Napisano 27 Czerwiec 200718 l Ehh, jakby tu zacz膮膰.. Witam. Postanowi艂em, 偶e do艂膮cz臋 do tej bitwy. Na wst臋pie zaznaczam, 偶e jest to moja pierwsza praca w kt贸rej modeluj臋 otoczenie, wi臋c wszelka krytyka jest mile widziana. Jak na razie scena ma 397 tr贸jk膮t贸w.
Napisano 27 Czerwiec 200718 l Na chwil臋 obecn膮 ci臋偶ko co艣 konkretnego powiedzie膰, wygl膮da jak ruina, czyli zgodnie z wybranym przez Ciebie tematem. Nie szastasz triasmi na lewo i prawo, a to zapowiada ciekawy i przemy艣lany model ;). Powodzenia.
Napisano 27 Czerwiec 200718 l a jak dla mnie to calkiem pozadnei to wyglada, trzebaby to jeszcze jakos zroznicowac dodac jakis charakterystyczny element... powiedz kozystales z jakies refki czy robisz z glowy ?
Napisano 27 Czerwiec 200718 l Autor Update. Mam ju偶 prawie 600 tris贸w, sporo do zrobienia i niewiele czasu =] 聽 聽 @Matys: Modeluje bez refek wzoruj膮c si臋 na Los Angeles (narysowa艂em sobie tylko szybki szkic, aby lepiej si臋 orientowa膰 wo robocie). Co do szczeg贸艂贸w. to preferuje metod臋 od og贸艂u, do szczeg贸艂u, wi臋c nie martw si臋 b臋d膮 szczeg贸艂y
Napisano 28 Czerwiec 200718 l Autor Widz臋,ze cicho tu u mnie... ale co tam, sko艅czy艂em modelowanie, Piszcie co my艣licie i co waszym zdaniem wymaga poprawy =] 聽 聽 A i tak przy okazji zauwa偶y艂em, 偶e nie oznaczy艂em tematu numerkiem i nie wiem jak to zmieni膰. Pomo偶e kto艣?
Napisano 28 Czerwiec 200718 l Edytuj pierwszy post :) M贸g艂by艣 przesun膮膰 lub wywr贸ci膰 艂贸偶ko, reszta bardzo fajna.. Mapuj i maluj.
Napisano 28 Czerwiec 200718 l jak ma 1K to fajnie rozmazane teksturki b臋d膮, a mo偶e 1K poli :) a co dezajnu to si臋 podoba
Napisano 29 Czerwiec 200718 l Autor Oto siateczka Dzi臋ki za komentarze. Co do tekstur, to jeszcze nie wiem jak b臋d膮 wygl膮da膰, je艣li wyjd膮 rozmazane to trudno, to i tak moja pierwsza pracka tego typu a i b臋d膮 nast臋pne minibitwy, wi臋c wszystko przede mn膮 =]
Napisano 29 Czerwiec 200718 l odznacz teren to Ci troche poly dojdzie albo daj go na jednym face jezeli checsz miec podloze...
Napisano 29 Czerwiec 200718 l Autor Kurcze prawie ca艂y dzie艅 mi dzi艣 odpad艂, nie mam jeszcze unwarpa zrobionego i obawiam si臋, 偶e mog臋 nie zd膮偶y膰 =[ ale mimo, to spr贸buj臋 zrobi膰 tyle, ile si臋 da. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Napisano 29 Czerwiec 200718 l kombinuj z teksturami, ten sam kawa艂ek tekstury dla r贸偶nych cz臋艣ci modelu (byle nie by艂y widoczne oba w jednym momecie np. front i ty艂 prawa i lewa storna) to nie b臋d膮 tak rozmyte bo przy tej siatce to b臋dzie ci臋偶ko.... ale jak by co to ja si臋 nie znam.:)
Napisano 6 Sierpie艅 200717 l Autor Niestety po tym jak nie zd膮偶y艂em przed ko艅cem minibitwy, porzuci艂em t膮 scenk臋. Postanowi艂em jednak doko艅czy膰 to czego nie sko艅czy艂em =]
Napisano 7 Sierpie艅 200717 l Albo jedziesz dalej, albo poprawiasz mapowanie/texture, strasznie rozciagni臋ta jest u Ciebie.
Napisano 8 Sierpie艅 200717 l Autor Dobra prawie sko艅czy艂em (musz臋 jeszcze tylko rozwali膰 autko i popracowa膰 nad 艣cian膮 kt贸ra je przygniot艂a). Licz臋 na wasz膮 krytyk臋, bo mo偶e co艣 mi umkn臋艂o albo zrobi艂em co艣 nie tak. Tekstura b臋dzie rozmyta bo wi臋cej nie potrafi臋 wycisn膮膰 z 512x512
Napisano 8 Sierpie艅 200717 l straszni Ci sie rozmyla texura tam gdzie ten tynk czy jak to sie zwie na podlodze odlaz艂, sciany wydaje mi sie ze s膮 nie proporcjonalnie grube w porowniu z samochodem czy lez膮cym kolem, tak jakos dziwnie to oglolnie wylgada , sama podloga przydaloby sie zeby byla mniej takka jednolita na texturze , poza tym sam nie wiem co jeszcze
Napisano 9 Sierpie艅 200717 l Autor Eee... a jak si臋 robi te light mapki? Wiem, 偶e to g艂upie pytanie ale nigdy ich nie u偶ywa艂em.
Napisano 9 Sierpie艅 200717 l Ustawiasz swiatlo w scenie ( moze byc razem ze scylightem) nastepnie jak juz ustawisz takie jaki ci sie podoba ( sprawdzaj renderami) zaznaczasz wszystko, mergujesz razem do jednego obiektu, dajesz szary material ( np. 128x128x128 RGB) dajesz 2 kanal w uvw, robisz automatyczne mapowanie ( chyba ze ci sie chce wszystko recznie ustawiac) i render to texture. Tam ustawiasz light mape i bawisz sie opcjami.
Napisano 9 Sierpie艅 200717 l A co do tekstury - dodasz jeszcze jakie艣 brudy na zewn臋trzn膮 i wewn臋trzn膮 艣cian臋 czy tak zostaje?
Napisano 10 Sierpie艅 200717 l Autor Nie mam jeszcze wyczucia w teksturowaniu i nie wiem, je偶eli uwa偶asz, 偶e potrzeba wi臋cej brudu to dodam (ale najwcze艣niej w przysz艂ym tygodniu bo teraz w domu mnie nie ma). A tak poza tym co艣 mi nie wychodz膮 lightmapki (zerkn膮艂em do helpa robi艂em tak jak tam jest opisane) i zamiast cieni mam tylko czarne plamy... 聽 Co艣 u mnie to nie dzia艂a jak powinno. Je偶eli w shaderze do lightmapek ustawiam teksture (mapping channel 1) i lightmapke (mapping channel 2) otrzymuj臋 co艣 takiego (screen po lewej). Je偶eli chc臋 mie膰 艂adn膮 lightmapk臋 (sprawdzi艂em najpierw bez tekstury i by艂o ok) to musze ustawi膰 mapping channel w teksturze na 2 (screen po prawej), ale wtedy tekstura jest skopana. W zwi膮zku z tym co mog臋 zrobi膰?
Napisano 19 Sierpie艅 200717 l Autor No, wr贸ci艂em i ju偶 ko艅cz臋. Mam problem z lightmapkami wiec dam render. Wiele rzeczy mo偶na by poprawi膰 lub zrobi膰 inaczej, ale jak b臋d臋 co艣 poprawia膰, to nigdy tego nie sko艅cz臋. je偶eli uda mi si臋 poradzi膰 z lightmapkami, to dam jeszcze screena z nimi. Je偶eli nie, to zostaje tak jak jest =]
Napisano 20 Sierpie艅 200717 l W takim razie poka rendery z r贸偶nych stron by mo偶na by艂o to jako艣 fajnie obejrze膰.
Napisano 20 Sierpie艅 200717 l Masz kilka 5. k膮t贸w, te 2 okna na pi臋trze wygl膮daj膮 na wyci臋te Boolean'em. Nie znam si臋 dobrze, ale osobi艣cie unikam wi臋cej ni偶 4, bo potem mog膮 by膰 problemy.
Napisano 20 Sierpie艅 200717 l Brakuje detalu: Niema ramy okien ewentulanie wybyte szyby, jakis dywan by sie przydal, na szafce niema zanych rys, raczek za pomoca ktorych latwiej jest otowrzyc drzwi, na podlodze mozna narysowac jakies rozrzucane kartki. Koldra lezy idalnie prosto bez zadnych zmarszczek... etc 聽 PS: Jak pol budnyku lezy w gruzach to w drugiej polowie musi byc staszny burdel :)
Napisano 20 Sierpie艅 200717 l ok - ale.... ta sciana ktora spadla na samochod jest niemal ze grubsza od niego
Napisano 20 Sierpie艅 200717 l Ten samoch贸d jest chyba zgnieciony przez sciane, wiec moze ta sciana jest dobrej grubosci, nie wiem wydaje mi sie ze jak patrze to czasami wyglada na gruba, a czasami na w miare dobra, chociaz i tak chyba tego juz nie poprawisz.Hmm dywany, moze on niechcia艂 ich malowa膰? albo k膮dre kto艣 sobie poscieli艂 czy co艣, czy wszystko musi byc rozpi偶one? :P 聽 pozdrawiam.
Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto