wewnętrzną ścianę czy tak zostaje?
_haRRy Napisano 10 Sierpień 2007 Autor Napisano 10 Sierpień 2007 Nie mam jeszcze wyczucia w teksturowaniu i nie wiem, jeżeli uważasz, że potrzeba więcej brudu to dodam (ale najwcześniej w przyszłym tygodniu bo teraz w domu mnie nie ma). A tak poza tym coś mi nie wychodzą lightmapki (zerknąłem do helpa robiłem tak jak tam jest opisane) i zamiast cieni mam tylko czarne plamy... Coś u mnie to nie działa jak powinno. Jeżeli w shaderze do lightmapek ustawiam teksture (mapping channel 1) i lightmapke (mapping channel 2) otrzymuję coś takiego (screen po lewej). Jeżeli chcę mieć ładną lightmapkę (sprawdziłem najpierw bez tekstury i było ok) to musze ustawić mapping channel w teksturze na 2 (screen po prawej), ale wtedy tekstura jest skopana. W związku z tym co mogę zrobić?
_haRRy Napisano 19 Sierpień 2007 Autor Napisano 19 Sierpień 2007 No, wróciłem i już kończę. Mam problem z lightmapkami wiec dam render. Wiele rzeczy można by poprawić lub zrobić inaczej, ale jak będę coś poprawiać, to nigdy tego nie skończę. jeżeli uda mi się poradzić z lightmapkami, to dam jeszcze screena z nimi. Jeżeli nie, to zostaje tak jak jest =]
Ardeni Napisano 20 Sierpień 2007 Napisano 20 Sierpień 2007 W takim razie poka rendery z różnych stron by można było to jakoś fajnie obejrzeć.
Sebastian Ozga Napisano 20 Sierpień 2007 Napisano 20 Sierpień 2007 Masz kilka 5. kątów, te 2 okna na piętrze wyglądają na wycięte Boolean'em. Nie znam się dobrze, ale osobiście unikam więcej niż 4, bo potem mogą być problemy.
happy-angel Napisano 20 Sierpień 2007 Napisano 20 Sierpień 2007 Brakuje detalu: Niema ramy okien ewentulanie wybyte szyby, jakis dywan by sie przydal, na szafce niema zanych rys, raczek za pomoca ktorych latwiej jest otowrzyc drzwi, na podlodze mozna narysowac jakies rozrzucane kartki. Koldra lezy idalnie prosto bez zadnych zmarszczek... etc PS: Jak pol budnyku lezy w gruzach to w drugiej polowie musi byc staszny burdel :)
Bro Napisano 20 Sierpień 2007 Napisano 20 Sierpień 2007 ok - ale.... ta sciana ktora spadla na samochod jest niemal ze grubsza od niego
`Ibanez Napisano 20 Sierpień 2007 Napisano 20 Sierpień 2007 Ten samochód jest chyba zgnieciony przez sciane, wiec moze ta sciana jest dobrej grubosci, nie wiem wydaje mi sie ze jak patrze to czasami wyglada na gruba, a czasami na w miare dobra, chociaz i tak chyba tego juz nie poprawisz.Hmm dywany, moze on niechciał ich malować? albo kądre ktoś sobie poscielił czy coś, czy wszystko musi byc rozpiżone? :P pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się